Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3437
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Originally posted by Tommix View Post
    Valitsitko MHD:stä kartan nimenomaan xHP:n? Ainakin stage 2+ kartalle löytyy vaihtoehdot että normi softa tai xHP softa käytössä. En kyllä usko että tuo aiheuttaisi kuvaamasi ongelmaa.

    En käytä siis mhd omia karttoja vaan bms tekemiä backend Flash karttoja aikaisemmin oli

    JB4_BB2_IJE0S_RACE.bin

    Nyt

    JB4_BB2_IJE0S_PUMP.bin

    Koska talvella ei ole tarkoitus käyttää kuin 98oct. Mitään lisä optioita ei ollut valittuna aikaisemmin eikä nyt. Alun hetkellisen sekoilun jälkeen toiminut ihan normaalisti tuo stage3. En ymmärrä miten se olisi ottanut siitä itseensä kun eihän tculla ole mitään tekemistä dme poksin kanssa tässä tapauksessa. MHD kautta Flash meni noin kahdessa minuutissa ja ei mitään ongelmia. Ei mitään vikakoodeja koneessa eikä laatikossa.


    Siis näitä karttoja


    Ja kaikki on toiminut moitteetta siitä asti kun asensin ja tuolla race mapilla pystyi ajamaan 40% e85 seoksella ja trimmit sekä afr ihan kohdillaan.
    Last edited by reekoon; 23-10-2017, 21:10.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Ei taida vieläkään löytyä e9x 330xd -06:een karttoja?...tuleekohan edes?

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        Originally posted by reekoon View Post
        Jaa a en tiedä vielä ongelma vaiko ominaisuus mutta tänään siis kun käynnisti auton ja lähdin ajamaan niin D ja S tilassa ei mene 3 vaihdetta pienemmälle vaikka auto pysähtyy. Manuaalilla antaa vaihtaa ykköselle. Latasin tänään kyllä aitoon uuden backend map MHD kautta mutta ei tuon pitäisi sekoittaa tuota mitenkään koska kyseessä kaksi eri yksikköä TCU JA ECU. Eli onko tuo kokin ominaisuus kun kelit pakkasella että lähteekin kolmosella liikenteeseen vai jotain feelua? Uudelleen käynnistäminen ei auttanut.
        Ihan normi juttu ainakin mulla. Aina kun lataan uuden kartan MHDlla, niin alkuun D3 on pienin vaihde millä liikutaan. Jos olisit jättänyt auton käynnistämättä fläshäyksen jälkeen pidemmäks aikaa, niin tota ei tapahdu (älä kysy mikä se aika on, en tiedä). Mulla vaihteet alkaa vaihtamaan normisti kun kiihdyttää sen verran että vaihtaa 4-vaihteelle, niin se ikään kuin "resetoi" tilanteen ja vaihteet alkaa toimimaan normisti. Tästä on myös XHPn porukka johonkin kirjoittanut.
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3437
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Originally posted by P33P33 View Post
          Ihan normi juttu ainakin mulla. Aina kun lataan uuden kartan MHDlla, niin alkuun D3 on pienin vaihde millä liikutaan. Jos olisit jättänyt auton käynnistämättä fläshäyksen jälkeen pidemmäks aikaa, niin tota ei tapahdu (älä kysy mikä se aika on, en tiedä). Mulla vaihteet alkaa vaihtamaan normisti kun kiihdyttää sen verran että vaihtaa 4-vaihteelle, niin se ikään kuin "resetoi" tilanteen ja vaihteet alkaa toimimaan normisti. Tästä on myös XHPn porukka johonkin kirjoittanut.

          Arvasinkin, että jostain tällaisesta kyse, koska näin juuri kävi. Jätin myös auton käynnistämättä heti flashin jälkeen, koska muistelin, että pitäisi odottaa hetki ja päässäni laskin joku 16-20 sekunttia, mutta se ei ilmeisesti tarpeeksi. Hyvä tietää. Vaihteisto tosiaan toiminut kuten pitää Stage3:lla eilisestä asti alun kommervenkkien jälkeen.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • F-Lame
            BTCF Member
            • Jul 2015
            • 251
            • Helsinki-Porvoo

            Originally posted by P33P33 View Post
            Ihan normi juttu ainakin mulla. Aina kun lataan uuden kartan MHDlla, niin alkuun D3 on pienin vaihde millä liikutaan. Jos olisit jättänyt auton käynnistämättä fläshäyksen jälkeen pidemmäks aikaa, niin tota ei tapahdu (älä kysy mikä se aika on, en tiedä). Mulla vaihteet alkaa vaihtamaan normisti kun kiihdyttää sen verran että vaihtaa 4-vaihteelle, niin se ikään kuin "resetoi" tilanteen ja vaihteet alkaa toimimaan normisti. Tästä on myös XHPn porukka johonkin kirjoittanut.

            Reilu 10 sekunttia riittää.
            Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

            1989 E30 316i 2D HARRASTE
            1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
            Ex. E92 335 CiA m-sport
            Ex. 2005 E87 130i m-sport
            ...monta muuta ennen sitä

            Comment

            • tiakri
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 208

              Tämä on nyt saatavilla myös N53 325i, N53 330i malleille.

              Ajattelin kokeilla kunhan saan ensin uusia suuttimia ja sen vian korjattua. Itsellä on 325i johon tehty imusarjan vaihto ja mosselmanin softa jolla 272hp/320nm. Täytynee kysyä mosselmanilta kuinka yhteensopiva on tuon xHP:n softan kanssa, ilmeisesti jotkin ECU-tuunaajat eivät huomioi vääntöarvoja tms oikein.
              E90lci'09

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Kattos pentele, nyt olis 330xd:lle tuki alkaen 3/2005 lähtien! Onko kenelläkään vielä kokemuksia? Millähän stagella lähtisi kokeilemaan?

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Originally posted by tiakri View Post
                  Tämä on nyt saatavilla myös N53 325i, N53 330i malleille.

                  Ajattelin kokeilla kunhan saan ensin uusia suuttimia ja sen vian korjattua. Itsellä on 325i johon tehty imusarjan vaihto ja mosselmanin softa jolla 272hp/320nm. Täytynee kysyä mosselmanilta kuinka yhteensopiva on tuon xHP:n softan kanssa, ilmeisesti jotkin ECU-tuunaajat eivät huomioi vääntöarvoja tms oikein.
                  Kannattaa kysyä paremminkin XHP:ltä suoraan, että miten toi piristetty 325i toimii XHP:n kanssa. He on todennäköisesti kuitenkin tehneet softan tuolle 218hv:lle tai sitten 325i ja 330i softat ovat samanlaisia XHP:n puolelta. Ja jos ovat samanlaisia niin sitten vaan laatikkosoftaa sisään. Bensoissa toi vääntöarvojen huijaus ei käsittääkseni ole ihan samanlaista kuin disujen kanssa. 335i:ssä ainakin on ns. load to torque kartta, jolla kerrotaan mikä vääntö tuotetaan milläkin moottorin kuormalla. Jos tämän kertoo laatikolle pahasti väärin, niin silloin laatikko alkaa käyttäytymään hassusti, mutta tätä ei varmastikaan ole muutettu mosselmanin puolelta. Veikkaan siis, että tuo mosselmanin softa on hyvin lähellä 330i softaa, jolloin pallo kannattaa siirtää XHPn puolelle. He vielä vastaavat ihan kiitettävästi s-posteihin.
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • works
                    BTCF Member
                    • Nov 2013
                    • 123
                    • Espoo

                    2.0 päivitykset vaihtokarttoihin tulivat jo hetken aikaa sitten. Aika jäätävää miten lähelle 8hp:n sulavuutta tällä vanhemmalla 6portaisella pääsee kun vähän puukotetaan ohjelmistoa.

                    Jos joku ei ole vielä 2.0 karttoihin päivittänyt niin voin suositella, eroa edelliseen on havaittavissa
                    135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      Originally posted by works View Post
                      2.0 päivitykset vaihtokarttoihin tulivat jo hetken aikaa sitten. Aika jäätävää miten lähelle 8hp:n sulavuutta tällä vanhemmalla 6portaisella pääsee kun vähän puukotetaan ohjelmistoa.

                      Jos joku ei ole vielä 2.0 karttoihin päivittänyt niin voin suositella, eroa edelliseen on havaittavissa
                      Oli sen noin 220e arvoinen setti?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Kellään kokemusta mitä firmat ottavat ohjelmoinnista? Lähinnä kiinostaa onko dealerin kautta halvempi ottaa?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by Supa View Post
                          Kellään kokemusta mitä firmat ottavat ohjelmoinnista? Lähinnä kiinostaa onko dealerin kautta halvempi ottaa?
                          Nyt ei ymmärrä.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Originally posted by Supa View Post
                            Kellään kokemusta mitä firmat ottavat ohjelmoinnista? Lähinnä kiinostaa onko dealerin kautta halvempi ottaa?
                            Sh dealerin kautta 299e, mutta laitan loppuvuoden 200e, eli kuluttaja säästää sen 30e.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Jacques
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 573
                              • pk

                              Originally posted by works View Post
                              2.0 päivitykset vaihtokarttoihin tulivat jo hetken aikaa sitten. Aika jäätävää miten lähelle 8hp:n sulavuutta tällä vanhemmalla 6portaisella pääsee kun vähän puukotetaan ohjelmistoa.

                              Jos joku ei ole vielä 2.0 karttoihin päivittänyt niin voin suositella, eroa edelliseen on havaittavissa
                              Laitoin heti kun huomasin v2:n ilmestyneen. Stage 3 muuttui suorastaan upeaksi, ex-520d 8hp laatikkoon nähden ehdottomasti verrattavissa.. tarkemmin ajatellen - parempi. Asiat jotka stage 3 v1.x softissa nyppivät on tässä otettu huomioon ja korjattu.
                              Kulutus 225 talvirenkailla mukavasti maantieajossa 5.1-5.2 tasolla, ja pk-seudun työmatkoilla pyörii 6 ympärillä. Ottivat luistoa entisestään pois.
                              G30 540i
                              F32 435d

                              Comment

                              • Happyhands
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2017
                                • 71
                                • Vantaa

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Kattos pentele, nyt olis 330xd:lle tuki alkaen 3/2005 lähtien! Onko kenelläkään vielä kokemuksia? Millähän stagella lähtisi kokeilemaan?
                                No stage 3 tottakai.
                                Ihan hilpeä, totutusajossa itsellä vielä, joten ei ole yhtään räppäilty, mutta heti ensivaihdoista lähtien huomattavasti nopeampi vaihtelemaan. Vanhalle momentinmuunninmiehelle tuli väkisinkin hieman dsg-tyylinen vaikutelma tuon nykykäytöksestä.

                                Itse asentelussa ei mitään ihmeellistä, (paitsi ensin google sanoi ettei maksu mennyt läpi, vaikka menikin) aikaa vaan kannattaa varata se tunti. Reilu puoli tuntia backuppia ja sitten installointia ja fläshäystä. Itsellä oli vahva lisävirtalähde autossa kiinni tämän ajan.
                                E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎