Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Romppis
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 122
    • Kauniainen

    Originally posted by irspa View Post
    64-31-6-987-498 näyttää olevan realoem mukaan numero sillä hakemaan mieleinen ostopaikka.
    Kiitos.
    BMW E92 330xda M-Sport -08

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1613
      • Vantaa

      Originally posted by irspa View Post
      -05 E90 Pomppasi katsastuksessa välyksellisestä ohjauksesta oikealta, raidetangon sisäpää. Suositellaanko vaihtamaan mitä muuta samalla tämän kanssa? Nelipyöräsuuntaus?
      Nelipyöräsuuntauksen se vaatinee joo, että saa kulmat kohalleen. Eipä sielä nyt, toki sä voit koiranluita tai tukivarsii vaihella jos siltä tuntuu et niis on välystä mut en välttämättä turhaan lähtis vaihteleen
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • irspa
        Newbiemmer
        • Mar 2017
        • 28
        • Kaarina

        Jees eli raidetangon ulkopään vaihdosta turha tehdä. Kiitoksia

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Onko kukaan hankkinut tai tehnyt työkalua vetoakselin sisään vetämiseksi pyöränapaan?

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5416
            • S:t Karins

            Tiistaina aamulla autoa startatessa paukahti punainen nosturinkuva tauluun ja syynä jarrupalat loppu. Tosin ne ja anturit on ihan uudet. Ista ilmoitti että "range" on vähän yli, se näytti 255% etu- ja takajaruille :think. Resetointi ei mennyt läpi vasta kuin kolmannella kerralla. Mistähän moinen 255% mahtoi ilmestyä?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              Originally posted by unam View Post
              Itellä tosiaan nyt nuo parinkympin "halpis" versiot kiinni ollu jo pitempään, eipä oo ollu minkäänlaista ongelmaa.
              Ainakin omassa setissä tuli tollaset smd-ledit.



              E: Mitähän hyötyä tolla meikkipeilien ym muoviosien vaihdolla haetaan?
              Tilasin nyt kokeeksi halpis sarjan, kokonaiset 13€
              F82 harraste

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17841
                • PKS

                Originally posted by irspa View Post
                Jees eli raidetangon ulkopään vaihdosta turha tehdä. Kiitoksia
                Minä taas en vaihtaisi kuin koko raidetangon kerralla (molemmin puolin), noita puolikkaita tullut vaihdeltua ja huomattua että kohta on toinen pää välyksellinen - aika usein menee käsikädessä.
                Last edited by Dualfun; 02-06-2017, 11:06.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6722
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Minä taas en vaihtaisi kuin koko raidetangon kerralla, noita puolikkaita tullut vaihdeltua ja huomattua että kohta on toinen pää välyksellinen - aika usein menee käsikädessä.
                  Ja siihen kun lisää sen mahdollisuuden että ovat kunnolla jumissa niin kahden tunnin pään seinään hakkaamisen jälkeen kun osat ovat edelleen jumissa niin voi tulla mieleen "miksen ostanut molempia"
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • ^Rikke
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 293
                    • Pieksämäki

                    Originally posted by -JMV- View Post
                    Tilasin nyt kokeeksi halpis sarjan, kokonaiset 13€
                    http://www.ebay.com/itm/15-White-LED...xXNVH2&vxp=mtr
                    Oliko nämä ledit aidosti ihan valkoisia vai sinertääkö? Miettiny jos päivittäs omaanko vähän valaistusta. :think
                    Showroom!
                    BMW e91 325d LCI M-sport -09

                    IG!
                    rrikkee

                    Comment

                    • unam
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 62
                      • Kotka

                      Originally posted by -JMV- View Post
                      Tilasin nyt kokeeksi halpis sarjan, kokonaiset 13€
                      http://www.ebay.com/itm/15-White-LED...xXNVH2&vxp=mtr
                      Taitaa olla sama setti mikä mullakin on kiinni

                      Originally posted by ^Rikke View Post
                      Oliko nämä ledit aidosti ihan valkoisia vai sinertääkö? Miettiny jos päivittäs omaanko vähän valaistusta. :think
                      On valkoset



                      E: Oma setti olikin tämä http://www.ebay.de/itm/192003180753
                      Last edited by unam; 02-06-2017, 11:31.
                      F11 525d xdrive
                      ex E92 330d

                      Comment

                      • DerMeister
                        BTCF Member
                        • Nov 2007
                        • 485
                        • Seinäjoki

                        Onko E91 M-sport takapuskurilla eroavaisuuksia eri vuosimalleissa?

                        Edit: bmwfans mukaan näyttäisi sopivan kaikkiin malleihin.
                        Last edited by DerMeister; 02-06-2017, 17:14.
                        F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                        IG: f11twilight_purple

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Onko kukaan hankkinut tai tehnyt työkalua vetoakselin sisään vetämiseksi pyöränapaan?
                          Menee vetari puoleen väliin ihan kivasti, mut siihen jumahtaa. Yrittänyt puhdistetaan spooreja, mutta ei ole likaiset eikä auta mitään hinkkaaminen. Ehkä pitäisi hioa enemmänkin sitten. Aivan sama tilanne molemmilla puolilla etupäässä..taakse ei ole vielä ollut tarvetta puuttua. Väkivaltaa käyttäen ja pikkuhiljaa nakutellen menevät paikalleen, mutta on aika todella hidasta puuhaa ja tuskin kovin terveellistä autolle. Tooloutletista löytyy sopiva vedinsarja, mutta hintaa 210e.

                          Onko ollut vastaavaa harmia muilla ja miten ratkennut? Osaisikohan tarkoitukseen nikkaroida vastaavanlaisen työkalun?

                          Comment

                          • amisqo
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 1613
                            • Vantaa

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Menee vetari puoleen väliin ihan kivasti, mut siihen jumahtaa. Yrittänyt puhdistetaan spooreja, mutta ei ole likaiset eikä auta mitään hinkkaaminen. Ehkä pitäisi hioa enemmänkin sitten. Aivan sama tilanne molemmilla puolilla etupäässä..taakse ei ole vielä ollut tarvetta puuttua. Väkivaltaa käyttäen ja pikkuhiljaa nakutellen menevät paikalleen, mutta on aika todella hidasta puuhaa ja tuskin kovin terveellistä autolle. Tooloutletista löytyy sopiva vedinsarja, mutta hintaa 210e.

                            Onko ollut vastaavaa harmia muilla ja miten ratkennut? Osaisikohan tarkoitukseen nikkaroida vastaavanlaisen työkalun?
                            Kusinen hommahan se on, me naputeltiin se vaan sinne ja kun saatiin mutteri kierteille niin vedettiin sillä loppu. Varovainenhan siinä saa olla ettei pasko vetaria :think
                            G30 530e iPerfomance M-sport -18
                            Ex: F30 330D M-sport -15
                            Ex: E90 330D M-sport -06
                            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                            Ex: e30 320i -89
                            Ex: e30 318iS -90

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by amisqo View Post
                              Kusinen hommahan se on, me naputeltiin se vaan sinne ja kun saatiin mutteri kierteille niin vedettiin sillä loppu. Varovainenhan siinä saa olla ettei pasko vetaria :think
                              Juuri tällä kaavalla menty. Laakereiden vaihto tulossa jossain vaiheessa ja olisi hyvä jos ei tarttis siinä remontissa enää lekaa.

                              Comment

                              • Yazer
                                BTCF Member
                                • Nov 2011
                                • 28
                                • Uusikaupunki

                                E90, 320d (163hp) manuaali kytkintä ihan kevyesti painaessa pitää selvää rohinaa. Loppuu kun antaa kierroksia tai painaa poljinta sentin verran alaspäin tai päästää irti. Myös ajaessa matalilla kierroksilla kuuluu kevyt rouhasu kytkimen seudulta rauhallisesti painamalla poljinta alaspäin.
                                Edeltävä omistaja väitti, että kytkin olisi vaihdettu vajaa vuosi sitten ja kaksoismassa olisi korvattu kiinteällä, mutta eihän sen pitäisi vastaavalla tavalla oireilla. Mitään selvää dokumenttia en kytkimen vaihdosta äkkiä katsottuna löytänyt, vaikka kaikki suodattimista jarrupalojen vaihtoon onkin huoltokirjaan merkattu.
                                Kytkin kumminkin toimii täysin normaalisti, ei luista ja on jämäkän tuntuinen. Olisiko täällä joku, joka olisi saman ongelman kanssa paininut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎