Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    kukaan flashäny auto onnistuneesti JB4 kiinni ollessaan Map0 asennossa vai onko pakko purkaa pois.... jotenkin niin laiska nykyään autojen kanssa että vaikka mieliteksi laittaa xHP niin toi JB4 purku ja takaisin laitto saattaa muodostua kynnykseksi
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by reekoon View Post
      kukaan flashäny auto onnistuneesti JB4 kiinni ollessaan Map0 asennossa vai onko pakko purkaa pois.... jotenkin niin laiska nykyään autojen kanssa että vaikka mieliteksi laittaa xHP niin toi JB4 purku ja takaisin laitto saattaa muodostua kynnykseksi
      Jos lukisit tätä topicia edes hieman, tai käyttäisit searchia, selviäisi edellisen kysymyksesi lisäksi myös se että se JB4 kannattaa ihan fyysisesti sieltä purkaa pois välistä jos meinaa xHP:ta laitella.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6750
        • PK-seutu

        Originally posted by reekoon View Post
        kukaan flashäny auto onnistuneesti JB4 kiinni ollessaan Map0 asennossa vai onko pakko purkaa pois.... jotenkin niin laiska nykyään autojen kanssa että vaikka mieliteksi laittaa xHP niin toi JB4 purku ja takaisin laitto saattaa muodostua kynnykseksi
        Mitä vastaat töissä jos inkkari kysyy sähköemaililla: "onko näitä ohjeita muka pakko noudattaa, että nää IT-systeemit toimii?"?
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Originally posted by Supra^ View Post
          Jos lukisit tätä topicia edes hieman, tai käyttäisit searchia, selviäisi edellisen kysymyksesi lisäksi myös se että se JB4 kannattaa ihan fyysisesti sieltä purkaa pois välistä jos meinaa xHP:ta laitella.
          Olen lukenut ja itseasiassa koko tämän prosuurin



          ja sieltä

          "If you have any piggy-back solutions installed which interfere on the CAN Bus (like JB4) be
          sure to turn them off. In certain cases, you probably need to remove them completely from
          the vehicle before. WE RECOMMEND YOU TO DO SO, before using xHP!"

          Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö joku olisi asentanut JB4 kiinni 0 mapilla onnistuneesti ja että jaksaisin alkaa purkamaan/kasaamaan uudestaan

          JA Pyroz, niin offshore inkkareille sanon vaan yleensä "sorry there seems to be distortion on the line" ja luuri kiinni. Niiden kanssa kun joutuu puhuun niin siellä on aina 6-8 vouhottajaa tekemässä saman työn kuin täällä päässä yksi asiantuntija. Sitä basso konserttia ei kestä kukaan.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Siis joillain toimii ilman JB4 irrotusta ja joillain ei. Jos ei toimi niin joutunee ajamaan emergency flashillä vakiosoftan takaisin sisään. Etukäteen ei taida pystyä ennustamaan miten käy.

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Siis joillain toimii ilman JB4 irrotusta ja joillain ei. Jos ei toimi niin joutunee ajamaan emergency flashillä vakiosoftan takaisin sisään. Etukäteen ei taida pystyä ennustamaan miten käy.

              Jees näin käsitinkin, että joku saanut menemään jopa JB4:n kanssa, mutta parempi ottaa irti.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • puerco
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1135
                • Espoo

                Originally posted by brainsurgery View Post
                Siis joillain toimii ilman JB4 irrotusta ja joillain ei. Jos ei toimi niin joutunee ajamaan emergency flashillä vakiosoftan takaisin sisään. Etukäteen ei taida pystyä ennustamaan miten käy.
                Mä en ottanut jb4sta pois ja läpi meni. 02/2008
                MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

                  2 kertaa nyt kokeillut JB4 kiinni, kummallakaan kerralla ei onnistunut. 11/2006 loota.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • tommi69
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 419
                    • Helsinki

                    Oliko sulla varavirtalähde kyljessä?.
                    M140 xDrive v.2017
                    Kawasaki zH2 v.2020

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      Originally posted by tommi69 View Post
                      Oliko sulla varavirtalähde kyljessä?.
                      Juu, on ollut laturi ja on ollut virtalähde, ihan sama vaikka olisi Olkiluoto 3 perässä kun flässäys kestää sen 3 min. Kunhan akku on kunnossa ja siellä on riittävästi virtaa...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • tommi69
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 419
                        • Helsinki

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Juu, on ollut laturi ja on ollut virtalähde, ihan sama vaikka olisi Olkiluoto 3 perässä kun flässäys kestää sen 3 min. Kunhan akku on kunnossa ja siellä on riittävästi virtaa...
                        😂😂 olkiluoto.
                        M140 xDrive v.2017
                        Kawasaki zH2 v.2020

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5428
                          • S:t Karins

                          Originally posted by reekoon View Post
                          kukaan flashäny auto onnistuneesti JB4 kiinni ollessaan Map0 asennossa vai onko pakko purkaa pois.... jotenkin niin laiska nykyään autojen kanssa että vaikka mieliteksi laittaa xHP niin toi JB4 purku ja takaisin laitto saattaa muodostua kynnykseksi
                          Otin JB4:n fyysisesti irti ja aloitin flässäämisen. Ennen jämähti aina step 4 jälkeen, nyt meni läpi!
                          Trebila muokkaa vielä tuota moottorin ecun flässiä ja sitten testaamaan.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • TMB
                            BTCF Member
                            • Apr 2014
                            • 124
                            • Oulu

                            Vaihdoin uuden mapin laatikkoon ja ilmestyi oire - tossa noin 2k rpm nurkilla tuntuu, että laatikko luistaisi vähän. Sellainen ihan selvä nykäisy joka tuntuu about samalta kuin kun rengas sutaisee, mutta sitten saa pitoja. Vain ESP valo puuttuu. Ja vielä aika kepeällä kaasun käytöllä. En nyt viittinyt kovin kattavasti testailla, ennen kun hajoo jotakin ihan lopullisesti.

                            Löin laatikkoon takaisin vakio-softan - ja samalla tehojakin alaspäin varmuuden vuoksi. Oire sinänsä hävisi, mutta johtunee siitä että vakionahan tuo ei varsinaisesti edes yritä vedättää pikkukierroksilla vaan luistattaa ihan reilusti.

                            Eniveis. Laatikon päästä löyty virhekoodi:


                            Pystyy nollaamaan, mutta palaa takasin. Se XHP'n recode-toiminto ei auta.

                            Aiheeseen liittyy e90post.com'in keskustelussa tämä, mutta mulla ei ole työkaluja ton tekemiseen. Onko kellään enempää kokemusta asiasta?
                            http://www.e90post.com/forums/showpo...&postcount=478

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5428
                              • S:t Karins

                              HOX HOX
                              Trebila ihmetteli mun logia ja sanoi ettei laakossa kyllä ole xHP Stage 3:sta. Vaikka niin luulin flässänneeni.
                              Olen yrittänyt hommaa ihan väärin. Eli ekaksi pitää valita stage3 vaihtoehto ja sitten klikata flash. Ja meni heti läpi vaikka oli JB4 paikoillaan...
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Zoppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 238
                                • Espoo

                                Originally posted by TMB View Post
                                Vaihdoin uuden mapin laatikkoon ja ilmestyi oire - tossa noin 2k rpm nurkilla tuntuu, että laatikko luistaisi vähän. Sellainen ihan selvä nykäisy joka tuntuu about samalta kuin kun rengas sutaisee, mutta sitten saa pitoja. Vain ESP valo puuttuu. Ja vielä aika kepeällä kaasun käytöllä. En nyt viittinyt kovin kattavasti testailla, ennen kun hajoo jotakin ihan lopullisesti.

                                Löin laatikkoon takaisin vakio-softan - ja samalla tehojakin alaspäin varmuuden vuoksi. Oire sinänsä hävisi, mutta johtunee siitä että vakionahan tuo ei varsinaisesti edes yritä vedättää pikkukierroksilla vaan luistattaa ihan reilusti.

                                Eniveis. Laatikon päästä löyty virhekoodi:


                                Pystyy nollaamaan, mutta palaa takasin. Se XHP'n recode-toiminto ei auta.

                                Aiheeseen liittyy e90post.com'in keskustelussa tämä, mutta mulla ei ole työkaluja ton tekemiseen. Onko kellään enempää kokemusta asiasta?
                                http://www.e90post.com/forums/showpo...&postcount=478
                                Mulla oli toi sama ongelma, tein just noilla ohjeilla koodauksen ja sen jälkeen toi virhe hävisi. Mulla se johtui siitä ettei alpina softaa oltu koodattu flashayksen jälkeen.
                                Last edited by Zoppa; 13-09-2017, 22:27.
                                E92 335i M-Sport -07
                                EX: E85 Z4 3.0i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎