Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raswa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 39
    • HELSINKI

    Originally posted by janne30 View Post
    Oliks ensimmäinen flashäys raswalla vaa minuutin tolla oranssilla mhd wifi mokkulalla? Jos oli ni on kyllä nopea
    Joo oli harhaanjohtava 😀 Mulla oli pajalla laitettu joku vanha versio stage 4.
    Nyt:
    330e F30

    EX:
    335XI E91 LCI
    330D F31
    535D F11

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      Originally posted by janne30 View Post
      Oliks ensimmäinen flashäys raswalla vaa minuutin tolla oranssilla mhd wifi mokkulalla? Jos oli ni on kyllä nopea
      Siis ei kai eka fläsäri noin hätäseen skulaa? Paljonko se eka vie aikaa? Tartteeko olla laturin nokassa auto ja riittääkö pelkkä laturi? :think
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • tommylee
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 292
        • Haukipudas / Kello

        Originally posted by Juspa View Post
        Löytynee myös X5 e70 ZF 6HP:een?

        Miten tuo nyt oli, onko se tuo pelkkä lisenssi 150€ millä voi vaihdella Stage 1/2/3 välillä vai pitääkö niistä Stage:ista maksaa vielä erikseen?

        Joskus aikaa sitten näin oli muistaakseni kun meinasin laittaa 8HP:een..
        Mites tuo olikaan, kun eilen katoin..? Käsitin, että 149.99 on itse flasher ohjelma ja 69.99 sis. kartat, stg1, stg2 ja stg3
        Eli yht 220€ :think
        Flasher siis asentaa xhp:n autoon ja sillä voit sitten vaihdella mappeja ja asetuksia mielensä mukaan, ihan kuten MHD:llä. Korjatkaa jos puhun skeidaa?
        Ex: BMW 330 Xd E90
        Ex:BMW 335Xi E90
        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

        Comment

        • palze
          BTCF Member
          • Apr 2018
          • 77
          • Helsinki

          Originally posted by tommylee View Post
          Siis ei kai eka fläsäri noin hätäseen skulaa? Paljonko se eka vie aikaa? Tartteeko olla laturin nokassa auto ja riittääkö pelkkä laturi? :think
          Sovellus on koodattu alusta asti uudelleen tänä keväänä, mikä näyttäisi vaikuttaneen myös asennusaikoihin aika selvästi. Pari vuotta sitten asennus mun omaan 6HP21-laatikkoon kunnollisella Bimmergeeksin kaapelilla kesti vajaat 40 min. Nyt pari viikkoa sitten 650i:n asennus meni samalla tabletilla ja kaapelilla reilussa viidessä minuutissa. Suosittelen silti varmuudeksi pitämään laturin kiinni varsinkin, jos sellaisen sattuu jo valmiiksi omistamaan.

          Originally posted by tommylee View Post
          Mites tuo olikaan, kun eilen katoin..? Käsitin, että 149.99 on itse flasher ohjelma ja 69.99 sis. kartat, stg1, stg2 ja stg3
          Eli yht 220€ :think
          Flasher siis asentaa xhp:n autoon ja sillä voit sitten vaihdella mappeja ja asetuksia mielensä mukaan, ihan kuten MHD:llä. Korjatkaa jos puhun skeidaa?
          Noin se menee joo. OTS mapit saa tuolla 69 dollarilla ja kustoimointioptiot sisältyy flasheriin (aiemmin kustomointiin tarvittiin erillinen custom-lisenssi). XHP mahdollistaa custom-softat samaan tapaan kuin MHD, ja niiden asentamiseen pelkkä flasher riittää.
          Last edited by palze; 19-05-2020, 12:42.

          Comment

          • raswa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2018
            • 39
            • HELSINKI

            Tuli mieleen, että mikäli jotain hyviä custom shiftpointteja tai muuta löytyy ton vaihelaatikon "piristämiseksi" niin pistäkää jakoon setuppeja.
            Nyt:
            330e F30

            EX:
            335XI E91 LCI
            330D F31
            535D F11

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              Originally posted by palze View Post
              Ajelin pari vuotta stage 2:lla, auto 2006 335i. Stage 2 on muuten todella hyvä kaikilla moodeilla, mutta D:llä vaihto 2 > 3 tapahtuu kaupunkiajossa sen verran liian myöhään, että se saattaa alkaa ennen pitkää ärsyttää.
              Here is an example, how to turn the standard Stage-3 Map of a 335i in D-Mode into a very comfortably and early shifting Map:

              Upshifts:
              1 -> 2: - 20%
              2 -> 3: -16%
              3 -> 4: -12%
              4 -> 5: -8%
              5 -> 6: - 4%
              Dieselin (etenkin tuon ison) kanssa sama juttu, nyt sigun laatikossa tuolla ohjeistuksella maustettu stage 2 ja parin pienen ajolenkin kokemuksella hyvä update etenkin kun omana tavoitteena ollut sopivan rauhallinen vääntöä hyväksikäyttävä eteneminen/kiihtyminen. Sport + nappulalla sitten sitä toista
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • tommylee
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 292
                • Haukipudas / Kello

                Originally posted by TON-III View Post
                Dieselin (etenkin tuon ison) kanssa sama juttu, nyt sigun laatikossa tuolla ohjeistuksella maustettu stage 2 ja parin pienen ajolenkin kokemuksella hyvä update etenkin kun omana tavoitteena ollut sopivan rauhallinen vääntöä hyväksikäyttävä eteneminen/kiihtyminen. Sport + nappulalla sitten sitä toista
                Onko muuten kulutukseen vaikutusta, jos vaikka verrokina tuo ym setup? :think
                Ex: BMW 330 Xd E90
                Ex:BMW 335Xi E90
                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                Comment

                • TON-III
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2018
                  • 480
                  • Turku

                  Originally posted by tommylee View Post
                  Onko muuten kulutukseen vaikutusta, jos vaikka verrokina tuo ym setup? :think
                  Eipä oikein tuntumaa kun tullut kaikkiaan ajettua niin vähän ja vielä kun eri vannekomboilla niin vertailu vielä vaikeampaa.
                  F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

                    xHP markkinoilletulosta asti tullut ajettua Stage3 ohjelmilla, kohtalaisesti viritetty 335d. Nyt tässä hiljattain kokeilin stage2 versiota. (V3.0 mapit).

                    Stage 2 on verrattaen sivistyneempi/pehmeämpi vs.3, mutta se tuntuu arpovan kun kaasupoljinta painetaan vähän syvemmälle - eli siirtyessään sivistyneestä ajosta haipakkaan. Epämääräinen Hyde/Jekyll fiilis jäi.
                    Laitoin takasin Stage3, on hieman kulmikkaampi normaaliajossa mutta laajemmalla vääntöpyyntöskaalalla toiminta on ennakoitavaa ja ennalta-arvattavaa.

                    Lieneekö värittynyt kokemus koska stg3:lla ajanut niin pitkään.. mielummin käyttäisin tehtaan vakiolaatikkosoftaa kuin stg2.
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • palze
                      BTCF Member
                      • Apr 2018
                      • 77
                      • Helsinki

                      Vähän enemmän ajeltuani palasin takaisin stage 2-käyttäjäksi. Tuolla ylempänä postaamallani stage 3 custom setupilla ongelma oli lisääntynyt värinä, kun D:llä jo 40-50km/h-nopeuksilla mentiin nelos- tai vitosvaihteella. Lisäksi vähän reilumpi kiihdytys vaikka risteyksestä 80km/h:n maantienopeuteen tuntui oudolta, kun vaihdot tapahtuivat selvästi aikaisemmin kuin toivoisi ja olettaisi.

                      Pienellä upshift- sekä downshift-vaihtokohtien säätämisellä yllä mainittuja ongelmia pystyisi ilman muuta korjaamaan, mutta siltikin jäisi yksi ongelma eli toisinaan harmillisen rumat vaihdot etenkin alaspäin valoihin yms. hiljennellessä. Suuri sääli, ettei D:n vaihtonopeuksia voi säätää lainkaan - sillä tuostakin pääsisi.

                      Nyt taas pari viikkoa stage 2:lla ajaneena voin todeta saman kuin aiemmin eli se on lähes täydellinen 335i:n kanssa. Mulla on vaihto 2>3 säädetty -15%, mutta huvittavasti en ole vieläkään varma, onko tuolla vaikutusta vai ei, kun välillä tuntuu että olisi ja välillä, että ei. Stage 3:lla tuolla oli ihan selkeä vaikutus. Pitäisi kaiketi kysyä asiaa suoraan tuesta tai Clemensiltä, jos joku sattuisi tietämään jotain.
                      Last edited by palze; 08-06-2020, 08:55.

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Itsekin räpläsin custom asetuksia saadakseni pehmeyttä vaihtoihin ja ecun puolelta tuli testailtua vähän kaikenlaista, mutta mikään ei parantanut laatikon käytöstä merkittävästi. Lopulta tein mekatroniikkaan huollon. Asensin sonnaxin zip kitin. Vaihdoin mekatroniikan välissä olevan levyn. Mekatroniikan puhdistus. Kaikki rungon tiivisteet vaihtoon ja vielä solenoidit uusiksi. Vaikutus oli todella huomattava ja vaihdot parani ja ovat nyt erittäin miellyttävät joka tilanteessa. Kilsoja autossa noin 150tkm. Myös adaptaatio arvot parani merkittävästi. Stage3 softa siis käytössä. Tosin myös v3.0 kartta toi ison parannuksen, mutta suurin apu oli kuitenkin huoltotoimenpiteistä
                        Pointtina siis, että softalla ei pysty ihmeitä tekemään, jos mekatroniikassa ja sen toiminnassa on huollettavaa.
                        Attached Files
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • TON-III
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2018
                          • 480
                          • Turku

                          Originally posted by tommylee View Post
                          Onko muuten kulutukseen vaikutusta, jos vaikka verrokina tuo ym setup? :think
                          Nyt vähän enemmän kokemusta ja kulutuseroa on sinänsä vaikea sanoa, kulutuseroa on tullut mutta se on tullut tuon keveämmän vanne-/rengasupdeittini kautta. En enää muista mikä minun alhaisin kulutus on ollut tähän mennessä ( olisiko ollut 5,8 juurikin Tampereen reissulta) ja nyt kovemmalla keskarilla ajettuna lukema oli 5,2 Ero voi tuntua isolta mutta perstuntuma vahvistaa sitä, vanhalla setillä yksi ylämäki vaati reilua kaasun lisäämistä, nyt se menee neutraalisti ilman lisäkaasua.
                          Last edited by TON-III; 26-06-2020, 08:27.
                          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                          Comment

                          • tommylee
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 292
                            • Haukipudas / Kello

                            Päivitin pari päivää sitten oman, stage 3 sisällä. On hurja ero kyllä vakioon, enkä ongelmia ole kohdannut... MHD stage 2+ ja väännöt nousi hurjasti, verrattuna edeltävään. Nyt oli piikki vääntö max 667nm, enkä edes revittänyt kovaa...
                            Ennen softaa oli max n 580nm..
                            Ex: BMW 330 Xd E90
                            Ex:BMW 335Xi E90
                            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                            Comment

                            • ViljoNieminen
                              Bimmer Rookie
                              • May 2018
                              • 58
                              • Jyväskylä

                              Näitä OBD kaapeleita kun alkaa kertyä jo repullinen, niin olisiko mahdollista käyttää xHP liitännässä joko Ross-Tech Dual-K & CAN kaapelia tai ICOM Next A purkkia.

                              Repusta löytyy myös VAG KKL ja ELM327 kaapelit. Nämä eivät varmaankaan käy sinne päinkään.

                              Näin säästäisi taas uuden OBD/DCAN kaapelin hankinnan ja muutaman kympin!

                              Autohan on E90 mallin 318D vuodelta 2011.

                              Jos joku olis kokeillut näitä jo aikaisemmin niin ei tarvitsisi tehdä samoja mokia uudelleen! :think

                              Edittiä: Repusta löytyy myös Elekman myymä iCarScan liitäntäpalikka bluetooth liitännällä. Tämäkään ei taida olla xHP yhteensopiva
                              Last edited by ViljoNieminen; 15-11-2020, 10:19.

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by ViljoNieminen View Post
                                Näitä OBD kaapeleita kun alkaa kertyä jo repullinen, niin olisiko mahdollista käyttää xHP liitännässä joko Ross-Tech Dual-K & CAN kaapelia tai ICOM Next A purkkia.

                                Repusta löytyy myös VAG KKL ja ELM327 kaapelit. Nämä eivät varmaankaan käy sinne päinkään.

                                Näin säästäisi taas uuden OBD/DCAN kaapelin hankinnan ja muutaman kympin!

                                Autohan on E90 mallin 318D vuodelta 2011.

                                Jos joku olis kokeillut näitä jo aikaisemmin niin ei tarvitsisi tehdä samoja mokia uudelleen! :think

                                Edittiä: Repusta löytyy myös Elekman myymä iCarScan liitäntäpalikka bluetooth liitännällä. Tämäkään ei taida olla xHP yhteensopiva
                                Lataa appsi ja testaile eri kaapeleilla, ei maksa mitään.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎