Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by WarHead View Post
    ...jatkoa veheltelyyn:
    Tässäpä pikku pätkä, tankissa 25-30% viinaa, MAP5, vetää normaalisti. Voisko vihellys tulla jostakin painevuodosta vai sulkeeko tämä lähes 17PSI ahtaus sen pois?
    Vedin 5 täyskaasuvetoa kakkoselta aina neloselle asti ja käyrän huippu sen jälkeen

    Kommenttejä, kiitos.
    Tässä WarHeadin logi: http://datazap.me/u/brainsurgery/log...log=0&data=1-4

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by WarHead View Post
      ...jatkoa veheltelyyn:
      Tässäpä pikku pätkä, tankissa 25-30% viinaa, MAP5, vetää normaalisti. Voisko vihellys tulla jostakin painevuodosta vai sulkeeko tämä lähes 17PSI ahtaus sen pois?
      Vedin 5 täyskaasuvetoa kakkoselta aina neloselle asti ja käyrän huippu sen jälkeen

      Kommenttejä, kiitos.
      Eipä tuossa mitään ihmeellistä näy. Ei vaikuttaisi ainakaan ahtovuotoja olevan. Matalapainepumppu alkaa käydä välillä vähän rajoilla ja trimmitkin on jo suht korkeina välillä. Eli flashia ja stage 1/2 bensapumppua kehiin

      Nosta boost safety vaikka 20psi aluksi, niin ehkä ei heitä enää map4:lle kiihdytyksissä. Saattaa olla, että ahtaa välillä yli tuon 18psi rajan, niin tiputtaa map4:lle.

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        Kiitti!
        Eli sitte ku turbot kilahtaa niin tuskimpa tulee tapahtumaan huomaamatta... : Raikas vihellys sieltä jo kuuluu ja hukkaporttien rallatuskin on päällä (kylläkin säädetty pois)

        Boost safetyä siis rukataan ja viinan määrää tuskin hyödyttää enää nostaa.

        Jeba.

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Eipä tuossa mitään ihmeellistä näy. Ei vaikuttaisi ainakaan ahtovuotoja olevan. Matalapainepumppu alkaa käydä välillä vähän rajoilla ja trimmitkin on jo suht korkeina välillä. Eli flashia ja stage 1/2 bensapumppua kehiin

        Nosta boost safety vaikka 20psi aluksi, niin ehkä ei heitä enää map4:lle kiihdytyksissä. Saattaa olla, että ahtaa välillä yli tuon 18psi rajan, niin tiputtaa map4:lle.
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by WarHead View Post
          Kiitti!
          Eli sitte ku turbot kilahtaa niin tuskimpa tulee tapahtumaan huomaamatta... : Raikas vihellys sieltä jo kuuluu ja hukkaporttien rallatuskin on päällä (kylläkin säädetty pois)

          Boost safetyä siis rukataan ja viinan määrää tuskin hyödyttää enää nostaa.

          Jeba.
          No mulla alkoi syömään öljyä aika paljon niin siinä vaiheessa pistin vaihtoon

          Paljos sulla olikaan turboilla ajettu?

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            Öljynsyönti on noin litra 15tkm välein. Ja ei ihan varmaa tietoa km-määrästä turboille, koska auton mukana tuli nippu kuitteja ja muutama niistä viittaa turbo(jen) vaihtoon.
            Noh, eikös kohta ole taas kk-rahapäivä, niin meinaisin ottaa varaturbot pyörimään hyllyn sen kunniaksi.


            Originally posted by brainsurgery View Post
            No mulla alkoi syömään öljyä aika paljon niin siinä vaiheessa pistin vaihtoon

            Paljos sulla olikaan turboilla ajettu?
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • 135valtteri
              Bimmer Rookie
              • Oct 2016
              • 64
              • HKI

              Apuja kaivataan,

              kohteena 135is, joka ei ole nyt toiminut MHD flashäyksen jälkeen.
              Prosessi meni ohjeiden mukaan, ja ilmoitti lopuksi prosessin onnistuneen normaalisti. Kun auton käynnistää humppaa se vain kierroksia 1000-1300 kierroksen välillä, eikä reagoi kaasuun.

              Vikakoodeja tallentaa MHD aplikaatioon seuraavasti,
              2CFB throttle valve adaptation value
              2D09 butterfly valve

              MHD:n softalla yritetty nollata kaasuläppä, ei vaikutusta. Moottorin vikavalo palaa ja kierrokset humppaa.

              Mitäs seuraavaksi?
              Ennen Flashia auto toimi normaalisti.


              EDIT, nyt toimii. Jääköt vaikka muistutukseksi muille. Akun varaustila pääsi putoamaan liian lepsun laturin takia liian alas flashäyksen aikana, nyt homma ok. Kivasti tuli paukkua lisää.
              Last edited by 135valtteri; 04-10-2016, 00:44. Reason: Ongelma ratkesi

              Comment

              • puntalo
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 43
                • Tampere

                Originally posted by böntti View Post
                Tampereelle vaan pyörähtämään niin laitetaan race flash ja oikea alpinan vaihteistosofta, jos autossa on automaattivaihteisto.

                Taannoin kuin taas kerran tutustuin internetin ihmeelliseen maailmaan, huomasin että alpinan laatikkosoftat on kaikilla keskustelupalstoilla merkattu väärin.
                Kesällä laitettiin sun tallilla mullekin tuo Alpinan softa tähän e90 335i xDriveen. Taisit silloin kirjoitella jotain muistiinpanoja notepadiin ylös, muistatko menikö laatikkoon silloin 7615835-numerolla oleva softa vaiko 7603537? Hämärästi muistelen että alunperin piti laittaa tuo 7603537, mutta sitten todettiin että tuo 7615835 olisi oikeampi vaihtoehto?

                Laatikko on toiminut hienosti, ei siinä mitään, eikä paljon haukuttu D-tila itseäni ole häirinnyt. Ajelen sillä vain kun oikeasti on tarkoitus edetä rauhallisesti, muuten M-tilassa ja rattivaihteilla vaihdot. Vaihdot sekä ylös ja alas ovat ripeät ja rev matching nyt niin hyvä kuin tällaisella laatikolla voi olla.
                BMW M3 E92 ACS3

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by puntalo View Post
                  Kesällä laitettiin sun tallilla mullekin tuo Alpinan softa tähän e90 335i xDriveen. Taisit silloin kirjoitella jotain muistiinpanoja notepadiin ylös, muistatko menikö laatikkoon silloin 7615835-numerolla oleva softa vaiko 7603537? Hämärästi muistelen että alunperin piti laittaa tuo 7603537, mutta sitten todettiin että tuo 7615835 olisi oikeampi vaihtoehto?

                  Laatikko on toiminut hienosti, ei siinä mitään, eikä paljon haukuttu D-tila itseäni ole häirinnyt. Ajelen sillä vain kun oikeasti on tarkoitus edetä rauhallisesti, muuten M-tilassa ja rattivaihteilla vaihdot. Vaihdot sekä ylös ja alas ovat ripeät ja rev matching nyt niin hyvä kuin tällaisella laatikolla voi olla.
                  Samat kommentit täältä, sisällä myös alpinan -35 loppuinen softa
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • 135valtteri
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2016
                    • 64
                    • HKI

                    Uskaltaakos tuon MHD Stage1+ kartan laittaa vaikka auto on vakiocoolerilla? jos ei mitään pidempiä motarivetoja/rata-ajoa harrasta. :think

                    Vaatiiko tuo MHD e40 kartta muita muutoksia kuin DP.t ja coolerin, riittääkö vakiopumppu? Amerikan maalla olivat jotkun ajaneet jopa vakio DP:llä tuolla.

                    Comment

                    • rodpe
                      Bimmer Rookie
                      • May 2016
                      • 83
                      • Kokkola

                      Nyt tuli sellaiset vikakoodit kuin: 29f2 ja 29e2 eli ilmeisesti bensa pumppuihin viittaa.
                      Voiko johtu siitä että etanolia liian paljon trimmit loppuu kesken?

                      Comment

                      • rodpe
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 83
                        • Kokkola

                        Tankissa oli siis 25% etanolia ja tankki oli lähes tyhjä:think

                        Comment

                        • Zoppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 238
                          • Espoo

                          Originally posted by 135valtteri View Post
                          Uskaltaakos tuon MHD Stage1+ kartan laittaa vaikka auto on vakiocoolerilla? jos ei mitään pidempiä motarivetoja/rata-ajoa harrasta. :think

                          Vaatiiko tuo MHD e40 kartta muita muutoksia kuin DP.t ja coolerin, riittääkö vakiopumppu? Amerikan maalla olivat jotkun ajaneet jopa vakio DP:llä tuolla.
                          Uskaltaa laittaa etenkin näin viileillä keleillä, jos ulkolämpö on yli 25c niin ei kannata hirveän pitkiä vetoja tehdä. itse ajelin huhtikuusta elokuuhun asti vakio coolerilla, mutta nyt tuli asennettua kunnon jäähy niin ei tarvitse miettiä lämpöjä enään. MHD foorumilla olen huomannut että kipuraja on 120-130F ahtolämmöille, seuraa vaikka aluksi puhelimella miten nuo lämmöt käyttäytyy missäkin tilanteissa.

                          Tuo e40 kartalle tosiaan suositellaan fmic ja dp:tä, vakiopumppu on siinä rajoilla riittääkö, toisilla riittää toisilla ei.. mutta nykyäänhä MHD tarjoaa useampiakin etanolikarttoja E25, E40 ja E60, noista tuo E25 riittää varmasti vakiopumpulle jos huomaat ettei E40 kartalle riitä tehot pumpussa.
                          E92 335i M-Sport -07
                          EX: E85 Z4 3.0i

                          Comment

                          • tommi69
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 419
                            • Helsinki

                            Missä porukka on käyny dynossa. Pitäis käydä testaamassa, kun nyt ois kaikki härpäkkeet kiinni turboja lukkunottamatta.
                            M140 xDrive v.2017
                            Kawasaki zH2 v.2020

                            Comment

                            • tommi69
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 419
                              • Helsinki

                              siis turbon on ja vakiot.
                              M140 xDrive v.2017
                              Kawasaki zH2 v.2020

                              Comment

                              • Kameli11
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 39
                                • Porvoo

                                Mitäs mieltä asiantuntijat on logeista:think
                                Vireinä jb4, katittomat dp ja n.25% 85:sta.
                                Kiitoksia avusta!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎