Originally posted by WarHead
View Post
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyselenpä osaavilta vähän jeesiä kun porukalla varmastikki kokemusta näistä hommista on. Elikkä ostin auton tossa puolisen vuotta sitten mittarissa tuolloin 127tkm. Silloin paikoillaan kun revvas autoa niin ihan hiljasta rallattamista oli havaittaivista. Ajelin siinä vakio autolla jonkun aikaa enenkun rupesi vähä tuo ns.viritys kiinostamaan jolloin aloin pikku hiljaa lukemaan asiasta ja kyselemään osaavilta muutenkin. MHD stage 1+ löin sitten kerralla sisään ja sillä ajelin viikon pari iha normaali ajoa. Tämän jälkeen rupesin ottamaan logia foorumilaisten ohjauksella että miten homma tehään jne. Pari viikkoa siinä harjottelin login ottamista ja jonkun 20 vedon jälkeen heitti mulla legendaarisen 30ff koodin. Lähin sitten asiaa selvittelemään enkä oikeen mitään vuoto itse silmä määräisesti oikeen löytänyt. Katoin että se coolerilta menevä vieteri putki kuumalle puolelle oli vähän öljyssä ja kasassa jolloin tilasin sitten uuden ja vaihoin tilalle. Vaihoin myös o rinkula tiivisteet kuumalle ja kylmälle ahto puolelle jotka menee coolerille. Tällä tämä 30ff koodi sitten korjautuikin. Otin sitte pari lisää logia ja huomattiin että muuten ihan ok logia mutta ahto paineet ei ihan noussut targettiin niin nopiaa kun pitäisi. Tästä johtuen vaihoin kaikki alipaine letkut jolloin auto omasta mielestä oli kyllä räväkkä ja jotenki veti ihan D vaihteellakin alusta lähtien kovaa. Parin päivän päästä otin sitten uutta logia jolloin ekassa vedossa misfire koodi päälle. Tilasin uudet puolat ja tulpat ja vaihoin ne. Omasta mielestä ei enään vetäny niin hyvin kun alipaine letkujen vaihon jälkeen ja logissakin vieläkin näytti että ei päässyt heti targettin vaan menee jokunen aika. Toi rallatus on mun mielestä nytten sitten lisääntynyt jotenka kelattiin foorumilaisen kanssa että kiristetään taaemman turbon hukkaportin sitä säädin tankoa. Kiristettiin sitä pari kierosta eikä rallatus vieläkään loppunut. En kokeillut vetoja ottaa kiristettynä. Löysättiin takasin ja kokeiltiin myös MHD softasta vetää se rattle gate fix siihen ihan vasempaan reunaan se säädin jolloin rallatus tietenki loppu. En sillain kokeillut edes ajaa koska turbolagi vissiinkin aika sairas sillain. Kokeiltiin myös että otettiin molemmista turboista alipine letku vuorotellen pois ja käytettiin autoa päällä ja nostettiin hieman kieroksia niin rallatus kuitenkin kuului. Ostin myös uudet ahtopaine solenoidit eikä tämäkään auttanut. En ole viellä niillä logia ottanut kun aika jäistä tuolla ulkona tällä hetkellä.
Eli kysymys kuuluukin oisko teillä jotain vinkkejä mitä voisin viellä kokeilla vai kuulostaisiko siltä että turbot menee vaihtoon?Last edited by Dusty; 27-10-2017, 15:06.Kolhujen oikasut maalaamatta.
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostSiis miten yhdistät luuriin tai tablettiin, jos et käytä otg piuhaa?:think
Minulla on vanha kaapeli, jolloin joudun käyttämään OTG:tä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostSiis markkinoilta löytyy sininen OBD kaapeli jossa on mikro USB pää. Tällöin ei tarvita erillisrä OTG kaapelia.
Minulla on vanha kaapeli, jolloin joudun käyttämään OTG:tä.
Tilauksessa jo oma K+Dcan piuha.
Ja TMB kokeili mun carly piuhaa omassa 2006 335:ssa ja carlyn piuha toimi moitteetta.
Kiitokset vielä TMB:lle piuha testistäEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Moi, itse aika uus näiden kanssa, ensi viikolla itselle tulossa e93 335i 2007vm. Niin ajattelin että miten tähän nyt saisi kohtalaisesti nostettua nuo tehot kohtuu hintaan? Mietin että jos ei jb4:sta osta, niin saako helposti jollain ohjelmalla sisälle vai miten nuo tehdään.
Onko Oulusta ketään joka kohtuu hintaan tuota tekisi?Last edited by majgul; 28-10-2017, 19:36.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostMoi, itse aika uus näiden kanssa, ensi viikolla itselle tulossa e93 335i. Niin ajattelin että miten tähän nyt saisi kohtalaisesti nostettua nuo tehot kohtuu hintaan? Mietin että jos ei jb4:sta osta, niin saako helposti jollain ohjelmalla sisälle vai miten nuo tehdään.
Onko Oulusta ketään joka kohtuu hintaan tuota tekisi?
Flashin voi ite tehdä android-laitteella. Ei oo pahan hintaista hommaa...
MHD löytyy play kaupastaEx: BMW 330 Xd E90
Comment
-
-
Originally posted by Dusty View PostKyselenpä osaavilta vähän jeesiä kun porukalla varmastikki kokemusta näistä hommista on. Elikkä ostin auton tossa puolisen vuotta sitten mittarissa tuolloin 127tkm. Silloin paikoillaan kun revvas autoa niin ihan hiljasta rallattamista oli havaittaivista. Ajelin siinä vakio autolla jonkun aikaa enenkun rupesi vähä tuo ns.viritys kiinostamaan jolloin aloin pikku hiljaa lukemaan asiasta ja kyselemään osaavilta muutenkin. MHD stage 1+ löin sitten kerralla sisään ja sillä ajelin viikon pari iha normaali ajoa. Tämän jälkeen rupesin ottamaan logia foorumilaisten ohjauksella että miten homma tehään jne. Pari viikkoa siinä harjottelin login ottamista ja jonkun 20 vedon jälkeen heitti mulla legendaarisen 30ff koodin. Lähin sitten asiaa selvittelemään enkä oikeen mitään vuoto itse silmä määräisesti oikeen löytänyt. Katoin että se coolerilta menevä vieteri putki kuumalle puolelle oli vähän öljyssä ja kasassa jolloin tilasin sitten uuden ja vaihoin tilalle. Vaihoin myös o rinkula tiivisteet kuumalle ja kylmälle ahto puolelle jotka menee coolerille. Tällä tämä 30ff koodi sitten korjautuikin. Otin sitte pari lisää logia ja huomattiin että muuten ihan ok logia mutta ahto paineet ei ihan noussut targettiin niin nopiaa kun pitäisi. Tästä johtuen vaihoin kaikki alipaine letkut jolloin auto omasta mielestä oli kyllä räväkkä ja jotenki veti ihan D vaihteellakin alusta lähtien kovaa. Parin päivän päästä otin sitten uutta logia jolloin ekassa vedossa misfire koodi päälle. Tilasin uudet puolat ja tulpat ja vaihoin ne. Omasta mielestä ei enään vetäny niin hyvin kun alipaine letkujen vaihon jälkeen ja logissakin vieläkin näytti että ei päässyt heti targettin vaan menee jokunen aika. Toi rallatus on mun mielestä nytten sitten lisääntynyt jotenka kelattiin foorumilaisen kanssa että kiristetään taaemman turbon hukkaportin sitä säädin tankoa. Kiristettiin sitä pari kierosta eikä rallatus vieläkään loppunut. En kokeillut vetoja ottaa kiristettynä. Löysättiin takasin ja kokeiltiin myös MHD softasta vetää se rattle gate fix siihen ihan vasempaan reunaan se säädin jolloin rallatus tietenki loppu. En sillain kokeillut edes ajaa koska turbolagi vissiinkin aika sairas sillain. Kokeiltiin myös että otettiin molemmista turboista alipine letku vuorotellen pois ja käytettiin autoa päällä ja nostettiin hieman kieroksia niin rallatus kuitenkin kuului. Ostin myös uudet ahtopaine solenoidit eikä tämäkään auttanut. En ole viellä niillä logia ottanut kun aika jäistä tuolla ulkona tällä hetkellä.
Eli kysymys kuuluukin oisko teillä jotain vinkkejä mitä voisin viellä kokeilla vai kuulostaisiko siltä että turbot menee vaihtoon?-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostVoisitkos laittaa logia näkösälle, niin vois koittaa arpoa, missä ehkä vika.
https://datazap.me/u/dusty/log-15070...og=0&data=3-24
Tossa ois jonkunlainen.Kolhujen oikasut maalaamatta.
Comment
-
-
Originally posted by Dusty View Post
Mulla sama ahto tulee esimerkiksi välillä 2266-2470rpm. Muutenhan sulla pysyy nätisti ahdot targetissa, mutta kestää vaan hiton kauan päästä sinne.
Syynä varmaan sitten voi tosiaan olla turbot(hukkaportit), alipaineletkut, solenoidit, ahtoputkisto, joku muu vuoto tai sitten esim DV:t jotka falskaa läpi. Jotain paikkojahan sä olitkin jo käyny läpi, mutta noista jostain ongelma varmasti löytyy.
Kun tehään se pähinäpuhallus niin voidaan ainakin tarkastaa se imusarjan puoli siinä samalla ja vaikka kokeilla mun DV:tä sun autoon.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostJotain vikaa ahtojen tuottamisessa kyllä on. Esimerkkinä sulla kestää 2460rpm-3300rpm kerätä ahtoja 0-9PSI.
Mulla sama ahto tulee esimerkiksi välillä 2266-2470rpm. Muutenhan sulla pysyy nätisti ahdot targetissa, mutta kestää vaan hiton kauan päästä sinne.
Syynä varmaan sitten voi tosiaan olla turbot(hukkaportit), alipaineletkut, solenoidit, ahtoputkisto, joku muu vuoto tai sitten esim DV:t jotka falskaa läpi. Jotain paikkojahan sä olitkin jo käyny läpi, mutta noista jostain ongelma varmasti löytyy.
Kun tehään se pähinäpuhallus niin voidaan ainakin tarkastaa se imusarjan puoli siinä samalla ja vaikka kokeilla mun DV:tä sun autoon.Kolhujen oikasut maalaamatta.
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostNo oon iteki newbie näissä hommissa, mut omaani aion laittaa MHD apilla stage 1 ohjelman sisään. Flasherin hinta 99€, stage 1 map 50€ ja monitoring 69€.
Flashin voi ite tehdä android-laitteella. Ei oo pahan hintaista hommaa...
MHD löytyy play kaupasta
Jos Oulusta löytyy joku halukas tuon mun kanssa jossain vaiheessa fläshäämään niin ei haittaisi ollenkaan. Korvausta annan toki työstä.Last edited by majgul; 31-10-2017, 17:22.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostMitenhän nuo mapit menee, että onko haittaa jos laittaa suorilta stage2? Kattoin että lukee että high flow downpipes recommended, eli putkisto? Stage 1 lukee jo että pitäs cooleri uusia??? Että miten ootteko noita testaillu että kannattaako tuota stage 2 laittaa tuohon? 400hv tietämille itse tähtäisin ja ajattelin että se ei olisi tarvinnut putkistoa tai uutta cooleria keulalle
Jos Oulusta löytyy joku halukas tuon mun kanssa jossain vaiheessa fläshäämään niin ei haittaisi ollenkaan. Korvausta annan toki työstä.
Eli jos stage 2 haluat, niin kantsii jo putkistoa ja välijäähyä fixailla sopiviksi ko mapille.Ex: BMW 330 Xd E90
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostMitenhän nuo mapit menee, että onko haittaa jos laittaa suorilta stage2? Kattoin että lukee että high flow downpipes recommended, eli putkisto? Stage 1 lukee jo että pitäs cooleri uusia??? Että miten ootteko noita testaillu että kannattaako tuota stage 2 laittaa tuohon? 400hv tietämille itse tähtäisin ja ajattelin että se ei olisi tarvinnut putkistoa tai uutta cooleria keulalle
Jos Oulusta löytyy joku halukas tuon mun kanssa jossain vaiheessa fläshäämään niin ei haittaisi ollenkaan. Korvausta annan toki työstä.
Tartteeko cooleria ja downpiprja vaihtaa - ainakin oman mielenrauhan vuoksi.
Mä voin kyllä antaa Oulussa henkistä tukea flässäämiseen, jos ei nyt kovin teknistä supporttia =)
Comment
-
Comment