Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Voi viineri! Kävi vanhanaikanen ja lähdin ilmeisesti ajaa se lukkomutterin holkki renkaassa ja yllättäen hävisi. Mistähän niitä sais tai onko jotain kikkakolmosta?

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by aku1979 View Post
      Voi viineri! Kävi vanhanaikanen ja lähdin ilmeisesti ajaa se lukkomutterin holkki renkaassa ja yllättäen hävisi. Mistähän niitä sais tai onko jotain kikkakolmosta?
      Jos ooeeäm niin merkkiliikkeen varaosapuolen omasta valikoimasta kokeilemalla suoraan hyllystä alle kahdellakympillä.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Hatch
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 81
        • Finlandia

        Tuli hankittua vm. 2006 320d 163hv koneella.

        Valmistenumero on WBAVC31000VC35546 ja konetyyppi M47D20.

        Imusarjan läpät näyttävät olevan ongelma ko. konetyypissä. Ajattelin viikonloppuna puuhastella ja koittaa poistaa ne itse.

        Kysymys kuuluu, mistä voin tietää, ettei ko. läppiä ole jo poistettu aikaisemmin? Aikaisempi omistaja ei tiennyt asiasta mitään kun häneltä läpistä kyselin.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by Hatch View Post
          Tuli hankittua vm. 2006 320d 163hv koneella.

          Valmistenumero on WBAVC31000VC35546 ja konetyyppi M47D20.

          Imusarjan läpät näyttävät olevan ongelma ko. konetyypissä. Ajattelin viikonloppuna puuhastella ja koittaa poistaa ne itse.

          Kysymys kuuluu, mistä voin tietää, ettei ko. läppiä ole jo poistettu aikaisemmin? Aikaisempi omistaja ei tiennyt asiasta mitään kun häneltä läpistä kyselin.
          Peilillä ja fikkarilla saa ehkä kurkittua imusarjan alle sen verran että näkee onko siellä vielä akselit tallella. Ottaisin kuitenkin auki asti niin ei jää mitään epäselvyyksiä.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by Hatch View Post
            Tuli hankittua vm. 2006 320d 163hv koneella.

            Valmistenumero on WBAVC31000VC35546 ja konetyyppi M47D20.

            Imusarjan läpät näyttävät olevan ongelma ko. konetyypissä. Ajattelin viikonloppuna puuhastella ja koittaa poistaa ne itse.

            Kysymys kuuluu, mistä voin tietää, ettei ko. läppiä ole jo poistettu aikaisemmin? Aikaisempi omistaja ei tiennyt asiasta mitään kun häneltä läpistä kyselin.
            Joutuu irroittamaan imusarjan. Kannattaa ostaa molemmat koot tulpista ettei jää homma kesken ja palauttaa sitten ne mitkä jää yli. Itselläni oli läpät poistettu, mutta ei tulpattu ja läppärungot vuotivat öljyä. Kannattaa ostaa samalla koko tiivistesarja mikä kattaa kaikki imusarjan tiivisteet. Näin itselläni..joku taitavampi diy-kaveri korjannee jos olen väärässä.

            Comment

            • Tourister
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 834
              • Kotka

              22mm tulpat menee.



              Ja toki tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla. Saa pakettina merkkarilta.
              e30 328i Alpinweiss 2
              e46 330i M-sport2

              Comment

              • soukkadyydd
                Bimmer Rookie
                • Jun 2016
                • 93
                • Seinäjoki

                Omassa e91:ssä vaikuttas vakiot msportin iskarit olevan takaa aika kuolleet, vasen puoli vuotaa selvästi mutta jostain syystä oikea puoli on tuota vuotavaakin löysempi.

                Joka tapauksessa, alle on edellinen omistaja vaihtanut m-sport - jousien tilalle eibachin madallusjouset. Jos tulee iskarinvaihto eteen niin noista jousistahan varmaan sais kasattua kokonaisen Eibachin alustan jos löytäis Eibachin omat iskarit noille jousille? En pikaisella haulla vaan löytänyt pelkkiä iskareita mistään.

                Entä jos homma kaatuu koko alustasarjan oston puolelle? Ilmeisesti KW ja Eibachin sarjat on kummatkin aika hyviä?

                Comment

                • Rrooppee
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2015
                  • 119
                  • Pirkanmaa

                  N46 ongelmaa

                  Eli n46 moottorilliseen autoon sytty moottorin vikavalo ja lukasin koodit niin oxygen sensor heating before catalyst ja oxygen sensor 2 heating before catalyst...

                  Ennen kattia siellä on siis yks anturi että entiedä miksi tollainsanoo?
                  Anturi vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta?! Mitä sitten?
                  Last edited by Rrooppee; 20-07-2016, 10:27.
                  BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



                  EDELLISET

                  BMW F31 320d -13 ///M-sport
                  BMW F31 320d -14 sportline
                  BMW E46 330i -05 ///M-sport
                  BMW E46 328i -00
                  BMW E46 320i -02

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by soukkadyydd View Post
                    Omassa e91:ssä vaikuttas vakiot msportin iskarit olevan takaa aika kuolleet, vasen puoli vuotaa selvästi mutta jostain syystä oikea puoli on tuota vuotavaakin löysempi.

                    Joka tapauksessa, alle on edellinen omistaja vaihtanut m-sport - jousien tilalle eibachin madallusjouset. Jos tulee iskarinvaihto eteen niin noista jousistahan varmaan sais kasattua kokonaisen Eibachin alustan jos löytäis Eibachin omat iskarit noille jousille? En pikaisella haulla vaan löytänyt pelkkiä iskareita mistään.

                    Entä jos homma kaatuu koko alustasarjan oston puolelle? Ilmeisesti KW ja Eibachin sarjat on kummatkin aika hyviä?
                    Koni Sportteja on monet käyttäneet hyvällä menestyksellä Eibachin jousien kanssa.

                    Comment

                    • Hynde
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 339
                      • Rovaniemi

                      Allekirjoitan edellisen. Itselläni takana Koni sportit ja edessä Sachs M-sport iskarit. Toimivat todella hyvin Eibachin jousisarjan kanssa.
                      Kaikki liha tottelee kuria...

                      Comment

                      • soukkadyydd
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2016
                        • 93
                        • Seinäjoki

                        Kuinka matalaksi auton tommosella setillä saa? Tällä hetkellä auto on ihan jees korkeudella m-sport iskareilla ja eibachin jousilla, ehkä ihan hitusen matallammaksi vois vielä tiputtaa. :think

                        Comment

                        • Hynde
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 339
                          • Rovaniemi

                          No vilkaise tuolta showroomista, niin näet millainen stance siinä on.
                          Kaikki liha tottelee kuria...

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            Originally posted by Rrooppee View Post
                            Eli n46 moottorilliseen autoon sytty moottorin vikavalo ja lukasin koodit niin oxygen sensor heating before catalyst ja oxygen sensor 2 heating before catalyst...

                            Ennen kattia siellä on siis yks anturi että entiedä miksi tollainsanoo?
                            Anturi vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta?! Mitä sitten?
                            Joskus noiden lämmityksille oli erikseen sulake. En tiedä onko e91:ssä. Online wds hakusanalla löytyy kytkentäkaaviot. Tuossa ropaamassani yksilössä lambdan johdot oli jätetty koneen ja vaihdelaatikon väliin puristuksiin ja olivat oikosulussa.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Vaihdoin eteen koni sportit vakiojousilla + uudet reaktiotangot. Nyt pyörät ei meinaa kääntyä oikealle..todella jäykkä, vasemmalle normaali. Lisäksi koko auto tärrää tyhjäkäynnillä ja tämä voimistuu ratin ääriasennossa. Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtisin ratkomaan? Autona e91 330xda -06.

                              Comment

                              • terppo
                                Newbiemmer
                                • Jul 2016
                                • 2
                                • Oulu

                                Moro!

                                En löytänyt tähän apuja niin kysytäämpä täältä.

                                318i E90 -06 (rek. num. VPY-668)
                                Olisi jarruremppa edessä, mutta en löydä nyt tietoa minkä kokoiset levyt pitäisi hommata. Eteen 292 vai 296 ja taakse 296 vai 300. Vaiko menikö nuokaan oikein?

                                Ja onko tässä mitään perää kun kaveri sanoi, että eteen kuuluisi isommat levyt kuin taakse?

                                Kiitokset sille kuka osaa neuvoa ja nähdä vaivaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎