335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Kyllä vrsf istuu, kuullu et muilla merkeillä ongelmia. Minä oon ajellu 2v castrol titanium edge 0w30.
-
-
Originally posted by 135valtteri View PostKokeillaan vaikka tuolla Teboilin litkulla sitten.
Eilen oli kyllä melkoinen savotta tuo Downpipejen vaihto, edelleen jäi hieman vuotamaan tuo pidempi putki turbon liitoksesta (kabiiniin tuli käry ruuhkassa istuessa, kovempaa ajaessa ei ongelmaa), ei vaan istu millään, jos sen saa tiiviiksi niin kääntyy sellaiseen asentoon että ei toivotakaan saada liitosta kiinni mid-pipeen.:think
Lyhyempi putki istui hienosti suoraan paikalleen.
Onko tuohon jotain niksejä?
Leave a comment:
-
-
Kokeillaan vaikka tuolla Teboilin litkulla sitten.
Eilen oli kyllä melkoinen savotta tuo Downpipejen vaihto, edelleen jäi hieman vuotamaan tuo pidempi putki turbon liitoksesta (kabiiniin tuli käry ruuhkassa istuessa, kovempaa ajaessa ei ongelmaa), ei vaan istu millään, jos sen saa tiiviiksi niin kääntyy sellaiseen asentoon että ei toivotakaan saada liitosta kiinni mid-pipeen.:think
Lyhyempi putki istui hienosti suoraan paikalleen.
Onko tuohon jotain niksejä?
Leave a comment:
-
-
Itsellä laitettu merkkihuollossa mitä nyt sitten laittavatkaan, Castrolia aiemmin, nykyään ilmeisesti Shelliä, eikä ole ollut mitään ongelmia. Ei kyllä tule kesällä (tai talvellakaan) radalla käytyäkään ja muutenkin normi käyttöautona auto.
Leave a comment:
-
-
Öljyjen vaihto itselläkin edessä joten mielenkiinnolla seurataan. Kukakohan laittaa ensimmäisenä F01 740i ja siitä ton 600-700hp. olis kyllä aika makee laite.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by poteroa View PostSamaa pohdin aiemmin ja päädyin etsimään mahdollisimman matalatuhkaista öljyä = vähemmän kanavien karstottumista, jos se nyt mitenkään vaikuttaa.
Samat ölpät vuoden ympäri, vaihdan n. 2 krt vuodessa.. Polkemaan en ala ennen kuin öljyn lämmöt 90+´c, kylmällä koneella ei paljon kannata, varsinkaan viritettyä.
Päädyin lopulta Mobil 1 ESP 5w30 öljyyn.. Ja tästä voidaan tietysti käydä maailman loppuun asti kiistaa mikä on paras. Joten popparit esiin..
Nyt talveksi laitoin Teboil Diamond Caratt 3 5W30.
Ja samoilla ajometodeilla mennään täälläkin, eka öljyt lämpöihin ja sitte vasta monoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 135valtteri View PostMikäs olisi fiksuin öljy talveksi piristettyyn N54:seen? Öljytopicissa haukkuivat Castrolin talviominaisuuksia. Kelpaako 5w30 Teboilin Diamond Carat3? Tuossa ainakin BMW LL04 luokitus.
Samat ölpät vuoden ympäri, vaihdan n. 2 krt vuodessa.. Polkemaan en ala ennen kuin öljyn lämmöt 90+´c, kylmällä koneella ei paljon kannata, varsinkaan viritettyä.
Päädyin lopulta Mobil 1 ESP 5w30 öljyyn.. Ja tästä voidaan tietysti käydä maailman loppuun asti kiistaa mikä on paras. Joten popparit esiin..
Leave a comment:
-
-
Mikäs olisi fiksuin öljy talveksi piristettyyn N54:seen? Öljytopicissa haukkuivat Castrolin talviominaisuuksia. Kelpaako 5w30 Teboilin Diamond Carat3? Tuossa ainakin BMW LL04 luokitus.
Leave a comment:
-
-
Kannattaa vaihtaa molemmat samalla Ja juurikin ne Katteja lähinnä olevat.
Vittumaisesti menee Johdot sieltä koneen takaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by P33P33 View PostMulla kans meni lambdan hajotessa bank1 kokonaan laihalle MHDssä 235 arvona tällöin, JB4:ssa ilmeisesti tuo 20. No enivei, saatto välillä toimia koko päivänki ja lopulta kun auton käynnisti, ni yritti alkuun pitää lambda-arvoa haarukassa, mutta nopeesti karkas sinne 235:een. ja sit alkoki kauhee vatkaus moottorin käynnissä.
Ihan ekana vois toki kokeilla nollata adapataatioita eli lambda, air/fuel ja octane rating (nämä siis MHD:ssä), jos oot etanolista vaihtanu bensalle ja ottaa sit logit uudestaa ennen ku vaihdat antureita.
Mulla ei ole tuota MHD:n logitusmodulia joten pitää logitella vain JB4 mobilella, tosin eipä tuo ODB olisi käytettävissäkään JB4 takia, mutta tappiin tuo AFR tosiaan menee kun vika tulee päälle ja käynti menee tosi täriseväksi.
Tänään töistä lähtiessä ei ollut lokitus päällä, mutta seurasin JB4 mobilen mittaristosta AFR ja AFR2 sivusilmällä. Kun kone oli kylmä, AFR heilahti ja jäi sinne 20:een kilometrin matkalla kolme kertaa. CEL-valo ei ehtinyt syttyä, mutta 2C31 ja 2C2B koodit tulivat ja lennosta kun resetoi ne niin AFR palasi taas normaalilukemiin. Kun kone vähän lämpeni niin tuon vian ilmenemisväli kasvoi, pääsi jo pidemmän matkaa ilman että vika tuli päälle.
Katsotaan miten tuo adaptaatioresetti vaikutti, E85:sta tosiaan on tullut pidettyä tankissa muutamia kuukausia aika säännöllisesti, alle E30 kuitenkin kun on vakio pumppu. Nyt viime tankilliset ollut vain 98:ia ja flashina tuo MHD JB4 pump backend, uusin versio.
Kn olette lambdoja uusineet tällaisten vikojen vuoksi niin oletteko vaihtaneet vain sen ennen kattia olevan/olevat? Jos tämä nyt tuon lambdan vaihtoon päätyy niin olisiko järkevää ennakointia vaihtaa molemmat ennen kattia olevat kambdat? Auto on xDrive joten ahtaat paikat tiedossa niin jos tuon avaamaan joutuu niin vaihtaisiko molemmat kerralla?
Onko hyviä arvauksia paljonko marmorilla veloittavat lambdan/lambdojen vaihdosta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by puntalo View PostLöytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.
Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.
Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check
Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check
Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.
Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.
Tässä logit:
Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
Ihan ekana vois toki kokeilla nollata adapataatioita eli lambda, air/fuel ja octane rating (nämä siis MHD:ssä), jos oot etanolista vaihtanu bensalle ja ottaa sit logit uudestaa ennen ku vaihdat antureita.
Leave a comment:
-
-
Kokeilin ajella vähän aikaa pelkällä bensalla mutta se oli ihan kauheaa horroria. Pump flashillakin ajoituskäyrät meni miten sattuu. Nyt taas E85 seos tankissa ja auto kehrää tyytyväisenä.
Vankilaan pitäisi joutua, jos on mahdollisuus käyttää E85:ttä, mutta ei sitä käytä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by puntalo View PostLöytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.
Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.
Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check
Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check
Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.
Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.
Tässä logit:
Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
Mitä noita lambdavikaisten logeja olen nähnyt, niissä on AFR mennyt yleensä tasan 20:een ja pysynyt siellä. Sinulla se kuitenkin vielä vähän heiluu.
Vikakoodit kyllä viittaa sinne lambdan suuntaan joten itse varmaankin vaihtaisin sen 1. bankin ennen kattia downpipessä olevan lambdan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BFI18 View PostTäsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinenOriginally posted by poteroa View PostNo niinpä, tuo omena tuntuu aina tulevan jäljessä ja kalliimpi vaihtoehto kun jotain 3:n osapuolen romuja yrittää naittaa keskenään.
Olis tuo kuitenkin suht järkevä, vois olla luuri autossa ja jos jotain tulee, niin voi heti tutkailla miksi, mitä ja milloin.. Läppäri on niin hemmetin kömpelö autossa, aina tielläLast edited by Zoppa; 17-11-2016, 07:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BFI18 View PostTäsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinen
Olis tuo kuitenkin suht järkevä, vois olla luuri autossa ja jos jotain tulee, niin voi heti tutkailla miksi, mitä ja milloin.. Läppäri on niin hemmetin kömpelö autossa, aina tiellä
Leave a comment:
-
Leave a comment: