Originally posted by rodpe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Originally posted by reekoon View PostEn ole kerennyt vieläkään saada logeja otettua autosta, mutta kalajoella tuli kokeiltua varttimailia tuloksena 13,675 @166Km/h 255 nexeneillä. Tankissa pelkkää 98oct ja map5 ajossa. Nyt kävin tänään tankkaamassa E85 suhteellä ~30% niin täytyy huomenna aamulla, jos ei sada vettä totuttaa auto uuteen seokseen ja katsoa hieman miltä tuntuu.
Edit: mitäs helvettiä..... tulipa juuri mieleen että mulla kun on tuossa autossa tuo webasto niin sitä ei vissiin passaa käyttää jos tankissa etanolia bensan seassa vai voiko vai vetääkö koko auto alluhah akbarit?
Kyllä E85 lorauttamalla sekaan saa lisää ahtoja/jerkkua, perstuntumallakinG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostVakio E92 335ia meni -07 Ruåttalaisten testissä 13,7/168 varttimailin. Muttamutta pito lähdössä tuolla Kalajoella ei ehkä paras mahdollinen ja sulla painavampi farkkukoppa vielä. Mitä ahtaa pelkkä 98e map 5 sulla, 15-16 psi?
Kyllä E85 lorauttamalla sekaan saa lisää ahtoja/jerkkua, perstuntumallakin
Joo ja eroa taitaa olla vaihteistossakin kun eikös 92 ja 93 korisissa ole 7 lovinen DCT?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostJoo ja eroa taitaa olla vaihteistossakin kun eikös 92 ja 93 korisissa ole 7 lovinen DCT?
DCT vs Steptronic kiihtyvyysajoissa ei juurikaan eroa muutenkaan käytännössä (ainakaan testejä kun lukee).Last edited by BFI18; 05-07-2016, 08:07.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Ensimäinen koe RE85 ajettu tänään 30% suhteella ja MAP5 ja ainakin omasta mielestä vetää aika paljon lujempaa. Myöskin huomasin sellaisen, että tyypillinen korkasuihkutuskoneiden suuttimien tikitys hiljeni huomattavasti tällä seoksella. Ohessa pikku video kun olin saksassa työmatkalla autobahnalla
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostVakio E92 335ia meni -07 Ruåttalaisten testissä 13,7/168 varttimailin. Muttamutta pito lähdössä tuolla Kalajoella ei ehkä paras mahdollinen ja sulla painavampi farkkukoppa vielä. Mitä ahtaa pelkkä 98e map 5 sulla, 15-16 psi?
Kyllä E85 lorauttamalla sekaan saa lisää ahtoja/jerkkua, perstuntumallakin
Voisin olettaa, että koomaus johtuu myös automaatista, jota en saanut irtoamaan viivalta oikein mitenkään. Auto kun ei pidä siitä, että kaasua ja jarrua painetaan yhtäaikaa. Jos renkaat meinaa sutia, niin auto "stumppaa", hyytyy, kuolee, vie tehot pois. Jos taas painaa kaasua lähdössä, niin että jonnekkin menisi, niin sitten kierrokset hyppää tappiin ja aski vaihtaa kakkoselle, vaikka on manuaalipuoli valittuna.
Paras aika oli kun otin vain jarruavasten vähäsen, ds-mode päällä ja kaasua kun valot oli vihreänä. Vaikka tällätavoin 1-2 vaihto oli huono ja kakkonen meni heti melkein sisälle pudottaen ahdot alas.
Edittiä. kävin äsken päivittämässä uusimman jb4 iso firmiksen ja kävin testailemassa 2-3-4 vaihteella eri vetoja.
Jos joku vaikka jaksaisi ihmetellä, että onko edes sinnepäin?
Yhden vedon näkymää:
Nykyiset asetukset:
Nähtävästi vähän "yliahdon" puolella käy, mutta ei ihmeemmin. Nuo muut kohdat onkin sitten isompi mysteeriö.
jb4 logit ja samat kuvatex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostEnsimäinen koe RE85 ajettu tänään 30% suhteella ja MAP5 ja ainakin omasta mielestä vetää aika paljon lujempaa. Myöskin huomasin sellaisen, että tyypillinen korkasuihkutuskoneiden suuttimien tikitys hiljeni huomattavasti tällä seoksella. Ohessa pikku video kun olin saksassa työmatkalla autobahnalla
http://vid1094.photobucket.com/album...psfwuhjpwc.mp4
Täsmälleen samat havainnot ku sulla map5+re85.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Ei liity varsinaisesti JB4:ään, mutta tätä lukee moni kuka käyny dynossa.
Miten tuo automaatin mittaus rullilla?
Toinen paikka sano, että mittaa vaan pyörätehon koska ei uskalla heittää vapaalle.
Toinen penkittäjä taas sano että esim. vitosella vedetään loppuun ja sitten tyrkkää vapaalle, jolloin mittaa häviöt. Kuulemma bemarin dieseleitä mitannu tälleen.
Eli miten tuo nyt menee ja silleen että laatikko ei mene rikki (vai haittaako ees jos laittaa vapaan korkeilla kierroksilla)?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi liity varsinaisesti JB4:ään, mutta tätä lukee moni kuka käyny dynossa.
Miten tuo automaatin mittaus rullilla?
Toinen paikka sano, että mittaa vaan pyörätehon koska ei uskalla heittää vapaalle.
Toinen penkittäjä taas sano että esim. vitosella vedetään loppuun ja sitten tyrkkää vapaalle, jolloin mittaa häviöt. Kuulemma bemarin dieseleitä mitannu tälleen.
Eli miten tuo nyt menee ja silleen että laatikko ei mene rikki (vai haittaako ees jos laittaa vapaan korkeilla kierroksilla)?G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJaa, jäi vaan vaivaamaan kun toinen paikka sano että saattaa mennä rikki.
Elä murehdiBMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi liity varsinaisesti JB4:ään, mutta tätä lukee moni kuka käyny dynossa.
Miten tuo automaatin mittaus rullilla?
Toinen paikka sano, että mittaa vaan pyörätehon koska ei uskalla heittää vapaalle.
Toinen penkittäjä taas sano että esim. vitosella vedetään loppuun ja sitten tyrkkää vapaalle, jolloin mittaa häviöt. Kuulemma bemarin dieseleitä mitannu tälleen.
Eli miten tuo nyt menee ja silleen että laatikko ei mene rikki (vai haittaako ees jos laittaa vapaan korkeilla kierroksilla)?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Motorbitissä mulla ainakin nelosella otettiin veto ja kyllä auto nipussa pysyi. Dynossa vaan ongelma se että IAT:t nousee ainakin vakiocoolerilla. 413hp mulla se anto koneelta 18psi ahdoilla, kaverilla about samoilla vireillä mutta 20psi ahdoilla 450hp.
En tiedä onko tuossa dynotouhussa hirveästi mieltä, kivahan se o kerran käydä veto ottamassa, mutta siinä on niin miljoona muuttujaa ja penkeissä eroja joten tuloksista ei hirveästi johtopäätöksiä voi vetää.e90 335i AT
JB4, MHD race flash E45, VRSF DP
Comment
-
Comment