memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juice
    replied
    E90 4/2005 pro navilla ei toista mp3. Softapäivityksellä tai koodaamalla toistamaan mp3?

    Kellään kokemusta tästä BT sovittimesta ?

    Dension GW 500s BT ?
    Last edited by Juice; 12-09-2015, 21:54.

    Leave a comment:


  • ster
    replied
    angel eyes

    Vanhassa pirssissä oli halogenivalot ja siihen laitoin ledienkelit ilman tuota ylimäärästä johtohässäkkää.
    Miten nyt, kun on autossa xenon-umpiot?
    Ilmeisesti pakko pistää tuo ylimääräinen rypäle väliin, että saa edes kytkettyä?

    Edit: Itse itselleni vastaten. Tuleehan se rypäle siihen väliin.


    windows 7 screen shot
    Last edited by ster; 10-09-2015, 21:14.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Oliko sulla koneessa yhtään nestettä?
    Vähän tässä suunnittelin jos sais reikää edes hiukkasen tukittua jeesusteipillä.

    Seurailitko koneen lämpöjä? Ei se kyllä varmaan mitään näytä, jos ei nestettä ole.
    Oli siellä jonkin verran ilmeisesti ja sain ihan järkeviä lukemia lämmöistä siirron ajan. Kippasin pari litraa vettä sisään ennen siirtoa. Reikä oli sen verran pieni, ettei se ihan suoraan pihalle päässyt. Tukkiminen kuulostaa hyvältä ajatukselta kyllä, jos saat sillä edes rajoitettua vuotoa.

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Originally posted by BMW3 View Post
    Saakos näihin mistään kestävämpää kytkintä ku orkkis. Oletkos tutkailiut ja pystytkö suoraan heittään jotain linkkiö tms?
    Itselleni vastaten Löytyy.. Vääntöä kestäisi 570plus..

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Itsellä kävi sama keväämmällä ja silloin siirsin autoa sellaisen 3-4km matkan. Ei ollut ongelmia siirrossa silloin, mutta en ota sun tilanteesta mitään vastuuta.
    Oliko sulla koneessa yhtään nestettä?
    Vähän tässä suunnittelin jos sais reikää edes hiukkasen tukittua jeesusteipillä.

    Seurailitko koneen lämpöjä? Ei se kyllä varmaan mitään näytä, jos ei nestettä ole.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Näyttääkö salavalikon lämpötila mitenkään oikein, jos koneessa ei kierrä neste ollenkaan? :think
    M47 koneesta siis halkesi yksi letku ja täytyisi autoa siirtää n. viiden kilometrin matka korjauspaikalle. Mietin tässä että uskaltaako tuon matkan ajella vai ehtiikö kone lämmetä liikaa?
    Itsellä kävi sama keväämmällä ja silloin siirsin autoa sellaisen 3-4km matkan. Ei ollut ongelmia siirrossa silloin, mutta en ota sun tilanteesta mitään vastuuta.

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Painelaakeri/vauhtis, tervetuloa kerhoon. Koko paketti kerralla vaan vaihtoon, nimimerkillä 307tkm mittarissa orkkiskytkimellä ja samanlaista oiretta ilmaantunut lähiviikkojen aikana.
    Saakos näihin mistään kestävämpää kytkintä ku orkkis. Oletkos tutkailiut ja pystytkö suoraan heittään jotain linkkiö tms?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by BMW3 View Post
    Ja tätä viellä lainatakseni.. Kytkimen kun painaa pohjaan niin siinä puolessa välissä kuuluu rohinaa.. Vauhtipyörä vissiin menossa.. Veto päällä tai kytkin pohjassa kuulu mitään ääniä.. Voiko vaikuttaa asiaan?

    Ja joo vikakoodien lukuun menen samantien kun pääsen kotia täältä
    Painelaakeri/vauhtis, tervetuloa kerhoon. Koko paketti kerralla vaan vaihtoon, nimimerkillä 307tkm mittarissa orkkiskytkimellä ja samanlaista oiretta ilmaantunut lähiviikkojen aikana.

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kuulostaa siltä että ahtopaineet eivät nouse, ahtimen VNT ehkä juntturassa?
    Kannattaa ihan ensiksi lukea vikakoodit.
    Ja tätä viellä lainatakseni.. Kytkimen kun painaa pohjaan niin siinä puolessa välissä kuuluu rohinaa.. Vauhtipyörä vissiin menossa.. Veto päällä tai kytkin pohjassa kuulu mitään ääniä.. Voiko vaikuttaa asiaan?

    Ja joo vikakoodien lukuun menen samantien kun pääsen kotia täältä

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by BMW3 View Post
    320D M47:lla höystettynä(120kw) tuntuu hieman tukkoiselta?

    Elikkäs matka ajossa huomasin että 5-6vaihteella puutuu ylämäkiin.. Polttoaineen kulutus mittari ei suostu 5-6vaihteilla nousemaan yli 13L... Ja vetoja ei käytännössä ole vaihde kuin vaihde niin alle 2,3k ollenkaan.. Kyllä se kiihtyy sillein kuminauhamaisesti..

    Autollahan on rullattu n.300tkm.. Kone ei pidä mitään erikoisia ääniä.. Turbo ei vihellä ja vislaa. Ahtoputkia en ole kerennyt viellä edes koittamaan.. EGR:ää enkä imusarjaa puhdistamaan.. Enkä Dpf:ää tarkistamaan..
    Olen reissuhommissa tällä hetkellä ja auto todella kaukana... Vasta viikonloppuna pääsisin tutustumaan..
    Jotenka koitan jo valmiikdi haalia täältä To-Do-Listaa

    Voisiko yllämainittujen lisäksi viellä tarkastaa jotain jolla kulkupuoli saataisiin takaisin kuntoon

    Tosissaan minkään näköisiä häiriövaloja ei pala.. Se ei vaan yksinkertaisesti tunnu vetävän niinkun kuuluisi..

    Kiitän jo valmiiksi avuista.

    EDIT. lämmöt pysyy nätisti 90kantturoissa jos tällä tiedolla mitään tekkee.
    Kuulostaa siltä että ahtopaineet eivät nouse, ahtimen VNT ehkä juntturassa?
    Kannattaa ihan ensiksi lukea vikakoodit.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Näyttääkö salavalikon lämpötila mitenkään oikein, jos koneessa ei kierrä neste ollenkaan? :think
    M47 koneesta siis halkesi yksi letku ja täytyisi autoa siirtää n. viiden kilometrin matka korjauspaikalle. Mietin tässä että uskaltaako tuon matkan ajella vai ehtiikö kone lämmetä liikaa?

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    320D M47:lla höystettynä(120kw) tuntuu hieman tukkoiselta?

    Elikkäs matka ajossa huomasin että 5-6vaihteella puutuu ylämäkiin.. Polttoaineen kulutus mittari ei suostu 5-6vaihteilla nousemaan yli 13L... Ja vetoja ei käytännössä ole vaihde kuin vaihde niin alle 2,3k ollenkaan.. Kyllä se kiihtyy sillein kuminauhamaisesti..

    Autollahan on rullattu n.300tkm.. Kone ei pidä mitään erikoisia ääniä.. Turbo ei vihellä ja vislaa. Ahtoputkia en ole kerennyt viellä edes koittamaan.. EGR:ää enkä imusarjaa puhdistamaan.. Enkä Dpf:ää tarkistamaan..
    Olen reissuhommissa tällä hetkellä ja auto todella kaukana... Vasta viikonloppuna pääsisin tutustumaan..
    Jotenka koitan jo valmiikdi haalia täältä To-Do-Listaa

    Voisiko yllämainittujen lisäksi viellä tarkastaa jotain jolla kulkupuoli saataisiin takaisin kuntoon

    Tosissaan minkään näköisiä häiriövaloja ei pala.. Se ei vaan yksinkertaisesti tunnu vetävän niinkun kuuluisi..

    Kiitän jo valmiiksi avuista.

    EDIT. lämmöt pysyy nätisti 90kantturoissa jos tällä tiedolla mitään tekkee.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Kiitos vastauksesta! Termarit tuli vaihdettua alkukesästä ja lämmöt on kohdallaan. Mitkäs muut asiat noihin polttoihin tarkalleen ottaen vaikuttaa? Ja pitääkö tuo DPF:n "vaihto" ajotietokoneessa luotettavasti kutinsa, vai voiko näyttää mitä sattuu? Siis että vaatisi vaihtamaan, vaikka kaikki olisi kunnossa?
    taitaa se laskennallinen ikä olla 200tkm, viisaammat kertokoot tuosta ajotietokoneessa näkyvästä, olikos se niin että sen voi kuitata vaihdetuksi ja tauluun ilmestyy taas 200tkm seuraavaan huoltoon?
    Helpoiten DPF:n kunnon todentaa vaikka livedatalla pakopaineita seuraamalla, tai ISTAn DPF-testillä joka myös mittaa pakopaineet eri kierrosluvuilla.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tukkoisuutta DDE mittaa pakopaineanturilla.
    Toki softaaminen on aina kiva juttu, omasta otettiin 200/400, nyt onnistuu jopa ohitukset maantiellä välttävästi. Toisaalta, jos kaikki on moottorissa kunnossa, ei DPF mene tukkoon, joten jossei termostaatteja/käyntilämpötiloja ole vielä katsottu niin tarkastus vaikka mittariston salavalikosta. Jos kunnossa, niin seuraavaksi testerillä todentaa viimeisimmän polton ajankohdan. Jos poltosta on paljonkin aikaa, on selvää että jokin vikakoodi tai muu muuttuja (esim. moottorin alhainen lämpötila) estää polton käynnistymisen. Tutkisin siis ongelmaa vähän tarkemmin ennenkuin lähtisin pönttöä poistamaan.
    Kiitos vastauksesta! Termarit tuli vaihdettua alkukesästä ja lämmöt on kohdallaan. Mitkäs muut asiat noihin polttoihin tarkalleen ottaen vaikuttaa? Ja pitääkö tuo DPF:n "vaihto" ajotietokoneessa luotettavasti kutinsa, vai voiko näyttää mitä sattuu? Siis että vaatisi vaihtamaan, vaikka kaikki olisi kunnossa?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Ennakoidaanpas vähän tulevia huoltohommia. Ajomasiina näyttää tällä hetkellä DPF:lle armonaikaa 21tkm ja määrä laskee myös aika lineaarisesti todellisten kilometrien mukaan (kai tuossa joku tukkoanturi todellisuudessa tilannetta arvioi?). Auto siis on 320d M47, ajettu 175tkm. Läpät poistettu.

    Kilometrejä mulla tulee aika paljon, eli voi olla ajankohtaista jo tässä syksyn puolella suorittaa jonkinlainen DPF-operaatio. Vaihtoehtojahan käytännössä on ymmärtääkseni

    1) Törkyhintainen operaatio marmorilla, uusi OEM-DPF. (Ei kiinnosta)
    2) Pesu, pakkopolttelu ja toivotaan parasta. Taitaa olla halvin, mutta ei ilmeisesti kovin pitkäikäinen/tehokas ratkaisu?
    3) BTCF-ratkaisu, eli DPF:n tyhjennys moskasta ja turhista kennoista, DPF:n ja EGR:n poisohjelmointi. Tämä voisi kiinnostaa eniten.

    Jos nyt päädyn tuohon 3. vaihtoehtoon, niin kannattaako samaan operaatioon miettiä näillä kilsoilla vesipumpun vaihtoa? Vai onko noiden kestosta millaista tietoa herrasväellä? Sitten lisäksi kysyisin turbosta, eli onko DPF:n poistolla (ja ohjelmoinnilla) jotain merkitystä siihen, jos/kun turbon joutuu jossakin välissä uusimaan? Tuleeko jotain tuplatyötä?

    Toivottavasti kyselin mahdollisimman epäselvästi.
    Ei tule tuplatyötä turbon uusimisessa. Vesipumpun voi vaihtaa ihan koska huvittaa, en lähtisi noilla kilsoilla edes ehjään koskemaan. Tukkoisuutta DDE mittaa pakopaineanturilla.
    Toki softaaminen on aina kiva juttu, omasta otettiin 200/400, nyt onnistuu jopa ohitukset maantiellä välttävästi. Toisaalta, jos kaikki on moottorissa kunnossa, ei DPF mene tukkoon, joten jossei termostaatteja/käyntilämpötiloja ole vielä katsottu niin tarkastus vaikka mittariston salavalikosta. Jos kunnossa, niin seuraavaksi testerillä todentaa viimeisimmän polton ajankohdan. Jos poltosta on paljonkin aikaa, on selvää että jokin vikakoodi tai muu muuttuja (esim. moottorin alhainen lämpötila) estää polton käynnistymisen. Tutkisin siis ongelmaa vähän tarkemmin ennenkuin lähtisin pönttöä poistamaan.
    Last edited by Supra^; 08-09-2015, 11:55.

    Leave a comment:

Working...
X