Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    Mulla on kans edellisen omistajan toimesta laitettu.. Onko toi lisenssi auto vai käyttäjäkohtainen? Mietin et josko saisi jotenkin siirrettyä lisenssiä itselle..

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      Originally posted by Venom View Post
      Mulla on kans edellisen omistajan toimesta laitettu.. Onko toi lisenssi auto vai käyttäjäkohtainen? Mietin et josko saisi jotenkin siirrettyä lisenssiä itselle..
      Googletili ja vin numerokohtainen. Tilin pystyy vaihtamaan mutta vinlikittu.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • QUASIMODO
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2543
        • Pirkkala

        Autojen optimointia/ohjelmointia/tehonlisäyksiä tekevät firmat tarvoavat usein "kaupanpäällisenä" vaihteiston ohjelmointia...

        Olen ollut tyytyväinen tuohon toimitaan kyllä nykyiselläänkin, mutta enkö vain tiedä paremmasta Eli koitan perustella itselleni tuon hankintaa tai siitä kieltäytymistä.. Onko tällä kestoon heikentävästää vaikutusta? Mitä huonoja puolia vai pelkkää positiivista?
        Kyseessä vuoden 2013 330xd.
        sigpic

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          Tätä ei vissiin saakkaan m54 koneen kanssa, vaikka laatikko näyttäs olevan sama GA6HP19Z, mikä n52 koneessa. :think

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Jeippo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2016
            • 83
            • Tampere

            Itse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.

            Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?

            Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).

            Comment

            • eljas
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 315
              • Vantaa

              Originally posted by Jeippo View Post
              Itse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.

              Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?

              Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).
              Ensimmäiseen fläshäykseen tarvii tehokkaan laturin mutta sellaisen saanee lainaan kanssaharrastajalta sopuhintaan. Päivityksissä en ole käyttänyt laturia.

              Käytännössä päätös on kiinni siis omista tarpeistasi ja luottamuksesta siihen, että softa on kerrasta oikein. Ainakin omalla kohdallani softaan on tullut päivityksiä ja olen myös muuttanut vaihtokohtia. Mielestäni kysymykseesi ei ole yhtä oikeaa vastausta vaan se riippuu tarpeistasi ja harrastamisen intohimosta
              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

              Comment

              • hpniemi
                BTCF Member
                • Feb 2020
                • 97
                • Järvenpää

                Ehdottomasti omat jos finanssi riittää. Haluat kuitenkin muuttaa jotain, säädellä ja mahdollisesti joskus palauttaa vakioksi, testata eri versioita jne. Xhpn kanssa helposti tulee tarvetta aluksi säätää tiettyjä vaihtoja,koska vasta ajan kanssa huomaa, että mikäs se tuossa on ja sitten säädetään.

                Lisäksi joskus merkkihuolto voi laittaa uuden softan päälle kysymättä tai pakon sanelemana.


                Originally posted by Jeippo View Post
                Itse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.

                Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?

                Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).
                Last edited by hpniemi; 11-06-2021, 17:08.

                Comment

                • Jeippo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 83
                  • Tampere

                  Tulipa hienosti vastauksia! Kiitoksia näistä!

                  Yleisesti ottaen on tullut aina korjattua autot itse (perus rempat), rakenneltua ja ihmeteltyä. Vasta viime tingassa korjaamolle jos ei omat työkalut riitä. Joskus jopa aikoinaan omaa saabbia ohjelmoinut, että ei tämä ihan hepreaa ole.

                  Taidampa kallistua sitten ostamaan itselle välineet. Kdan kaapeli käy muuhunkin sitten ja tuolle akkulaturille löytynee käyttöä myöhemminkin joskus.

                  Tällaista katselin:


                  Tai vaihtoehtoisesti tällainen, jos jostain vain selviää soveltuuko tämä jatkuvaan virran antamiseen fläshäyksen ajaksi:

                  Comment

                  • hpniemi
                    BTCF Member
                    • Feb 2020
                    • 97
                    • Järvenpää

                    Mulla on just toi ja kelpo peli kun muistat vaan laittaa jännitelähdemodeen ja siinä virrat maksimiin.

                    Originally posted by Jeippo View Post
                    Tulipa hienosti vastauksia! Kiitoksia näistä!

                    Yleisesti ottaen on tullut aina korjattua autot itse (perus rempat), rakenneltua ja ihmeteltyä. Vasta viime tingassa korjaamolle jos ei omat työkalut riitä. Joskus jopa aikoinaan omaa saabbia ohjelmoinut, että ei tämä ihan hepreaa ole.

                    Taidampa kallistua sitten ostamaan itselle välineet. Kdan kaapeli käy muuhunkin sitten ja tuolle akkulaturille löytynee käyttöä myöhemminkin joskus.

                    Tällaista katselin:


                    Tai vaihtoehtoisesti tällainen, jos jostain vain selviää soveltuuko tämä jatkuvaan virran antamiseen fläshäyksen ajaksi:
                    https://m.motonet.fi/fi/tuote/455612...hde-800-A-12-V

                    Comment

                    • Jeippo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2016
                      • 83
                      • Tampere

                      Niin siis kumpaa tarkoitat.. kaksi linkkiä kun laitoin



                      Originally posted by hpniemi View Post
                      Mulla on just toi ja kelpo peli kun muistat vaan laittaa jännitelähdemodeen ja siinä virrat maksimiin.

                      Comment

                      • hpniemi
                        BTCF Member
                        • Feb 2020
                        • 97
                        • Järvenpää

                        Luin kiireessä. Siis eka eli doctor charge 50. Muistelen, että xhpn asennus otti 335ssa ainakin reilut 26A ja tossa taisi olla 40A. Toi toinen kyykkää, ei riitä virta.

                        Originally posted by Jeippo View Post
                        Niin siis kumpaa tarkoitat.. kaksi linkkiä kun laitoin
                        Last edited by hpniemi; 11-06-2021, 18:21.

                        Comment

                        • Jeippo
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2016
                          • 83
                          • Tampere

                          Noniin mahtavaa! Kiitoksia tarkennuksesta! Täytyy laittaa se siis tilaukseen! Sille on varmasti käyttöä muutenkin, niin eipä tuo pahitteeksi ole kun löytyy jatkossa varastosta!

                          Comment

                          • hpniemi
                            BTCF Member
                            • Feb 2020
                            • 97
                            • Järvenpää

                            Se on hyvä laite, oon pari kuollutta akkua herättänyt normaalin toimintaan sen huolto-ohjelmilla.

                            Originally posted by Jeippo View Post
                            Noniin mahtavaa! Kiitoksia tarkennuksesta! Täytyy laittaa se siis tilaukseen! Sille on varmasti käyttöä muutenkin, niin eipä tuo pahitteeksi ole kun löytyy jatkossa varastosta!

                            Comment

                            • Jeippo
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2016
                              • 83
                              • Tampere

                              Nyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.

                              Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6751
                                • PK-seutu

                                Originally posted by Jeippo View Post
                                Nyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.

                                Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.
                                On matkan varrella "vähän" kehittynyt tuokin sovellus. Itse kun ensimmäistä softailin E91 330D:hen niin meni noin tunti
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎