Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • works
    BTCF Member
    • Nov 2013
    • 123
    • Espoo

    #16
    Originally posted by bemmeri View Post
    Että ei vaihda isompaa kun lähestytään rajoittajaa, vaan pysyy kyseinen valittu pykälä päällä vaikka kierrokset huitelisi rajoittajalla (manuaalipuolella).
    Tästä oli puhetta/toiveita silloin kun yrittivät murtaa laatikon alkuperäistä ohjelmointia.
    Ah aivan. En ole kokeillut vielä, mutta ainakin featurelistan mukaan tämä ominaisuus pitäisi olla mukana, ie. paukuttaa rajoittajaan ja ei pakkovaihda isommalle. Aikaisemminkin taisi olla mahdollista vain pitämällä vaihdekeppi alas painettuna.
    135 E82 flexfuel / stg1 turbot

    Comment

    • works
      BTCF Member
      • Nov 2013
      • 123
      • Espoo

      #17
      Originally posted by pyroz View Post
      Harmillisesti ovat rajanneet tuen aika pieneen osaan laatikoista.
      Harrastuspohjalta kun lähdetään, ovat resurssit aina rajalliset. Jotain piti saada ulos, että saadaan tuloja ja jotta jatkokehitys on mahdollista. Kehittäjillä itsellään kun on diisselit niin niistä lähdettiin ponnistamaan. IMO vanhemmat diiseleiden laatikot sekä N54/N55 automaatit ovat tulossa seuraavaksi menuun.

      Ja kun bensavehkeille saadaan fläshisysteemit kuntoon lähtee pojilla pisnes lentoon.
      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

      Comment

      • Happyhands
        Bimmer Rookie
        • Jan 2017
        • 71
        • Vantaa

        #18
        Mielenkiinnolla minäkin odottelen tämän testausta.

        Laatikko on tuon oman 330xd ehdottomasti heikoin lenkki ja jatkuvalla syötöllä saa repimään vähätkin hiukset päästä. Siinä kun on vielä edellisen omistajan laitattama softa, josta ei tarkempaa tietoa, niin käytös on luokkaa ensin mietiskellään vaihdetta, sitten revitään liian pientä ja huudellaa tapissa eikä taaskaan mennä minnekään. Saisi tuon käyttämään vääntöä mitä koneessä kyllä on niin olis kyllä hyvä.
        E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

        Comment

        • works
          BTCF Member
          • Nov 2013
          • 123
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Happyhands View Post
          Mielenkiinnolla minäkin odottelen tämän testausta.

          Laatikko on tuon oman 330xd ehdottomasti heikoin lenkki ja jatkuvalla syötöllä saa repimään vähätkin hiukset päästä. Siinä kun on vielä edellisen omistajan laitattama softa, josta ei tarkempaa tietoa, niin käytös on luokkaa ensin mietiskellään vaihdetta, sitten revitään liian pientä ja huudellaa tapissa eikä taaskaan mennä minnekään. Saisi tuon käyttämään vääntöä mitä koneessä kyllä on niin olis kyllä hyvä.
          Oman laatikon arvaamattomuus ja D-modella kaasun epälineaarisuus olivat juuri niitä asioita mistä itselläkin hiukset tuppasivat lähtemään päästä. Tilanne uudella softalla on jäätävästi parempi. Yritän just selvitellä Motorbitiltä josko Pekka olisi vuonna 2014 kun omani siellä softasin rakentanut vääntökäppyröiden raportointia ECU->TCU uuteen uskoon, nyt kun uusi softa ymmärtää vääntöä ihan toisissa rajoissa ja osannee säätää laatikon öljynpaineita paremmin jos tietää kuinka paljon vääntöä moottori tarjoilee.
          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

          Comment

          • Happyhands
            Bimmer Rookie
            • Jan 2017
            • 71
            • Vantaa

            #20
            Saakohan näistä muuten sähkökaasun käytöstä puukotettua? Useamman kerran olen meinannu joutua pulaan kun kääntynyt pihasta tielle, ollut hieman liukasta ja ajonvakautus hyökänny päälle. Siinä sitten seisot kaasu pohjassa monta sekuntia ennenkuin auto suostuu vastaamaan siihen yhtään. Muutenkin tuntuu olevan enemmän semmoinen toivomuksenvälityspoljin tuo kaasu näissä.

            Kyllä on ikävä vaijerikaasua.
            E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              #21
              Saa kaasunvastetta säädettyä (muistaisin sen kartan kyllä nähneeni..), mutta eikös tuo jumitus nyt ole ajonvakautukseen liittyvä eikä itse poljinvasteeseen?
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • Petsku333
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 349
                • Kerava

                #22
                Originally posted by Happyhands View Post
                Saakohan näistä muuten sähkökaasun käytöstä puukotettua? Useamman kerran olen meinannu joutua pulaan kun kääntynyt pihasta tielle, ollut hieman liukasta ja ajonvakautus hyökänny päälle. Siinä sitten seisot kaasu pohjassa monta sekuntia ennenkuin auto suostuu vastaamaan siihen yhtään. Muutenkin tuntuu olevan enemmän semmoinen toivomuksenvälityspoljin tuo kaasu näissä.

                Kyllä on ikävä vaijerikaasua.
                Sähkökaasun käytöstä puukotettua? Tämmösiä tilanteita varten on näissä semmonen DTC nappi mitä painamalla kerran ei kytke ajonvakautusta pois päältä, mutta antaa sutia juuri mainitsemiasi tilanteita varten.
                Seat Cupra 290

                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                E60 2006 525i

                Comment

                • Happyhands
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2017
                  • 71
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Petsku333 View Post
                  Sähkökaasun käytöstä puukotettua? Tämmösiä tilanteita varten on näissä semmonen DTC nappi mitä painamalla kerran ei kytke ajonvakautusta pois päältä, mutta antaa sutia juuri mainitsemiasi tilanteita varten.
                  On toki ajonvakautukseen (-häirintään) liittyvä, mutta samalla menee myös cruise pois pelistä. Lisäksi toi useamman sekunnin napinpainaminen nopeassa tilanteessa ei oikein aina onnistu. :think Myönnän että tääkin on tottumiskysymys kun aiemmin on alla ollut auto joka kanssa vastaa kaasunpyyntöön ilman mitään ylimääristä erotiikkaa sotkemassa kuvioita.

                  Mutta kyllähän suurin syypää (kuskin lisäksi tottakai) on tuo kuminauhalaatikko ja toivottavasti tällä xHP:lla siihen saisi tolkkua.
                  E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

                  Comment

                  • unam
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 62
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by Happyhands View Post
                    On toki ajonvakautukseen (-häirintään) liittyvä, mutta samalla menee myös cruise pois pelistä. Lisäksi toi useamman sekunnin napinpainaminen nopeassa tilanteessa ei oikein aina onnistu. :think Myönnän että tääkin on tottumiskysymys kun aiemmin on alla ollut auto joka kanssa vastaa kaasunpyyntöön ilman mitään ylimääristä erotiikkaa sotkemassa kuvioita.

                    Mutta kyllähän suurin syypää (kuskin lisäksi tottakai) on tuo kuminauhalaatikko ja toivottavasti tällä xHP:lla siihen saisi tolkkua.
                    Cruise menee aina turvallisuussyistä pois päältä jos ajonvakautus joutuu puuttumaan peliin, esim. sohjoisella motarilla käy usein.
                    F11 525d xdrive
                    ex E92 330d

                    Comment

                    • Happyhands
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2017
                      • 71
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by unam View Post
                      Cruise menee aina turvallisuussyistä pois päältä jos ajonvakautus joutuu puuttumaan peliin, esim. sohjoisella motarilla käy usein.
                      Taitaa olla vain takavetojen ongelmia tuo kun en ole koskaan törmännyt.

                      Ootko Works kerennyt testata tämä softausta nyt enemmän?
                      Itselle laitoin kaapelin ebaystä tulemaan jo ihan vikakoodien (sormet ristiin) lukua varten.
                      E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

                      Comment

                      • works
                        BTCF Member
                        • Nov 2013
                        • 123
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by Happyhands View Post
                        Taitaa olla vain takavetojen ongelmia tuo kun en ole koskaan törmännyt.

                        Ootko Works kerennyt testata tämä softausta nyt enemmän?
                        Itselle laitoin kaapelin ebaystä tulemaan jo ihan vikakoodien (sormet ristiin) lukua varten.
                        Päivittäisessä käytössä on, ei muuta raportoitavaa vielä kuin mitä aiemminkin on tullut todettua. Kaikki toimii paremmin kuin ennen so far.
                        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Happyhands View Post
                          Taitaa olla vain takavetojen ongelmia tuo kun en ole koskaan törmännyt.
                          Kyllä tuo minusta ihan yleisesti näin toimii autoissa, joissa on ajonvakautus. Melko vaarallinen, jos ei esim. sohjossa tiputtaisi cruisea pois. Toki vanhemmassa kalustossa ei mitään tuollaisia, ole mutta silloin kuski tietääkin varoa paljon enemmän kuin autossa jossa on ajonvakautus.

                          Palatakseni vielä tuohon edellä mainitsemaasi hitaaseen lähtöön liukkaalla. Ainakin sigun laitteessa mielestäni toimii melko hyvin (tuskin se E9x voi huonommin olla toteutettu). Tänään kun oli melko liukasta niin mielestäni melko hyvin kyllä hanskasi tuo järjestelmä sopivan määrän kaasua. Risteyksistä lähdettiin aika hyvin liikkeelle. Antaa sutia sen verran, että tuskin tulisi paljon enempää kaasua annettua DSC pois päältä. Perä hakee kuitenkin jonkun verran sivulle kiihdytyksessä. Risteyksissä varsinkin hyvä kun yleensä se risteysalue on kiillottunut, mutta sitä seuraa pitävämpi osuus. Tämän huomaa hyvin kun auto alkaa kiihdyttää paljon reippaammin. Joo toki jatkuvasti pumppaamalla kaasua toki saa saman aikaan, mutta jaksaako joku tehdä tämän joka risteyksessä? Radalla toki sitten eri asia, mutta näin tieliikenteessä talvella nopeuttaa kyllä mielestäni huomattavasti risteyksistä kiihdytystä.

                          Mikäli tuo häiritsee, niin napista DSC pois ja sähköinen lukko sitten auttaa etenemisessä. Koodaamalla saa suurimpaan osaan E9x, ellei autossasi satu se olemaan päällä jo.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Happyhands
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2017
                            • 71
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Kyllä tuo minusta ihan yleisesti näin toimii autoissa, joissa on ajonvakautus. Melko vaarallinen, jos ei esim. sohjossa tiputtaisi cruisea pois. Toki vanhemmassa kalustossa ei mitään tuollaisia, ole mutta silloin kuski tietääkin varoa paljon enemmän kuin autossa jossa on ajonvakautus.

                            Palatakseni vielä tuohon edellä mainitsemaasi hitaaseen lähtöön liukkaalla. Ainakin sigun laitteessa mielestäni toimii melko hyvin (tuskin se E9x voi huonommin olla toteutettu). Tänään kun oli melko liukasta niin mielestäni melko hyvin kyllä hanskasi tuo järjestelmä sopivan määrän kaasua. Risteyksistä lähdettiin aika hyvin liikkeelle. Antaa sutia sen verran, että tuskin tulisi paljon enempää kaasua annettua DSC pois päältä. Perä hakee kuitenkin jonkun verran sivulle kiihdytyksessä. Risteyksissä varsinkin hyvä kun yleensä se risteysalue on kiillottunut, mutta sitä seuraa pitävämpi osuus. Tämän huomaa hyvin kun auto alkaa kiihdyttää paljon reippaammin. Joo toki jatkuvasti pumppaamalla kaasua toki saa saman aikaan, mutta jaksaako joku tehdä tämän joka risteyksessä? Radalla toki sitten eri asia, mutta näin tieliikenteessä talvella nopeuttaa kyllä mielestäni huomattavasti risteyksistä kiihdytystä.

                            Mikäli tuo häiritsee, niin napista DSC pois ja sähköinen lukko sitten auttaa etenemisessä. Koodaamalla saa suurimpaan osaan E9x, ellei autossasi satu se olemaan päällä jo.
                            Siis tarkoitin ettei itsellä ole kertaakaan cruisea vielä potkaissut pois päältä, paitsi adaptiivinen toki kun vauhti hiipuu liikaa. Vajaan kymppitonnin olen tuohon nyt kelannut neljään kuukauteen, joten loskaa on kyllä nähty.

                            Sähkölukosta ei mitään havaintoa, tämä on mun toinen bemari ja edellisestä on kakskymmentä vuotta. Pitää muistaa ettei tämä E91 ole mikään sporttinen laite ja elektroniikka holhoaa sitten sen mukaan. Helposti vaan tulee vertailtua edellisiin, pahoittelut siitä.

                            Tarvii harkita vakavissaan itselle tuota xHP kunhan kaapeli tulee. Saataisiinpa meikäläisenkin näkökulma tänne.
                            E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by Happyhands View Post
                              Siis tarkoitin ettei itsellä ole kertaakaan cruisea vielä potkaissut pois päältä, paitsi adaptiivinen toki kun vauhti hiipuu liikaa. Vajaan kymppitonnin olen tuohon nyt kelannut neljään kuukauteen, joten loskaa on kyllä nähty.

                              Sähkölukosta ei mitään havaintoa, tämä on mun toinen bemari ja edellisestä on kakskymmentä vuotta. Pitää muistaa ettei tämä E91 ole mikään sporttinen laite ja elektroniikka holhoaa sitten sen mukaan. Helposti vaan tulee vertailtua edellisiin, pahoittelut siitä.

                              Tarvii harkita vakavissaan itselle tuota xHP kunhan kaapeli tulee. Saataisiinpa meikäläisenkin näkökulma tänne.
                              Neliveto toki etenee sohjossa hieman vakaammin, joten luistonesto ei niin helposti puutu peliin. Ja kyllä se takavedossakin antaa jonkun verran luistaa ennen pois kytkemistä. Sopivaan sohjovalliin kun osuu, niin kyllä se cruisen tiputtaa pois. Kuten sanoin, niin jos se holhoaminen ärsyttää niin napista pois ja sitten saa kuski päättää paljonko kaasua annetaan. Toki onhan se hieman rasittavaa aina sitä pois kytkeä, mutta sellasia nämä ajonvakautuksella varustetut autot tuppaa olemaan.

                              Tottakai näitä pitää vertailla niihin edellisiin ja muihin merkkeihinkin. Ei se BMW mikään pyhä lehmä ole ja jos jollain merkillä asiat on tehty paremmin niin voi sen tällä foorumilla ihan julkisesti sanoa.

                              Niin tuo sähköinen lukko on takavetoisia varten, en sitä viestiä kirjoittaessani huomannut, että sigulla sulla on xdrive.
                              Last edited by HTK12; 28-02-2017, 21:08. Reason: lisäys
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                #30
                                Jaa tämän voikin unohtaa...330xda -06 ei ole tuettu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎