Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    #31
    Originally posted by rodpe View Post
    Nyt on huoltoliikkeen toimesta vaihdettu 1 sylinterin tulppa. Toki vaihdan itse kaikki mutta liike halusi sen vaihtaa ja kokeilla korjaantuuko vika. Mutta ei, edelleen sytyttää jonkin aikaa kaasupohjassa ajellessa vikavalon ja heittää map 4 päälle. Koodit luin ja edelleen sama 29cd. Onko nyt siis suutin jumppaa tiedossa vai voisiko olla vielä jotain muuta? Käyttäytyykö auto näin jos vikaa olisi korkeapainepumpussa? Liikkeessä huoltomies sanoi tarkistaneensa bensapaineet. Auton ollessa vakio ei vikavalo syty kovinkaan helposti.
    USB- johto sisälle ja logia ulos. Aivan turha arvailla.

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #32
      Originally posted by reekoon View Post
      En ole kerennyt vieläkään saada logeja otettua autosta, mutta kalajoella tuli kokeiltua varttimailia tuloksena 13,675 @166Km/h 255 nexeneillä. Tankissa pelkkää 98oct ja map5 ajossa. Nyt kävin tänään tankkaamassa E85 suhteellä ~30% niin täytyy huomenna aamulla, jos ei sada vettä totuttaa auto uuteen seokseen ja katsoa hieman miltä tuntuu.


      Edit: mitäs helvettiä..... tulipa juuri mieleen että mulla kun on tuossa autossa tuo webasto niin sitä ei vissiin passaa käyttää jos tankissa etanolia bensan seassa vai voiko vai vetääkö koko auto alluhah akbarit?
      Vakio E92 335ia meni -07 Ruåttalaisten testissä 13,7/168 varttimailin. Muttamutta pito lähdössä tuolla Kalajoella ei ehkä paras mahdollinen ja sulla painavampi farkkukoppa vielä. Mitä ahtaa pelkkä 98e map 5 sulla, 15-16 psi?

      Kyllä E85 lorauttamalla sekaan saa lisää ahtoja/jerkkua, perstuntumallakin
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3437
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        #33
        Originally posted by BFI18 View Post
        Vakio E92 335ia meni -07 Ruåttalaisten testissä 13,7/168 varttimailin. Muttamutta pito lähdössä tuolla Kalajoella ei ehkä paras mahdollinen ja sulla painavampi farkkukoppa vielä. Mitä ahtaa pelkkä 98e map 5 sulla, 15-16 psi?

        Kyllä E85 lorauttamalla sekaan saa lisää ahtoja/jerkkua, perstuntumallakin

        Joo ja eroa taitaa olla vaihteistossakin kun eikös 92 ja 93 korisissa ole 7 lovinen DCT?
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by reekoon View Post
          Joo ja eroa taitaa olla vaihteistossakin kun eikös 92 ja 93 korisissa ole 7 lovinen DCT?
          On, jos se on erikseen varustelistaan rustattu. Muuten ei.

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #35
            Originally posted by reekoon View Post
            Joo ja eroa taitaa olla vaihteistossakin kun eikös 92 ja 93 korisissa ole 7 lovinen DCT?
            No hyvin harvassa E92/E93 on DCT+N54. Vain -09 ja -10 vuosimalleissa ollut saatavilla DCT. Tässä testissä oli 6-v steptronic, eli normaali automaatti.
            DCT vs Steptronic kiihtyvyysajoissa ei juurikaan eroa muutenkaan käytännössä (ainakaan testejä kun lukee).
            Last edited by BFI18; 05-07-2016, 08:07.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3437
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #36
              Ensimäinen koe RE85 ajettu tänään 30% suhteella ja MAP5 ja ainakin omasta mielestä vetää aika paljon lujempaa. Myöskin huomasin sellaisen, että tyypillinen korkasuihkutuskoneiden suuttimien tikitys hiljeni huomattavasti tällä seoksella. Ohessa pikku video kun olin saksassa työmatkalla autobahnalla

              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 827
                • Iittala

                #37
                Originally posted by BFI18 View Post
                Vakio E92 335ia meni -07 Ruåttalaisten testissä 13,7/168 varttimailin. Muttamutta pito lähdössä tuolla Kalajoella ei ehkä paras mahdollinen ja sulla painavampi farkkukoppa vielä. Mitä ahtaa pelkkä 98e map 5 sulla, 15-16 psi?

                Kyllä E85 lorauttamalla sekaan saa lisää ahtoja/jerkkua, perstuntumallakin
                Hyvä tietää vähän mihin vertailla. Itsellä oli aika joku 14.2 ja 169km/h, autona e93 335ia. Käytössä siis jb4, map5, downpipet vaihdettu ja käytössä e98. On vissiinkin vähän säädöt päin prinkkalaa.

                Voisin olettaa, että koomaus johtuu myös automaatista, jota en saanut irtoamaan viivalta oikein mitenkään. Auto kun ei pidä siitä, että kaasua ja jarrua painetaan yhtäaikaa. Jos renkaat meinaa sutia, niin auto "stumppaa", hyytyy, kuolee, vie tehot pois. Jos taas painaa kaasua lähdössä, niin että jonnekkin menisi, niin sitten kierrokset hyppää tappiin ja aski vaihtaa kakkoselle, vaikka on manuaalipuoli valittuna.

                Paras aika oli kun otin vain jarruavasten vähäsen, ds-mode päällä ja kaasua kun valot oli vihreänä. Vaikka tällätavoin 1-2 vaihto oli huono ja kakkonen meni heti melkein sisälle pudottaen ahdot alas.

                Edittiä. kävin äsken päivittämässä uusimman jb4 iso firmiksen ja kävin testailemassa 2-3-4 vaihteella eri vetoja.
                Jos joku vaikka jaksaisi ihmetellä, että onko edes sinnepäin?

                Yhden vedon näkymää:


                Nykyiset asetukset:

                Nähtävästi vähän "yliahdon" puolella käy, mutta ei ihmeemmin. Nuo muut kohdat onkin sitten isompi mysteeriö.

                jb4 logit ja samat kuvat
                Last edited by insp; 08-07-2016, 16:28. Reason: jb4 kuvaa ja logia
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by reekoon View Post
                  Ensimäinen koe RE85 ajettu tänään 30% suhteella ja MAP5 ja ainakin omasta mielestä vetää aika paljon lujempaa. Myöskin huomasin sellaisen, että tyypillinen korkasuihkutuskoneiden suuttimien tikitys hiljeni huomattavasti tällä seoksella. Ohessa pikku video kun olin saksassa työmatkalla autobahnalla

                  http://vid1094.photobucket.com/album...psfwuhjpwc.mp4
                  Hyvinhän se liikkuu
                  Täsmälleen samat havainnot ku sulla map5+re85.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #39
                    Ei liity varsinaisesti JB4:ään, mutta tätä lukee moni kuka käyny dynossa.

                    Miten tuo automaatin mittaus rullilla?
                    Toinen paikka sano, että mittaa vaan pyörätehon koska ei uskalla heittää vapaalle.

                    Toinen penkittäjä taas sano että esim. vitosella vedetään loppuun ja sitten tyrkkää vapaalle, jolloin mittaa häviöt. Kuulemma bemarin dieseleitä mitannu tälleen.



                    Eli miten tuo nyt menee ja silleen että laatikko ei mene rikki (vai haittaako ees jos laittaa vapaan korkeilla kierroksilla)?
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Ei liity varsinaisesti JB4:ään, mutta tätä lukee moni kuka käyny dynossa.

                      Miten tuo automaatin mittaus rullilla?
                      Toinen paikka sano, että mittaa vaan pyörätehon koska ei uskalla heittää vapaalle.

                      Toinen penkittäjä taas sano että esim. vitosella vedetään loppuun ja sitten tyrkkää vapaalle, jolloin mittaa häviöt. Kuulemma bemarin dieseleitä mitannu tälleen.



                      Eli miten tuo nyt menee ja silleen että laatikko ei mene rikki (vai haittaako ees jos laittaa vapaan korkeilla kierroksilla)?
                      Joo kierrokset manuaalipuolella lähes tappiin ja siitä vapaalle ja sitten rullaa vapaalla pysähdyksiin.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #41
                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Joo kierrokset manuaalipuolella lähes tappiin ja siitä vapaalle ja sitten rullaa vapaalla pysähdyksiin.
                        Jaa, jäi vaan vaivaamaan kun toinen paikka sano että saattaa mennä rikki.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • hoikkas
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1579
                          • TURKU

                          #42
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Jaa, jäi vaan vaivaamaan kun toinen paikka sano että saattaa mennä rikki.
                          Oma kokemus Turun läheltä Moonlight Motorsport ja Lokalahdelta Saarisen penkki, kummatkaan eivät ole sen erityisemmin tätä asiaa tuoneet esille. Penkitystilanteita automaateilla olen nähnyt useita juuri näintä 335ia malleja, hyvin on dynot mennyt ja tehoja on ollut aina siitä reilusta neljästä sadasta viime viikkojen yli 600heppaan.

                          Elä murehdi
                          BMW i4M50

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            #43
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Ei liity varsinaisesti JB4:ään, mutta tätä lukee moni kuka käyny dynossa.

                            Miten tuo automaatin mittaus rullilla?
                            Toinen paikka sano, että mittaa vaan pyörätehon koska ei uskalla heittää vapaalle.

                            Toinen penkittäjä taas sano että esim. vitosella vedetään loppuun ja sitten tyrkkää vapaalle, jolloin mittaa häviöt. Kuulemma bemarin dieseleitä mitannu tälleen.



                            Eli miten tuo nyt menee ja silleen että laatikko ei mene rikki (vai haittaako ees jos laittaa vapaan korkeilla kierroksilla)?
                            Missä meinasit käydä?
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #44
                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Missä meinasit käydä?
                              Varmaan siinä Kuopion vierellä Hirvilahdella. Ei jaksa Dynon takia ajella sen etemmäksi ja Kuopiossa tulee muutenkin käytyä asioilla.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • larippa
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2015
                                • 110
                                • hki

                                #45
                                Motorbitissä mulla ainakin nelosella otettiin veto ja kyllä auto nipussa pysyi. Dynossa vaan ongelma se että IAT:t nousee ainakin vakiocoolerilla. 413hp mulla se anto koneelta 18psi ahdoilla, kaverilla about samoilla vireillä mutta 20psi ahdoilla 450hp.

                                En tiedä onko tuossa dynotouhussa hirveästi mieltä, kivahan se o kerran käydä veto ottamassa, mutta siinä on niin miljoona muuttujaa ja penkeissä eroja joten tuloksista ei hirveästi johtopäätöksiä voi vetää.
                                e90 335i AT
                                JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎