Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vam0s
    replied
    Originally posted by vam0s View Post
    Mikä kaapeli kyseessä? Itselläni belkin herjaa: serial port not available mutta esim mhd toimii hyvin kyseisellä piuhalla.
    Jatkoa tähän nettiä tutkittuani niin puhelin tunnistaa piuhan jos se syöttää samalla virtaa? Eli vika ei ole kaapelissa tai missään muussakaan vaan puhelimessa. "the Phone only recognizes powered usb hub"
    Saisikohan tuota millään ohitettua?

    Leave a comment:


  • puntalo
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Varmaan tiesitkin mutta se arvohan adaptoituu vasta kun öljyn lämmöt on jotain 80 astetta ja auto käy tyhjäkäyntiä. Sittenkin se tapahtuu todella hitaasti. Ns. suodattamattoman arvon näkee Fuel Pump Low:sta kun laittaa Future Use A:ksi 59.
    Jep, samalla tavalla tuon adaptoitumisen olen käsittänyt. Pitkään ajelin ja käytin autoa tyhjäkäynnillä kun koitin löytää sopivaa arvoa 98E5:n kanssa. Josko nyt hieman isommalla etanolimäärällä se siitä vähitellen asettuisi kohdilleen. Saattoi olla tuo E5 niin pieni määrä ettei oikein sillä saanut kohdalleen.

    Täytyypä kokeilla vielä tuota FUA-arvoa 59 ja katsoa mitä se näyttää, kiitos vinkistä!

    Leave a comment:


  • vam0s
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Mulla verkkokauppa.com ostettu usb otg kaapeli ja jb4 johto vedetty sisälle. Saa Samsung s7e heittää ajossa kiinni ja toimii ok. Otg mulla kokoajan autossa kiinni.
    Mikä kaapeli kyseessä? Itselläni belkin herjaa: serial port not available mutta esim mhd toimii hyvin kyseisellä piuhalla.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by puntalo View Post
    Tuolla 142:lla lähdin liikkeelle pump flashin kanssa, ajattelin että 98E5:lla olisin saanut ensin haettua offsetin kohdalleen. E85 arvo pysyi lähes koko ajan nollassa, välillä nousi yhteen. 140 offsetilla tilanne oli sama. 138:lla pysyi pitkään nollassa, sitten yhtäkkiä nousi kymmenen tienoilla ja taas kohta painui nollaan.

    Nyt palasin arvoon 142 ja tankissa nyt noin E28, josko isommalla etanolimäärällä saisi sen paremmin sieltä kohdilleen. Ei ole paljon tullut nyt ajettua, mutta on se sieltä jo 13 noussut. Jos nyt ei tuosta vielä jatka nousua niin pitää laskea offsettia ja seurailla tilannetta.

    Taitaa toimia E85 flashilla paremmin/tarkemmin. Ei vaan ole vielä itsellä sellaista LPFP:tä että voisi E85 flashia käyttää.
    Varmaan tiesitkin mutta se arvohan adaptoituu vasta kun öljyn lämmöt on jotain 80 astetta ja auto käy tyhjäkäyntiä. Sittenkin se tapahtuu todella hitaasti. Ns. suodattamattoman arvon näkee Fuel Pump Low:sta kun laittaa Future Use A:ksi 59.

    Leave a comment:


  • puntalo
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Joo, ainakin E85 flashin kanssa tuntuu olevan aika hyvin hoodella kun yhden tai kaksi yksikköä laskee default arvoa (132). Pump flashin kanssa se lähtöarvo taitaa olla 142. Mitä olet kokeillut?
    Tuolla 142:lla lähdin liikkeelle pump flashin kanssa, ajattelin että 98E5:lla olisin saanut ensin haettua offsetin kohdalleen. E85 arvo pysyi lähes koko ajan nollassa, välillä nousi yhteen. 140 offsetilla tilanne oli sama. 138:lla pysyi pitkään nollassa, sitten yhtäkkiä nousi kymmenen tienoilla ja taas kohta painui nollaan.

    Nyt palasin arvoon 142 ja tankissa nyt noin E28, josko isommalla etanolimäärällä saisi sen paremmin sieltä kohdilleen. Ei ole paljon tullut nyt ajettua, mutta on se sieltä jo 13 noussut. Jos nyt ei tuosta vielä jatka nousua niin pitää laskea offsettia ja seurailla tilannetta.

    Taitaa toimia E85 flashilla paremmin/tarkemmin. Ei vaan ole vielä itsellä sellaista LPFP:tä että voisi E85 flashia käyttää.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by puntalo View Post
    Onko kukaan vielä ehtinyt perehtymään tarkemmin tuon uusimman JB4 32.8_T12 firmwaren virtuaaliseen etanoli-anturiin? Olen koittanut löytää sopivaa offset-arvoa pump backend flashin kanssa. Koitin saada sitä kaliboitua ihan vaan 98E5 bensalla, mutta kovasti vaihteli lukemat, ilmeisesti vaatisi enemmän etanolia.

    Nyt tankissa on noin E28, vielä en ole saanut E85-mittarin arvoa ihan osumaan samoihin lukuihin.
    Joo, ainakin E85 flashin kanssa tuntuu olevan aika hyvin hoodella kun yhden tai kaksi yksikköä laskee default arvoa (132). Pump flashin kanssa se lähtöarvo taitaa olla 142. Mitä olet kokeillut?

    Leave a comment:


  • puntalo
    replied
    Onko kukaan vielä ehtinyt perehtymään tarkemmin tuon uusimman JB4 32.8_T12 firmwaren virtuaaliseen etanoli-anturiin? Olen koittanut löytää sopivaa offset-arvoa pump backend flashin kanssa. Koitin saada sitä kaliboitua ihan vaan 98E5 bensalla, mutta kovasti vaihteli lukemat, ilmeisesti vaatisi enemmän etanolia.

    Nyt tankissa on noin E28, vielä en ole saanut E85-mittarin arvoa ihan osumaan samoihin lukuihin.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by puntalo View Post
    Täällä oli sama vika, mielestäni se tuli itselleni kun päivitin JB4:een 32.6b firmwaren. Ongelma ei mulla korjaantunut noiden asetusten säätämisellä, mutta viimeisin 32.8_T12 firmware korjasi vian.
    Ok, kiitos vinkistä, pitääpä päivitellä firmis.

    Leave a comment:


  • puntalo
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Jep, mutta minulla tuli sellainen vika, että kun on mittaristossa tuo "corvette" ominaisuus käytössä, niin kiekkamittarin viisari meni pohjaan, mutta nopeusmittarin neula pysähtyi aina 160 kohdalle eikä mennyt pohjaan asti.
    Mutta saattoi olla niin että kikkailin noiden kahden asetuksen välillä. Ja sillä korjaantui :think
    Täällä oli sama vika, mielestäni se tuli itselleni kun päivitin JB4:een 32.6b firmwaren. Ongelma ei mulla korjaantunut noiden asetusten säätämisellä, mutta viimeisin 32.8_T12 firmware korjasi vian.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by hardyy View Post
    Metric asetuksella valikot menee suoraan lukujen kohdalle taas tolla mitä ehdotit ne jää numeroiden väleihin..? jos tajuat mitä tarkoitan..
    Jep, mutta minulla tuli sellainen vika, että kun on mittaristossa tuo "corvette" ominaisuus käytössä, niin kiekkamittarin viisari meni pohjaan, mutta nopeusmittarin neula pysähtyi aina 160 kohdalle eikä mennyt pohjaan asti.
    Mutta saattoi olla niin että kikkailin noiden kahden asetuksen välillä. Ja sillä korjaantui :think

    Leave a comment:


  • hardyy
    replied
    Metric asetuksella valikot menee suoraan lukujen kohdalle taas tolla mitä ehdotit ne jää numeroiden väleihin..? jos tajuat mitä tarkoitan..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by hardyy View Post
    Eikö tuo metric ole oikea?
    Originally posted by F-Lame View Post
    Kyllä
    Minulla teki tuolla metric:llä nimenomaan sitä että neula jäi 160 kohdalle :think
    Kokeile ja laita takaisin jos ei auta?

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by hardyy View Post
    Eikö tuo metric ole oikea?
    Kyllä

    Leave a comment:


  • hardyy
    replied
    Eikö tuo metric ole oikea?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by hardyy View Post
    Asensin jb4:sen jonkun aikaa ja nyt kun lyön virrat päälle nii nopeus mittari käy 160km/h kohdalla ja palaa nollaan ja taas kierrosmittari käy normaalisti koko alueen läpi miksi tuo nopeusmittari käy tuossa 160km/h kohdalla? :think
    Muista laittaa asetuksista mittari 335, muistaaksenii:

    Speedo Tach Function
    5 1 Config. gauges for 135i Exits command mode after selection is saved
    5 2 Config. gauges for 335i/535i
    5 3 Config. gauges for 335i/535i metric
    5 4 Config. gauges for 135i metric
    5 5 Config. gauges for 1M metric
    5 6 Config. gauges for 1M
    5 7 Toggle on/off startup gauge sweep Sweeps gauges when starting motor like Corvette or STi

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎