Originally posted by janne30
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä
Collapse
X
-
Originally posted by janne30 View PostOliks ensimmäinen flashäys raswalla vaa minuutin tolla oranssilla mhd wifi mokkulalla? Jos oli ni on kyllä nopeaEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostLöytynee myös X5 e70 ZF 6HP:een?
Miten tuo nyt oli, onko se tuo pelkkä lisenssi 150€ millä voi vaihdella Stage 1/2/3 välillä vai pitääkö niistä Stage:ista maksaa vielä erikseen?
Joskus aikaa sitten näin oli muistaakseni kun meinasin laittaa 8HP:een..
Eli yht 220€ :think
Flasher siis asentaa xhp:n autoon ja sillä voit sitten vaihdella mappeja ja asetuksia mielensä mukaan, ihan kuten MHD:llä. Korjatkaa jos puhun skeidaa?Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostSiis ei kai eka fläsäri noin hätäseen skulaa? Paljonko se eka vie aikaa? Tartteeko olla laturin nokassa auto ja riittääkö pelkkä laturi? :think
Originally posted by tommylee View PostMites tuo olikaan, kun eilen katoin..? Käsitin, että 149.99 on itse flasher ohjelma ja 69.99 sis. kartat, stg1, stg2 ja stg3
Eli yht 220€ :think
Flasher siis asentaa xhp:n autoon ja sillä voit sitten vaihdella mappeja ja asetuksia mielensä mukaan, ihan kuten MHD:llä. Korjatkaa jos puhun skeidaa?Last edited by palze; 19-05-2020, 12:42.
Comment
-
-
Originally posted by palze View PostAjelin pari vuotta stage 2:lla, auto 2006 335i. Stage 2 on muuten todella hyvä kaikilla moodeilla, mutta D:llä vaihto 2 > 3 tapahtuu kaupunkiajossa sen verran liian myöhään, että se saattaa alkaa ennen pitkää ärsyttää.
Here is an example, how to turn the standard Stage-3 Map of a 335i in D-Mode into a very comfortably and early shifting Map:
Upshifts:
1 -> 2: - 20%
2 -> 3: -16%
3 -> 4: -12%
4 -> 5: -8%
5 -> 6: - 4%F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostDieselin (etenkin tuon ison) kanssa sama juttu, nyt sigun laatikossa tuolla ohjeistuksella maustettu stage 2 ja parin pienen ajolenkin kokemuksella hyvä update etenkin kun omana tavoitteena ollut sopivan rauhallinen vääntöä hyväksikäyttävä eteneminen/kiihtyminen. Sport + nappulalla sitten sitä toistaEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
xHP markkinoilletulosta asti tullut ajettua Stage3 ohjelmilla, kohtalaisesti viritetty 335d. Nyt tässä hiljattain kokeilin stage2 versiota. (V3.0 mapit).
Stage 2 on verrattaen sivistyneempi/pehmeämpi vs.3, mutta se tuntuu arpovan kun kaasupoljinta painetaan vähän syvemmälle - eli siirtyessään sivistyneestä ajosta haipakkaan. Epämääräinen Hyde/Jekyll fiilis jäi.
Laitoin takasin Stage3, on hieman kulmikkaampi normaaliajossa mutta laajemmalla vääntöpyyntöskaalalla toiminta on ennakoitavaa ja ennalta-arvattavaa.
Lieneekö värittynyt kokemus koska stg3:lla ajanut niin pitkään.. mielummin käyttäisin tehtaan vakiolaatikkosoftaa kuin stg2.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Vähän enemmän ajeltuani palasin takaisin stage 2-käyttäjäksi. Tuolla ylempänä postaamallani stage 3 custom setupilla ongelma oli lisääntynyt värinä, kun D:llä jo 40-50km/h-nopeuksilla mentiin nelos- tai vitosvaihteella. Lisäksi vähän reilumpi kiihdytys vaikka risteyksestä 80km/h:n maantienopeuteen tuntui oudolta, kun vaihdot tapahtuivat selvästi aikaisemmin kuin toivoisi ja olettaisi.
Pienellä upshift- sekä downshift-vaihtokohtien säätämisellä yllä mainittuja ongelmia pystyisi ilman muuta korjaamaan, mutta siltikin jäisi yksi ongelma eli toisinaan harmillisen rumat vaihdot etenkin alaspäin valoihin yms. hiljennellessä. Suuri sääli, ettei D:n vaihtonopeuksia voi säätää lainkaan - sillä tuostakin pääsisi.
Nyt taas pari viikkoa stage 2:lla ajaneena voin todeta saman kuin aiemmin eli se on lähes täydellinen 335i:n kanssa. Mulla on vaihto 2>3 säädetty -15%, mutta huvittavasti en ole vieläkään varma, onko tuolla vaikutusta vai ei, kun välillä tuntuu että olisi ja välillä, että ei. Stage 3:lla tuolla oli ihan selkeä vaikutus. Pitäisi kaiketi kysyä asiaa suoraan tuesta tai Clemensiltä, jos joku sattuisi tietämään jotain.Last edited by palze; 08-06-2020, 08:55.
Comment
-
-
Itsekin räpläsin custom asetuksia saadakseni pehmeyttä vaihtoihin ja ecun puolelta tuli testailtua vähän kaikenlaista, mutta mikään ei parantanut laatikon käytöstä merkittävästi. Lopulta tein mekatroniikkaan huollon. Asensin sonnaxin zip kitin. Vaihdoin mekatroniikan välissä olevan levyn. Mekatroniikan puhdistus. Kaikki rungon tiivisteet vaihtoon ja vielä solenoidit uusiksi. Vaikutus oli todella huomattava ja vaihdot parani ja ovat nyt erittäin miellyttävät joka tilanteessa. Kilsoja autossa noin 150tkm. Myös adaptaatio arvot parani merkittävästi. Stage3 softa siis käytössä. Tosin myös v3.0 kartta toi ison parannuksen, mutta suurin apu oli kuitenkin huoltotoimenpiteistä
Pointtina siis, että softalla ei pysty ihmeitä tekemään, jos mekatroniikassa ja sen toiminnassa on huollettavaa.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostOnko muuten kulutukseen vaikutusta, jos vaikka verrokina tuo ym setup? :thinkEro voi tuntua isolta mutta perstuntuma vahvistaa sitä, vanhalla setillä yksi ylämäki vaati reilua kaasun lisäämistä, nyt se menee neutraalisti ilman lisäkaasua.
Last edited by TON-III; 26-06-2020, 08:27.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Päivitin pari päivää sitten oman, stage 3 sisällä. On hurja ero kyllä vakioon, enkä ongelmia ole kohdannut... MHD stage 2+ ja väännöt nousi hurjasti, verrattuna edeltävään. Nyt oli piikki vääntö max 667nm, enkä edes revittänyt kovaa...
Ennen softaa oli max n 580nm..Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Näitä OBD kaapeleita kun alkaa kertyä jo repullinen, niin olisiko mahdollista käyttää xHP liitännässä joko Ross-Tech Dual-K & CAN kaapelia tai ICOM Next A purkkia.
Repusta löytyy myös VAG KKL ja ELM327 kaapelit. Nämä eivät varmaankaan käy sinne päinkään.
Näin säästäisi taas uuden OBD/DCAN kaapelin hankinnan ja muutaman kympin!
Autohan on E90 mallin 318D vuodelta 2011.
Jos joku olis kokeillut näitä jo aikaisemmin niin ei tarvitsisi tehdä samoja mokia uudelleen! :think
Edittiä: Repusta löytyy myös Elekman myymä iCarScan liitäntäpalikka bluetooth liitännällä. Tämäkään ei taida olla xHP yhteensopivaLast edited by ViljoNieminen; 15-11-2020, 10:19.
Comment
-
-
Originally posted by ViljoNieminen View PostNäitä OBD kaapeleita kun alkaa kertyä jo repullinen, niin olisiko mahdollista käyttää xHP liitännässä joko Ross-Tech Dual-K & CAN kaapelia tai ICOM Next A purkkia.
Repusta löytyy myös VAG KKL ja ELM327 kaapelit. Nämä eivät varmaankaan käy sinne päinkään.
Näin säästäisi taas uuden OBD/DCAN kaapelin hankinnan ja muutaman kympin!
Autohan on E90 mallin 318D vuodelta 2011.
Jos joku olis kokeillut näitä jo aikaisemmin niin ei tarvitsisi tehdä samoja mokia uudelleen! :think
Edittiä: Repusta löytyy myös Elekman myymä iCarScan liitäntäpalikka bluetooth liitännällä. Tämäkään ei taida olla xHP yhteensopivaMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment