Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by rodpe View Post
    Sama pätee siis myös tulppia sekä suuttimia?
    Ei. Tulppa tai puola jos on hajalla niin vikakoodi osoittaa heti oikeaan pyttyyn

    Vain suutin saattaa osoittaa väärään.

    Comment

    • rodpe
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 83
      • Kokkola

      #17
      Pitääpä kokeilla tuota

      Comment

      • yarski
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 310
        • Rauma

        #18
        Originally posted by brainsurgery View Post
        Jää 2. ja 3. pytyn suuttimet vielä. Misfire voi näkyä 1. pytyssä jos 2. tai 3. pytyn suutin vuotaa. Johtuu siitä että lambda mittaa kolmen ensimmäisen pytyn seosta ja jos yksi niistä vuotaa, saattaa säätää muutkin pieleen.
        Mahdollista mutta epätodennäköistä luulisin, onko sulle noin käynyt...

        "... Ehdotin huoltomiehelle tulpan vaihtoa mutta ei kuullemma voi johtua siitä vaikka vikakoodina oli katkoksia 1 sylinterissä. "
        Itse sanoisin että uusi tulppa vaan. Helppo vaihtoehto ja tulee sekin katsottua. Kannattaa aloittaa helpommasta ja halvemmasta vian eliminointia

        edit: ihme kommentti että missfire ei voisi tulpasta johtua
        Last edited by yarski; 01-07-2016, 22:33.
        G26 i4 M50 supercharged
        ex: F36 440i xdrive msport
        ex: E91 335 lci xdrive msport

        Comment

        • larippa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 110
          • hki

          #19
          Kovin paljon säästi ainakin itseltä päänvaivaa kun aloin virittelemään autoa se että vaihtoi samantien kaikki tulpat ja puolat uusiin. Nyt rullattu 20tkm ilman missfireä kun JB4:sen asennuksen jälkeen 30min kesti ensimmäisen tulo vanhoilla osilla (:
          e90 335i AT
          JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by yarski View Post
            Mahdollista mutta epätodennäköistä luulisin, onko sulle noin käynyt...
            Ei mutta lueskeleppa tuota 325i käyntihäiriöt threadia

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

              #21
              Ensimmäinen homma kun rupeaa 335 virittelemään on vaihtaa kaikki tulpat ja puolat uusiin, eikä arpoa ja vaidella niitä yksi kerrallaan ja ihmetellä mistä misfire johtuu. Näissä viritetyissä ne kestää n. 20000 km ja sit ne saa taas uudelleen vaihtaa. Itse juuri jouduin vaihtaan taas uusiin kun vireillä oli ajettu n.20000km. Kannattaa myös pitää näissä Aina varalla Jokunen puola mukana kun on ihan kulutustavaraa.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • hoikkas
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1579
                • TURKU

                #22
                Originally posted by larippa View Post
                Kovin paljon säästi ainakin itseltä päänvaivaa kun aloin virittelemään autoa se että vaihtoi samantien kaikki tulpat ja puolat uusiin. Nyt rullattu 20tkm ilman missfireä kun JB4:sen asennuksen jälkeen 30min kesti ensimmäisen tulo vanhoilla osilla (:
                Juuri näin 👍 Tätä samaa olen harrastanut itsekin. Tulppia ja puolia sekä öljynvaihtoa useammin, paljon useammin kuin huolto-ohjelma osoittaa. Itsellä myös ilmeisen hyvä kustomi flash on ollut isossa roolissa jo 1,5v. Nyttemmin vielä yhden ranskalisen hepun tekemä, jota on hierottu ihan ihan kunnolla! Tällä hetkellä vaihdan map3:n (19psi) ja map6 (25psi) välillä lennosta. Samalla flashillä, 100% E85 tankattuna. MHD:lla vielä flashin heitto sisään 90s.
                BMW i4M50

                Comment

                • rodpe
                  Bimmer Rookie
                  • May 2016
                  • 83
                  • Kokkola

                  #23
                  Aloitan sillä et vaihdan kaikki tulpat ja katsotaan poistuuko vika. Mitenkäs tuosta saa vikamuistin tyhjennettyä?:think

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    #24
                    1/2 mittaristosta

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #25
                      2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation

                      Hii-o-hoi.
                      Viikonloppuna corveten kiusaamisen jälkeen tuntui selvää puutumista ja terävyyden puutetta ja JB pudotti MAP4:n päälle.
                      Vikakoodien luku paljasti otsikon koodin. Tapahtunut jo kerran aikaisemmin rekkajonon ohituksen jälkeen; noh oli siinä muutama karavaanarikin...

                      Burgerin sivuilta nopea search paljasti, ettei syytä huoleen; liittyy korkeisiin ulkolämpöihin.
                      Mutta mihin pitäisi varautua?
                      Tankissa viinaa noin 27-28%, ahdot logien mukaan n. 17-18 PSI
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5401
                        • S:t Karins

                        #26
                        Originally posted by WarHead View Post
                        Hii-o-hoi.
                        Viikonloppuna corveten kiusaamisen jälkeen tuntui selvää puutumista ja terävyyden puutetta ja JB pudotti MAP4:n päälle.
                        Vikakoodien luku paljasti otsikon koodin. Tapahtunut jo kerran aikaisemmin rekkajonon ohituksen jälkeen; noh oli siinä muutama karavaanarikin...

                        Burgerin sivuilta nopea search paljasti, ettei syytä huoleen; liittyy korkeisiin ulkolämpöihin.
                        Mutta mihin pitäisi varautua?
                        Tankissa viinaa noin 27-28%, ahdot logien mukaan n. 17-18 PSI
                        Isompi cooleri...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • larippa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 110
                          • hki

                          #27
                          Itsellä kestää sen pari-kolme kaasupohjassa vetoa vaihteiden läpi lämpimällä ilmalla. IAT nousee liikaa ja alkaa nakuttelemaan.


                          Originally posted by WarHead View Post
                          Hii-o-hoi.
                          Viikonloppuna corveten kiusaamisen jälkeen tuntui selvää puutumista ja terävyyden puutetta ja JB pudotti MAP4:n päälle.
                          Vikakoodien luku paljasti otsikon koodin. Tapahtunut jo kerran aikaisemmin rekkajonon ohituksen jälkeen; noh oli siinä muutama karavaanarikin...

                          Burgerin sivuilta nopea search paljasti, ettei syytä huoleen; liittyy korkeisiin ulkolämpöihin.
                          Mutta mihin pitäisi varautua?
                          Tankissa viinaa noin 27-28%, ahdot logien mukaan n. 17-18 PSI
                          e90 335i AT
                          JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                          Comment

                          • rodpe
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 83
                            • Kokkola

                            #28
                            Nyt on huoltoliikkeen toimesta vaihdettu 1 sylinterin tulppa. Toki vaihdan itse kaikki mutta liike halusi sen vaihtaa ja kokeilla korjaantuuko vika. Mutta ei, edelleen sytyttää jonkin aikaa kaasupohjassa ajellessa vikavalon ja heittää map 4 päälle. Koodit luin ja edelleen sama 29cd. Onko nyt siis suutin jumppaa tiedossa vai voisiko olla vielä jotain muuta? Käyttäytyykö auto näin jos vikaa olisi korkeapainepumpussa? Liikkeessä huoltomies sanoi tarkistaneensa bensapaineet. Auton ollessa vakio ei vikavalo syty kovinkaan helposti.

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              #29
                              En ole kerennyt vieläkään saada logeja otettua autosta, mutta kalajoella tuli kokeiltua varttimailia tuloksena 13,675 @166Km/h 255 nexeneillä. Tankissa pelkkää 98oct ja map5 ajossa. Nyt kävin tänään tankkaamassa E85 suhteellä ~30% niin täytyy huomenna aamulla, jos ei sada vettä totuttaa auto uuteen seokseen ja katsoa hieman miltä tuntuu.


                              Edit: mitäs helvettiä..... tulipa juuri mieleen että mulla kun on tuossa autossa tuo webasto niin sitä ei vissiin passaa käyttää jos tankissa etanolia bensan seassa vai voiko vai vetääkö koko auto alluhah akbarit?
                              Last edited by reekoon; 05-07-2016, 05:10.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

                                #30
                                Originally posted by reekoon View Post
                                Edit: mitäs helvettiä..... tulipa juuri mieleen että mulla kun on tuossa autossa tuo webasto niin sitä ei vissiin passaa käyttää jos tankissa etanolia bensan seassa vai voiko vai vetääkö koko auto alluhah akbarit?
                                Aivan surutta olen käyttänyt ja normaalisti toimii. E85 %:t on ollut 0-90.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎