Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommip
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 84
    • Oulu

    Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Originally posted by tommip View Post
      Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
      Juu, kannattaa kiertää kaukaa nuo virijutut jos homma pelottaa. Minun mielestä jo pelkä N54/N55 moottori vikoineen aiheuttaa painajaisia
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • TMB
        BTCF Member
        • Apr 2014
        • 124
        • Oulu

        Originally posted by tommip View Post
        Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
        Kyllähän näitä aihioita saa paljon halvemmallakin, ei niin kovin pelota. Mutta onneksi harrastaminen on ihan vapaaehtoista =)

        Comment

        • tommi69
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 419
          • Helsinki

          Originally posted by Tommix View Post
          Juu, kannattaa kiertää kaukaa nuo virijutut jos homma pelottaa. Minun mielestä jo pelkä N54/N55 moottori vikoineen aiheuttaa painajaisia
          Juu, kyllä näin on, joka yö pelkkää painajaista.
          M140 xDrive v.2017
          Kawasaki zH2 v.2020

          Comment

          • 599gtb
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 490
            • Vantaa

            onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
            riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
            ex bmw 540ia e34 1993
            ex bmw e32 735i

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

              Originally posted by 599gtb View Post
              onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
              riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
              Edellisellä 355 tuli ajettua100% e85, tosin suuri viritysaste vaati sitä.
              Riippuu tietenkin viritysasteesta mutta matalapainepumpun joutuu vaihtamaan vähintään stage 2 ja tietenkin softan ja tämä vaatiikin sitten jo jb4 asentamisen että saa e85 softan sisään.
              Eli kustannuksia tulee vähintään n.1000€ luokkaa.
              Kylmällä kelillä tuon 100% e85 käynnistyvyys vaan huonoa, mutta kesällä menee hyvin.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • jessemikkola
                BTCF Member
                • Dec 2014
                • 83
                • Kuusankoski

                Originally posted by 599gtb View Post
                onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
                riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
                Just samaa kans miettiny et mitä tarvii Laittaa et vois ahaa 100% e85. Ei tarvis miettiä seoksia. Talvella varmaan olis järkevää ajaa vaa bensalla ku niin lyhyt työmatka ettei kunnolla lämpene kone.

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Riittää Stage 1 pumppu. Pullonkaulana on korkeapainepumppu. Ahtoja pystyy pitämään 15psi paikkeilla riippuen vähän yksilöstä.

                  Eli Stage 1 LPFP, JB4 ja JB4 E85 backend flash.

                  Comment

                  • vam0s
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 134
                    • 03

                    Oma kokemus ja tietämys taas sanoo että stage 2 lpfp riittää tuohon re85 kun taas hpfp'ssä ei riitä syöttö yli 50% seokselle.

                    Comment

                    • P33P33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 181
                      • Kellokoski

                      Originally posted by 599gtb View Post
                      onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
                      riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
                      Ensinnäkin jb4:sta tähän ei todellakaan tarvita, vaan se MHD. Ja nyt lähiaikoina on tulossa mhd:n kautta todellinen flexfuel optio ja mhd:n kautta saa tähän sitten valmiit kartat. Silloin ei tarvii miettiä mitä tankkaa, kuhan vaan tankkaa. Se että miten he tuon toteuttavat eli vaatiiko päivitetyn lpfp pumpun, niin jää nähtäväksi. Ihan orkkis pumpulla voi pärjätä, jossei ahtoja nosta paljoo 15psi:n yli. Jos on hyvä kuntoinen hpfp pumppu niin stage 2 lpfp pumpulla voi tehdä custom kartan 100% re85:lle. Täs joutuu yleensä kyllä pitämään ahdot 20 psi:n alapuolella ja AFR:t aika laihalla, jotta bensantuotto riiittää. Tällöin ei myöskään saadaa kaikkia tehoja irti. Eli jos vain haluat ajaa 100% re85, niin se kyllä onnistuu, mutta vaatii custom kartan ja MHDn, mutta jb4 ei tosiaan ole kyllä pakollinen.
                      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                      Comment

                      • hardyy
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2015
                        • 113
                        • suomi

                        Mitäs tällänen meinaa: CDAD no description found

                        Comment

                        • Ruppis
                          Newbiemmer
                          • Jul 2012
                          • 22
                          • Helsinki

                          Ongelma jb4 asennuksen kanssa

                          Elikkä eilen tuli laitettua jb4 (käytetty) kiinni autoon. Ensimmäisenä syttyi moottorin vikavalo tauluun mikä siitä kuittaamalla hävisi. Map1 laiteltiin päälle ja lähdettiin ajamaan niin auto vikatilassa puolitehoilla, eikä toimi millään mapilla. Moottorin vikavalo siellä tulee uudelleen tauluun kokoajan ja auto nyt vikatilassa, eikä tapahdu mitään kaasusta 😁
                          Auto toimi kuitenki moitteettomasti ennen jb4 asennusta.
                          Ennen asennusta jo autossa ollut pysyvä koodi : low fuel pressure sensor.
                          Voiko tuossa olla vika, vaikka aikasemmin toiminut normaalisti?

                          Kuulin myös, että jb4 pitäisi päivittää/ohjelmoida uuteen autoon vaihtaessa? Pitääkö kutinsa?

                          Apuja kaivattaisiin pikaisesti!!

                          Comment

                          • Ruppis
                            Newbiemmer
                            • Jul 2012
                            • 22
                            • Helsinki

                            Tässä kuvaan ympyröity myös 2 ylimääräistä piuhaa mitkä eivät menneet mihinkään, oisaisko joku myös kertoa mitkä piuhat on kyseessä ja onko niillä merkitystä?
                            Attached Files

                            Comment

                            • 4llu-
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1058
                              • Esbo

                              Originally posted by Ruppis View Post
                              Elikkä eilen tuli laitettua jb4 (käytetty) kiinni autoon. Ensimmäisenä syttyi moottorin vikavalo tauluun mikä siitä kuittaamalla hävisi. Map1 laiteltiin päälle ja lähdettiin ajamaan niin auto vikatilassa puolitehoilla, eikä toimi millään mapilla. Moottorin vikavalo siellä tulee uudelleen tauluun kokoajan ja auto nyt vikatilassa, eikä tapahdu mitään kaasusta 😁
                              Auto toimi kuitenki moitteettomasti ennen jb4 asennusta.
                              Ennen asennusta jo autossa ollut pysyvä koodi : low fuel pressure sensor.
                              Voiko tuossa olla vika, vaikka aikasemmin toiminut normaalisti?

                              Kuulin myös, että jb4 pitäisi päivittää/ohjelmoida uuteen autoon vaihtaessa? Pitääkö kutinsa?

                              Apuja kaivattaisiin pikaisesti!!
                              Kokeile ottaa JB4 pois, katoaako ongelma? jos kyllä, niin luultavasti vika itse laitteessa/kytkennöissä.
                              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                              Suzuki GSX-R 1000 -07

                              Ex. M140i -17
                              Ex. 430D -14
                              Ex. F20 M135i -15

                              Comment

                              • Ruppis
                                Newbiemmer
                                • Jul 2012
                                • 22
                                • Helsinki

                                Originally posted by 4llu- View Post
                                Kokeile ottaa JB4 pois, katoaako ongelma? jos kyllä, niin luultavasti vika itse laitteessa/kytkennöissä.
                                Nyt menossa vaihtamaan ensin tuon bensa paine anturin (matalapaine) ja kokeilen, että tuleeko muutosta. Jos ei niin boxi irti. Mietityttää vaan nuo muutama piuha mitkä ei mennyt mihinkään. Toinen luultavaati liittyy tuohon bluethoot juttuun mutta toi toinen valkonen mikä on tuossa virtapiuha nipussa 🤔

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎