memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BFI18
    replied
    Originally posted by Viljo540 View Post
    Tervehdys!

    Se saattas olla Viljolla taas bemarin oston aika,mutta ennen sitä haluaisin kysyä teiltä muutamaa asiaa.Viikon pari oon selaillu tätä foorumia ja etsinyt tietoa,jota onkin hyvin löytynyt.
    Malliksi on päällimmäisenä(ainoana) noussut 335i sedan tai farkku,coupekin menis muuten mutta käytännöllisyys.Manuaali mielellään mutta ehkä automaatti ollessaan hyvä(vaihdot napakat jne.) vois olla vaihtoehtö myös.Bensa ehdottomasti.Ehkä takaveto mielummin kuin neli(tykkään välillä räpätä ja reuhata).Ja kaikki M-sport jutut ois kiva olla.

    1.Onko kellään kokemusta PROceden virijutuista?Luin tuolta ameriikan foorumilta juttua siitä ja siinä päällimäisenä jäi mieleen se että siihen kun laittas niiden flexfuel-sensorin niin ei tarviis kyttäillä tota etanolin määrää kun se laite säätäs sen aina opitimiks automaagisesti,vaikka 100% seoksella.

    2.Mitä mieltä olette seuraavasta:
    A)Hankin auton joka miellyttää silmää+plus virit paikallaan,joskin siinä on ehkä vähä enemmän kilsoja.
    Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
    Tämä ehkä kakkonen:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/8102827
    Nimimerkki Hiacen auto ilmeisesti,ymmärsinkö oikein?
    Sitten ne parit mustat farmarit ja se yks hopeanharmaa...
    +Plussat:
    +ei tarviis heti alkaa virittämään,ostamaan vannetta,tummentamaan ikkunoita ymsyms.
    +Olis kerralla sellainen mikä miellyttää.
    -Miinukset:
    -viritettyä ehkä hieman poljeskeltu?Toisaalta myös ehkä huollettu paremmin.
    -Kilsoja enemmän--->alkaako tulla isoja(kalliita) huoltoja vastaan?

    B)Ostan vähän ajetun ja hyvin huolletun yksilön(=melkein uuden auton)
    Esim. tämän:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7932373
    +Plussat:
    +Vähän ajettu,melkein "uusi",ei viritetty,ei räplätty,
    +100-200tkm ainakin taivalta edessä.
    +Sais tehdä mieleisensä.
    -Miinukset:
    -Ei viritetty,ei räplätty XD
    -Maksaa enemmän,mutta toisaalta muutama tonni 50-80tkm:stä,mielestäni hyvä vaihtokauppa.
    -Pitäs heti ostaa tonnitolkulla osia ja vanteita jajaja.....tiedättehän?

    C)Sinun ehdotuksesi.

    3.Miten hyvin nämä n54 koneiset kestää lapikasta?Sillä se välillä puutuu ikävästi,niin että pakko oikasta.Tietysti ajatuksella,ei kylmää konetta yms.jne.

    4.Perärepusta.Lukkoperähän tuohon ois heti laitettava?Vai voiko tehdä esim. burniksen niin ettei jarrut sula??En jotenkin lähtökohtaisesti tykkää yhtään siitä ettei pervoromanssi vehkeissä ole lukkoa,OIKEAA lukkoa.Vai miten tommonen menee kahvaa ilman?Luin jenkkien sivuilta ettei toiminta ole niin sulavaa kuin toivoisi.

    5.Automaatista.Miten hyvin se vaihtaa?Jos vaikka laittas semmosen alpinen softan sisään?Saattas olla vaihtoehto siinä tapauksessa.Sekin mietityttää että manuaalissa olisi sulake nimeltä kytkin,eikä "aivoja".
    -Siis niin että vaihde kanssa vaihtuu ja sen huomaa myös,olisi tavoite.Arkiajossa tämä ois ihan paras varmasti,mutta sitten kun leikityttää niin...

    6.Talviominaisuudet/omituisuudet?Onko mitään merkillepantavaa?Kylmäkäynnistys ilman roikkaa -20,lähteekö varmasti?(ei sillä että noin mielellään tekisin mutta joskus voi olla pakko)

    Pahoittelen pitkää ja sekavaa viestiä ja monia kysymyksiä mutta mielellään harkitsisin asian huolella loppuun ettei tule hutia,ajatuksena olis kuitenkin ostaa luotettava ja kivannäköinen ajokki pidemmäksi aikaa johon ei kyllästy heti.

    Kiitoksia vastauksista jo eturäpylään!
    Jos olisin nyt ostamassa 335:sta, ostaisin tämän.

    N54+DCT = makea yhdistelmä ja harvinainenkin.

    Normaali automaattikin hyvä, jos 3/07 jälkeen valmistettu, voi ohjelmoida TCU flashin laatikkoon esim. Alpina ja laatikko toimii nopeammin.
    Manuaalia en itse jaksaisi vatkata - makuasia tosin.

    Talvella mainio ajella, kuten muutkin bemarit. Lukkoperää mun mielestä tarvitaan vasta kun ollaan reilusti yli 400 hp, plussaa jos sellainen löytyy.

    Kestää hyvin nää N54:set mitä täällä foorumilla oon seurannu, tyyppiviat korjattuna ainakin..

    Osta coupe. Parhaimman näköinen ja sedan ei juurikaan tilavampi, tietty jos takaovet välttisti haluaa.
    Jos farmaria tarviit, se on oma lukunsa.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by Viljo540 View Post
    Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
    Tuo näyttäis olevan Bemmerin auto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331491

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Mitä tässä nyt on seuraillut kyseisen moottorin kanssa pelaavia niin itse moottori tuntuu kestävän vaikka ydinräjähdyksen.

    Jos talvella meinaa ajella pelkästään E85:llä, niin saattaa olla vähän nihkeä lähtemään käyntiin.

    Leave a comment:


  • Viljo540
    replied
    Tervehdys!

    Se saattas olla Viljolla taas bemarin oston aika,mutta ennen sitä haluaisin kysyä teiltä muutamaa asiaa.Viikon pari oon selaillu tätä foorumia ja etsinyt tietoa,jota onkin hyvin löytynyt.
    Malliksi on päällimmäisenä(ainoana) noussut 335i sedan tai farkku,coupekin menis muuten mutta käytännöllisyys.Manuaali mielellään mutta ehkä automaatti ollessaan hyvä(vaihdot napakat jne.) vois olla vaihtoehtö myös.Bensa ehdottomasti.Ehkä takaveto mielummin kuin neli(tykkään välillä räpätä ja reuhata).Ja kaikki M-sport jutut ois kiva olla.

    1.Onko kellään kokemusta PROceden virijutuista?Luin tuolta ameriikan foorumilta juttua siitä ja siinä päällimäisenä jäi mieleen se että siihen kun laittas niiden flexfuel-sensorin niin ei tarviis kyttäillä tota etanolin määrää kun se laite säätäs sen aina opitimiks automaagisesti,vaikka 100% seoksella.

    2.Mitä mieltä olette seuraavasta:
    A)Hankin auton joka miellyttää silmää+plus virit paikallaan,joskin siinä on ehkä vähä enemmän kilsoja.
    Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
    Tämä ehkä kakkonen:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/8102827
    Nimimerkki Hiacen auto ilmeisesti,ymmärsinkö oikein?
    Sitten ne parit mustat farmarit ja se yks hopeanharmaa...
    +Plussat:
    +ei tarviis heti alkaa virittämään,ostamaan vannetta,tummentamaan ikkunoita ymsyms.
    +Olis kerralla sellainen mikä miellyttää.
    -Miinukset:
    -viritettyä ehkä hieman poljeskeltu?Toisaalta myös ehkä huollettu paremmin.
    -Kilsoja enemmän--->alkaako tulla isoja(kalliita) huoltoja vastaan?

    B)Ostan vähän ajetun ja hyvin huolletun yksilön(=melkein uuden auton)
    Esim. tämän:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7932373
    +Plussat:
    +Vähän ajettu,melkein "uusi",ei viritetty,ei räplätty,
    +100-200tkm ainakin taivalta edessä.
    +Sais tehdä mieleisensä.
    -Miinukset:
    -Ei viritetty,ei räplätty XD
    -Maksaa enemmän,mutta toisaalta muutama tonni 50-80tkm:stä,mielestäni hyvä vaihtokauppa.
    -Pitäs heti ostaa tonnitolkulla osia ja vanteita jajaja.....tiedättehän?

    C)Sinun ehdotuksesi.

    3.Miten hyvin nämä n54 koneiset kestää lapikasta?Sillä se välillä puutuu ikävästi,niin että pakko oikasta.Tietysti ajatuksella,ei kylmää konetta yms.jne.

    4.Perärepusta.Lukkoperähän tuohon ois heti laitettava?Vai voiko tehdä esim. burniksen niin ettei jarrut sula??En jotenkin lähtökohtaisesti tykkää yhtään siitä ettei pervoromanssi vehkeissä ole lukkoa,OIKEAA lukkoa.Vai miten tommonen menee kahvaa ilman?Luin jenkkien sivuilta ettei toiminta ole niin sulavaa kuin toivoisi.

    5.Automaatista.Miten hyvin se vaihtaa?Jos vaikka laittas semmosen alpinen softan sisään?Saattas olla vaihtoehto siinä tapauksessa.Sekin mietityttää että manuaalissa olisi sulake nimeltä kytkin,eikä "aivoja".
    -Siis niin että vaihde kanssa vaihtuu ja sen huomaa myös,olisi tavoite.Arkiajossa tämä ois ihan paras varmasti,mutta sitten kun leikityttää niin...

    6.Talviominaisuudet/omituisuudet?Onko mitään merkillepantavaa?Kylmäkäynnistys ilman roikkaa -20,lähteekö varmasti?(ei sillä että noin mielellään tekisin mutta joskus voi olla pakko)

    Pahoittelen pitkää ja sekavaa viestiä ja monia kysymyksiä mutta mielellään harkitsisin asian huolella loppuun ettei tule hutia,ajatuksena olis kuitenkin ostaa luotettava ja kivannäköinen ajokki pidemmäksi aikaa johon ei kyllästy heti.

    Kiitoksia vastauksista jo eturäpylään!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Panzerfaust View Post
    E91 ja N57-diesel: Koodeihin oli pätkähtänyt 2E3C - EWS anti tampering protection. DDE:n ja ajoneston synkkahäikästähän tuossa yleensä näyttäisi olevan kyse. Ensimmäistäkään starttiongelmaa autossa ei ole kuitenkaan ollut, joten olikohan tilapäinen häiriö vai pitääkö varautua siihen että auto on jatkossa hyvinkin epäluotettava?
    Jossain vaiheessa varmaan jotain tehty ja saatu tuo koodi aikaan. Nollaa pois ja katso vaikka parin viikon päästä tuleeko takaisin. Tuo liityy juuri tuohon synkkaan.

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    BMW laakkoselta espoosta löytyy kans yllämainittu salkku täynnä eri sovitteita. Varmaan myös muillakin toimipisteillä

    Originally posted by jani] View Post
    E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?

    Leave a comment:


  • Panzerfaust
    replied
    E91 ja N57-diesel: Koodeihin oli pätkähtänyt 2E3C - EWS anti tampering protection. DDE:n ja ajoneston synkkahäikästähän tuossa yleensä näyttäisi olevan kyse. Ensimmäistäkään starttiongelmaa autossa ei ole kuitenkaan ollut, joten olikohan tilapäinen häiriö vai pitääkö varautua siihen että auto on jatkossa hyvinkin epäluotettava?

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by jani] View Post
    E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
    Nykyistä ostaessa hommasin kadonneen lukkopultin hylsyn marmorilta (Metroauto) ja maksoi 11 eur. Niillä oli siellä sellainen BMW:n setti jossa oli varmaan toistakymmentä erilaista hylsyä ja siitä kokeilemalla löytyi oikea.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by jani] View Post
    E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
    Kysyt myyjältä? Ja ei siis ollut siellä takakontissa maton alla olevassa lokerossa?

    Jarppa

    Leave a comment:


  • jani]
    replied
    E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    Vikakoodien tulkintoja

    Moro,

    Viimein sai ISTA:n pyörimään ja pääs lukemaan hiukan paremmin vikakoodeja mitä auto pitää sisällään. Voisko ainakin tuohon tv/tcu-vikaan olla syyllisenä retrofitattu ipod-härpäke joka rikkoo MOSTin? Muista otetaan hyviä arvauksia vastaan...


    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Hyvä että tuli vähän tarkempi vikakuvaus.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Yritit siis polttaa kumia mutta otti pitoja. Ja sitten kokeilit jos menisi paremmin kun antaa pakilla vähän vauhtia ensin, mutta ei niillä kerroilla mennyt ykkönen pesään. Sitten alkoikin jo range hälyttelemään, mutta kakkoselta kun heitti kolmoselle niin taloudellisuus kasvoi ja sitämyötä myös range 35->54km. Sitten vielä parilla kytkinpommilla tallista pihalle ja melkein seinään. Laatikon laippaan oli sitten jostain syystä ilmaantunut ajon päätteeksi pintaruostetta, vaikkei ulkona satanutkaan. Veikkaan että johtuu kosteasta kesäilmasta, viime aikoina kun on vähän ukkostanutkin.
    No ei nyt ihan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=347813

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by olli90~ View Post
    kerrotko tarkemmin mitä tuolta lampunpesimestä särkyy että alkaa vuotamaan? mitä osia tarvii tilata, e90lci tekee lätäkköö
    Itse totesin myös lammikon kuskinpuolen etukulmassa, lokarin kaari veks ja sieltä löytyi hahlostaan hypännyt letkun klipsi. Sen napsautin paikalleen ja taas roiskii!

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by jani] View Post
    Yritit siis polttaa kumia mutta otti pitoja. Ja sitten kokeilit jos menisi paremmin kun antaa pakilla vähän vauhtia ensin, mutta ei niillä kerroilla mennyt ykkönen pesään. Sitten alkoikin jo range hälyttelemään, mutta kakkoselta kun heitti kolmoselle niin taloudellisuus kasvoi ja sitämyötä myös range 35->54km. Sitten vielä parilla kytkinpommilla tallista pihalle ja melkein seinään. Laatikon laippaan oli sitten jostain syystä ilmaantunut ajon päätteeksi pintaruostetta, vaikkei ulkona satanutkaan. Veikkaan että johtuu kosteasta kesäilmasta, viime aikoina kun on vähän ukkostanutkin.

    Leave a comment:

Working...
X