Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Originally posted by Markojs View Post
    Mitäs öljyä tonne manuaali 335i n54 ois suositeltava laittaa?
    Öljyt ja suodattimen meinasin vaihtaa, tallissa olis mobilin 0w-40 new life,
    onko tämä jees vai jotain muuta?
    Castrol suosittelee:



    Mutta kyllä tuonne muutakin voi laittaa, kuten mainitsemasi 0W-40 öljy. Kunhan ET aja millään 30 th km vaihtoväleillä vaan kerran vuodessa tai max 15 th km.

    Originally posted by Markojs View Post
    Itse kun vaihdan niin millä saa kuitattua idrivesta öljyt vaihtetuiksi ettei jää
    punaiseksi valittamaan ettei olis tehty?

    Raitisilman suodattimen vaihdoin ja sinne jäi myös microfilterin kohdalle
    punainen service valo palamaan
    Tässä ohje oöljynvaihdon kuittaukselle:


    Samalla tavalla löytyy paljon muita ohjeita/videoita kun jaksaa etsiä.

    Leave a comment:


  • Markojs
    replied
    Mitäs öljyä tonne manuaali 335i n54 ois suositeltava laittaa?
    Öljyt ja suodattimen meinasin vaihtaa, tallissa olis mobilin 0w-40 new life,
    onko tämä jees vai jotain muuta?

    Itse kun vaihdan niin millä saa kuitattua idrivesta öljyt vaihtetuiksi ettei jää
    punaiseksi valittamaan ettei olis tehty?

    Raitisilman suodattimen vaihdoin ja sinne jäi myös microfilterin kohdalle
    punainen service valo palamaan

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Onko E92 takasivuikkunat tummemmat jo tehtaalta mitä etuikkunat? Revin kalvot irti jo talvella mutta nyt kun katselee autoa sivusta niin takalasit on hieman tummemmat mitä edestä.
    Onko tehdatummennukset, varuste 761, silloin on selkeesti tummemmat

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Onko E92 takasivuikkunat tummemmat jo tehtaalta mitä etuikkunat? Revin kalvot irti jo talvella mutta nyt kun katselee autoa sivusta niin takalasit on hieman tummemmat mitä edestä.

    Leave a comment:


  • Crossmx
    replied
    Vaihdettiin eilen e91 320d kytkin ja vauhtipyörä, saatiin paketti kasaan ja kokeilemaan. Poljin ei liiku kuin noin 5cm, ei siis painu pohjaan, on aivan saatanan jäykkä. Purettiin tänää uudestaan ja katsottiin niin kaikki oli painelaakereineen ok.

    Missä voisi olla vika? Työsylinteri, miten olisi voinut hajota irrottaessa/takaisin laitossa?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Vaihdoin tänään sigun kärryyn ilmansuodattimen ja huomasin samalla, että suodattimelta turbolle menevän putken alapäässä oli tilkka öljyä, samoin siinä turbon huulella. Ei nii paljoa, että sitä olisi tuossa mihinkään suuntaan valunut, mutta selkeät tipat nyt kuitenkin. Onko normaalia että tuolta hieman öljyä löytyy?
    On täysin normaalia, varsinkin enemmän ajetuissa.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Vaihdoin tänään sigun kärryyn ilmansuodattimen ja huomasin samalla, että suodattimelta turbolle menevän putken alapäässä oli tilkka öljyä, samoin siinä turbon huulella. Ei nii paljoa, että sitä olisi tuossa mihinkään suuntaan valunut, mutta selkeät tipat nyt kuitenkin. Onko normaalia että tuolta hieman öljyä löytyy?

    Leave a comment:


  • juBz
    replied
    Originally posted by Viljo540 View Post
    Joo-o.Coupe on kyllä hieno ei siinä mitn,mutta pitäs melkein olla ne takaovet kuitenkin.Jos joutuu vaikka koko perhettä kuskaamaan.
    Toi sun(BFI18) ehdottama alkaa kivuta kipurajan yli,varsinkin kun siihen menis vielä vitusti tonnia ennen kuin se olis tyydyttävässä kuosissa.
    Eikä tietenkään pelkällä viinalla kylmiltään tulis ajettua.50/50 varmaan jo toimis nikottelematta?

    Automaattia karsastan lähinnä pervoromanssi käytön suhteen,normaaliajossahan toi on varmaan ihan pop!Tai lähinnä ehkä siksi kun ei ole kokemusta BMW:n nyky laatikoista tai niiden toiminnasta,pitäisi melkein päästä kokeilemaan.Ja siksi että manuaalista polttaa kytkimen korkeintaan,automaatissa onkin sitten kalliimpi remppa tiedossa.

    Ja kyllä jos tämmösen ostan niin lukkoperän siihen laitan.On sitä lukkoa tullut ikävä pienemmilläkin tehoilla,varmaan osittain makukysymyskin,mutta mä tykkään että sellainen on.

    Mites onko tosta PROcedestä kellään mitään sanottavaa?
    Ja onko ton JB4:n kanssa elämä yhtä säätämistä?Luin ton yhden topikin +100 sivua muutamana iltana läpi ja tuntui että kokoajan ollaan säätämässä,kun kelit vaihtuu tai polttoaineseos.
    Vai onko se vaan ns.advanced user ongelma?Ei jos oot tyytyväinen niin ei ole tarvetta?
    Ei tarvitse todellakaan säätää. Multa voit öbaut tuohon rahaan ostaa viritetyn manuaali m sportin

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Procedistä ei vissiin kokemusta kovinkaan monella ole, kun 99% porukolla on JB4 ja/tai MHD flässi.
    Ei tarvii kuin tuon purkin, kartiofiltterit ja catittomat dp:t + 30% viinaseos tankkiin. Tehoa tulee se + 400 hv ja toimii kuin junan vessa. Tämän jälkeen sitten haaste kasvaa...

    Leave a comment:


  • Viljo540
    replied
    Joo-o.Coupe on kyllä hieno ei siinä mitn,mutta pitäs melkein olla ne takaovet kuitenkin.Jos joutuu vaikka koko perhettä kuskaamaan.
    Toi sun(BFI18) ehdottama alkaa kivuta kipurajan yli,varsinkin kun siihen menis vielä vitusti tonnia ennen kuin se olis tyydyttävässä kuosissa.
    Eikä tietenkään pelkällä viinalla kylmiltään tulis ajettua.50/50 varmaan jo toimis nikottelematta?

    Automaattia karsastan lähinnä pervoromanssi käytön suhteen,normaaliajossahan toi on varmaan ihan pop!Tai lähinnä ehkä siksi kun ei ole kokemusta BMW:n nyky laatikoista tai niiden toiminnasta,pitäisi melkein päästä kokeilemaan.Ja siksi että manuaalista polttaa kytkimen korkeintaan,automaatissa onkin sitten kalliimpi remppa tiedossa.

    Ja kyllä jos tämmösen ostan niin lukkoperän siihen laitan.On sitä lukkoa tullut ikävä pienemmilläkin tehoilla,varmaan osittain makukysymyskin,mutta mä tykkään että sellainen on.

    Mites onko tosta PROcedestä kellään mitään sanottavaa?
    Ja onko ton JB4:n kanssa elämä yhtä säätämistä?Luin ton yhden topikin +100 sivua muutamana iltana läpi ja tuntui että kokoajan ollaan säätämässä,kun kelit vaihtuu tai polttoaineseos.
    Vai onko se vaan ns.advanced user ongelma?Ei jos oot tyytyväinen niin ei ole tarvetta?

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Katsoppas, on vaan tosiaan pirun harvinainen. Mitähän tuo kestää vääntöä?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Katsoppas, on vaan tosiaan pirun harvinainen. Mitähän tuo kestää vääntöä?

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Onko tuossa opikeasti M-DCT kaksoiskytkinvaihteisto?:think
    Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
    En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.
    On DCT, tarkistettu vinillä PV77423, muttei tosissaan M-DCT vaan DCT:
    2TC Sports Transmission With Double Clutch Sportgetriebe Mit Doppelkupplung

    Lattiläpyskät pre-lci E92/E93 N54 on DCT ja steptronic samat.

    Tuossa toinen N54 DCT:llä, mutta avo


    Originally posted by brainsurgery View Post
    E9x:ssä taitaa olla tuollainen tikku vain DCT:n kanssa.
    Juuri näin.
    Last edited by BFI18; 05-07-2016, 10:44. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Onko tuossa opikeasti M-DCT kaksoiskytkinvaihteisto?:think
    Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
    En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.
    E9x:ssä taitaa olla tuollainen tikku vain DCT:n kanssa.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Jos olisin nyt ostamassa 335:sta, ostaisin tämän.

    N54+DCT = makea yhdistelmä ja harvinainenkin.
    Onko tuossa opikeasti M-DCT kaksoiskytkinvaihteisto?:think
    Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
    En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎