Originally posted by WarHead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Originally posted by WarHead View Post...jatkoa veheltelyyn:
Tässäpä pikku pätkä, tankissa 25-30% viinaa, MAP5, vetää normaalisti. Voisko vihellys tulla jostakin painevuodosta vai sulkeeko tämä lähes 17PSI ahtaus sen pois?
Vedin 5 täyskaasuvetoa kakkoselta aina neloselle asti ja käyrän huippu sen jälkeen
Kommenttejä, kiitos.
Nosta boost safety vaikka 20psi aluksi, niin ehkä ei heitä enää map4:lle kiihdytyksissä. Saattaa olla, että ahtaa välillä yli tuon 18psi rajan, niin tiputtaa map4:lle.
Comment
-
-
Kiitti!
Eli sitte ku turbot kilahtaa niin tuskimpa tulee tapahtumaan huomaamatta... : Raikas vihellys sieltä jo kuuluu ja hukkaporttien rallatuskin on päällä (kylläkin säädetty pois)
Boost safetyä siis rukataan ja viinan määrää tuskin hyödyttää enää nostaa.
Jeba.
Originally posted by brainsurgery View PostEipä tuossa mitään ihmeellistä näy. Ei vaikuttaisi ainakaan ahtovuotoja olevan. Matalapainepumppu alkaa käydä välillä vähän rajoilla ja trimmitkin on jo suht korkeina välillä. Eli flashia ja stage 1/2 bensapumppua kehiin
Nosta boost safety vaikka 20psi aluksi, niin ehkä ei heitä enää map4:lle kiihdytyksissä. Saattaa olla, että ahtaa välillä yli tuon 18psi rajan, niin tiputtaa map4:lle.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostKiitti!
Eli sitte ku turbot kilahtaa niin tuskimpa tulee tapahtumaan huomaamatta... : Raikas vihellys sieltä jo kuuluu ja hukkaporttien rallatuskin on päällä (kylläkin säädetty pois)
Boost safetyä siis rukataan ja viinan määrää tuskin hyödyttää enää nostaa.
Jeba.
Paljos sulla olikaan turboilla ajettu?
Comment
-
-
Öljynsyönti on noin litra 15tkm välein. Ja ei ihan varmaa tietoa km-määrästä turboille, koska auton mukana tuli nippu kuitteja ja muutama niistä viittaa turbo(jen) vaihtoon.
Noh, eikös kohta ole taas kk-rahapäivä, niin meinaisin ottaa varaturbot pyörimään hyllyn sen kunniaksi.
Originally posted by brainsurgery View PostNo mulla alkoi syömään öljyä aika paljon niin siinä vaiheessa pistin vaihtoon
Paljos sulla olikaan turboilla ajettu?E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Apuja kaivataan,
kohteena 135is, joka ei ole nyt toiminut MHD flashäyksen jälkeen.
Prosessi meni ohjeiden mukaan, ja ilmoitti lopuksi prosessin onnistuneen normaalisti. Kun auton käynnistää humppaa se vain kierroksia 1000-1300 kierroksen välillä, eikä reagoi kaasuun.
Vikakoodeja tallentaa MHD aplikaatioon seuraavasti,
2CFB throttle valve adaptation value
2D09 butterfly valve
MHD:n softalla yritetty nollata kaasuläppä, ei vaikutusta. Moottorin vikavalo palaa ja kierrokset humppaa.
Mitäs seuraavaksi?
Ennen Flashia auto toimi normaalisti.
EDIT, nyt toimii. Jääköt vaikka muistutukseksi muille. Akun varaustila pääsi putoamaan liian lepsun laturin takia liian alas flashäyksen aikana, nyt homma ok. Kivasti tuli paukkua lisää.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostTampereelle vaan pyörähtämään niin laitetaan race flash ja oikea alpinan vaihteistosofta, jos autossa on automaattivaihteisto.
Taannoin kuin taas kerran tutustuin internetin ihmeelliseen maailmaan, huomasin että alpinan laatikkosoftat on kaikilla keskustelupalstoilla merkattu väärin.
Laatikko on toiminut hienosti, ei siinä mitään, eikä paljon haukuttu D-tila itseäni ole häirinnyt. Ajelen sillä vain kun oikeasti on tarkoitus edetä rauhallisesti, muuten M-tilassa ja rattivaihteilla vaihdot. Vaihdot sekä ylös ja alas ovat ripeät ja rev matching nyt niin hyvä kuin tällaisella laatikolla voi olla.BMW M3 E92 ACS3
Comment
-
-
Originally posted by puntalo View PostKesällä laitettiin sun tallilla mullekin tuo Alpinan softa tähän e90 335i xDriveen. Taisit silloin kirjoitella jotain muistiinpanoja notepadiin ylös, muistatko menikö laatikkoon silloin 7615835-numerolla oleva softa vaiko 7603537? Hämärästi muistelen että alunperin piti laittaa tuo 7603537, mutta sitten todettiin että tuo 7615835 olisi oikeampi vaihtoehto?
Laatikko on toiminut hienosti, ei siinä mitään, eikä paljon haukuttu D-tila itseäni ole häirinnyt. Ajelen sillä vain kun oikeasti on tarkoitus edetä rauhallisesti, muuten M-tilassa ja rattivaihteilla vaihdot. Vaihdot sekä ylös ja alas ovat ripeät ja rev matching nyt niin hyvä kuin tällaisella laatikolla voi olla.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Uskaltaakos tuon MHD Stage1+ kartan laittaa vaikka auto on vakiocoolerilla? jos ei mitään pidempiä motarivetoja/rata-ajoa harrasta. :think
Vaatiiko tuo MHD e40 kartta muita muutoksia kuin DP.t ja coolerin, riittääkö vakiopumppu? Amerikan maalla olivat jotkun ajaneet jopa vakio DP:llä tuolla.
Comment
-
-
Originally posted by 135valtteri View PostUskaltaakos tuon MHD Stage1+ kartan laittaa vaikka auto on vakiocoolerilla? jos ei mitään pidempiä motarivetoja/rata-ajoa harrasta. :think
Vaatiiko tuo MHD e40 kartta muita muutoksia kuin DP.t ja coolerin, riittääkö vakiopumppu? Amerikan maalla olivat jotkun ajaneet jopa vakio DP:llä tuolla.
Tuo e40 kartalle tosiaan suositellaan fmic ja dp:tä, vakiopumppu on siinä rajoilla riittääkö, toisilla riittää toisilla ei.. mutta nykyäänhä MHD tarjoaa useampiakin etanolikarttoja E25, E40 ja E60, noista tuo E25 riittää varmasti vakiopumpulle jos huomaat ettei E40 kartalle riitä tehot pumpussa.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
Comment