memebuy23buy

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw92
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 147
    • Eteläkarjala

    Originally posted by poteroa View Post
    Noissa menee se eeprom kun menevät mykäksi, jos on ohjelmointilate niin pitäs olla suht helppo palauttaa kyllä ehjäksi..

    Toivottavasti saat kuntoon niin on projekti ohi.
    Löin mokkulat äsken kiinni ja taas rokkaa kiitos kaikille vinkkejä jakaneille ja böntille joka sopuisaan hintaan pisti boxin toimimaan.
    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

    E92 325i
    E39 520i
    E46 316i

    Comment

    • Bmw92
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 147
      • Eteläkarjala

      Eilen kun auto seisoi tyhjäkäynnillä havaitsin tärähtelyä taas. Ei niin terävää eikä niin säännöllisesti kuin ennen suutinten vaihtoa. Paha sanoa mikä on normaalia ja mikä ei kun en oo muiden 35i kyydissä istunut kiinnittäen huomiota tyhjäkäyntiin. Auto starttaa ja toimii muuten hyvin, läpi koko kierrosalueen. Vikakoodeja mixture controllista ei enää tule. Välillä antaa koodit katittomista dp:eistä vaikka vakiopöntöt on kiinni.

      Tähän asti vaihdettu puolat tulpat sekä suuttimet, suutinten vaihdon jälkeen rauhottui huomattavasti ja yksikään tulppa ei ollut enää musta kun ne tuossa yks ilta tarkistin. Onkohan tämä nyt vainoharhaisuutta ja ominasuuksia vain, vai syytä rueta etsimään ongelmaa?


      EDIT - imukanavat siis myös pähkinäpuhallettu.
      Last edited by Bmw92; 31-12-2016, 12:12.
      E91 335i /// LCI Alpinweiß III

      E92 325i
      E39 520i
      E46 316i

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Bmw92 View Post
        Eilen kun auto seisoi tyhjäkäynnillä havaitsin tärähtelyä taas. Ei niin terävää eikä niin säännöllisesti kuin ennen suutinten vaihtoa. Paha sanoa mikä on normaalia ja mikä ei kun en oo muiden 35i kyydissä istunut kiinnittäen huomiota tyhjäkäyntiin. Auto starttaa ja toimii muuten hyvin, läpi koko kierrosalueen. Vikakoodeja mixture controllista ei enää tule. Välillä antaa koodit katittomista dp:eistä vaikka vakiopöntöt on kiinni.

        Tähän asti vaihdettu puolat tulpat sekä suuttimet, suutinten vaihdon jälkeen rauhottui huomattavasti ja yksikään tulppa ei ollut enää musta kun ne tuossa yks ilta tarkistin. Onkohan tämä nyt vainoharhaisuutta ja ominasuuksia vain, vai syytä rueta etsimään ongelmaa?
        Kyllä mulla ainakin vähän tärähtelee auto tyhjäkäynnillä. Muuten toimii täydellisesti. Tuo ilmeisesti johtuu karstoittuneista imuaukoista/venttiileistä ja pähkinäpuhallus/joku muu putsaus auttaa siihen.

        Comment

        • Bmw92
          Bimmer Rookie
          • Mar 2016
          • 147
          • Eteläkarjala

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Kyllä mulla ainakin vähän tärähtelee auto tyhjäkäynnillä. Muuten toimii täydellisesti. Tuo ilmeisesti johtuu karstoittuneista imuaukoista/venttiileistä ja pähkinäpuhallus/joku muu putsaus auttaa siihen.
          Unohtu lisätä edelliseen viestiin että nekin on siis kuukausi sitten puhallettu..
          E91 335i /// LCI Alpinweiß III

          E92 325i
          E39 520i
          E46 316i

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            Onkos mitään tietoa mistä tota pähkinää sais Suomesta?

            Ainoot paikat on löytäny Briteistä mikä olis lähin....
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2096
              • Naantali

              Originally posted by poteroa View Post
              Onkos mitään tietoa mistä tota pähkinää sais Suomesta?

              Ainoot paikat on löytäny Briteistä mikä olis lähin....
              Kysäseppäs jos nic Blitz tai Pluto suostuisivat myymään sitä.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                Heipähei taas.

                Antaako hpfp mitään koodeja yleensä, tai voisiko olla mitään ensioireita jotka viittaisivat pumpun olevan pian tiensä päässä? Muuta kuin puolimoottorivalo ja pitkä käynnistys?

                Painin edelleen tyhjäkäyntihäiriön kanssa ja mieleeni tuli tuo kyseinen kapistus.. Viimeeksi vaihdettu 80tkm kohdalla. Nyt mittarissa 170tkm.

                Mitä siis tähän asti tehty:
                -tulpat
                -puolat
                -suuttimet
                -imukanvien puhallus

                Oireina edelleen tyhjäkäynnin tärähtely. Railipainetta en tarkalleen muista kun sitä katsottiin mutta oli pikkusen alakanttiin, ehkä 45bar.
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6782
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Bmw92 View Post
                  Heipähei taas.

                  Antaako hpfp mitään koodeja yleensä, tai voisiko olla mitään ensioireita jotka viittaisivat pumpun olevan pian tiensä päässä? Muuta kuin puolimoottorivalo ja pitkä käynnistys?

                  Painin edelleen tyhjäkäyntihäiriön kanssa ja mieleeni tuli tuo kyseinen kapistus.. Viimeeksi vaihdettu 80tkm kohdalla. Nyt mittarissa 170tkm.

                  Mitä siis tähän asti tehty:
                  -tulpat
                  -puolat
                  -suuttimet
                  -imukanvien puhallus

                  Oireina edelleen tyhjäkäynnin tärähtely. Railipainetta en tarkalleen muista kun sitä katsottiin mutta oli pikkusen alakanttiin, ehkä 45bar.
                  Pumppu saattaa antaa suoraan koodeja, tai sitten ei anna. 45bar on kuitenkin aivan liian vähän.
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • jengstro
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 380
                    • 02-alue

                    Mulla tuli tollanen satunnainen "pätkistkely" kuntoon lambdan vaihdolla (bank 2 etummainen). En nyt voi sanoa että ihan samanmoiset oireet kuin sulla. Satunnaista nykimistä, tyhjäkäynnillä: ihan kuin moottori menisi välillä tukkoon... aika usein isoja kyykähdyksiä talla pohjassa isoilla kierroksilla (limb mode näyttöön) -> tosin tämä ainoastaan JB4 0-2 setillä.

                    Comment

                    • Bmw92
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 147
                      • Eteläkarjala

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Pumppu saattaa antaa suoraan koodeja, tai sitten ei anna. 45bar on kuitenkin aivan liian vähän.
                      Alimmillaan siis laski tuonne, tyhjäkäynnillä. Eikös se " hyvän pumpun " arvo ole että 50-200bar?



                      Mulla tuli tollanen satunnainen "pätkistkely" kuntoon lambdan vaihdolla (bank 2 etummainen). En nyt voi sanoa että ihan samanmoiset oireet kuin sulla. Satunnaista nykimistä, tyhjäkäynnillä: ihan kuin moottori menisi välillä tukkoon... aika usein isoja kyykähdyksiä talla pohjassa isoilla kierroksilla (limb mode näyttöön) -> tosin tämä ainoastaan JB4 0-2 setillä.



                      Antaa kylläkin kateista vikakoodia, vaikka vakiorännit paikallaan. Täydellä kaasulla toimii normaalisti.

                      29F4 Catalytic-converter Conversion
                      29F5
                      E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                      E92 325i
                      E39 520i
                      E46 316i

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        50bar on ihan normaali tyhjäkäynnillä.

                        Olisko molemmat kattien jälkeiset lambdat hajalla jos antaa niistä vikakoodia? Tai sit joku on tyhjännyt katit?

                        Comment

                        • Bmw92
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 147
                          • Eteläkarjala

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          50bar on ihan normaali tyhjäkäynnillä.

                          Olisko molemmat kattien jälkeiset lambdat hajalla jos antaa niistä vikakoodia? Tai sit joku on tyhjännyt katit?
                          Lambdoista vois ehkä lähtee koittamaan. Onko tietoa tosta tyhjäkäyntipaineesta, että saako se laskea yhtään alle 50bar? Oon luekellu että porukoilla on jonkunverran heitelly nuo paineet..
                          E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                          E92 325i
                          E39 520i
                          E46 316i

                          Comment

                          • poteroa
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 311
                            • Tuusula

                            Originally posted by Bmw92 View Post
                            Heipähei taas.

                            Antaako hpfp mitään koodeja yleensä, tai voisiko olla mitään ensioireita jotka viittaisivat pumpun olevan pian tiensä päässä? Muuta kuin puolimoottorivalo ja pitkä käynnistys?

                            Painin edelleen tyhjäkäyntihäiriön kanssa ja mieleeni tuli tuo kyseinen kapistus.. Viimeeksi vaihdettu 80tkm kohdalla. Nyt mittarissa 170tkm.

                            Mitä siis tähän asti tehty:
                            -tulpat
                            -puolat
                            -suuttimet
                            -imukanvien puhallus

                            Oireina edelleen tyhjäkäynnin tärähtely. Railipainetta en tarkalleen muista kun sitä katsottiin mutta oli pikkusen alakanttiin, ehkä 45bar.
                            Suosittelen kyllä tota JB4:sta, omalla kohdalla auttoi paljon kun pystyi loggaamaan ajossa suoraan mitä siellä tapahtuu.

                            Mulla tekee myös tuota tärähtämistä, mutta nyt enää tyhjäkäynnillä kerran 30-60s aikana, nykimiset on loppu.
                            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                            Ex: E34 520i "winter wagen"
                            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                            Comment

                            • Bmw92
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 147
                              • Eteläkarjala

                              Huomiona semmonen että nyt kun tuli pakkasta -8 astetta niin tärähtelyn määrä ja voimakkuus väheni huomattavasti. Eilen oli lämpötila 0c ja oire tuntui olevan pahimmillaan silloin.
                              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                              E92 325i
                              E39 520i
                              E46 316i

                              Comment

                              • Bmw92
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 147
                                • Eteläkarjala

                                Vihdoin jotain parannusta asiaan.

                                Auto kävi tällä viikolla merkkiliikkeessä ja muu oli kunnossa, paitsi muutama tuhat kilometriä sitten vaihdetut boschin tulpat. Kahdesta tulpasta oli keskielektrodi irti ja väljää myös pituussuunnassa. Vaihdettii kaikki tulpat uusiin ja auto käy nyt hyvin. Vaikka olis muilla miten hyviä kokemuksia turha lienee arvailla ostanko enää muita kuin oem tulppia.. Pitänee pienet reklamaatiot väsäillä schmiedmanille. No, mutta ompahan nyt hetken taas kunnossa.
                                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                                E92 325i
                                E39 520i
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X