Ennakoidaanpas vähän tulevia huoltohommia. Ajomasiina näyttää tällä hetkellä DPF:lle armonaikaa 21tkm ja määrä laskee myös aika lineaarisesti todellisten kilometrien mukaan (kai tuossa joku tukkoanturi todellisuudessa tilannetta arvioi?). Auto siis on 320d M47, ajettu 175tkm. Läpät poistettu.
Kilometrejä mulla tulee aika paljon, eli voi olla ajankohtaista jo tässä syksyn puolella suorittaa jonkinlainen DPF-operaatio. Vaihtoehtojahan käytännössä on ymmärtääkseni
1) Törkyhintainen operaatio marmorilla, uusi OEM-DPF. (Ei kiinnosta)
2) Pesu, pakkopolttelu ja toivotaan parasta. Taitaa olla halvin, mutta ei ilmeisesti kovin pitkäikäinen/tehokas ratkaisu?
3) BTCF-ratkaisu, eli DPF:n tyhjennys moskasta ja turhista kennoista, DPF:n ja EGR:n poisohjelmointi. Tämä voisi kiinnostaa eniten.
Jos nyt päädyn tuohon 3. vaihtoehtoon, niin kannattaako samaan operaatioon miettiä näillä kilsoilla vesipumpun vaihtoa? Vai onko noiden kestosta millaista tietoa herrasväellä? Sitten lisäksi kysyisin turbosta, eli onko DPF:n poistolla (ja ohjelmoinnilla) jotain merkitystä siihen, jos/kun turbon joutuu jossakin välissä uusimaan? Tuleeko jotain tuplatyötä?
Toivottavasti kyselin mahdollisimman epäselvästi.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JTP View PostLaitoin lämmittimen ylävesiletkulta lämppärin kennolle menevään letkuun, tuossa kuvassa letku numero 1 http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...g/water_hoses/
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJoo, jälkeenpäin vasta noita kattelin. Tuli ostettua tuo säteiliä/sisähaarapaketti vähän hötkeella. Toisaalta voisihan tuollaisen laittaa tuon säteilijän rinnalle, haaroituskaapelilla. Lämpeäisi öljyt ja neste. Turbojen kannalta tuo öljyn (ilman) lämmitin on kuitenkin hyvä olla, edes oman mielenrauhan takia. :think
Varmaan tuo 500w malli olisi mukava lisä säteiliän rinnalla ja sulakkeet kestäisi vielä n. 1500w sisälämppärinkin.
Edit. Jos sulla tuossa sigun e90:ssä tämmöinen, niin mihinkä väliin laitoit lämmittimen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TorQuel View PostKehtaiskos joku käydä ottamassa muutamet mitat tuosta 325/330D pakoputkenpäästä jos ko. peli pihasta löytyy? Lähinnä kiinnostaisi että kuinka paljon nuo putkenpäät tulevat ulos puskurilinjan reunasta noin suunnilleen ja kuinka paljon tuo kuskinpuolen putki on lyhyempi? (Vai tuliko tuo putkenjatke hieman erimittaisilla putkilla vasta äffäsarjalaisiin? :think )
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JTP View PostOlisit laittanut tällaisen, niin olis lämmennyt moottorikin..
Yhden talven kokemuksien perusteella voin suositella, lämmittää nesteen kovemmallakin pakkasella +30 asteiseksi vajaassa tunnissa.
Ja kutoskoneeseen kannattaa valita 1500W:n tehoinen malli.
https://asiakas.kotisivukone.com/fil...rmo1000kld.pdf
Varmaan tuo 500w malli olisi mukava lisä säteiliän rinnalla ja sulakkeet kestäisi vielä n. 1500w sisälämppärinkin.
Edit. Jos sulla tuossa sigun e90:ssä tämmöinen, niin mihinkä väliin laitoit lämmittimen?Last edited by bemmeri; 07-09-2015, 14:20.
Leave a comment:
-
-
Kehtaiskos joku käydä ottamassa muutamet mitat tuosta 325/330D pakoputkenpäästä jos ko. peli pihasta löytyy? Lähinnä kiinnostaisi että kuinka paljon nuo putkenpäät tulevat ulos puskurilinjan reunasta noin suunnilleen ja kuinka paljon tuo kuskinpuolen putki on lyhyempi? (Vai tuliko tuo putkenjatke hieman erimittaisilla putkilla vasta äffäsarjalaisiin? :think )
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOn kyllä onneton lipare tuo Defan säteiliä mikä tulee 6koneisiin. Öljypohjassa on urat säteiliän alla, niin miksi ei oo elementtiä valettu samaan muotoon? Ainakin neljäsosa elementistä ei tavoita öljypohjaan. Vai liekö sitten toisenlainen öljypohja joissain malleissa, joka on sileä siitä kohti. Sopivuus on merkattu moneen malliin ja elementti on kyllä oikea ja oikeaan paikkaan sitä olen laittamassa. Mahtaa olla lämmitysteho olematon, kun muutenkaan ei säteiliät mitään kovin tehokkaita ole. No, onpahan joku edes sisälämmittimen kaverina ulkoilmaa lämmittämässä.
Yhden talven kokemuksien perusteella voin suositella, lämmittää nesteen kovemmallakin pakkasella +30 asteiseksi vajaassa tunnissa.
Ja kutoskoneeseen kannattaa valita 1500W:n tehoinen malli.
Last edited by JTP; 05-09-2015, 14:17.
Leave a comment:
-
-
On kyllä onneton lipare tuo Defan säteiliä mikä tulee 6koneisiin. Öljypohjassa on urat säteiliän alla, niin miksi ei oo elementtiä valettu samaan muotoon? Ainakin neljäsosa elementistä ei tavoita öljypohjaan. Vai liekö sitten toisenlainen öljypohja joissain malleissa, joka on sileä siitä kohti. Sopivuus on merkattu moneen malliin ja elementti on kyllä oikea ja oikeaan paikkaan sitä olen laittamassa. Mahtaa olla lämmitysteho olematon, kun muutenkaan ei säteiliät mitään kovin tehokkaita ole. No, onpahan joku edes sisälämmittimen kaverina ulkoilmaa lämmittämässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarppa63 View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by insp View PostAuto on e93 335ia -07.
Löytyisiköhän täältä tietoa, että mikä osa on tuo naru, joka pitää sisäkattoa yms. kiinni kun kattoa avaa/sulkee. Haluaisin tietää, että minkä osa pitäisi edes tilata.
Tämä on se puoli joka on hajalla, eli tuo harmaa kuori lähtenyt irti.
Tämä taas ehjä puoli, huomaa suojajuori.
Jarppa
Leave a comment:
-
-
Auto on e93 335ia -07.
Löytyisiköhän täältä tietoa, että mikä osa on tuo naru, joka pitää sisäkattoa yms. kiinni kun kattoa avaa/sulkee. Haluaisin tietää, että minkä osa pitäisi edes tilata.
Tämä on se puoli joka on hajalla, eli tuo harmaa kuori lähtenyt irti.
Tämä taas ehjä puoli, huomaa suojajuori.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMistä löytyy E92 auton tyyppikilpi? Lähinnä mietin jos tuon auton Ruotsista, ainakin ennen oli pakko tilata coc-todistus mutta jospa sattuisi löytymään täydelinen tyyppihyväksyntänumero ko. yksilöstä.
Leave a comment:
-
-
Mistä löytyy E92 auton tyyppikilpi? Lähinnä mietin jos tuon auton Ruotsista, ainakin ennen oli pakko tilata coc-todistus mutta jospa sattuisi löytymään täydelinen tyyppihyväksyntänumero ko. yksilöstä.
Leave a comment:
-
-
Ostin E91 uudet jarrupalat eteen sekä taakse, entiset eivät vielä loppu mutta eivätpähän pääse loppumaankaan. Kysymys olis että paljonko olette ajelleet autojenne jarrupaloilla ja millä metreillä olette vaihtanut levytkin? Itse mallailin paloja levyn pintaan niin jää hivenen kantamaan reunoista, vaikka levyissä tuntuu ulkopuolella vain n. Max 1mm rantti, sisäpuolella hiukka enemmän? (takana ei sitäkään) Mitä ootte kokeneemmat mieltä meneekö uudet palat vielä vanhoille levyille? jotenkin tuntus että eivät vielä levyt olisi ihan finaalissa...
Niin ja auto on automaattina! Ja ajettu n. 77tkm
Leave a comment:
-
Leave a comment: