Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Olisko tiedossa ketään joka osais tälläsen homman hoitaa Pirkanmaan alueella, voin myös ajella pidemmällekkin? Mikäs siihen olis sit sopiva arvo? Kyllähän tietysti semmonen kaveri sen tietää joka niitä on säädelly/ylipäätään osaa säätää.


    Täällä on kaikki vastaukset

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    Mihin puola ongelmiin? Uskaltaisin väittää että 95% sytytys ongelmista johtuu huonoista säädöistä ja/tai polttoaine puolen ongelmista.
    Varmasti olet täysin oikeassa ja tämä minun kommentti oli vain viitaten siihen kun olen saanut kuvan että niissä on ollut ongelmia tai niitä tuntuu hajoavan.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Olisko tiedossa ketään joka osais tälläsen homman hoitaa Pirkanmaan alueella, voin myös ajella pidemmällekkin? Mikäs siihen olis sit sopiva arvo? Kyllähän tietysti semmonen kaveri sen tietää joka niitä on säädelly/ylipäätään osaa säätää.
    Last edited by Wibu; 05-09-2017, 20:41.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Mitäs kautta tota bensan saantia saa säädettyä ja jos jotain vinkkiä olis antaa mihin se pitäis saada säädettyä?
    JB4 säätää automaattisesti ruiskutuspainetta koko ajan tarpeen mukaan. Se huijaa rail-paineanturia ja saa niin muutettua painetta (fuel olen loop), eli fol. Säätö alue en 40-90. Sinulla on jo fol 90, eli maksimissaan.
    Tämä saadaan korjattua pidentämällä ruiskutusaikaa. Ruiskutusaika säädetään eculta eli softaus hommiksi menee.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Hyvinkin todennäkösesti oon vaan saanu sählättyä sen jotenkin pdf muotoon....

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Laitoin sen login tollain, kun joku oli laittanu aikasemminkin niin, mut täytyy jatkossa laittaa alkuperäsenä. (Tai ainakin yrittää laittaa) Mitäs kautta tota bensan saantia saa säädettyä ja jos jotain vinkkiä olis antaa mihin se pitäis saada säädettyä?
    En tiedä mitä tuossa oli tapahtunut vai yrititkö laittaa mutta tiedosto on .pdf:nä. Kyllä sen alkuperäisen .csv tiedostonkin pitäisi saada ladattua dropboxiin.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Laitoin sen login tollain, kun joku oli laittanu aikasemminkin niin, mut täytyy jatkossa laittaa alkuperäsenä. (Tai ainakin yrittää laittaa) Mitäs kautta tota bensan saantia saa säädettyä ja jos jotain vinkkiä olis antaa mihin se pitäis saada säädettyä?
    Last edited by Wibu; 14-09-2017, 07:10.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by F-Lame View Post
    Hah, juuri olin tulossa kirjailemaan että "olisiko tässä lääke puola ongelmiin"
    Onko kellään kokemuksia vielä ?
    Mihin puola ongelmiin? Uskaltaisin väittää että 95% sytytys ongelmista johtuu huonoista säädöistä ja/tai polttoaine puolen ongelmista.

    Originally posted by Wibu View Post
    Ei pitäis väsyneenä koittaa opetella käyttään tälläsiä (jb4). Seuraavana aamuna, kun aloin ajatuksella kattoon, niin sitähän hyvinkin simppeli käyttää. Mutta juu itse asiaan, on nyt pari kertaa lyöny "puolimoottorivalon" ja antanu 30ff boost under target-possible boost leak vikakoodia. Koitin ottaa loginkin, toivottavasti tosta ny jotain näkee ja jos ei nää käyn ottaan sit uuden.

    https://www.dropbox.com/s/xn9t3wi42o...05_16.pdf?dl=0

    Kannattaa laittaa se alkuperäinen .csv logi. On aika vaikea katsoa tuolta taulukosta. Tuskin siellä on ahtovuotoa.
    Bensapuoli on melko tapissa. Sinne jotain korjausta. Ahtoja on aika maltillisesti vielä. Ihan JB4 tehty softa auttaa siihen bensan riittävyyteen.
    Viimeisin JB4 map4 pudotus on myös tehty liian laihan seoksen takia (afr)

    Leave a comment:


  • Mxa
    replied
    Onko jollain jotain tarvetta burgerilta ja kiinnostusta kimppatilaukseen?

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Ei pitäis väsyneenä koittaa opetella käyttään tälläsiä (jb4). Seuraavana aamuna, kun aloin ajatuksella kattoon, niin sitähän hyvinkin simppeli käyttää. Mutta juu itse asiaan, on nyt pari kertaa lyöny "puolimoottorivalon" ja antanu 30ff boost under target-possible boost leak vikakoodia. Koitin ottaa loginkin, toivottavasti tosta ny jotain näkee ja jos ei nää käyn ottaan sit uuden.

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Tällä setillä ei pitäisi enää misfireä esiintyä

    http://www.precisionraceworks.com/in...&product_id=82
    Hah, juuri olin tulossa kirjailemaan että "olisiko tässä lääke puola ongelmiin"
    Onko kellään kokemuksia vielä ?

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Ensimmäinen homma kun rupeaa 335 virittelemään on vaihtaa kaikki tulpat ja puolat uusiin, eikä arpoa ja vaidella niitä yksi kerrallaan ja ihmetellä mistä misfire johtuu. Näissä viritetyissä ne kestää n. 20000 km ja sit ne saa taas uudelleen vaihtaa. Itse juuri jouduin vaihtaan taas uusiin kun vireillä oli ajettu n.20000km. Kannattaa myös pitää näissä Aina varalla Jokunen puola mukana kun on ihan kulutustavaraa.
    Tällä setillä ei pitäisi enää misfireä esiintyä

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Nyt on pakko tukeutua viisaampiin. Eli ostin tossa noin viikko sit 335i ja koittanu ton jb4 sielunelämää opiskella, mutta ei tunnu tulevan mitään. Kysynkin mahtaisko Tampere Hämeenlinna akselilla olla joku joka vois kattoo ton asetukset takas normaaliks?
    Ota logi niin siitäkin näkee jo aika ison osan asetuksista.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Nyt on pakko tukeutua viisaampiin. Eli ostin tossa noin viikko sit 335i ja koittanu ton jb4 sielunelämää opiskella, mutta ei tunnu tulevan mitään. Kysynkin mahtaisko Tampere Hämeenlinna akselilla olla joku joka vois kattoo ton asetukset takas normaaliks?

    Leave a comment:


  • KtKtuned
    replied
    Error koodia p0237 (Turbocharger Boost Sensor A Circuit Low) heittää heti kun alkaa ahtoja tulemaan.
    Vika alkoi map 5:lla ja olevinaan joku ahtovuotoon viittaava äänikin siellä ilmenee. (tai sitten vaan luulen) Map anturi voi tietenkin olla sökö ,mutta kyllä jollain keinolla pakko saada vikadiagnostiikka toimimaan.

    Nyt Map 0:lla samat oireet ja muita vikakoodeja ei anna.

    Jb4 g5 on boxi. Aiemmin en saanut jb4 omaa softaa millään kommunikoimaan läppärin kanssa,mutta en jaksanut tapella kovin pitkään. Sen testaan vielä ennen jb4 pois irrotusta.

    Inpa jotenkuten errorien siivittämänä toimii aina hetkittäin. pari bmw huollon obd-2 vehjettä ei kumpikaan toimi ,vaikka map 0 päällä. Hetkittäin saivat ton saman p0237 koodin luettua ja yhteys kaatuu.

    Yks asia ei oikeen selvinnyt edes burgertuningin n54 foorumistakaan ja nyt ei just kykene lähtee ajelulla asiaa testaamaan.

    Jos jb4 map on 0 ,onko myös autoclear codes automaattisesti pois päältä? vai tarviiko se erikseen pistää päälle/pois oli mikä mappi vaan kyseessä.

    Sitä kun ei mittaristosta nää mitenkään. Nyt sen erikseen vielä käskytin pois päältä seuraavia vianhaku yrityksiä varten.

    Vaikuttais että on jotain vialla auton omassa ohjainyksikössä tai sitten toi jb4 on kyrvähtänyt.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎