Mulla on kans edellisen omistajan toimesta laitettu.. Onko toi lisenssi auto vai käyttäjäkohtainen? Mietin et josko saisi jotenkin siirrettyä lisenssiä itselle..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä
Collapse
X
-
Originally posted by Venom View PostMulla on kans edellisen omistajan toimesta laitettu.. Onko toi lisenssi auto vai käyttäjäkohtainen? Mietin et josko saisi jotenkin siirrettyä lisenssiä itselle..Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Autojen optimointia/ohjelmointia/tehonlisäyksiä tekevät firmat tarvoavat usein "kaupanpäällisenä" vaihteiston ohjelmointia...
Olen ollut tyytyväinen tuohon toimitaan kyllä nykyiselläänkin, mutta enkö vain tiedä paremmastaEli koitan perustella itselleni tuon hankintaa tai siitä kieltäytymistä.. Onko tällä kestoon heikentävästää vaikutusta? Mitä huonoja puolia vai pelkkää positiivista?
Kyseessä vuoden 2013 330xd.sigpic
Comment
-
-
Tätä ei vissiin saakkaan m54 koneen kanssa, vaikka laatikko näyttäs olevan sama GA6HP19Z, mikä n52 koneessa. :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Itse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.
Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?
Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).
Comment
-
-
Originally posted by Jeippo View PostItse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.
Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?
Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).
Käytännössä päätös on kiinni siis omista tarpeistasi ja luottamuksesta siihen, että softa on kerrasta oikein. Ainakin omalla kohdallani softaan on tullut päivityksiä ja olen myös muuttanut vaihtokohtia. Mielestäni kysymykseesi ei ole yhtä oikeaa vastausta vaan se riippuu tarpeistasi ja harrastamisen intohimostaN54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Ehdottomasti omat jos finanssi riittää. Haluat kuitenkin muuttaa jotain, säädellä ja mahdollisesti joskus palauttaa vakioksi, testata eri versioita jne. Xhpn kanssa helposti tulee tarvetta aluksi säätää tiettyjä vaihtoja,koska vasta ajan kanssa huomaa, että mikäs se tuossa on ja sitten säädetään.
Lisäksi joskus merkkihuolto voi laittaa uuden softan päälle kysymättä tai pakon sanelemana.
Originally posted by Jeippo View PostItse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.
Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?
Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).Last edited by hpniemi; 11-06-2021, 17:08.
Comment
-
-
Tulipa hienosti vastauksia! Kiitoksia näistä!
Yleisesti ottaen on tullut aina korjattua autot itse (perus rempat), rakenneltua ja ihmeteltyä. Vasta viime tingassa korjaamolle jos ei omat työkalut riitä. Joskus jopa aikoinaan omaa saabbia ohjelmoinut, että ei tämä ihan hepreaa ole.
Taidampa kallistua sitten ostamaan itselle välineet. Kdan kaapeli käy muuhunkin sitten ja tuolle akkulaturille löytynee käyttöä myöhemminkin joskus.
Tällaista katselin:
Tai vaihtoehtoisesti tällainen, jos jostain vain selviää soveltuuko tämä jatkuvaan virran antamiseen fläshäyksen ajaksi:
Comment
-
-
Mulla on just toi ja kelpo peli kun muistat vaan laittaa jännitelähdemodeen ja siinä virrat maksimiin.
Originally posted by Jeippo View PostTulipa hienosti vastauksia! Kiitoksia näistä!
Yleisesti ottaen on tullut aina korjattua autot itse (perus rempat), rakenneltua ja ihmeteltyä. Vasta viime tingassa korjaamolle jos ei omat työkalut riitä. Joskus jopa aikoinaan omaa saabbia ohjelmoinut, että ei tämä ihan hepreaa ole.
Taidampa kallistua sitten ostamaan itselle välineet. Kdan kaapeli käy muuhunkin sitten ja tuolle akkulaturille löytynee käyttöä myöhemminkin joskus.
Tällaista katselin:
Tai vaihtoehtoisesti tällainen, jos jostain vain selviää soveltuuko tämä jatkuvaan virran antamiseen fläshäyksen ajaksi:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/455612...hde-800-A-12-V
Comment
-
-
Luin kiireessä. Siis eka eli doctor charge 50. Muistelen, että xhpn asennus otti 335ssa ainakin reilut 26A ja tossa taisi olla 40A. Toi toinen kyykkää, ei riitä virta.
Originally posted by Jeippo View PostNiin siis kumpaa tarkoitat.. kaksi linkkiä kun laitoinLast edited by hpniemi; 11-06-2021, 18:21.
Comment
-
-
Se on hyvä laite, oon pari kuollutta akkua herättänyt normaalin toimintaan sen huolto-ohjelmilla.
Originally posted by Jeippo View PostNoniin mahtavaa! Kiitoksia tarkennuksesta! Täytyy laittaa se siis tilaukseen! Sille on varmasti käyttöä muutenkin, niin eipä tuo pahitteeksi ole kun löytyy jatkossa varastosta!
Comment
-
-
Nyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.
Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jeippo View PostNyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.
Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment