Originally posted by #22
View Post
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Morjes. Googlettelun jälkeen päätän hakea apua täältä.
Eli autona -05 E90 325i. Oikean eturenkaan edestä puuttuu suoja, joka siis estää kaiken moskan ja veden menemisen sinne polttimoihin yms. Kellään tietoa mistä saisi tilattua uuden/millä nimellä nämä tunnetaan? Jos joku ei ymmärrä voin laittaa kuvaa vasemmalta puolen kunhan auto saapuu huollosta...
Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa auttaa!
Leave a comment:
-
-
Runflatit olisi vuodelta 2009 (Bridgestone Potenza) tai 2011 (ne Pilot Sport 2) ja ei-runflatit (Pilot Sport 3) 2010. Vanhoja yhtä kaikki. Uusimmat on 2013 Dunlop runflatit (400 kalliimmalla kuin nuo halvimmat 2009). Ehkä otan halvimmat 2009 runflatit, jos ovat vielä ylihuomenna tallella. Niillä on ajettu vain 16tkm, joten vanteet ovat ainakin kuin uutta vastaavat, kun muissa olisi uudelleenmaalattuja tai pikkuosumia (ei huomaisi, jos ei olisi ollut nuolella merkitty kuvaan ) saaneita vanteita.
Edit: pari settiä meni ennen kuin oli auto varmistunut sellaiseksi, että sen halusin ostaa. Hankin nuo ei-runflat Pilot Sport 3:t, kun myyjä oli sopivasti matkan varrella.Last edited by O.K.; 29-08-2015, 08:11.
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin tuossa puolivälissä kesää 18" runflatit pois. Alla oli Bridgestone Potenzat ja alle tuli GoodYear EfficientGripit. Nyt auto pysyy tielläkin. Runflateilla se oli nousemassa urasta ylös koko ajan.
Tietysti jos ajaa vain urattomia teitä pitkin niin ei ne runflatitkaan vetele.
Leave a comment:
-
-
Kyllä sen eron koppiin asti kuuli, kun vaihtoi normaaleihin. Hiljeni rengasmelu aika paljon. Toki voihan noita olla hyviäkin rf renkaita, omalle kohdalle ei vain ole osunut mukavia tai hiljaisia. Kaksista on kokemusta, molemmat sarja Dunlop merkkisiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O.K. View Post18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
Mietteitä:
-Kiva kun on jämäkät ajaa, jos siis arvostaa palautetta tiestä
-En koe että vetelisi yhtään enempää kuin muutkaan ajamani 3-sarjan autot (lähtökohtaisesti jokainen vetelee!)
-Parhaat kuitenkin silloin kun pintaa kunnolla ja tuoreat. Alkaa selkeästi huomata, että omani ei ole enää uudenveroiset 3 kesän ajojen jälkeen. Mutta sama pätee havaintojeni mukaan kaikkiin renkaisiin, ei sinällään RF kumeja koske ainoastaan.
Summa summarum: En osaa sanoa miksi vaihtaisin tavallisiin autossa jossa on sellaiset alla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joni_R View PostOmassa oli ostaessa alla 225/45/17 dunlopin run flatit ja tuo kokemus ei jättänyt run flateista positiivista kuvaa ajo-ominaisuuksien osalta. Auto tuntui välillä siltä kuin perä ikäänkuin leijuisi ja veteli vanhalla asfaltilla ikävän tuntuisesti. Heti kun vaihtoi normirenkaat samassa koossa alle, niin auto tuntuu ihan eri peliltä.
Samansuuntaista kommenttia olen kuullut muilta run flateja käyttäneiltä, mutta varmaan renkaillakin on noissa eroja samalla tavalla kuin normeissakin.
Koitko ajomelussa eroa normit vs. runflatit?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O.K. View PostAlla näyttäisi olevan vain 17" kitkat, joten näppärästi voisi ebay:sta sofort kaufenilla ostaa 18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
Samansuuntaista kommenttia olen kuullut muilta run flateja käyttäneiltä, mutta varmaan renkaillakin on noissa eroja samalla tavalla kuin normeissakin.
Leave a comment:
-
-
Nyt pikainen kysymys. Katselin E61:stä, mutta eteen tuli sopiva E91 ja se pitäisi lähteä Saksasta hakemaan. Kaiken matkajärjestelyn alla ei ole aikaa lueskella topicceja, joten olisi pari pikaista kyssäriä.
Alla näyttäisi olevan vain 17" kitkat, joten näppärästi voisi ebay:sta sofort kaufenilla ostaa 18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
Ja mikä on oikea OEM kattotelinemalli 6/2006 E91:een, kun ei ole kattokaiteita? Tämän numeron itse löysin ETK:sta 82710397227. Sillä tosin ebaysta ei löydy kuin jenkeistä pari myyjää, joten apuja sopivan mallin valintaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aku1979 View PostToi on kyllä totta...sama juttu pyyhkijänsulkien kanssa!Käsittämättömän helpoksi (kerrankin) oli Saksalainen insinööri vaihdon suunnitellut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aku1979 View PostOkei pitääpä tarkastaa väritys.
Onko noilla litkuilla muuten joku vaihtoväli?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View PostTarkistappa aluksi tehostajassa olevan öljyn väri.. Monesti on se vihreä CHF11S tarra lähtenyt ajan kuluessa kävelemään (kaikkiin korkkeihin kun on painettu tuo ATF pohjalle, ainoastaan tarra päällä). Eli jos siellä on vihreää/vihertävää niin todennäköisesti se on CHF11S:ää. Jos taas punaista niin sillon ATF..
Onko noilla litkuilla muuten joku vaihtoväli?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAjattelin vaihtaa ohjaustehostimen öljyt, mutta tuli tänka på. Eli realoem kertoo öljyksi 83290429576, joka kai on chf11s tyyppistä, joka pitäis myös lukea sitten korkissa. Kävin tarkastamatta hakee motonetistä febi bilstein 86161:stä ja huomasin pellin avattuani, että korkissa lukee atf oil only. Mulla taitaa olla nyt väärää kamaa?
Leave a comment:
-
-
Ajattelin vaihtaa ohjaustehostimen öljyt, mutta tuli tänka på. Eli realoem kertoo öljyksi 83290429576, joka kai on chf11s tyyppistä, joka pitäis myös lukea sitten korkissa. Kävin tarkastamatta hakee motonetistä febi bilstein 86161:stä ja huomasin pellin avattuani, että korkissa lukee atf oil only. Mulla taitaa olla nyt väärää kamaa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: