Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raswa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 39
    • HELSINKI

    Originally posted by Jeippo View Post
    Nyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.

    Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.
    Tietääkseni pitäs THOR toimia noin.

    Suora lainaus bimmer connectin sivuilta: "The THOR OBDII WiFi Dongle is compatible with BMW Standard Tools (INPA, Tool32, NCSExpert, WinkFP) - download .dll for standard tools."

    Ite monitoroin, logittelen ja flashailen customi mapit MHD:n wifi palikalla.
    Nyt:
    330e F30

    EX:
    335XI E91 LCI
    330D F31
    535D F11

    Comment

    • Jeippo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 83
      • Tampere

      Juu saman infon löysin itsekin hieman myöhemmin bimmerin sivuilta, ja juuri sain asenneltua tuon dll ohjeiden mukaisesti. Inpa starttaa, dll asennettu, nyt seuraavaksi kun jaksaisi raahautua läppärin kanssa autolle asti ihmettelemään.

      Tänään tuli vielä flashattya kertaalleen vaihteisto, kun en ensimmäisellä kerralla huomannut ottaa käyttöön "2 vaihteella liikkeelle lähtöä". Josko seuraavaksi ottais ja alkais vaihtopisteitä muokkailemaan / tarkastelemaan. Launch controllia odotin kuin kuuta nousevaa, mutta mitään kun en mistään tiedä tai ymmärrä näistä, niin eihän tuo nyt tässä meikäläisen kipposessa mikään erityisempi launch control ole, kun jarrua vasten joutuu nostattaan kierroksia. Jotenkin kuvittelin että launch controllin myötä antaisi nostaa kierroksia hyvinkin ja sitten ampuu liikkeelle, mutta eihän se tässä ihan niin mene

      Comment

      • Georgios Terziakis
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 374
        • Imatra

        Sain vihdoinkin piuhan ja tsekkasin, autoon saa stage 1-4, mikäs tuo stage4 on kun ei xhp:n nettisivuilla oo siitä mitään mainintaa.
        BMW 335i coupe -06
        BMW 330i coupe -00
        Ja pari vanhempaa menOpeliä

        Comment

        • Shatter
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 919
          • Oulu

          Originally posted by Georgios Terziakis View Post
          Sain vihdoinkin piuhan ja tsekkasin, autoon saa stage 1-4, mikäs tuo stage4 on kun ei xhp:n nettisivuilla oo siitä mitään mainintaa.
          Stage 4
          The xHP Track Setup lets you fully concentrate on your driving, while the transmission does the rest. Shift your lever to S and let your car shift fully on it’s own during your trackday! Your transmission will shift, just like an experienced driver would do it! This makes driving on race tracks safer for beginners and even helps advanced drivers to shave of a few thenths of their best lap-time! This map is for driving on race tracks ONLY! D and M mode will behave similar to Stage 3, while S mode is not useable for street driving. Stage 4 is available for a very few BMW-cars.
          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

          BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
          MB W108 250S '67
          MZ RT 125/3 '62

          Comment

          • Georgios Terziakis
            BTCF Member
            • Sep 2010
            • 374
            • Imatra

            Joo, ei tuota stage 4:sta siis kannata. Aamukaffet rinnuksille ja kokeilee stage 3 asennusta.
            Virtalähdettä ei löydy, mut josko laitan toisen auton käyntiin antaa lisävirtaa.
            BMW 335i coupe -06
            BMW 330i coupe -00
            Ja pari vanhempaa menOpeliä

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Onkos porukka säädellyt noita custom asetuksia xhp:lla?

              Itse nyt ajellut tuolla stage 3 vakiosetillä mutta tuntuu jotenkin hieman oudoilta vaihdot, johtuisiko tuosta m3:n välityksestä joka on 11% pidempi. Lähinnä kiinnostaisi tietää mihin esim tuo low load shiftailu perustuu, voiko tuota sotkea tuo muuttunut välitys.

              Stage nelosta koitin kerran ahvenistolla, ja vikakoodiahan sieltä laatikolta tuli. Tämänjälkeen pysytty kolmosessa.

              Lähinnä 3-4-5 pintakaasu kruisailulla välillä tuntuu tippuvan kierrokset johonkin tonnin pintaan, ja vaikka moottori jaksaa kyllä vääntää mutta tuntuu hieman erikoiselta bensamoottorille. Lähinnä läpillä tulee sentakia ajeltua että saa pidettyä ne kierrokset 1500-2000 välillä kruisaillessakin..

              Wot ja kovilla downshiftauksilla en ole huomannut mitään erikoista.

              Saa postailla omia asetuksia ja automalleja, jos muitakin kiinnostaa custom settingsit.
              Last edited by tryffis; 19-08-2021, 21:44.

              Comment

              • topiiz
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 329
                • Rovaniemi

                Tuli laitettua nyt xhp stage3 laatikkoon, n54 mhd stage 2+ ja dct.

                Pari kysymystä:

                - Pitääkö mhd asentaa nyt kokonaan uusiksi, että mapin valinta valikosta löytyy laatikon kohdalta dct+xhp vaihtoehto vai onko semmosta vaihtoehtoa edes olemassa vielä?
                Ei ainakaan löytynyt nyt valikosta kun katsoin, mhd asennettu siis jo aiemmin.

                -Koitin muutella nuita shiftmappeja normi D-puolelle kun laittaa nyt 7-vaihetta turhan pienille nopeuksille/kierroksille omaan makuun..
                Otin ne shiftmapit käyttöön sekä tallensin mutta ei tunnusta olevan vaikutusta. Pitääkö jotain muuta vielä muuttaa jostakin että vaikuttaa?


                Edit. Nyt tuli päivitys ja sen myötä normi D puoli muuttu parempaan suuntaan.
                Last edited by topiiz; 19-09-2021, 15:41.
                e61 530xd Msport Lci

                Comment

                • Jaskalla
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2017
                  • 68
                  • Kaakonkulma

                  Hanskalokerossa oli pari vuotta obd2 wi-Fi palikka odottamassa vaihdelaatikon päivitystä. Homma jäi aikoinaan siihen kun ei ollut tehokasta laturia. Nyt sitten akku lataukseen yön yli ja ei muuta kuin iPhonella xhp flashtool stage 3 asennukseen. Asennuksessa meni arviolta 3 minuuttia joten ei tuossa ajassa akku tyhjene joten ohjeet tehokkaan laturin välttämättömyydestä ei tänä päivänä pidä enää paikkansa.

                  En tiedä olisiko tarvinnut ajella pidempään että stage 3 olisi pelannut paremmin. Mielestäni kokoajan mentiin liian pienellä vaihteella. Esim melkein 50 vauhtia mentiin kolmos vaihteella. Seuraavaksi stage 2 sisään ja samalla liikkeelle lähtö kakkos vaihteella. Nyt päivitys kesti minuutin luokkaa. Tämä tuntuu paremmalta ja tällä mennään nyt jonkin aikaa. Mitä kickdownin poisto käytännössä tarkoittaa. Enennen näitä päivityksiä kaasun polkasu lattiaan tiputti vaihdetta yhden pykälän. Nyt stage 3:lla kaasu lattiaan tiputti vaihtee 6-3 mikä on aivan järjetöntä

                  Auto on X1 23d vm.2010 ja sisällä Tuikun ohjelma.
                  Last edited by Jaskalla; 05-06-2023, 21:25.

                  Comment

                  • Elätti
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 162
                    • Great Kuopio Area

                    Originally posted by Jaskalla View Post
                    Hanskalokerossa oli pari vuotta obd2 wi-Fi palikka odottamassa vaihdelaatikon päivitystä. Homma jäi aikoinaan siihen kun ei ollut tehokasta laturia. Nyt sitten akku lataukseen yön yli ja ei muuta kuin iPhonella xhp flashtool stage 3 asennukseen. Asennuksessa meni arviolta 3 minuuttia joten ei tuossa ajassa akku tyhjene joten ohjeet tehokkaan laturin välttämättömyydestä ei tänä päivänä pidä enää paikkansa.

                    En tiedä olisiko tarvinnut ajella pidempään että stage 3 olisi pelannut paremmin. Mielestäni kokoajan mentiin liian pienellä vaihteella. Esim melkein 50 vauhtia mentiin kolmos vaihteella. Seuraavaksi stage 2 sisään ja samalla liikkeelle lähtö kakkos vaihteella. Nyt päivitys kesti minuutin luokkaa. Tämä tuntuu paremmalta ja tällä mennään nyt jonkin aikaa. Mitä kickdownin poisto käytännössä tarkoittaa. Enennen näitä päivityksiä kaasun polkasu lattiaan tiputti vaihdetta yhden pykälän. Nyt stage 3:lla kaasu lattiaan tiputti vaihtee 6-3 mikä on aivan järjetöntä

                    Auto on X1 23d vm.2010 ja sisällä Tuikun ohjelma.

                    Sillä Flashtoolilla voit säätää niitä vaihtokohtia. Ite kokeilin ekaksi stage 3, oli vähä turhan rajut vaihdot joten tiputin stage 2. Nyt on hyvä. En muista kyl että olis mitenkään vaihtokohtiin tuo stage vaikuttanut. Voi olla että tuossa automallissa se softa on erilainen siltä osin.

                    Kickdownin poisto pitäs tehdä se, että ei vaihda pienemmälle jos polkasee kaasun pohjaan. Ehkä siin tulee jotain vääntöpyynti/laatikkosofta asioita, ja laatikon mielestä on vaihdettava pienemmälle.

                    Comment

                    • Jaskalla
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2017
                      • 68
                      • Kaakonkulma

                      Stage 2 tuntuu hyvältä ja vaihtokohdat kohdillaan. Kickdown onkin sitten haastavampi. Stage3 kickdown poisto teki sen että 100 vauhdissa kaasu lattiaa ja tiputti vaihteen 6-3 ja samalla kierrokset tapissa ja hetiperään nosti vaihteen 4:lle ja 5:lle. Stage 2 kickdown poisto tiputtaa silti vaihteen tai pari alaspäin kun kickdown ollessa käytössä vaihde tiputetaan vain pykälän pienemmäksi.

                      Eli ei kickdownin poisto poista vaihteen pienentämistä vaan päin vastoin tuntuu että vaihteita tiputetaan turhaan pienemmälle. Sportti asennossa stage 2 vaihteita vaihdetaan oikein kunnolla alas ja heti ylös ja auto kiihtyy vasta kun vaihteet kelataas takaisin lähtötilanteeseen. Rassataan ja kokeillaan eri säätöjä se kun on helppoa puhelimella ja ei vie aikaa kuin minuutin pari.

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 919
                        • Oulu

                        Ainakin Stage3 sisältää max performance moden nykyään eli kickdownilla vaihtaa automaattisesti rajuimman moodin.
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                        MB W108 250S '67
                        MZ RT 125/3 '62

                        Comment

                        • Jaskalla
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2017
                          • 68
                          • Kaakonkulma

                          Onko max performance käytössä vain jos kickdown on käytössä.

                          Laitoin stage 3:n takaisin ja kokeilin taas kickdown enable/disable vaihtoehtoja. En saa oikein selville mitä eroa noilla on. Molemmat heittää vaihdetta pienemmälle kun kaasu on lattiassa ja tuntuu että aina eritavalla.

                          Comment

                          • alfaromeo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2019
                            • 256
                            • Suomi

                            Ainakin MHD:ssa "Kick down delete" tekee niinkuin tuossa lukee. Kick down nappula on pois käytöstä.

                            D-päällä jos painat kaasun lattiaan "napin päälle" tai "nappi pohjaan" on sama asia.

                            Manuaalipuolella kick down ei tiputa vaihteita, vaan pitää saman pykälän tuvassa. Ja ilmeisesti tuo XHP 3 on myös sillainen, että antaa paukuttaa rajotinta vasten, ennenkuin kuljettaja itse vaihtaa isommalle. 1 ja 2 staget vaihtaa automaattisesti isommalle, kun rajoittaja tulee vastaan.
                            E92 335ia
                            F11 535ia

                            Comment

                            • Jaskalla
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2017
                              • 68
                              • Kaakonkulma

                              Originally posted by alfaromeo View Post
                              Ainakin MHD:ssa "Kick down delete" tekee niinkuin tuossa lukee. Kick down nappula on pois käytöstä.

                              D-päällä jos painat kaasun lattiaan "napin päälle" tai "nappi pohjaan" on sama asia.
                              Ajellaan enemmän ja testaillaan. Nyt vaan tuntuu siltä että on ihan sama onko kick down nappula pois käytöstä vai käytössä auto käyttäytyy samalla tavalla.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17529
                                • Turku

                                Privalla saa lähestyä, jos löytyy Turun seudulta harrastajaa laittamaan sigun toukkaan xHP:tä.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎