Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by akez87 View Post
    Jos vaihtaa akun e91 niin onko pakko aina ohjelmoida vaikka saman tehoisen akun laittaa? Pitääkö muuta huomioida vaihtaessa, pitääkö auto esim pitää virrassa koko ajan tai jtn?
    Ei tarvitse koodata, mutta autolle pitää ilmoittaa akun vaihto. Eli piuhassa pitää käyttää. Ei tarvitse pitää kokoajan virrassa, toki voi pitää jos haluaa. Joissain autoissa saattaa joutua opettamaan aktiiviohjauksen uudelleen tms., jos auto käy virrattomana.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by akez87 View Post
    Jos vaihtaa akun e91 niin onko pakko aina ohjelmoida vaikka saman tehoisen akun laittaa? Pitääkö muuta huomioida vaihtaessa, pitääkö auto esim pitää virrassa koko ajan tai jtn?
    Jos laittaa samalla ampeerimäärällä ja samantyyppisen akun niin ei ole pakollista koodata eikä tarvitse olla virtoja. Toki suotavaa se on ilmoittaa autolle että akku on vaihdettu..

    Leave a comment:


  • akez87
    replied
    akun vaihto E91

    Jos vaihtaa akun e91 niin onko pakko aina ohjelmoida vaikka saman tehoisen akun laittaa? Pitääkö muuta huomioida vaihtaessa, pitääkö auto esim pitää virrassa koko ajan tai jtn?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ebolas View Post
    Jep, tuli hankittua tollainen E93 2007 2.0 (cabrio siis) ja semmosta pientä säätöä on joutunut jo parin kuukauden aikana tekemään mitä se meikällä on ollut. Puolat, suuttimet ja yksi takavalo on mennyt vaihtoon. Nyt pärähti työmatkalla ruutuun että infonäyttöön tää melko ilmeisesti yleinenkin restraint systems faulty! virhe ilman mitään kohdetarkennusta ja näköjään meikän halvalla OBD2 lukijalla ja puhelimella ei löydy tolle vikakoodia saati et vois kuitata sen pois kokeeksi. Eli tää vika nyt sitten voi olla kuskin perseen alla, apukuskin perseen alla, airbagissa (tunnistimet) tai jopa akussa/älykkäässä akkutunnistimessa? Akku on oletettavasti alkuperäinenkin vielä... Et mistäs lähtis liikkeelle muualta kuin marmoritiskiltä?
    Aloita sopimalla vikakoodienlukemisesta. Marmorille ei kannata viedä, jos ei kiinnosta maksaa maltaita vikakoodienlukemisesta. Foorumilta löytyy paljon porukkaa, jolla on tarvittavat laitteet koodienlukemiseen.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Pitääkö e91:ssä 2011 kuitata ilmastoinnille jotain kun se huolletaan. Olettaisin ettei tarvii mutta voisko viisaammat valaista. Aika lehmän henkäystä pukkas näillä keleillä, 220 grammaa oli jäljellä joten ei ihme.

    Leave a comment:


  • Ebolas
    replied
    Jep, tuli hankittua tollainen E93 2007 2.0 (cabrio siis) ja semmosta pientä säätöä on joutunut jo parin kuukauden aikana tekemään mitä se meikällä on ollut. Puolat, suuttimet ja yksi takavalo on mennyt vaihtoon. Nyt pärähti työmatkalla ruutuun että infonäyttöön tää melko ilmeisesti yleinenkin restraint systems faulty! virhe ilman mitään kohdetarkennusta ja näköjään meikän halvalla OBD2 lukijalla ja puhelimella ei löydy tolle vikakoodia saati et vois kuitata sen pois kokeeksi. Eli tää vika nyt sitten voi olla kuskin perseen alla, apukuskin perseen alla, airbagissa (tunnistimet) tai jopa akussa/älykkäässä akkutunnistimessa? Akku on oletettavasti alkuperäinenkin vielä... Et mistäs lähtis liikkeelle muualta kuin marmoritiskiltä?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Morjesta! Löytyiskö täältä vastaus e91 ihmeelliseen huminaan? Elikkä ns. Humina alkaa noin 30kmh pikkuhiljaa kovenee mitä enemmän vauhtia ja jarruttaessa humina voimmistuu paljonkin.. Renkaat on uudet, mutta voisko olla et oli liian kovat? Jarrupalat on aika kuluneet mut voisko olla et kuuluis niistä? Nyt jos jollain viisaammalla ideoita nii otan kyllä mieluusti vastaan!

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by karsta View Post
    Onkohan tuohon saatavilla mitään aurinkolasikoteloa jälkiasenteisena? Sakemanni on tyystin unohtanut autoon sellaisen laittaa, nyt kakkulat pyörii milloin missäkin.
    X1:n kauhukahvan paikalle tuleva aurinkolasikotelo menee kai E90:een mutta en ole ikinä tuollaista livenä nähnyt.

    https://www.ecstuning.com/News/BMW_E...lassesHolders/

    Leave a comment:


  • karsta
    replied
    Onkohan tuohon saatavilla mitään aurinkolasikoteloa jälkiasenteisena? Sakemanni on tyystin unohtanut autoon sellaisen laittaa, nyt kakkulat pyörii milloin missäkin.

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by paanu View Post
    Kiinnostais kans että onko tähän jotain lääkettä. Kun auto seisoo duunipäivän, heti kun lähtee liikkeelle kun on lyönyt napista käyntiin, vaihtaa vaihdetta kuin lekalla lyömällä. Jos antaa käydä tyhjäkäyntiä about minuutin, laatikko toimii ihan normaalisti.
    Mulla teki tätä kun oli öljypohjan välistä vuotanut vähän yli litra alle normaalin tason.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by paanu View Post
    Kiinnostais kans että onko tähän jotain lääkettä. Kun auto seisoo duunipäivän, heti kun lähtee liikkeelle kun on lyönyt napista käyntiin, vaihtaa vaihdetta kuin lekalla lyömällä. Jos antaa käydä tyhjäkäyntiä about minuutin, laatikko toimii ihan normaalisti.
    Onhan sitä öljyä? Ja käyty vaihteet läpi ennen tarkastusta? Öljyvaje tekee just töksähtelevää vaihtoa ja öljynlisäyksenkin jälkeen vaatii adaptaatioiden nollauksen ennenkuin poistuu

    Leave a comment:


  • paanu
    replied
    Originally posted by JTMD View Post

    Kylmällä nykäisee 1-2 vaihdossa välillä tuntuvasti. Vauhdissa nykii kun kiihdytyksen jälkeen nosta kaasua ja loota vaihtaa isommalle. Manuaaliasennossa vaihdot eivät ole pehmeitä. Kun kiihdyttää kunnolla Sport asennolla, tuntuu toiminta tas suht normaalilta, mutta en osaa sanoa toimiiiko normaalisti vai ei. Tämä paska ei sentään vuoda öljyä, eikä huopaa kierroksia ja siirrellessä P-R-D jne paikallaan tuntuu normaalilta.
    Kiinnostais kans että onko tähän jotain lääkettä. Kun auto seisoo duunipäivän, heti kun lähtee liikkeelle kun on lyönyt napista käyntiin, vaihtaa vaihdetta kuin lekalla lyömällä. Jos antaa käydä tyhjäkäyntiä about minuutin, laatikko toimii ihan normaalisti.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by viksu View Post
    Onko nuo kiinanlaatuiset BMW-merkit mistään kotoisin? Marmorilla maksaa vissiin jotain 60€ e91:n takaluukun merkki (78mm). Mutta tuleeko pidemmän päälle halvemmaksi ostaa aito, jos kiinanmerkkejä saa vaihdella joka toisen painepesuripesun jälkeen...?
    Originally posted by Petsku333 View Post
    Paskoja ne on haalistuu ja lohkeilee. Kyllä mä aidot hommaisin
    Joo eivät kestä kuin vuoden about.

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Osaako kukaan kertoa tuollaisen E91 tavaratilan koosta. Lähinnä kiinnostaa että mahtuuko sinne hyvin tuollaiset lastenvaunut jotka ainakin tuonne E46:een mahtuu. :think
    Mahtuu sinne. Toki ei mikään tilaihme ole, mutta Brion lastenrattaat ja kahden aikuisen viikon tavarat meni kyllä. Edellinen farmarimalli oli -99 Audi a4 ja siinä oli kyllä isompi kontti. Tai ainakin sinne meni enemmän tavaraa.

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by viksu View Post
    Onko nuo kiinanlaatuiset BMW-merkit mistään kotoisin? Marmorilla maksaa vissiin jotain 60€ e91:n takaluukun merkki (78mm). Mutta tuleeko pidemmän päälle halvemmaksi ostaa aito, jos kiinanmerkkejä saa vaihdella joka toisen painepesuripesun jälkeen...?
    Paskoja ne on haalistuu ja lohkeilee. Kyllä mä aidot hommaisin

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎