Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani]
    replied
    Missä vika? https://www.youtube.com/watch?v=2Gds...ature=youtu.be

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Noniin ongelmien ääressä taas

    Elikkä pidemmän aikaa jo ihmetellyt tuota vaihteiston toimintaa kun tuntuu vaihtavan erittäin tahmeasti pienempää sisään varsinkin matalilla kierroksilla. Muun liikenteen mukana kiihdyttäminen esimerkiksi 40km/h -> 70km/h on erittäin ärsyttävää kun rauhallisesti kaasua lisäämällä polkimen saa painaa sinne mututuntumalla puoleen väliin ennenkuin lyökin sitten jo nykäyksen saattelemana liiankin pientä sisään tilanteeseen nähden... Erittäin vaikea selittää

    Toisena asiana olisi kierrosten ajoittainen "hyytyminen" eli esimerkiksi kiihdyttäessä kierrosten ollessa 2000 kohdalla niin kierroslukumittari tekee harppauksen sinne 1800-1900 kierrokseen ja siitä sitten takaisin sinne vähän reiluun 2100 kierrokseen jonka jälkeen nousee normaalisti, tämä siis tapahtuu myös manuaalipuolella. tulee esille useimmin loivissa ylämäissä tai vastaavissa. EDIT: Kävin tuossa nyt heittämässä lenkin niin kyllä tuota kierrosten ajoittaista "hyytymistä" esiintyy muillakin kierrosalueilla

    Ei löydy vikakoodeja
    Last edited by Romppis; 28-06-2016, 18:33.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by olli90~ View Post
    kerrotko tarkemmin mitä tuolta lampunpesimestä särkyy että alkaa vuotamaan? mitä osia tarvii tilata, e90lci tekee lätäkköö
    Tuo osa 2 tai joskus osa 2:n tiiviste. En tiedä mistä saisi pelkän tiivisteen. Osanumero 61677179311

    Leave a comment:


  • olli90~
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Ai pissapojan säiliö?

    Jompi kumpi tai molemmat lampunpesureista vuotaa ja kusee säiliön melkein loppuun asti. Sit jossain jarrussa tai mutkassa taso laskee vielä sen verran että valittaa tasosta.

    Laita säiliö täyteen ja kato jättääkö etupuskurin alle lätäkön.

    kerrotko tarkemmin mitä tuolta lampunpesimestä särkyy että alkaa vuotamaan? mitä osia tarvii tilata, e90lci tekee lätäkköö

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by SamiM View Post
    Sigun auto ruvennu herjaamaan että kussijussi säiliö olisi tyhjentymässä. Mutta kun ei ole!?! Ekat kaks kertaa teki startatessa, nyt ruvennut tekemään niin että about 10min saa ajella ja sitte vasta huomaa että pytty ois tyhjä. Anturi vika? Vai voiko näissä olla jotain muuta? Anturi näyttäis maksavan about 15e että eipä ole paha raha kokeilla..
    Ai pissapojan säiliö?

    Jompi kumpi tai molemmat lampunpesureista vuotaa ja kusee säiliön melkein loppuun asti. Sit jossain jarrussa tai mutkassa taso laskee vielä sen verran että valittaa tasosta.

    Laita säiliö täyteen ja kato jättääkö etupuskurin alle lätäkön.

    Leave a comment:


  • SamiM
    replied
    Sigun auto ruvennu herjaamaan että kussijussi säiliö olisi tyhjentymässä. Mutta kun ei ole!?! Ekat kaks kertaa teki startatessa, nyt ruvennut tekemään niin että about 10min saa ajella ja sitte vasta huomaa että pytty ois tyhjä. Anturi vika? Vai voiko näissä olla jotain muuta? Anturi näyttäis maksavan about 15e että eipä ole paha raha kokeilla..

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Islay View Post
    Minun 2005 320da:n DTC alkoi vilkkumaan kovemmassa nopeudessa ja tehot hävisivät. Mitään vikailmoitusta ei tullut. DTC-napin painaminen auttoi ja auto ragoi taas kaasupolkimeen. Kuitenkin kesken ajon tuli myöhemmin ABS- ja Runflat-ilmoitukset: Brake and driving control system failure ja Run Flat Indicator failure. Auton sammuttaminen ja 15 min odottelu poisti väliaikaisesti ongelmat (tarkistin rengaspaineet).

    Missähän vika? ABS-antureissa tai Hydro unitissa?

    P.S. Missä nämä kannattaisi huollattaa pääkaupunkiseudulla?
    DSC-bokseissa ollut noissa alkupään malleissa jotain feelua mihin on softapäivitys auttanut.

    Leave a comment:


  • Islay
    replied
    DTC-ongelma

    Minun 2005 320da:n DTC alkoi vilkkumaan kovemmassa nopeudessa ja tehot hävisivät. Mitään vikailmoitusta ei tullut. DTC-napin painaminen auttoi ja auto ragoi taas kaasupolkimeen. Kuitenkin kesken ajon tuli myöhemmin ABS- ja Runflat-ilmoitukset: Brake and driving control system failure ja Run Flat Indicator failure. Auton sammuttaminen ja 15 min odottelu poisti väliaikaisesti ongelmat (tarkistin rengaspaineet).

    Missähän vika? ABS-antureissa tai Hydro unitissa?

    P.S. Missä nämä kannattaisi huollattaa pääkaupunkiseudulla?

    Leave a comment:


  • TeemuT
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No hihnojen vaihdon yhteydessä kun kokeilee pyöritellä kaikkia liikkuvia niin huomaa kyllä jos rullien/pumpun laakeroinnissa alkaa olemaan häikkää.
    Omasta vaihdoin n. 270tkm kohdilla vesipumpun samalla kun jumppasin termarit. Orkkis vesipumppu näytti olevan ihan iskussa vielä.

    En vaihtaisi "turhaan" ennenkuin alkaa oireilemaan, vesipumppu on vähän hankala.
    oma tosin 330d vesipumpun vaihdoin 240tkm kohdalla mutta ei juuri erottanut uudesta noin käsin kokeilemalla, samalla uudet kiristinrullat ja termarit(ties kuinka monennet ).
    ennakointi kannattaa riippuen mitä arvostaa, halvin ne on vaihtaa etukäteen(200tkm+ on jo täysin palvellut vesipumpuksi vaikka Bemarissa ne kestää yleensä tosi paljon pitempäänkin)) kuin odottaa että reissunpäällä hinausauton jatkona jossain mahdollisimman kaukana kotoa. Itse tarvitsen autoa joka päivä ja monesti reissuja kaukanakin kotoa niin remppaan mieluummin etukäteen vaikka ei silläkään tyylillä kaikkia voi ennakoida.
    Last edited by TeemuT; 27-06-2016, 11:32.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Milloin tarvii sigun pikkudieseliin alkaa vaihtamaan vesipumppua sekä hihnoja kiristimineen ja pyörineen? Mittarissa on nyt 210 tkm. Vaihdetaanko näitä palikoita "ennakoivasti" vai joidenkin (minkälaisten?) oireiden ilmettyä? :think

    Nimim. Tietämätön.
    No hihnojen vaihdon yhteydessä kun kokeilee pyöritellä kaikkia liikkuvia niin huomaa kyllä jos rullien/pumpun laakeroinnissa alkaa olemaan häikkää.
    Omasta vaihdoin n. 270tkm kohdilla vesipumpun samalla kun jumppasin termarit. Orkkis vesipumppu näytti olevan ihan iskussa vielä.

    En vaihtaisi "turhaan" ennenkuin alkaa oireilemaan, vesipumppu on vähän hankala.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Milloin tarvii sigun pikkudieseliin alkaa vaihtamaan vesipumppua sekä hihnoja kiristimineen ja pyörineen? Mittarissa on nyt 210 tkm. Vaihdetaanko näitä palikoita "ennakoivasti" vai joidenkin (minkälaisten?) oireiden ilmettyä? :think

    Nimim. Tietämätön.

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Mamasanilta vaikka? Ainakin BCn alustan mukana tulee moiset mukana.
    Juu sinne laittelinki jo viestiä. Mut löyty foorumin kautta yhdet bc:n vähän käytetyt

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Mistähän kannattais kysellä säädettäviä kallistuksenvakaajan koiranluita :think kuskinpuolelta pamahti poikki..
    Mamasanilta vaikka? Ainakin BCn alustan mukana tulee moiset mukana.

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Mistähän kannattais kysellä säädettäviä kallistuksenvakaajan koiranluita :think kuskinpuolelta pamahti poikki..

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by ^Rikke View Post
    Mistä kannattas alkaa vikaa etsimään kun apukuskin penkki ei liiku eteenpäin? Kaikki muut säädöt toimii. :think
    Kiskosta, eli johonkin väliin pudonneesta kolikosta, tai muusta esineestä. Siirtää penkin täysin taakse, nostaa ylös ja taskulampun kanssa tutkii asiaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎