Eilen kun auto seisoi tyhjäkäynnillä havaitsin tärähtelyä taas. Ei niin terävää eikä niin säännöllisesti kuin ennen suutinten vaihtoa. Paha sanoa mikä on normaalia ja mikä ei kun en oo muiden 35i kyydissä istunut kiinnittäen huomiota tyhjäkäyntiin. Auto starttaa ja toimii muuten hyvin, läpi koko kierrosalueen. Vikakoodeja mixture controllista ei enää tule. Välillä antaa koodit katittomista dp:eistä vaikka vakiopöntöt on kiinni.
Tähän asti vaihdettu puolat tulpat sekä suuttimet, suutinten vaihdon jälkeen rauhottui huomattavasti ja yksikään tulppa ei ollut enää musta kun ne tuossa yks ilta tarkistin. Onkohan tämä nyt vainoharhaisuutta ja ominasuuksia vain, vai syytä rueta etsimään ongelmaa?
Eilen kun auto seisoi tyhjäkäynnillä havaitsin tärähtelyä taas. Ei niin terävää eikä niin säännöllisesti kuin ennen suutinten vaihtoa. Paha sanoa mikä on normaalia ja mikä ei kun en oo muiden 35i kyydissä istunut kiinnittäen huomiota tyhjäkäyntiin. Auto starttaa ja toimii muuten hyvin, läpi koko kierrosalueen. Vikakoodeja mixture controllista ei enää tule. Välillä antaa koodit katittomista dp:eistä vaikka vakiopöntöt on kiinni.
Tähän asti vaihdettu puolat tulpat sekä suuttimet, suutinten vaihdon jälkeen rauhottui huomattavasti ja yksikään tulppa ei ollut enää musta kun ne tuossa yks ilta tarkistin. Onkohan tämä nyt vainoharhaisuutta ja ominasuuksia vain, vai syytä rueta etsimään ongelmaa?
Kyllä mulla ainakin vähän tärähtelee auto tyhjäkäynnillä. Muuten toimii täydellisesti. Tuo ilmeisesti johtuu karstoittuneista imuaukoista/venttiileistä ja pähkinäpuhallus/joku muu putsaus auttaa siihen.
Kyllä mulla ainakin vähän tärähtelee auto tyhjäkäynnillä. Muuten toimii täydellisesti. Tuo ilmeisesti johtuu karstoittuneista imuaukoista/venttiileistä ja pähkinäpuhallus/joku muu putsaus auttaa siihen.
Unohtu lisätä edelliseen viestiin että nekin on siis kuukausi sitten puhallettu..
Antaako hpfp mitään koodeja yleensä, tai voisiko olla mitään ensioireita jotka viittaisivat pumpun olevan pian tiensä päässä? Muuta kuin puolimoottorivalo ja pitkä käynnistys?
Painin edelleen tyhjäkäyntihäiriön kanssa ja mieleeni tuli tuo kyseinen kapistus.. Viimeeksi vaihdettu 80tkm kohdalla. Nyt mittarissa 170tkm.
Mitä siis tähän asti tehty:
-tulpat
-puolat
-suuttimet
-imukanvien puhallus
Oireina edelleen tyhjäkäynnin tärähtely. Railipainetta en tarkalleen muista kun sitä katsottiin mutta oli pikkusen alakanttiin, ehkä 45bar.
Antaako hpfp mitään koodeja yleensä, tai voisiko olla mitään ensioireita jotka viittaisivat pumpun olevan pian tiensä päässä? Muuta kuin puolimoottorivalo ja pitkä käynnistys?
Painin edelleen tyhjäkäyntihäiriön kanssa ja mieleeni tuli tuo kyseinen kapistus.. Viimeeksi vaihdettu 80tkm kohdalla. Nyt mittarissa 170tkm.
Mitä siis tähän asti tehty:
-tulpat
-puolat
-suuttimet
-imukanvien puhallus
Oireina edelleen tyhjäkäynnin tärähtely. Railipainetta en tarkalleen muista kun sitä katsottiin mutta oli pikkusen alakanttiin, ehkä 45bar.
Pumppu saattaa antaa suoraan koodeja, tai sitten ei anna. 45bar on kuitenkin aivan liian vähän.
Mulla tuli tollanen satunnainen "pätkistkely" kuntoon lambdan vaihdolla (bank 2 etummainen). En nyt voi sanoa että ihan samanmoiset oireet kuin sulla. Satunnaista nykimistä, tyhjäkäynnillä: ihan kuin moottori menisi välillä tukkoon... aika usein isoja kyykähdyksiä talla pohjassa isoilla kierroksilla (limb mode näyttöön) -> tosin tämä ainoastaan JB4 0-2 setillä.
Pumppu saattaa antaa suoraan koodeja, tai sitten ei anna. 45bar on kuitenkin aivan liian vähän.
Alimmillaan siis laski tuonne, tyhjäkäynnillä. Eikös se " hyvän pumpun " arvo ole että 50-200bar?
Mulla tuli tollanen satunnainen "pätkistkely" kuntoon lambdan vaihdolla (bank 2 etummainen). En nyt voi sanoa että ihan samanmoiset oireet kuin sulla. Satunnaista nykimistä, tyhjäkäynnillä: ihan kuin moottori menisi välillä tukkoon... aika usein isoja kyykähdyksiä talla pohjassa isoilla kierroksilla (limb mode näyttöön) -> tosin tämä ainoastaan JB4 0-2 setillä.
Antaa kylläkin kateista vikakoodia, vaikka vakiorännit paikallaan. Täydellä kaasulla toimii normaalisti.
Olisko molemmat kattien jälkeiset lambdat hajalla jos antaa niistä vikakoodia? Tai sit joku on tyhjännyt katit?
Lambdoista vois ehkä lähtee koittamaan. Onko tietoa tosta tyhjäkäyntipaineesta, että saako se laskea yhtään alle 50bar? Oon luekellu että porukoilla on jonkunverran heitelly nuo paineet..
Antaako hpfp mitään koodeja yleensä, tai voisiko olla mitään ensioireita jotka viittaisivat pumpun olevan pian tiensä päässä? Muuta kuin puolimoottorivalo ja pitkä käynnistys?
Painin edelleen tyhjäkäyntihäiriön kanssa ja mieleeni tuli tuo kyseinen kapistus.. Viimeeksi vaihdettu 80tkm kohdalla. Nyt mittarissa 170tkm.
Mitä siis tähän asti tehty:
-tulpat
-puolat
-suuttimet
-imukanvien puhallus
Oireina edelleen tyhjäkäynnin tärähtely. Railipainetta en tarkalleen muista kun sitä katsottiin mutta oli pikkusen alakanttiin, ehkä 45bar.
Suosittelen kyllä tota JB4:sta, omalla kohdalla auttoi paljon kun pystyi loggaamaan ajossa suoraan mitä siellä tapahtuu.
Mulla tekee myös tuota tärähtämistä, mutta nyt enää tyhjäkäynnillä kerran 30-60s aikana, nykimiset on loppu.
Huomiona semmonen että nyt kun tuli pakkasta -8 astetta niin tärähtelyn määrä ja voimakkuus väheni huomattavasti. Eilen oli lämpötila 0c ja oire tuntui olevan pahimmillaan silloin.
Auto kävi tällä viikolla merkkiliikkeessä ja muu oli kunnossa, paitsi muutama tuhat kilometriä sitten vaihdetut boschin tulpat. Kahdesta tulpasta oli keskielektrodi irti ja väljää myös pituussuunnassa. Vaihdettii kaikki tulpat uusiin ja auto käy nyt hyvin. Vaikka olis muilla miten hyviä kokemuksia turha lienee arvailla ostanko enää muita kuin oem tulppia.. Pitänee pienet reklamaatiot väsäillä schmiedmanille. No, mutta ompahan nyt hetken taas kunnossa.
Comment