Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amisqo
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 1613
    • Vantaa

    Originally posted by weicco View Post
    Moro, autona -07 e91 320d alkanut käryämään ahtimen lähistöltä, tapahtunut pari kertaa muutaman sadan kilometrin sisällä, hiljaisella vauhdilla ja parkkiin ajaessa nousee ihan kevyttä savua ja käryää sisälle.

    Onko vaan hiukkassuodattimen polttoa vai? :think
    Ei se dpf poltto kyllä savua tuollein, paljon ajettu, missä kunnossa turbo? Kuulostaa siltä että jostain (turbo) tiputtelee öljyä putken päälle :think
    G30 530e iPerfomance M-sport -18
    Ex: F30 330D M-sport -15
    Ex: E90 330D M-sport -06
    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
    Ex: e30 320i -89
    Ex: e30 318iS -90

    Comment

    • weicco
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 71
      • Jyväskylä

      Originally posted by amisqo View Post
      Ei se dpf poltto kyllä savua tuollein, paljon ajettu, missä kunnossa turbo? Kuulostaa siltä että jostain (turbo) tiputtelee öljyä putken päälle :think
      340tkm ja turbo vaihdettu 30tkm sitten, nyt pari kertaa alkanut käryämään 40-50 km maantieajon jälkeen.

      Edit. Ei oikeen tarkaan näe mistä savuaa, mutta ahtimen suunnalta nousee.
      Last edited by weicco; 28-05-2017, 20:34.

      Comment

      • Dusty
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 112
        • Vantaa

        Originally posted by Tommix View Post
        Olisit ostanut H8 polttimot jotka antaa "valkoista" valoa. Ei tuonne ole kuin yhdet hyvät LED:it markkinoilla, olisiko ollut LUX. Sikakallis ja saa vain jenkeistä. Markkinoilla on kaiken maailman "1000W LÉD:jä", mutta fakta on vaan se ettei ne näy aurinkoisella säällä yhtään mihinkään. Päiväajovalon rakenne on vaan sellainen.

        Oisko nää mitä tarkotit?
        Kolhujen oikasut maalaamatta.

        Comment

        • miqqi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 38
          • Helsinki

          Originally posted by HTK12 View Post
          Alkuperäiset xenonit on yleensä 4300K, joten tuo 7500K on vielä huomattavasti sinisempi.
          Se ei ole ihan niin yksinkertaista, kun valo tulee paskan valokuidun läpi. Se voi olla myös punaista.
          F30 LCI 320i -18
          EX: E90 LCI 320i -11

          Comment

          • Järppä
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1108
            • Stadi, ladon takana.

            Originally posted by Dusty View Post
            Myyjän tietojen perusteella ei

            LUX Angel Eyes - Premium Cree LED Angel Eye products for BMW


            Sivujen mukaan suomessa on joku lafka joka näitä edustaa, ei sanota kuka.
            Last edited by Järppä; 30-05-2017, 08:50.
            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
            Top Gear review

            Comment

            • Reeperbahn
              BTCF Member
              • May 2012
              • 602
              • EFOU

              Originally posted by Järppä View Post
              Myyjän tietojen perusteella ei

              LUX Angel Eyes - Premium Cree LED Angel Eye products for BMW


              Sivujen mukaan suomessa on joku lafka joka näitä edustaa, ei sanota kuka.
              Ite tilasin suoraan tuolta. On kirkkaat ja lämpötilaa voi säätää 4300-9000 tjsp. välillä.
              -BMW M3 -09
              -MB E320 Coupe -94
              -MB E250 CGI -10
              -Husqvarna R320 -14

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5416
                • S:t Karins

                Originally posted by Dusty View Post
                Vai kuitenkin nämä:
                BMW LUX Angel Eyes is proud to present its latest product, the LUX H8 189 Angel Eyes . These pure white angel eyes replacements offer a clean updated look to the ca


                edit hidas...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • yezz
                  Newbiemmer
                  • May 2017
                  • 11
                  • Espoo

                  E92 325i, uusi omistaja ja ensi kertaa vesisateessa. Lämmityslaite alkaa pukkaamaan todella kuumaa ilmaa auto-moodilla, pakko ottaa pois päältä kun hiki lentää Hellekeleillä viime viikolla toimi mainiosti kylmennyksen kanssa. Onko tuo noin surkeasti suunniteltu, että sateessa pukkaa tulikuumaa ilmaa heti ettei vahingossakaan huurru vaiko vika? Viiksessä on tuo "A" moodi jos sillä jotain väliä on
                  E92 325i 2006

                  Comment

                  • hemz
                    BTCF Member
                    • Jun 2007
                    • 695
                    • Karkkila

                    Originally posted by JNIJNI View Post
                    Normaalia toimintaa adaptiivisilla valoilla. Mitä hitaampi nopeus, sitä laajempi keila. En nyt muista tarkkaa nopeutta, missä keila "normaali", mutta olisko ollu 50km/h?
                    Täsmälleen näin toimii mullakin! Eli normaalia kurvivalojen toimintaa on, alhaisissa nopeuksissa auto-asennossa ajovalojen ollessa päällä valokeila levenee taajamanopeuksissa ja alle.
                    Nopeuden tästä kasvaessa yli 50km/h (?) palautuu kuskinpuolen valo.
                    NOTHING | WORKS

                    Comment

                    • Jondis
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 698
                      • Tuusula

                      Mitä eroja M47 koneisessa 318d:ssä ja 320d:ssä on(90kw vs. 120kw)? Realoemin perusteella ainakin lohko mäntineen, kansi, nokat, välijäähdytin, ahtoputket on samat. Turbo ei ole sama ja 318d:ssä on ainakin sen verran erilainen imusarja, että siitä ei ole läppiä. Pikainen googletus ei kertonut aiheesta kummemmin. Ajatuksena olisi siis, että ostaisi 318d:n(koska paremmin varusteltuna ja vähemmän ajettuna tarjolla samaan hintaan) ja vaihtaisi 320d:n turbon niin olisiko tekniikka sen jälkeen käytännössä identtinen? Tuo 320d:stä ohjelmalla saatava ~200hv/400nm riittäisi mulle käyttöautoon, mutta 318d:n 155hv/350nm kuulostaa jo vähän mopolta..
                      Edit: myös suuttimet on eri, 318d:ssä on samat suuttimet kuin 325d:ssä kun taas 320d:n suuttimia on käytetty vain siinä mallissa. Kp pumppu oli myös sama molemmissa.
                      Last edited by Jondis; 31-05-2017, 00:59.
                      MB E55 AMG -05
                      E36 318TiA -96
                      E34 535i -89 imolarot
                      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by hemz View Post
                        Täsmälleen näin toimii mullakin! Eli normaalia kurvivalojen toimintaa on, alhaisissa nopeuksissa auto-asennossa ajovalojen ollessa päällä valokeila levenee taajamanopeuksissa ja alle.
                        Nopeuden tästä kasvaessa yli 50km/h (?) palautuu kuskinpuolen valo.
                        Varmistetaan vielä. Eli pakotetusti valokytkimestä oikealle, valot näyttää suoraan? Kun väännät katkaisin A asentoon vasemmalle, lähtee kuskin puolen keila vasemmalle?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • hemz
                          BTCF Member
                          • Jun 2007
                          • 695
                          • Karkkila

                          Originally posted by Supa View Post
                          Varmistetaan vielä. Eli pakotetusti valokytkimestä oikealle, valot näyttää suoraan? Kun väännät katkaisin A asentoon vasemmalle, lähtee kuskin puolen keila vasemmalle?
                          Kyllä!
                          NOTHING | WORKS

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by hemz View Post
                            Kyllä!
                            Kiitos. Sitten kaikki kunnossa
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17841
                              • PKS

                              Originally posted by Supa View Post
                              Varmistetaan vielä. Eli pakotetusti valokytkimestä oikealle, valot näyttää suoraan? Kun väännät katkaisin A asentoon vasemmalle, lähtee kuskin puolen keila vasemmalle?
                              Originally posted by hemz View Post
                              Kyllä!
                              Mä en näistä tiedä paljoa, mutta oliko se niin että adaptiivivalot toimii vain ylipäätään A-asennossa ja pakkoasennossa valot on kaikenaikaa perinteiset, "ei-mukautuvat".
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • huupi
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 1199
                                • Tyrnävä

                                Originally posted by Jondis View Post
                                Mitä eroja M47 koneisessa 318d:ssä ja 320d:ssä on(90kw vs. 120kw)? Realoemin perusteella ainakin lohko mäntineen, kansi, nokat, välijäähdytin, ahtoputket on samat. Turbo ei ole sama ja 318d:ssä on ainakin sen verran erilainen imusarja, että siitä ei ole läppiä. Pikainen googletus ei kertonut aiheesta kummemmin. Ajatuksena olisi siis, että ostaisi 318d:n(koska paremmin varusteltuna ja vähemmän ajettuna tarjolla samaan hintaan) ja vaihtaisi 320d:n turbon niin olisiko tekniikka sen jälkeen käytännössä identtinen? Tuo 320d:stä ohjelmalla saatava ~200hv/400nm riittäisi mulle käyttöautoon, mutta 318d:n 155hv/350nm kuulostaa jo vähän mopolta..
                                Edit: myös suuttimet on eri, 318d:ssä on samat suuttimet kuin 325d:ssä kun taas 320d:n suuttimia on käytetty vain siinä mallissa. Kp pumppu oli myös sama molemmissa.
                                Mitään tarkkaa teknistä eroa en osaa sanoa, mutta mutuilla voin. Luulisi tuosta 318d:stäkin saavan enempi kuin 155 heppaa, jotenkin on muistikuva jostain keskustelusta 180:stä, mikä taas on mielestäni jo aika lähellä tuota mainitsemaasi 200 hevosta. Toki 320d:stäkin saa enempi kuin 200, joten sikäli "erotus" pysyy jotakuinkin samanlaisena, kun tiettävästi jopa 210-220 nurkilla on pyöritty. Jos päädyt tuohon ratkaisuun, niin minulta löytyisi toimiva x20d ahdin. Eikä ole kovin kummoinen temppu laittaa kerralla suurempaakin puhallinta 2,5- tai 3-litraisesta, jolloin liikutaankin taas hieman isommissa teholukemissa. Perus x20d- ja x30d-suuttimia pyörii käytettynä myynnissä joka nurkan takana, jos tarvii vakioita suurempia hommailla, sekä tietty 535d-ruutat vielä nälkäisimmille.
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎