Originally posted by Romppis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supra^ View PostNo se auttaa kierrättämään nestettä kabiinin puolelle tyhjäkäynnillä.
Ehkä jossain hyvällä hyötysuhteella pienellä dieselmosalla olevassa mallissa saattaa huomata -30 talvipakkasilla että tyhjäkäynnillä ei jaksakaan kovin lämmintä puskea kabiiniin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKoodin kun luet BMW:n omilla softilla kolmannen osapuolen softien sijaan, saat enemmän tietoa, esimerkiksi sen että tuo 4587-koodi on nimenomaan "Fuel filter clogged".
Joillekin suodattimen vaihto auttaa. Minulla ei auttanut, joten hommasin purkuautosta sen suodattimen kyljessä olevan lämppärin/kuristimen, eikä sen jälkeen ole koodia tullut.
Itse en löytänyt screenshottia tuosta koodista. Mielenkiintoista tuossa on se että koodin on tullut pienellä kuormalla. Näissähän polttaainepumppu on pwm ohjattu ja tämän perusteella kone olettaa että polttoainetta tulee tietyllä ohjauksella tietty määrä. Aiemmin näissä oli polttoaineen siirtopaineelle mittaus. Onkos tuo vielä olemassa näissä e90:ssä? Ainakin N52:ssa paineen mittaus näytti kokoajan samaa lukemaa joten anturia ei todennäköisesti ollut ollenkaan. M57 pannullisesta autosta tuota ei ole tullut katsottua.
edit. paineanturia ei ole e90:ssä matalapainepuolella. Millähän pirulla tuo tajuaa että polttoainesuodatin on tukossa?
Häikät railipaineessa? Vai polttoaine lämpöää lämmittimessä enemmän kuin pitäisi? Sinälläähään dde "tietää" laskennallisen määrän paljonko polttoainetta koneeseen ruiskutetaan ja paljonko pumpun sitä pitäisi pumpata. Lämpötilallehan on kuitenkin mittaus ennen korkeapainepumppua.Last edited by fraatti; 11-07-2016, 19:12.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKoodin kun luet BMW:n omilla softilla kolmannen osapuolen softien sijaan, saat enemmän tietoa, esimerkiksi sen että tuo 4587-koodi on nimenomaan "Fuel filter clogged".
Joillekin suodattimen vaihto auttaa. Minulla ei auttanut, joten hommasin purkuautosta sen suodattimen kyljessä olevan lämppärin/kuristimen, eikä sen jälkeen ole koodia tullut.
Pitääpi laittaa uusi suodatin tilaukseen ja käydä vaihtamassa. Toivotaan että se tuolla sitten lähtisi. Kiitoksia avusta!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Romppis View PostItselläni vain pelkästään tuo Fuel Filter Code: 004587 eli mitään tukkeutumiseen viittaavaa ei lue.
Joillekin suodattimen vaihto auttaa. Minulla ei auttanut, joten hommasin purkuautosta sen suodattimen kyljessä olevan lämppärin/kuristimen, eikä sen jälkeen ole koodia tullut.Last edited by Supra^; 11-07-2016, 17:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Romppis View PostMikäs tuossa polttoaine suodattimessa tuon vikakoodin voisi antaa kun näköjään vaihdettukkin n. 15tkm sitten :think Ei nyt viitsisi "turhaan" sitä vaihtaa... Jos vika olisi suodattimen lämmittimessä niin eikös silloin se olisi eri koodilla tai edes tekstillä "Heated fuel filter" niinkuin näytti ulkomaan foorumeilla olevan.
Onkohan tuolla polttoaine suodattimella mitään yhteyttä jo pitkään ihmetyttäneesen kierrosten laskuun reilulla parilla sadalla kierroksella kiihdyttäessä. eli kierroslukumittari pudottaa parilla sadalla kierroksia ja nousee siitä sitten taas normaalisti eteenpäin.
Eräästä tuo fuel filter glogged koodi hävisi vaihtamalla polttoaineen suodatin eikä tullut takaisin ainakaan noin 15tkm aikana.
Leave a comment:
-
-
Mikäs tuossa polttoaine suodattimessa tuon vikakoodin voisi antaa kun näköjään vaihdettukkin n. 15tkm sitten :think Ei nyt viitsisi "turhaan" sitä vaihtaa... Jos vika olisi suodattimen lämmittimessä niin eikös silloin se olisi eri koodilla tai edes tekstillä "Heated fuel filter" niinkuin näytti ulkomaan foorumeilla olevan.
Onkohan tuolla polttoaine suodattimella mitään yhteyttä jo pitkään ihmetyttäneesen kierrosten laskuun reilulla parilla sadalla kierroksella kiihdyttäessä. eli kierroslukumittari pudottaa parilla sadalla kierroksia ja nousee siitä sitten taas normaalisti eteenpäin.Last edited by Romppis; 11-07-2016, 14:18.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Romppis View PostPuhut nyt siis pelkästään tuosta lisävesipumpun koodista? Mitä tuo pumppu siis käytännössä tekee jos kerran ei ole mitään haittaa sen toimimattomuudesta?
Ehkä jossain hyvällä hyötysuhteella pienellä dieselmosalla olevassa mallissa saattaa huomata -30 talvipakkasilla että tyhjäkäynnillä ei jaksakaan kovin lämmintä puskea kabiiniin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuoasm View Postlisävesipumppuhan tuo on joka koodia antaa. Hiilet loppu ja uudet hiilet n. pari euroa motonetissä. Itse ostin suosiolla "uuden" purkuautosta 40€ kun ei ollut varaa seisottaa autoa. Pari vuotta tullut ajeltua tuo vikakoodi päällä autolla jossa ei webastoo ole ollut,ei vaikuta mihinkään edes talvikäytössä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Romppis View PostTuli tuossa Carlyllä luettua vikakoodit ja antoi kaksi koodia;
Junction Box Passenger / Beifahrer
Short circuit to positive or open circuit - additional water pump
Code: 00A6D1
Engine / Motor
Fuel Filter
Code: 004587
Tuo polttoaine suodattimen vikakoodi lähtee vaihtamalla suodatin(?) mutta tuosta vesipumpun koodista ei ole oikein tietoaOnko kalliskin korjata?
Leave a comment:
-
-
Tuli tuossa Carlyllä luettua vikakoodit ja antoi kaksi koodia;
Junction Box Passenger / Beifahrer
Short circuit to positive or open circuit - additional water pump
Code: 00A6D1
Engine / Motor
Fuel Filter
Code: 004587
Tuo polttoaine suodattimen vikakoodi lähtee vaihtamalla suodatin(?) mutta tuosta vesipumpun koodista ei ole oikein tietoaOnko kalliskin korjata?
Last edited by Romppis; 10-07-2016, 22:53.
Leave a comment:
-
-
Koni sport iskareiden ja h&r madallusjousten seuraksi vakio vai m-sport pohjaanlyöntikumit? 330xd e91 -06.
Leave a comment:
-
Leave a comment: