memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hastra
    replied
    Pystyiskö joku mittaamaan, paljonko egr-termostaatin jäähdytysletkun liitoksen halkaisija on? Tarkoituksena sorvauttaa tulpat jäähdytysletkuihin.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by BMW3 View Post
    Käytin autoa johdon päässä jossain pienessä putiikissa kun ei ollut aikaa bmw huoltoon..

    Vikakoodeja löytyi muutama..
    C0530 - Syöttöpaine
    C0203 - hehkut lämmitin moduuli
    C0D00 - FAP suodatin(partikkeli?)
    C03E2 - Kuristinyksikkö(mikä on tämä?)

    Muilla ollut vastaavia ja onko mahdollista DIY:nä tehdä ja mistä näistä nyt kannattaisi aloittaa
    Kuristinyksikkö varmaan on löpölämmitin/säädin joka on löpösuodattimen jatkona auton alla.

    Kannattaa nyt nollata nuo ainakin ja katsoa kunnon testerillä uusiksi viikon päästä, niin selviää mitkä viat siellä ihan oikeasti on nytkin päällä.
    Last edited by Supra^; 18-09-2015, 13:53.

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Käytin autoa johdon päässä jossain pienessä putiikissa kun ei ollut aikaa bmw huoltoon..

    Vikakoodeja löytyi muutama..
    C0530 - Syöttöpaine
    C0203 - hehkut lämmitin moduuli
    C0D00 - FAP suodatin(partikkeli?)
    C03E2 - Kuristinyksikkö(mikä on tämä?)

    Muilla ollut vastaavia ja onko mahdollista DIY:nä tehdä ja mistä näistä nyt kannattaisi aloittaa

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Takapyöränlaakerin vaihto on sitten mukavaa hommaa.

    Piti irrottaa vetareinee päivinee ku boordit jumissa.
    14 tonnia painetta prässissä eikä tapahdu mitään, on lämmitetty yms.

    Edittiii. Jaha olka-akseli napsahti yhden puslan kohdalta poikki eikä vetari irronnu vieläkää.
    Täytyy varmaa jostai löytää uus vetari, olka-akseli ja olka-akselin puslat

    Halpa laakerinvaihto!!
    Last edited by janne30; 18-09-2015, 10:03.

    Leave a comment:


  • Joni_p
    replied
    Saako usb paikkaa asennettua jälkikäteen e92seen ja jos saa niin mitä kaikkea vaatii?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Tampereella onnistuu softien päivitys.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Tekeekö joku täällä noita dtc softa päivityksiä? Kyseessä 320d -05 joka vilkuttaa tuota valoa tiukasti käännyttäessä ja joku täällä mainitsi, että tuohon olisi tullut päivitys. Etelä-Suomessa jos jollain olisi vermeet.

    Leave a comment:


  • ster
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Siis ala-ja ylärajan väli taitaa olla tuon litran (Yläraja 6.5l, alaraja 5.5l). Kun öljyä hävinnyt tuo litra ylärajasta, ilmottaa järjestelmä tuolla +1:lä öljynvajauksesta. Suomeksi siis: "Lisää 1 litra". Joskus hurjinut itselläkin tuo "mittari".
    Okei, hyvä tietää. Tänään lisäsin litran öljyä varmuudenvuoksi.

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Originally posted by ster View Post
    n54 135i kyseessä, pistän tänne 3er puolelle, kun 1er puoli on kuollut, kuitenkin sama kone x35i..

    Tänään käynnistin auton ja istuin siinä varmaan 4min, niin öljykannun kuva pamahti tauluun.
    Lähdin ajamaan ja katsoin ajotietokoneesta öljyn määrän, se näytit lähes tyhjää ja siinä luki +1. Vielä viikko takaperin oli näyttänyt ihan täyttä öljyn määrää.
    Kaikki vaikutti muuten ihan normaalilta. Siinä ajoin muutaman kilometrin, ja yhtäkkiä öljyn määrä näytti taas normaalia, eli täyttä..

    Meinasi paniikki iskeä, että miten helvetissä sieltä olisi voinut lähes 5l hävitä öljyä, ilman mitään vuotoja. Mistä moinen ajotietokoneen aivopieru mahtoi johtua?
    Nyt kuitenkin oletan kaiken olevan kunnossa.
    Omassa N53 koneisessa teki vähän samanlaista, öljyn määrä vaihteli satunnaisesti näytöllä muutaman pykälän verran. Tätä ei ole enää esiintynyt öljyjen vaihdon jälkeen, mutta seuraavassa huollossa vaihtuu öljyntasoanturi. Siitä on varmaan hyvä aloittaa.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by ster View Post
    n54 135i kyseessä, pistän tänne 3er puolelle, kun 1er puoli on kuollut, kuitenkin sama kone x35i..

    Tänään käynnistin auton ja istuin siinä varmaan 4min, niin öljykannun kuva pamahti tauluun.
    Lähdin ajamaan ja katsoin ajotietokoneesta öljyn määrän, se näytit lähes tyhjää ja siinä luki +1. Vielä viikko takaperin oli näyttänyt ihan täyttä öljyn määrää.
    Kaikki vaikutti muuten ihan normaalilta. Siinä ajoin muutaman kilometrin, ja yhtäkkiä öljyn määrä näytti taas normaalia, eli täyttä..

    Meinasi paniikki iskeä, että miten helvetissä sieltä olisi voinut lähes 5l hävitä öljyä, ilman mitään vuotoja. Mistä moinen ajotietokoneen aivopieru mahtoi johtua?
    Nyt kuitenkin oletan kaiken olevan kunnossa.
    Siis ala-ja ylärajan väli taitaa olla tuon litran (Yläraja 6.5l, alaraja 5.5l). Kun öljyä hävinnyt tuo litra ylärajasta, ilmottaa järjestelmä tuolla +1:lä öljynvajauksesta. Suomeksi siis: "Lisää 1 litra". Joskus hurjinut itselläkin tuo "mittari".

    Leave a comment:


  • ster
    replied
    n54 135i kyseessä, pistän tänne 3er puolelle, kun 1er puoli on kuollut, kuitenkin sama kone x35i..

    Tänään käynnistin auton ja istuin siinä varmaan 4min, niin öljykannun kuva pamahti tauluun.
    Lähdin ajamaan ja katsoin ajotietokoneesta öljyn määrän, se näytit lähes tyhjää ja siinä luki +1. Vielä viikko takaperin oli näyttänyt ihan täyttä öljyn määrää.
    Kaikki vaikutti muuten ihan normaalilta. Siinä ajoin muutaman kilometrin, ja yhtäkkiä öljyn määrä näytti taas normaalia, eli täyttä..

    Meinasi paniikki iskeä, että miten helvetissä sieltä olisi voinut lähes 5l hävitä öljyä, ilman mitään vuotoja. Mistä moinen ajotietokoneen aivopieru mahtoi johtua?
    Nyt kuitenkin oletan kaiken olevan kunnossa.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Siinähän tämä alkuperäinen ongelma olikin, että kun on kylmempää aamuisin, niin lämmöt jää siihen 80asteeseen.
    Jees tarkoitin että tuolla saat haarukoitua onko ongelma sittenkin lämmityslaitteen puolella, ei olisi tavatonta sekään.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by joni_t View Post
    Hei, Miten CDV poisto tehtiin. Tilasitko "korvauspalan" vai sorvasitko vanhasta isommaksi? vai pystyikö jättämään koko palan välistä?

    Miten muuttui auton käytös? Onko helpompi vaihtaa "smoothisti" vaihteita ajossa? Tuo poisto pyörinyt omassakin mielessä...
    Nakkasin kokonaan tuon CDV:n huitsin kuikkaan (lue: minigrip pussiin peräkonttiin ). Pystyy jättämään pois kokonaan. Kaksi sokkaa vain irti ja CDV pois välistä. Sen jälkeen liitos kasaan normaalisti. Toinen sokka jää CDV:hen. Tässä vielä kuva. O-renkaan uusiminen luonnollisesti suositeltavaa. Itse otin riskin ja kasasin vanhalla. Toinen auto ajossa niin vielä en voi analyysiä antaa..

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Siinähän tämä alkuperäinen ongelma olikin, että kun on kylmempää aamuisin, niin lämmöt jää siihen 80asteeseen.

    Originally posted by kooma View Post
    Jos siinä vaiheessa kun lämmöt näyttää 98 ja käännät lämmityslaitteen lämmöt tappiin (myös sen keskirullan) eikä tule hikiset oltavat niin vika on kyllä lämppärin suunnalla.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Auto ei vaan oikeen hyvin puhalla lämmintä, niin siksi näitä kyselin.
    Jos siinä vaiheessa kun lämmöt näyttää 98 ja käännät lämmityslaitteen lämmöt tappiin (myös sen keskirullan) eikä tule hikiset oltavat niin vika on kyllä lämppärin suunnalla.

    Leave a comment:

Working...
X