memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Useampi kyssäri, auto moniongelmainen E92 330 xia :think

    - Auto vaeltaa, yli satasen vauhdissa saa ohjata koko ajan ja tuntuu jo vähän vaaralliseltakin. Kaartaessa normaalivauhdissa esim. moottoritien ramppiin, tuntuu kuin ajelisi "marmorikuulilla" ja ajonvakautus puuttuu peliin kuivalla tiellä. Alustassa siis selkeästi jotain, mutta mistä kannattaa aloittaa?
    Auto ilmaan ja tarkistamaan välykset kaikista alustan osista. Ne missä on välystä vaihtoon ja sitten nelipyöräsuuntaukseen, niin tietää minkälaiset pyöränkulmat siellä on.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Useampi kyssäri, auto moniongelmainen E92 330 xia :think

    - Auto vaeltaa, yli satasen vauhdissa saa ohjata koko ajan ja tuntuu jo vähän vaaralliseltakin. Kaartaessa normaalivauhdissa esim. moottoritien ramppiin, tuntuu kuin ajelisi "marmorikuulilla" ja ajonvakautus puuttuu peliin kuivalla tiellä. Alustassa siis selkeästi jotain, mutta mistä kannattaa aloittaa?
    - Ilmastoinnin lämpötilaa ei pysty säätämään. Lämpötila on välillä kuskin puolella 27,5 ja pelkääjän puolella 21,5 astetta. Eilen tosin oli molemmilla puolilla 22 astetta.. Maksimiviilennys toimii ok ja kylmääkin tulee.
    - Lähi- ja kaukovalot ei toimi. Rinkulat toimii normaalisti. Sulakkeet on ehjät. Autossa on adaptiiviset xenonit.

    Osaisiko joku auttaa?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by terppo View Post
    Kiitoksia vastauksista!

    Enköhän nyt uskalla lähteä hakemaan nuo 292 ja 296 levyt.

    Olen yrittänyt mittailla noita paikallaan, joten sen takia on ollut vaikea hahmottaa oikeaa 4 mm väleillä.

    Mutta siitä olen kuitenkin 100% varma ettei edessä ole 300mm levyä, eli eikai se nyt voi enään sitten pieleen mennä.

    Ilmeisesti on myös suositeltavaa nuo anturit vaihtaa uusiin remontin yhteydessä, kun vaihtaa palatkin?
    Nyt huomasin vasta, että tuo 296 takalevyhän on 10,5mm paksu eli jäähdyttämätön. Siitä kai sen tunnistaa välittömästi, kun on "yhtä rautaa" ilman jäähdytysripoja. 300mm takalevy on tuon 20mm paksu ja jäähdytetty.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Nyt on jarrujen kanssa kiusallinen problemo...

    Naputtaa ihan kun vetari Suoraan ajaessa ei mitään, mutta kääntyessä se puoli minne paino tulee alkaa naputtamaan ja naputus muuttuu nopeuden mukaan. Eli jos käännyn oikealle vasen etupuoli naputtaa.

    Jarruttaessa ääni kuuluu myös, mutta suoraan ajaessa ei mitään.

    Auto suht matala, mutta mikään ei ota mihinkään kiinni ja se on siis pois suljettu. Etulaakerit vaihettu juurikin, eli ei oikein muuta vaihtoehtoa kuin jarrut. Mikähän aiheuttaisi tommosen vetarinaputuksen tyylisen äänen sitten? :think

    Etulevyt on kyllä ihan loppu, mutta kanttia niissä ei ole. Ei täristä jarruttaessa, ei tunnu polkimessa mitään erikoista ja naputus ei kuulu sisälle jos ikkunat kiinni...

    pitäskö tässä sitte lähtee iha levy/paloilla liikenteeseen?
    Palatakseni tähän, nyt on jarrut tehty, ääni kuuluu edelleen. Semmonen huomio on tehty, että kun auton nostaa ylös ja antaa hetken olla ilmoissa, takasin alas niin noin 3km voi ajella ilman ääntä.

    Eli paino rasittaa sielä nyt jtn ja ääni alkaa kuulumaan. Oisko joku kuivunu hela tms kyseessä? En enään keksi muuta? apteekkiin piikkikaupoille ja vaseliinia helat täyteen? :think

    Leave a comment:


  • megaesa
    replied
    Kytkin alkoi luistamaan joten sen vaihto lienee ajankohtainen. Kellään kokemuksia kuinka monta tuntia korjaamo laskuttaa hommasta? Tuoko xdrive operaatioon omat mausteensa?

    Leave a comment:


  • terppo
    replied
    Kiitoksia vastauksista!

    Enköhän nyt uskalla lähteä hakemaan nuo 292 ja 296 levyt.

    Olen yrittänyt mittailla noita paikallaan, joten sen takia on ollut vaikea hahmottaa oikeaa 4 mm väleillä.

    Mutta siitä olen kuitenkin 100% varma ettei edessä ole 300mm levyä, eli eikai se nyt voi enään sitten pieleen mennä.

    Ilmeisesti on myös suositeltavaa nuo anturit vaihtaa uusiin remontin yhteydessä, kun vaihtaa palatkin?

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Riippuu siitä onko tuota S100A "Usable load increase" -ominaisuutta/varustetta. Jos ei ole, niin sitten nuo mainitsemasi levyt, mutta jos on niin sitten 300x24 ja 300x20 mm. Ja hups, minulta löytyisi tästä terppo:n lähimaastosta myynnissä orkkis sellaiset.

    Tässä vielä linkit RealOEM:ään:



    E: Tietty jos tarkistit jo varustelistasta, että tuota S100A:ta ei ole, niin tämän viestin anti on aika puhdas nolla.
    E2: Piti tarkistaa itsekin, ja ei siellä ole mainintaa tuollaisesta. Silti mittaisin vanhat levyt ennen kuin hankkii uudet.
    Tarkistin kyllä. Muistelinkin että sulla olis myynti-palstalla ollut vähän käytetyt levyt myynnissä
    Hyvähän se olis varmistaa mittaamaalla vielä tuo oikea levyjen koko.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    RealOEMin mukaaan menis eteen 292X22 ja taakse 296X10,5 levyt.
    Itekin kuvitellut aina että eteen menis isommat levyt kuin taakse, mutta niin tuo ehdotti omaankin autoon isompia taakse kuin eteen. Kai siinä on joku "juttu" jota ei ite vaan hoksaa
    Riippuu siitä onko tuota S100A "Usable load increase" -ominaisuutta/varustetta. Jos ei ole, niin sitten nuo mainitsemasi levyt, mutta jos on niin sitten 300x24 ja 300x20 mm. Ja hups, minulta löytyisi tästä terppo:n lähimaastosta myynnissä orkkis sellaiset.

    Tässä vielä linkit RealOEM:ään:



    E: Tietty jos tarkistit jo varustelistasta, että tuota S100A:ta ei ole, niin tämän viestin anti on aika puhdas nolla.
    E2: Piti tarkistaa itsekin, ja ei siellä ole mainintaa tuollaisesta. Silti mittaisin vanhat levyt ennen kuin hankkii uudet.
    Last edited by huupi; 24-07-2016, 09:52.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by terppo View Post
    Moro!

    En löytänyt tähän apuja niin kysytäämpä täältä.

    318i E90 -06 (rek. num. VPY-668)
    Olisi jarruremppa edessä, mutta en löydä nyt tietoa minkä kokoiset levyt pitäisi hommata. Eteen 292 vai 296 ja taakse 296 vai 300. Vaiko menikö nuokaan oikein?

    Ja onko tässä mitään perää kun kaveri sanoi, että eteen kuuluisi isommat levyt kuin taakse?

    Kiitokset sille kuka osaa neuvoa ja nähdä vaivaa!
    RealOEMin mukaaan menis eteen 292X22 ja taakse 296X10,5 levyt.
    Itekin kuvitellut aina että eteen menis isommat levyt kuin taakse, mutta niin tuo ehdotti omaankin autoon isompia taakse kuin eteen. Kai siinä on joku "juttu" jota ei ite vaan hoksaa

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by terppo View Post
    Moro!

    En löytänyt tähän apuja niin kysytäämpä täältä.

    318i E90 -06 (rek. num. VPY-668)
    Olisi jarruremppa edessä, mutta en löydä nyt tietoa minkä kokoiset levyt pitäisi hommata. Eteen 292 vai 296 ja taakse 296 vai 300. Vaiko menikö nuokaan oikein?

    Ja onko tässä mitään perää kun kaveri sanoi, että eteen kuuluisi isommat levyt kuin taakse?

    Kiitokset sille kuka osaa neuvoa ja nähdä vaivaa!
    Onko realoem.com tuttu?

    Leave a comment:


  • terppo
    replied
    Moro!

    En löytänyt tähän apuja niin kysytäämpä täältä.

    318i E90 -06 (rek. num. VPY-668)
    Olisi jarruremppa edessä, mutta en löydä nyt tietoa minkä kokoiset levyt pitäisi hommata. Eteen 292 vai 296 ja taakse 296 vai 300. Vaiko menikö nuokaan oikein?

    Ja onko tässä mitään perää kun kaveri sanoi, että eteen kuuluisi isommat levyt kuin taakse?

    Kiitokset sille kuka osaa neuvoa ja nähdä vaivaa!

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Vaihdoin eteen koni sportit vakiojousilla + uudet reaktiotangot. Nyt pyörät ei meinaa kääntyä oikealle..todella jäykkä, vasemmalle normaali. Lisäksi koko auto tärrää tyhjäkäynnillä ja tämä voimistuu ratin ääriasennossa. Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtisin ratkomaan? Autona e91 330xda -06.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    Eli n46 moottorilliseen autoon sytty moottorin vikavalo ja lukasin koodit niin oxygen sensor heating before catalyst ja oxygen sensor 2 heating before catalyst...

    Ennen kattia siellä on siis yks anturi että entiedä miksi tollainsanoo?
    Anturi vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta?! Mitä sitten?
    Joskus noiden lämmityksille oli erikseen sulake. En tiedä onko e91:ssä. Online wds hakusanalla löytyy kytkentäkaaviot. Tuossa ropaamassani yksilössä lambdan johdot oli jätetty koneen ja vaihdelaatikon väliin puristuksiin ja olivat oikosulussa.

    Leave a comment:


  • Hynde
    replied
    No vilkaise tuolta showroomista, niin näet millainen stance siinä on.

    Leave a comment:


  • soukkadyydd
    replied
    Kuinka matalaksi auton tommosella setillä saa? Tällä hetkellä auto on ihan jees korkeudella m-sport iskareilla ja eibachin jousilla, ehkä ihan hitusen matallammaksi vois vielä tiputtaa. :think

    Leave a comment:

Working...
X