Jää 2. ja 3. pytyn suuttimet vielä. Misfire voi näkyä 1. pytyssä jos 2. tai 3. pytyn suutin vuotaa. Johtuu siitä että lambda mittaa kolmen ensimmäisen pytyn seosta ja jos yksi niistä vuotaa, saattaa säätää muutkin pieleen.
Mahdollista mutta epätodennäköistä luulisin, onko sulle noin käynyt...
"... Ehdotin huoltomiehelle tulpan vaihtoa mutta ei kuullemma voi johtua siitä vaikka vikakoodina oli katkoksia 1 sylinterissä. "
Itse sanoisin että uusi tulppa vaan. Helppo vaihtoehto ja tulee sekin katsottua. Kannattaa aloittaa helpommasta ja halvemmasta vian eliminointia
edit: ihme kommentti että missfire ei voisi tulpasta johtua
Kovin paljon säästi ainakin itseltä päänvaivaa kun aloin virittelemään autoa se että vaihtoi samantien kaikki tulpat ja puolat uusiin. Nyt rullattu 20tkm ilman missfireä kun JB4:sen asennuksen jälkeen 30min kesti ensimmäisen tulo vanhoilla osilla (:
Ensimmäinen homma kun rupeaa 335 virittelemään on vaihtaa kaikki tulpat ja puolat uusiin, eikä arpoa ja vaidella niitä yksi kerrallaan ja ihmetellä mistä misfire johtuu. Näissä viritetyissä ne kestää n. 20000 km ja sit ne saa taas uudelleen vaihtaa. Itse juuri jouduin vaihtaan taas uusiin kun vireillä oli ajettu n.20000km. Kannattaa myös pitää näissä Aina varalla Jokunen puola mukana kun on ihan kulutustavaraa.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Kovin paljon säästi ainakin itseltä päänvaivaa kun aloin virittelemään autoa se että vaihtoi samantien kaikki tulpat ja puolat uusiin. Nyt rullattu 20tkm ilman missfireä kun JB4:sen asennuksen jälkeen 30min kesti ensimmäisen tulo vanhoilla osilla (:
Juuri näin 👍 Tätä samaa olen harrastanut itsekin. Tulppia ja puolia sekä öljynvaihtoa useammin, paljon useammin kuin huolto-ohjelma osoittaa. Itsellä myös ilmeisen hyvä kustomi flash on ollut isossa roolissa jo 1,5v. Nyttemmin vielä yhden ranskalisen hepun tekemä, jota on hierottu ihan ihan kunnolla! Tällä hetkellä vaihdan map3:n (19psi) ja map6 (25psi) välillä lennosta. Samalla flashillä, 100% E85 tankattuna. MHD:lla vielä flashin heitto sisään 90s.
2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
Hii-o-hoi.
Viikonloppuna corveten kiusaamisen jälkeen tuntui selvää puutumista ja terävyyden puutetta ja JB pudotti MAP4:n päälle.
Vikakoodien luku paljasti otsikon koodin. Tapahtunut jo kerran aikaisemmin rekkajonon ohituksen jälkeen; noh oli siinä muutama karavaanarikin...
Burgerin sivuilta nopea search paljasti, ettei syytä huoleen; liittyy korkeisiin ulkolämpöihin.
Mutta mihin pitäisi varautua?
Tankissa viinaa noin 27-28%, ahdot logien mukaan n. 17-18 PSI
Hii-o-hoi.
Viikonloppuna corveten kiusaamisen jälkeen tuntui selvää puutumista ja terävyyden puutetta ja JB pudotti MAP4:n päälle.
Vikakoodien luku paljasti otsikon koodin. Tapahtunut jo kerran aikaisemmin rekkajonon ohituksen jälkeen; noh oli siinä muutama karavaanarikin...
Burgerin sivuilta nopea search paljasti, ettei syytä huoleen; liittyy korkeisiin ulkolämpöihin.
Mutta mihin pitäisi varautua?
Tankissa viinaa noin 27-28%, ahdot logien mukaan n. 17-18 PSI
Hii-o-hoi.
Viikonloppuna corveten kiusaamisen jälkeen tuntui selvää puutumista ja terävyyden puutetta ja JB pudotti MAP4:n päälle.
Vikakoodien luku paljasti otsikon koodin. Tapahtunut jo kerran aikaisemmin rekkajonon ohituksen jälkeen; noh oli siinä muutama karavaanarikin...
Burgerin sivuilta nopea search paljasti, ettei syytä huoleen; liittyy korkeisiin ulkolämpöihin.
Mutta mihin pitäisi varautua?
Tankissa viinaa noin 27-28%, ahdot logien mukaan n. 17-18 PSI
Nyt on huoltoliikkeen toimesta vaihdettu 1 sylinterin tulppa. Toki vaihdan itse kaikki mutta liike halusi sen vaihtaa ja kokeilla korjaantuuko vika. Mutta ei, edelleen sytyttää jonkin aikaa kaasupohjassa ajellessa vikavalon ja heittää map 4 päälle. Koodit luin ja edelleen sama 29cd. Onko nyt siis suutin jumppaa tiedossa vai voisiko olla vielä jotain muuta? Käyttäytyykö auto näin jos vikaa olisi korkeapainepumpussa? Liikkeessä huoltomies sanoi tarkistaneensa bensapaineet. Auton ollessa vakio ei vikavalo syty kovinkaan helposti.
En ole kerennyt vieläkään saada logeja otettua autosta, mutta kalajoella tuli kokeiltua varttimailia tuloksena 13,675 @166Km/h 255 nexeneillä. Tankissa pelkkää 98oct ja map5 ajossa. Nyt kävin tänään tankkaamassa E85 suhteellä ~30% niin täytyy huomenna aamulla, jos ei sada vettä totuttaa auto uuteen seokseen ja katsoa hieman miltä tuntuu.
Edit: mitäs helvettiä..... tulipa juuri mieleen että mulla kun on tuossa autossa tuo webasto niin sitä ei vissiin passaa käyttää jos tankissa etanolia bensan seassa vai voiko vai vetääkö koko auto alluhah akbarit?
Edit: mitäs helvettiä..... tulipa juuri mieleen että mulla kun on tuossa autossa tuo webasto niin sitä ei vissiin passaa käyttää jos tankissa etanolia bensan seassa vai voiko vai vetääkö koko auto alluhah akbarit?
Aivan surutta olen käyttänyt ja normaalisti toimii. E85 %:t on ollut 0-90.
Comment