Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 890
    • Oulu

    Originally posted by TMB View Post
    Kannattaako stage2 laittaa - ehdottomasti!
    Tartteeko cooleria ja downpiprja vaihtaa - ainakin oman mielenrauhan vuoksi.
    Mä voin kyllä antaa Oulussa henkistä tukea flässäämiseen, jos ei nyt kovin teknistä supporttia =)
    Nonii, hyvältä kuulostaa. Tuossa fläshäyksessä tarvisi apua juuri sen takia ettei mikään menisi pieleen. Auton pitäisi ensi viikolla saapua nii pääsee varmaan piakkoin laittelemaan.

    Voitteko suositella jotain hyvää kohtuuhintaista cooleria ja pipejä jotka tuohon olisi hyvä pistää jos sitä stage 2 miettii? Pitää tosin vielä varmistaa että onko siihen vahingossa jo jotakin laitettu edellisellä omistajalta.

    Comment

    • Dusty
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 112
      • Vantaa

      Originally posted by majgul View Post
      Nonii, hyvältä kuulostaa. Tuossa fläshäyksessä tarvisi apua juuri sen takia ettei mikään menisi pieleen. Auton pitäisi ensi viikolla saapua nii pääsee varmaan piakkoin laittelemaan.

      Voitteko suositella jotain hyvää kohtuuhintaista cooleria ja pipejä jotka tuohon olisi hyvä pistää jos sitä stage 2 miettii? Pitää tosin vielä varmistaa että onko siihen vahingossa jo jotakin laitettu edellisellä omistajalta.
      Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance

      Tuolta saa hyvät osat ja iha kohtuu hintasia. Wagnerin cooleri ois se ns. Paras vaihtoehto.
      Kolhujen oikasut maalaamatta.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5442
        • S:t Karins

        Mä heitin suoraan Stage 2+:n vaikka on vakio osat vielä paikoillaan, 98:a vaan tankkiin. Isompaa cooleria nyt tuskin tarvii heti, kun ulkona on kylmä. Keväällä heitän isomman paikoilleen. DP:t olisi hyvä vaihtaa catittomiin, nekin lojuu tallin lattialla. Mutta ei sitä nyt liukkailla tule niin paljoa kengittyä .
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • tommylee
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 292
          • Haukipudas / Kello

          Originally posted by Tommix View Post
          Mä heitin suoraan Stage 2+:n vaikka on vakio osat vielä paikoillaan, 98:a vaan tankkiin. Isompaa cooleria nyt tuskin tarvii heti, kun ulkona on kylmä. Keväällä heitän isomman paikoilleen. DP:t olisi hyvä vaihtaa catittomiin, nekin lojuu tallin lattialla. Mutta ei sitä nyt liukkailla tule niin paljoa kengittyä .
          Perkele äijät! Miks te alatte kiusaamaan, ku ite aikonu vaan stage 1 ja nyt alkaa prrrkles tuo stage 2 kuumottaan!
          K+dcan kaapeliki oottaa postilaatikossa!��
          Ex: BMW 330 Xd E90
          Ex:BMW 335Xi E90
          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

          Comment

          • erttuli
            Bimmer Rookie
            • Jul 2017
            • 32
            • Finland

            Originally posted by tommylee View Post
            Perkele äijät! Miks te alatte kiusaamaan, ku ite aikonu vaan stage 1 ja nyt alkaa prrrkles tuo stage 2 kuumottaan!
            K+dcan kaapeliki oottaa postilaatikossa!��
            Kakkosta vaan silmään
            Itsellä ei ole kertaakaan vielä noussut IAT "liikaa" vakiojäähyllä.
            Testissä on ollut kaikkea MHD Stage 1+ 93/98 --- Stage 2+ 95/102 väliltä. Tuo Stage 2+ 95/102 vetää kyllä mukavasti, täytyy DP:t pistää keväällä.
            Sit voikin kattella MHD:n E40 mappia Kyllä noiden mappien välillä eron huomaa helposti..
            Kuten toi MHD:n ohjekin sanoo, niin agressiiviseen ajoon ei suositella ilman FMIC/DP.

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by erttuli View Post
              Kakkosta vaan silmään
              Itsellä ei ole kertaakaan vielä noussut IAT "liikaa" vakiojäähyllä.
              Testissä on ollut kaikkea MHD Stage 1+ 93/98 --- Stage 2+ 95/102 väliltä. Tuo Stage 2+ 95/102 vetää kyllä mukavasti, täytyy DP:t pistää keväällä.
              Sit voikin kattella MHD:n E40 mappia Kyllä noiden mappien välillä eron huomaa helposti..
              Kuten toi MHD:n ohjekin sanoo, niin agressiiviseen ajoon ei suositella ilman FMIC/DP.
              Ainoo missä itellä IAT nousi liikaa oli dynossa vakiojäähyllä. Silloin ne pyöri pahimmillaan 100-120 C kieppeillä. ECUsta löytyy sytkäennakoihin IAT korjauskartta, eli kun lämpöjä on liikaa, niin ECU hoitaa itse sytkäennakoiden pienennyksen ja tehot laskee.
              Vakio välijäähyllä tehot dynossa jäi vaan 400hv ja wagnerin avulla tehot nous 440hv ja tähän lisää vielä inletit niin tehot nouskin jo 475hv (E60 seos). Tiellä ei ollut vakiolla koskaan ongelmia yhden vaihteen vedoissa, mutta jos vetää 3->5 vaihteet läpi, niin varmasti lämmöt nousee ainakin kesällä.
              Eli stage 2:sta sisään vaan. Turhaan sitä välijäähyä murehtii. Ja aina kannattaa loggailla ni on perillä, mitä tapahtuu.
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • tommylee
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 292
                • Haukipudas / Kello

                Originally posted by P33P33 View Post
                Ainoo missä itellä IAT nousi liikaa oli dynossa vakiojäähyllä. Silloin ne pyöri pahimmillaan 100-120 C kieppeillä. ECUsta löytyy sytkäennakoihin IAT korjauskartta, eli kun lämpöjä on liikaa, niin ECU hoitaa itse sytkäennakoiden pienennyksen ja tehot laskee.
                Vakio välijäähyllä tehot dynossa jäi vaan 400hv ja wagnerin avulla tehot nous 440hv ja tähän lisää vielä inletit niin tehot nouskin jo 475hv (E60 seos). Tiellä ei ollut vakiolla koskaan ongelmia yhden vaihteen vedoissa, mutta jos vetää 3->5 vaihteet läpi, niin varmasti lämmöt nousee ainakin kesällä.
                Eli stage 2:sta sisään vaan. Turhaan sitä välijäähyä murehtii. Ja aina kannattaa loggailla ni on perillä, mitä tapahtuu.
                Mites tuo stage 1+ vetää, ja noin suunnilleen, paljonko hepoja ja vääntöö?
                Taidan tyytyä tohon 1+
                Ex: BMW 330 Xd E90
                Ex:BMW 335Xi E90
                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                Comment

                • Dusty
                  Bimmer Rookie
                  • May 2017
                  • 112
                  • Vantaa

                  Originally posted by tommylee View Post
                  Mites tuo stage 1+ vetää, ja noin suunnilleen, paljonko hepoja ja vääntöö?
                  Taidan tyytyä tohon 1+
                  Ite ajellut tolla Stage 1+ ja on mulle ainakin riittänyt ihan hyvin. Vetää todella hyvin verrattuna vakioon. Mulla ihan vakio kilkkeet autossa. Logia kun otti kesällä niin kuumana päivänä sen 3 putkeen pysty ottamaan. Sen jälkeen imu ilma jo nous omiin max lukemiin. En oo kyl stage 2 ees kokeillut. Ens kesäks sitten.
                  Kolhujen oikasut maalaamatta.

                  Comment

                  • erttuli
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2017
                    • 32
                    • Finland

                    Originally posted by tommylee View Post
                    Mites tuo stage 1+ vetää, ja noin suunnilleen, paljonko hepoja ja vääntöö?
                    Taidan tyytyä tohon 1+
                    340-385hp väliltä lupaa Stage1 mapeille MHD:n opas.
                    Kai tuo Stage1+ 98 on jossain 360 hujakoilla?

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      Originally posted by erttuli View Post
                      340-385hp väliltä lupaa Stage1 mapeille MHD:n opas.
                      Kai tuo Stage1+ 98 on jossain 360 hujakoilla?
                      Ihanaa BMW, ihanaa!!
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2092
                        • Naantali

                        Mulla stage 2, downpipet, 98 ja alkuperäisellä coolerilla penkitettiin 370hv N54 Z4:sta
                        Myöhemmin laitoin kiinacoolerin ja e40 softan sisään ja huima ero edelliseen.
                        Varttimaili 12.6 kun stage 2 meni 13.3, eli eroa on. Pitäis olla luokkaa 420 hv tolla e40 softalla. Keväällä sit penkitys ja tietää varmasti.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • Zoppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 238
                          • Espoo

                          Originally posted by miyli View Post
                          Mulla stage 2, downpipet, 98 ja alkuperäisellä coolerilla penkitettiin 370hv N54 Z4:sta
                          Myöhemmin laitoin kiinacoolerin ja e40 softan sisään ja huima ero edelliseen.
                          Varttimaili 12.6 kun stage 2 meni 13.3, eli eroa on. Pitäis olla luokkaa 420 hv tolla e40 softalla. Keväällä sit penkitys ja tietää varmasti.
                          Eikös täällä penkitetty jo pelkällä stage 2+ kartalla toi 420hp?

                          Edit: Tuossa
                          Originally posted by TMB View Post
                          Välillä vähän saavutettuja tuloksia.
                          Reseptinä Wagnerin Evo 1 -välijäähy, VRSF downpipet ja HMD stage 2+ softa + 2006 335iA. Lopputulema näyttää tältä:
                          E92 335i M-Sport -07
                          EX: E85 Z4 3.0i

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2092
                            • Naantali

                            Originally posted by Zoppa View Post
                            Eikös täällä penkitetty jo pelkällä stage 2+ kartalla toi 420hp?

                            Edit: Tuossa
                            Onhan noissa penkeissä eroja. Mulla penkitettiin JW Servicen penkkipäivillä ja siellä oli 2012 vakio M5 josta penkitettiin muistaakseni 550hv, eli penkki ainakin aika linjassaan.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • Zoppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 238
                              • Espoo

                              Originally posted by miyli View Post
                              Onhan noissa penkeissä eroja. Mulla penkitettiin JW Servicen penkkipäivillä ja siellä oli 2012 vakio M5 josta penkitettiin muistaakseni 550hv, eli penkki ainakin aika linjassaan.
                              Joo mutta oliko sulla perus stage2 vai toi stage2+? Toi perus stage2 on se toisiksi lussuin kartta heti tavallisen stage1 jälkeen.
                              E92 335i M-Sport -07
                              EX: E85 Z4 3.0i

                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2092
                                • Naantali

                                Originally posted by Zoppa View Post
                                Joo mutta oliko sulla perus stage2 vai toi stage2+? Toi perus stage2 on se toisiksi lussuin kartta heti tavallisen stage1 jälkeen.
                                Kyllä mulla stage 2+ oli vaikka alkuperäinen cooleri olikin.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎