Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi69
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 419
    • Helsinki

    Niin tais ollakin se oli 479hp: no vastatkoo itse😀. No seuraavaks ahtimet.
    M140 xDrive v.2017
    Kawasaki zH2 v.2020

    Comment

    • Pluto
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1860
      • Raisio

      Originally posted by tommi69 View Post
      Niin tais ollakin se oli 479hp: no vastatkoo itse😀. No seuraavaks ahtimet.
      454hp hänellä oli samassa penkissä silloin. Pitäisin kyllä vakioahtimilla aivan maksimi ahtopainena 20psi:tä. Itse koitin penkissä 20-23 psi paineita ja kaikissa parin hevosvoiman sisällä samat lukemat.
      BMW F32 435d

      Comment

      • tommi69
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 419
        • Helsinki

        Täytyy kysyy/ säätää anteron kanssa joskus.
        M140 xDrive v.2017
        Kawasaki zH2 v.2020

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          Samaa mieltä Pluton kanssa. Vakioilla mulla oli ennen inlettejä, tbi ja spessusoftaa 464hv tehot samassa Moonlight penkissä kuin Plutolla. Toisaalta olemme saaneet joskus Saarisen penkissä vähän paremmat tulokset. Toisaalta välillä Saarisella ollut pienemmät, paljon pienemmät tehot kuin olisi luullut... Tää on vähän turhaa spekulaatiota

          Ei muuta kuin penkkiin ja varmaan siinä 460-480hv välillä voisi realistisesti toivoa Modatut OEM turbot niin sitten pääsee varmaan 520-540hv lukemiin. Tai jos hankkii jotkut RB:t, vastaavat kuin noitten jätkien Hexonit niin on 600hv menossa rikki. Tietty TBI tai PI olisi kova sana siinä kohtaa, muutoin ei taida onnistua.

          Antero kyllä suunnittelee hyvän paketi
          BMW i4M50

          Comment

          • Zoppa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 238
            • Espoo

            Originally posted by 135valtteri View Post
            Kiitos vastauksesta, hyvinhän tuo vielä piristyi vrt. stage1 karttaan. Melkoisia pito-ongelmia alkaa jo iltaisin olemaan

            Autossa kun ei ole JB4:sta, niin ilmeisesti sytyttää moottorinhäiriövalon jos DP:t vaihtaa katittomiin? Saako tuota jollain muulla tavalla kuitattua pois kuin JB4:lla?
            Siitä se lähtee, nälkä vaan tuppaa kasvamaan syödessä näiden kanssa MHD kartoissa on tosiaan poistettu tuo downpipeistä aiheutuva vikakoodi, että siintä ei tarvitse murehtia.
            E92 335i M-Sport -07
            EX: E85 Z4 3.0i

            Comment

            • puntalo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 43
              • Tampere

              JB4 + DCI ollut kiinni nyt muutaman kuukauden, samoin Alpinan B3 laatikkosofta. MHD JB4 pump backend flash (IJE0S) ollut parisen kuukautta asennettuna ja koittanut tässä tunnustella että onko kaikki kohdillaan. Miltä logit teidän silmissä näyttää? Otettu map 5:lla hieman E85:sta mukana, ulkolämpötila oli noin +6 astetta.

              Ensimmäisessä logissa veto 2. ja 3. vaihteella, kahdessa seuraavassa 3. vaihteella ja viimeisessä 4. vaihteella. Datazapit ja kuvat liitteenä.

              2. ja 3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=1&data=1-4
              3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=2&data=1-4
              3. vaihteella uudestaan: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4
              4. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4

              Miltä näyttää? Onko kaikki kunnossa? Voisiko E85 määrää lisätä? Minkälaisia litramääriä 98:ia ja E85:sta olette tankkailleet kun käytössä vielä vakiopumput? Ihan vaan varmistusta haluaisin matematiikalleni, ettei tule liikaa E85:sta laitettua.
              Attached Files
              BMW M3 E92 ACS3

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by puntalo View Post
                JB4 + DCI ollut kiinni nyt muutaman kuukauden, samoin Alpinan B3 laatikkosofta. MHD JB4 pump backend flash (IJE0S) ollut parisen kuukautta asennettuna ja koittanut tässä tunnustella että onko kaikki kohdillaan. Miltä logit teidän silmissä näyttää? Otettu map 5:lla hieman E85:sta mukana, ulkolämpötila oli noin +6 astetta.

                Ensimmäisessä logissa veto 2. ja 3. vaihteella, kahdessa seuraavassa 3. vaihteella ja viimeisessä 4. vaihteella. Datazapit ja kuvat liitteenä.

                2. ja 3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=1&data=1-4
                3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=2&data=1-4
                3. vaihteella uudestaan: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4
                4. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4

                Miltä näyttää? Onko kaikki kunnossa? Voisiko E85 määrää lisätä? Minkälaisia litramääriä 98:ia ja E85:sta olette tankkailleet kun käytössä vielä vakiopumput? Ihan vaan varmistusta haluaisin matematiikalleni, ettei tule liikaa E85:sta laitettua.
                Ihan hyvältä näyttää. Matalapainepumppu menee kuitenkin ainakin viimeisessä logissa jo ihan lähellä 5:ttä, mikä on yleensä se minimiarvo, eikä tuo map5 vielä ahda maksimia (18psi), joten älä ainakaan vielä lisää E85:ttä.

                Vaihda BoostSafety arvoksi vaikkapa 20 ja 6-cyl logging arvoksi 5 ja jatka ajamista

                Comment

                • larippa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 110
                  • hki



                  Turbon vinkunaa. Luonnossa kuulostaa lujemmalta kun videossa.
                  Ahtaa täydet joten en usko että mikään letku tai putki olisi huonosti kiinni tai irti ahtojärjestelmästä. Ei ulise ilman kuormaa. Siivet saanut osumaa tai akselivälystä?
                  Last edited by larippa; 22-10-2016, 09:19.
                  e90 335i AT
                  JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    Pitkästä aikaa, ensimmäisen kerran siis huoltojen jälkeen huhtikuussa heitti ajossa jb4 pois päältä map4 tilaan ja tehnyt nyt sen pari kertaa ja aina samalla tavalla, eli moottoritie nopeudessa kiihdytys siten, että ei käytä kick downia vaan että tiputtaa 6 vaihteelta joko vitoselle tai neloselle ja maltillinen kiihdytys. Samaa vikaa en ole ikinä saanut täyskaasukiihdytyksellä joko paikaltaan tai vauhdista, vain ns. puolikaasu kiihdytyksellä.
                    Päätin nyt vilkaista koodit niin vain nämä oli autossa ja viimeksikoodit luettu joskus keväällä

                    2DED Power management, standby current control
                    29E1 Fuel mixture control 2
                    2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation

                    ohessa miltä omat asetukset näyttää




                    Voisiko tuo 29E1 johtua että mennyt ehkä hieman liikaa RE85:sta 98 joukkoon ja puolikaasulla kiihdyttäessä ei ole esim syöttöä tarpeeksi tjms?
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2084
                      • Naantali

                      Originally posted by reekoon View Post
                      Pitkästä aikaa, ensimmäisen kerran siis huoltojen jälkeen huhtikuussa heitti ajossa jb4 pois päältä map4 tilaan ja tehnyt nyt sen pari kertaa ja aina samalla tavalla, eli moottoritie nopeudessa kiihdytys siten, että ei käytä kick downia vaan että tiputtaa 6 vaihteelta joko vitoselle tai neloselle ja maltillinen kiihdytys. Samaa vikaa en ole ikinä saanut täyskaasukiihdytyksellä joko paikaltaan tai vauhdista, vain ns. puolikaasu kiihdytyksellä.
                      Päätin nyt vilkaista koodit niin vain nämä oli autossa ja viimeksikoodit luettu joskus keväällä

                      2DED Power management, standby current control
                      29E1 Fuel mixture control 2
                      2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation

                      ohessa miltä omat asetukset näyttää




                      Voisiko tuo 29E1 johtua että mennyt ehkä hieman liikaa RE85:sta 98 joukkoon ja puolikaasulla kiihdyttäessä ei ole esim syöttöä tarpeeksi tjms?
                      Last safety kohta 2 (afr) Eli menee laihalle. Varo ettei sula mäntää reikä
                      Logia tarvitaan. Ei saa bensaa tarpeeksi, lambda rikki tai juurikin aine loppuu kesken.

                      Se last safety kohta kertoo viimeisen syyn map4 heittoon.
                      Last edited by miyli; 29-10-2016, 19:32.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Miksi tuo tulee vain puoli kaasu kiihdytyksellä?
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Miksi tuo tulee vain puoli kaasu kiihdytyksellä?

                          En Osaa sanoa. Logi Olis hyvä kun Tuo vika tulee Päälle. Mulla kun heitti map4 Ja tuli Tuo afr vikakoodi oli toinen lambda rikki. Eli logista näkee noi afr arvot kummastakin bankista erikseen.
                          Avg ing arvo Kanssa korkea, Olis hyvä saada sinne 0 pintaan.
                          6 cylinder timing loggin arvo Kanssa päälle softan mukaan 4,5 tai 7
                          Last edited by miyli; 30-10-2016, 06:56.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            ok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2084
                              • Naantali

                              Originally posted by reekoon View Post
                              ok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
                              Ei rikkinäinen lamda välttämättä vaikuta katsastuksessa päästöihin mitään ja siellä on niitä 2 kappalein. Mullakin toimi hyvin muuten mutta kunnon vedossa meni toinen bank laihalle ja sen takia map4. Kilometrit oli n. 155tkm eli kyllä ne vaihto kunnossa jo oli.
                              Mut logista sit toivottavasti selviää paremmin. todennäköisesti liian vahva e85 seos ja tekee sen takia sitä.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by reekoon View Post
                                ok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
                                Olikos tässä flashia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎