Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    Taitaa loppua korkeapainepumppu kesken. Näkyy afr:sä asti sen paineheittely

    Comment

    • F-Lame
      BTCF Member
      • Jul 2015
      • 251
      • Helsinki-Porvoo

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Toi on aika normaalia. Auto shift boost reduxia voi kokeilla nostaa mutta itsellä se ei ainakaan juurikaan auttanut.

      Boost safety 21 ja ei muuta kun

      Edit: 6-cyl loggauksen voisit myös laittaa päälle.
      Meinaatko tuota 6-cyl timing loggia ?

      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
      Taitaa loppua korkeapainepumppu kesken. Näkyy afr:sä asti sen paineheittely
      Seuraava steppi taitaa olla WMI ? Vai onko jotain muita lääkkeitä tuohon ? Tuo Hp-pumppu taitaa antaa kaikkensa tällä hetkellä kun pyörii tuolla 12-15 psi nurkilla.
      Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

      1989 E30 316i 2D HARRASTE
      1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
      Ex. E92 335 CiA m-sport
      Ex. 2005 E87 130i m-sport
      ...monta muuta ennen sitä

      Comment

      • 135valtteri
        Bimmer Rookie
        • Oct 2016
        • 64
        • HKI

        Olisiko kellään ylimääräisenä ehjää 135i sopivaa jäähdytintä? Ebay tarjoaa samaa tuotetta moneenkin eri malliin, onko näin että ei ole omanlaisensa x35 malleissa?

        On muuten kummallinen peli, tuli ajettua jonkin aikaa toinen ahtoputken klemmari irronneena kun vikaa ei heti löytynyt että mistä vuotaa, mutta ei ikinä jättänyt vikakoodeja, suhisi vaan perkeleesti. No, nyt kulkee taas

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Originally posted by 135valtteri View Post
          Olisiko kellään ylimääräisenä ehjää 135i sopivaa jäähdytintä? Ebay tarjoaa samaa tuotetta moneenkin eri malliin, onko näin että ei ole omanlaisensa x35 malleissa?

          On muuten kummallinen peli, tuli ajettua jonkin aikaa toinen ahtoputken klemmari irronneena kun vikaa ei heti löytynyt että mistä vuotaa, mutta ei ikinä jättänyt vikakoodeja, suhisi vaan perkeleesti. No, nyt kulkee taas
          Kerrotko vähän tarkemmin, että haluatko orkkis välijäähyn vai jonkun tehokkaamman jäähdyttimen? Luulisi, että orkkiksia löytyy moneltakin hyllystä. Ja alla lista, joissa sama cooleri kuin omassani, joka siis e93 335i.

          17517540035

          Charge-air cooler

          From:06/01/2006To:-

          1' E88   (11/2006 — 10/2013)
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by F-Lame View Post
            Meinaatko tuota 6-cyl timing loggia ?
            Juu
            Seuraava steppi taitaa olla WMI ? Vai onko jotain muita lääkkeitä tuohon ? Tuo Hp-pumppu taitaa antaa kaikkensa tällä hetkellä kun pyörii tuolla 12-15 psi nurkilla.
            Kyllä se sitten vasta loppuu kun tippuu alle 10 (eli 1500psi). Ikävästi kyllä sahaa tuossa yhdessä kohdassa jo.

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2091
              • Naantali

              Originally posted by 135valtteri View Post
              Olisiko kellään ylimääräisenä ehjää 135i sopivaa jäähdytintä? Ebay tarjoaa samaa tuotetta moneenkin eri malliin, onko näin että ei ole omanlaisensa x35 malleissa?

              On muuten kummallinen peli, tuli ajettua jonkin aikaa toinen ahtoputken klemmari irronneena kun vikaa ei heti löytynyt että mistä vuotaa, mutta ei ikinä jättänyt vikakoodeja, suhisi vaan perkeleesti. No, nyt kulkee taas
              Löytyy ehjä alkuperäinen cooleri jos sitä tarkoitat. Ollut 335. Laita privaa jos tarviit. Lauantaina tulossa Malmille kiihdyttelemään ja voin tuoda tullessa.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • TMB
                BTCF Member
                • Apr 2014
                • 124
                • Oulu

                Eilen ensimmäinen yritys saada mhd loggaamaan ja jotakin tarttui levyllekin. Jäi vähän lyhyiksi noi vedot mittauspaikasta johtuen, mutta viitsisikö joku asiasta ymmärtävä tsekata, että näyttääkö tuo data järkevältä.



                Tässä vaiheessa siis täysin vakio 335i ja tarkoituksena oli nyt ottaa baseline-logeja ennen kuin ruvetaan kiusaamaan konetta isommin. Tietenkin kiinnostaisi, että onko tuossa nyt kaikki anturoidut arvot about tontillaan.

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Originally posted by TMB View Post
                  Eilen ensimmäinen yritys saada mhd loggaamaan ja jotakin tarttui levyllekin. Jäi vähän lyhyiksi noi vedot mittauspaikasta johtuen, mutta viitsisikö joku asiasta ymmärtävä tsekata, että näyttääkö tuo data järkevältä.



                  Tässä vaiheessa siis täysin vakio 335i ja tarkoituksena oli nyt ottaa baseline-logeja ennen kuin ruvetaan kiusaamaan konetta isommin. Tietenkin kiinnostaisi, että onko tuossa nyt kaikki anturoidut arvot about tontillaan.
                  Tää on itse asiassa aika mielenkiintosta dataa, kun aikanaan jäi iteltä ottamatta. Voisitkohan ottaa vakio setupilla vielä kolmos tai nelosvaihteen logia ja lisätä ltft trimmin myös logiin. Myös WGDC PID ja Base ois kans mielenkiintosia.
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • 135valtteri
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2016
                    • 64
                    • HKI

                    Originally posted by miyli View Post
                    Löytyy ehjä alkuperäinen cooleri jos sitä tarkoitat. Ollut 335. Laita privaa jos tarviit. Lauantaina tulossa Malmille kiihdyttelemään ja voin tuoda tullessa.
                    Pahoittelut sekaannuksesta, tuli samassa viestissä puhuttua ahtovuodosta. Mutta ihan siis syyläriä tarkoitin, en välijäähyä.
                    Last edited by 135valtteri; 30-05-2017, 10:23. Reason: Edit, malmin homma selvisi jo.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5441
                      • S:t Karins

                      Originally posted by F-Lame View Post
                      Meinaatko tuota 6-cyl timing loggia ?



                      Seuraava steppi taitaa olla WMI ? Vai onko jotain muita lääkkeitä tuohon ? Tuo Hp-pumppu taitaa antaa kaikkensa tällä hetkellä kun pyörii tuolla 12-15 psi nurkilla.
                      Ostat minulta TBI:n tai metanoliruiskun, tai molemmat. Ja viellä stage 2 LPFP tankkiin...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • F-Lame
                        BTCF Member
                        • Jul 2015
                        • 251
                        • Helsinki-Porvoo

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Ostat minulta TBI:n tai metanoliruiskun, tai molemmat. Ja viellä stage 2 LPFP tankkiin...
                        Pistin YV:tä
                        Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                        1989 E30 316i 2D HARRASTE
                        1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                        Ex. E92 335 CiA m-sport
                        Ex. 2005 E87 130i m-sport
                        ...monta muuta ennen sitä

                        Comment

                        • TMB
                          BTCF Member
                          • Apr 2014
                          • 124
                          • Oulu

                          Originally posted by P33P33 View Post
                          Tää on itse asiassa aika mielenkiintosta dataa, kun aikanaan jäi iteltä ottamatta. Voisitkohan ottaa vakio setupilla vielä kolmos tai nelosvaihteen logia ja lisätä ltft trimmin myös logiin. Myös WGDC PID ja Base ois kans mielenkiintosia.
                          Kattotaas, jos mä löydän oikeet napit tosta applarista. Tarttee kattoa miten pitkää vetoa kehtaa ottaa, ettei nyt mee koko pelikassa hyvinvointivaltion ylläpitoon. Mutta jos nyt jonkun rauhallisen suoranpätkän Oulusta löytäis...

                          Ja aamusella pari vähän pidempää vetoa - ihan ei ollu tilaa vetää nelosella tappiin saakka. Toisessa näkyy vähän häröä kun ensin loppui hetkeksi pito ja sitten kuskilta hermo, niin piti hiukan löysätä =)
                          Last edited by TMB; 31-05-2017, 06:25. Reason: logeja lisätty

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Originally posted by TMB View Post
                            Kattotaas, jos mä löydän oikeet napit tosta applarista. Tarttee kattoa miten pitkää vetoa kehtaa ottaa, ettei nyt mee koko pelikassa hyvinvointivaltion ylläpitoon. Mutta jos nyt jonkun rauhallisen suoranpätkän Oulusta löytäis...

                            Ja aamusella pari vähän pidempää vetoa - ihan ei ollu tilaa vetää nelosella tappiin saakka. Toisessa näkyy vähän häröä kun ensin loppui hetkeksi pito ja sitten kuskilta hermo, niin piti hiukan löysätä =)
                            http://datazap.me/u/mrb/ramppivetoja?log=0&data=14
                            Kiitoksia! Hyvää infoa!
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • F-Lame
                              BTCF Member
                              • Jul 2015
                              • 251
                              • Helsinki-Porvoo

                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Juu

                              Kyllä se sitten vasta loppuu kun tippuu alle 10 (eli 1500psi). Ikävästi kyllä sahaa tuossa yhdessä kohdassa jo.

                              http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=21269
                              Onko muilla kokemusta että onko tuo sahaus "vihje" siitä että pumppu on hajoamassa vai vain että tuotto loppuu ?
                              Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                              1989 E30 316i 2D HARRASTE
                              1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                              Ex. E92 335 CiA m-sport
                              Ex. 2005 E87 130i m-sport
                              ...monta muuta ennen sitä

                              Comment

                              • larippa
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2015
                                • 110
                                • hki

                                Mun mielestä toi o ihan ok, korkeapainepumppu on kapasiteetin ylärajoilla mutta ei se ole hajoamassa. Mun logi vakiopumpuilla ja 30l e85 30l 98


                                Ymmärsinkö oikein että sulla ei ole e85:sta käytössä tossa logissa?


                                Originally posted by F-Lame View Post
                                Onko muilla kokemusta että onko tuo sahaus "vihje" siitä että pumppu on hajoamassa vai vain että tuotto loppuu ?
                                e90 335i AT
                                JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎