Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    Originally posted by F-Lame View Post
    Juuri saapui jb4 + bt palikka
    Huomenna pitäis koittaa asennella jos riittää aika vaan...
    Samalla sitten testailla tota mobilea
    Kerro miten pelaa, tein omaan eilen pidemmän piuhan, kun tuli ärsyttävästi hanskalokeroon ja piti aina pelleillä jatkopiuhan kanssa, nyt piuha tulee tuhkikselle asti piilotettuna. On edes vähän järkevämpi käyttää.

    Mistä tilasit ja paljon köyhdyit? Kumpi versio iPhone vai Android?
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2092
      • Naantali

      Originally posted by jengstro View Post
      Moi, otan vähän aiemman kommentin tästä lainaan. Loistavaa, tätä infoa vähän kaipasinkin. Koska mulla alko pätkimään viime kesänä isoilla kierroksilla/kaasu pohjassa (silloin tällöin). RE85sella ei tee tuota. Siis puhutaan JB4 asetuksista 0-2, 0-5.

      Aattelin että se tyrkkää sen verran tavaraa tonne sylinteriin, olis paras kattoa noi tulppien välit hiukan pienemmäksi.

      Tosin mulla ei ole koskaan vikakoodeissa misfireä... ainoastaan fuel mixture controllia, ja niitä muita tuohon liittyen. Nyt sitten sain tauluun muutaman kerran että Bank2sen Lambda "on irti". Olen katellut noit lambda arvoja OBD:n kautta, ja aika linjassa on keskenään. Vaihdan tuon Lambdan joka tapauksessa.

      Mä nyt tässä mietin että pitäiskö noi puolatkin vaihtaa ihan varoiksi... jos niitä oikeasti menee paskaksi. Jos on puolassa vikaa, niin saatteko varmasti misfireä vikamuistiin?

      Puolat on kyllä aika kulutustavaraa ainakin näissä enemmän viritetyissä. Itsellä edellisestä sarjasta kun vaihdoin kaikki kerralla hajosi 2 jo 5000 km jälkeen, yleensä tulee vikakoodia.
      Last edited by miyli; 22-01-2017, 09:58.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • puntalo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 43
        • Tampere

        Täällä lienee useilla VRSF:n DP:t ja FMIC, mistäpäin olette noita tilailleet? Josko keväällä kanssa tekisi seuraavan upgraden autolle.

        Entä te joilla on JB4 MHD backend flasheja käytössä, oletteko muokkailleet niiistä ensin "euro-versiot" vai fläshänneet ihan vaan sellaisenaan sisään. Itselläni kanssa JB4 MHD pump backend flash sisässä, enkä tehnyt sille mitään ennen fläshäystä. Shadow koodessa näkyy tästä syystä 2A18 DMTL diagnosis module tank leakage, heating: input signal, joka tietääkseni on jenkkiautoista löytyvät lisävaruste. Mutta jostain muistan lukeneeni että jotkut epäilivät kulutuksen kasvavan jos JB4 MHD backend-softan laittaa ilman euro-konvertointia. Onko huhuissa perää? Onko kukaan muokkaillut näistä softista euro-versioita?
        BMW M3 E92 ACS3

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Ite vedän aina muutokset oman auton vakiosoftan päälle TunerProlla. Ei ole ollut noita ylimääräisiä vikakoodeja koskaan.

          Comment

          • F-Lame
            BTCF Member
            • Jul 2015
            • 251
            • Helsinki-Porvoo

            Originally posted by poteroa View Post
            Kerro miten pelaa, tein omaan eilen pidemmän piuhan, kun tuli ärsyttävästi hanskalokeroon ja piti aina pelleillä jatkopiuhan kanssa, nyt piuha tulee tuhkikselle asti piilotettuna. On edes vähän järkevämpi käyttää.

            Mistä tilasit ja paljon köyhdyit? Kumpi versio iPhone vai Android?
            No niin nyt sain jb:en ja bt palikan kiinni ja nyt mitä kerkesin testailla sitä hetken ei ollut yhteysvirheitä ja aika reaaliaikaisesti näyttäisi luvut pyörivän kännykän näytöllä
            iPhone on käytössä ja hinnan katson kun löydän kuitin jostain
            Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

            1989 E30 316i 2D HARRASTE
            1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
            Ex. E92 335 CiA m-sport
            Ex. 2005 E87 130i m-sport
            ...monta muuta ennen sitä

            Comment

            • F-Lame
              BTCF Member
              • Jul 2015
              • 251
              • Helsinki-Porvoo

              Originally posted by F-Lame View Post
              No niin nyt sain jb:en ja bt palikan kiinni ja nyt mitä kerkesin testailla sitä hetken ei ollut yhteysvirheitä ja aika reaaliaikaisesti näyttäisi luvut pyörivän kännykän näytöllä
              iPhone on käytössä ja hinnan katson kun löydän kuitin jostain
              Katselin kuittia tuossa ja hintaa en saanut selville kun oli näköjään kuitissa paketti hinta koko kasalle.

              Futurezilta hommasin paketin ja näyttäisi olevan hyllyssä tuota bt palikkaa. Kysyppä ihmeessä sieltä mitä kustantaisi.
              Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

              1989 E30 316i 2D HARRASTE
              1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
              Ex. E92 335 CiA m-sport
              Ex. 2005 E87 130i m-sport
              ...monta muuta ennen sitä

              Comment

              • Pohjoisen Poika
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 464
                • Lappi

                Originally posted by puntalo View Post
                Täällä lienee useilla VRSF:n DP:t ja FMIC, mistäpäin olette noita tilailleet? Josko keväällä kanssa tekisi seuraavan upgraden autolle.

                Entä te joilla on JB4 MHD backend flasheja käytössä, oletteko muokkailleet niiistä ensin "euro-versiot" vai fläshänneet ihan vaan sellaisenaan sisään. Itselläni kanssa JB4 MHD pump backend flash sisässä, enkä tehnyt sille mitään ennen fläshäystä. Shadow koodessa näkyy tästä syystä 2A18 DMTL diagnosis module tank leakage, heating: input signal, joka tietääkseni on jenkkiautoista löytyvät lisävaruste. Mutta jostain muistan lukeneeni että jotkut epäilivät kulutuksen kasvavan jos JB4 MHD backend-softan laittaa ilman euro-konvertointia. Onko huhuissa perää? Onko kukaan muokkaillut näistä softista euro-versioita?
                Noista kulutuksista oli puhetta kun JB4 backend tuli ulos. Silloin burgerin yleinen vastaus oli ettei heitä kiinnosta paljon ne kuluttaa kuhan kulkee.
                Kyllä varmasti kaikki softat nostaa kulutusta. Tuskin siinä on paljon eroa onko se oman pohjan päällä vai ei. Kaikki tosiaan taitaa muokata euro-version.

                Vrsf:n dp:t on yhdet parhaista. Aina ovat istuneet hyvin. Heidän fmic 7" on myös itsellä käytössä. Hyvin toimii kun ei ole asennuksen jälkeen tarvinnut miettiä ahtolämpöjä.

                Suoraan heiltä on omat osat tilattu mutta silloin oli kurssi 1€=1,30$ nyt en osaa sanoa mikä on paras paikka. Vai kannattaako ottaa Wagner Briteistä?

                Comment

                • poteroa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 311
                  • Tuusula

                  Originally posted by F-Lame View Post
                  Katselin kuittia tuossa ja hintaa en saanut selville kun oli näköjään kuitissa paketti hinta koko kasalle.

                  Futurezilta hommasin paketin ja näyttäisi olevan hyllyssä tuota bt palikkaa. Kysyppä ihmeessä sieltä mitä kustantaisi.
                  Veikkaan että hinta napsahtaa reilusti yli tuon burgerin hinnan, varmaan 2 kertainen..
                  E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                  E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                  Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                  Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                  Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                  Ex: E34 520i "winter wagen"
                  Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                  Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                  Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                  Comment

                  • F-Lame
                    BTCF Member
                    • Jul 2015
                    • 251
                    • Helsinki-Porvoo

                    Originally posted by poteroa View Post
                    Veikkaan että hinta napsahtaa reilusti yli tuon burgerin hinnan, varmaan 2 kertainen..
                    Ei välttämättä :think kun myy koko settiä (jb4 + bt + piuha) 869€
                    Kysymällä selviää.
                    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                    1989 E30 316i 2D HARRASTE
                    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                    Ex. E92 335 CiA m-sport
                    Ex. 2005 E87 130i m-sport
                    ...monta muuta ennen sitä

                    Comment

                    • puntalo
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 43
                      • Tampere

                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Noista kulutuksista oli puhetta kun JB4 backend tuli ulos. Silloin burgerin yleinen vastaus oli ettei heitä kiinnosta paljon ne kuluttaa kuhan kulkee.
                      Kyllä varmasti kaikki softat nostaa kulutusta. Tuskin siinä on paljon eroa onko se oman pohjan päällä vai ei. Kaikki tosiaan taitaa muokata euro-version.

                      Vrsf:n dp:t on yhdet parhaista. Aina ovat istuneet hyvin. Heidän fmic 7" on myös itsellä käytössä. Hyvin toimii kun ei ole asennuksen jälkeen tarvinnut miettiä ahtolämpöjä.

                      Suoraan heiltä on omat osat tilattu mutta silloin oli kurssi 1€=1,30$ nyt en osaa sanoa mikä on paras paikka. Vai kannattaako ottaa Wagner Briteistä?
                      Ok, kiitos tiedoista! Ei tunnu tuota VRSF:ää olevan täällä suunnalla missään edustettuna, eli pitänee tilata Atlantin toiselta puolelta. Keväämmällä olisi tarkoitus DP:t ja FMIC tilata, josko tuo uusi presidentti saisi sitä ennen dollarin kurssin syöksyyn. Sitten pitäisi vielä löytää joku joka ne taikoisi paikalleen, auto on xDrive, joten ahtaat paikat tiedossa.

                      Löytysikö täältä ketään halukasta tekemään euro-konversiota tuosta tuoreimmasta JB4 MHD pump backend -flashista IJE0S-softan päälle? Itselläkin tuo TunerPro tuossa on ja hieman sitä katsellut, mutta ehkä mieluummin haluaisi ensin nähdä mallisuorituksen joltain asian osaavalta ennenkuin itse lähtee kokeilemaan. Ihan hyvin tämä toiseksi tuorein flash konvertoimattomanakin on toiminut, mutta toki mieluummin tuollaisen euro-version laittaisi.
                      BMW M3 E92 ACS3

                      Comment

                      • F-Lame
                        BTCF Member
                        • Jul 2015
                        • 251
                        • Helsinki-Porvoo

                        Originally posted by F-Lame View Post
                        Ei välttämättä :think kun myy koko settiä (jb4 + bt + piuha) 869€
                        Kysymällä selviää.
                        195€ on burgerin BT palikka futurezilla
                        Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                        1989 E30 316i 2D HARRASTE
                        1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                        Ex. E92 335 CiA m-sport
                        Ex. 2005 E87 130i m-sport
                        ...monta muuta ennen sitä

                        Comment

                        • poteroa
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 311
                          • Tuusula

                          Originally posted by F-Lame View Post
                          195€ on burgerin BT palikka futurezilla
                          HUH! Onpas se "ihanan kallista"
                          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                          Ex: E34 520i "winter wagen"
                          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                          Comment

                          • Topster
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 31
                            • Oulu

                            Originally posted by puntalo View Post
                            Ei tunnu tuota VRSF:ää olevan täällä suunnalla missään edustettuna, eli pitänee tilata Atlantin toiselta puolelta.
                            Tuolla olis ainakin jotain tarjolla:
                            Genuine VRSF parts for your BMW M135i, M2, M235i, M3, M4, 135i, 335i, 435i, 535i, X1, VRSF catless downpipes, VRSF performance intake, VRSF chargepipes

                            Hinnat tosin pikaisella tutkiskelulla aika paljon Jenkkilää kalliimpia.
                            G31 520d x-drive 2017
                            Porsche Cayenne Turbo 2006
                            VW Kupla 1967

                            Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
                            TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
                            Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
                            Ex- Käyttis F11 530D
                            Ex- Suzuki Hayabusa

                            Comment

                            • Volastinho
                              Newbiemmer
                              • Jan 2015
                              • 17
                              • Varkaus

                              vikakoodi 30FE

                              Moro

                              Asentelin tuossa eilen JB4 autoon. Kiihdyttäessä antaa kyseisen vikakoodin:

                              30FE Exhaust fume turbo charger, high pressure side
                              EXPLANATION: ECU boost over ECU target
                              FIX: Generally related to tuning. If your tune is equipped with lagfix, the first step is to disable it. If problem persists.

                              Missähän vois olla vika? tulee aina kun kierroksia jotain 2500-3000.

                              Mitä mahtaa tarkoittaa: If your tune is equipped with lagfix, the first step is to disable it?

                              Comment

                              • hardyy
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2015
                                • 113
                                • suomi

                                Futurezille vois laittaa kyselyä jb4 alennuksesta jos jengi lähtis tilaan niitäkin porukalla? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎