Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #46
    Originally posted by grz View Post
    Mistä laturi saa referenssijännitteensä? Mitä toisessa päässä narua? Pitäisi selvitellä, tuleeko referenssipiuhaan mitään virtaa.
    -06 330da m57n2.

    (liittyy tähän, http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=361631 )
    BSD-väylä.

    Vaihdettiinko tehdasuusi/korjattu laturi ja myös varmasti oikeanlainen? Onko laturille tulevassa liittimessä 1 vai 2 pinniä paikallaan? Tarkista että myös uudessa laturissa on sama määrä.

    EDIT: Niin ja tosiaan yleismittarilla mittaamalla sitä väylää ei paljoa viisastu.
    Last edited by Supra^; 03-05-2017, 15:18.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by Spiddu View Post
      Selvä homma, en ole vielä ottanut puskuria irti että näkisi mistä ne oikeasti vuotaa. Amerikanmaan pojilla vaan ollut usein vikana nuo O renkaat. ja siellä puhuivat, että ovat joku spessukoko mutta eipä ukaan sitä kokoa ollut kirjannut.
      Suutin irti ja tiivisteen kanssa palvelevaan alan liikkeeseen ostamaan uudet.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by Spiddu View Post
        Selvä homma, en ole vielä ottanut puskuria irti että näkisi mistä ne oikeasti vuotaa. Amerikanmaan pojilla vaan ollut usein vikana nuo O renkaat. ja siellä puhuivat, että ovat joku spessukoko mutta eipä ukaan sitä kokoa ollut kirjannut.
        Sitten kun suutin on kädessä mutta letku vielä kiinni niin kyllä sen näkee mistä kohtaa vuotaa kun laittaa riittävästi vettä pissapoikaan.

        Comment

        • Tonich
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 55
          • Nilsiä

          #49
          Originally posted by Föönikuivakortsu View Post
          Moro ! Olen tässä katellut e91 318 i -08 hetken aikaa ja tekisi mieli päivittää vanhasta.

          Yrittäny ettiä mahdollisesti tyyppivikoja ja semmosia nounou kilometrejä, minkkä jälkeen ei kannata edes miettiä ostoa.

          Kyseisellä kappaleella on noin. 190000 alla.

          Tässä näitä foorumeita hieman selailin, mutta sivuja niin perkeleesti ja muutenkaan kauheesti foorumeita koskaan käyttäneenä niin voisikos joku listata tähän mahdolliset 200tkm isot huollot jos tulossa, mitä saattaisi noilla kilometreillä mennä päin persettä ja tyyppiviat !

          Kiitos jo etukäteen !
          Omaa henk.koht kokemusta ei ole nuista, mutta tuo moottorimalli taitaa olla juurikin bmw:n kompastuskivi ainakin jakopään osalta. Paras tapaus mitä olen kuulut tutulta bmw asentajalta niin 37tkm kohdalla on ollut jo jakopääremontti..
          Yhtään neloskoneella olevaa bemaria en ole omistanut, enkä koskaan tule omistamaan. Jos oot bensa bemua ehtimässä, eikä tarvii olla tehoja ni osta 320i suoraan, siinä on sentään jo kutoskone, eikä ole juurikaan polttoaineen kulutuksissa yms. eroja
          E91 335D ///M-Sport -07
          Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

          Comment

          • N54
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2012
            • 527
            • Satakunta

            #50
            Originally posted by Tonich View Post
            Yhtään neloskoneella olevaa bemaria en ole omistanut, enkä koskaan tule omistamaan. Jos oot bensa bemua ehtimässä, eikä tarvii olla tehoja ni osta 320i suoraan, siinä on sentään jo kutoskone, eikä ole juurikaan polttoaineen kulutuksissa yms. eroja
            320i oli valitettavasti kuutosella viimeisen kerran E46 korissa. E9x 320i on aina neljäsylinterinen joko N46 tai N43 moottorilla. Aika tuuripeliä varmasti että miten tuollainen 200 tkm ajettu N43 toimii.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17856
              • PKS

              #51
              Originally posted by N54 View Post
              320i oli valitettavasti kuutosella viimeisen kerran E46 korissa. E9x 320i on aina neljäsylinterinen joko N46 tai N43 moottorilla.
              Kolikon kääntöpuolena E9x 320i on erittäin korkeaviritteinen mutta samaanaikaan taloudellinen 4-cyl suorasuihkutusmoottori, joka on luonteeltaan erittäin kierrosystävällinen ottaen huipputehonsa vasta rajoittimella (7000RPM+). En lähtisi vertaamaan E46 320i, ainakaan saatesanoin "valitettavasti". N46 moottori ei herätä mitään kauheita aistimuksia, siitä olen samaa mieltä, vanhaa perinteistä suihkusuutintekniikkaa ja leikattu huipputeho, lähes 1-1 kuin aiempi N42 pienin muutoksin yläkerrassa.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • petaskil
                Newbiemmer
                • May 2017
                • 2
                • Oulu

                #52
                Tuli ostettua tuommonen 320 e91 vm 2011 ajettu 210 000 km ja sen jälkeen tulin tänne lueskelemaan näitä viestejä tästä moottorista. Ois vissii pitäny tehä toisin päin.. :think Olikohan tämä nyt sitten ihan susi ostos...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4629
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Spiddu View Post
                  Selvä homma, en ole vielä ottanut puskuria irti että näkisi mistä ne oikeasti vuotaa. Amerikanmaan pojilla vaan ollut usein vikana nuo O renkaat. ja siellä puhuivat, että ovat joku spessukoko mutta eipä ukaan sitä kokoa ollut kirjannut.
                  Älä nyt vaan puskuria mene irroittamaan. E90 lampunpesimen vuodon pystyy tsekkaamaan ottamalla siitä puskurista sen suojan irti mistä itse pesuri nousee ylös. Rohkeasti vain nostaa ylöpäin ja pitää samalla jollain pesurin päätä ylhäällä ja sitten levittää tuota osaa hiukan alapäästä jolloin se lähtee irti. Tällöin pystyy tarkastamaan vuotaako pesuri itsessään vai joku muu. Veikkaisin että vuoto tulee juurikin tuosta päästä. Sen pitäisi olla kokonaan kuiva jos pesuria ei ole juuri käytetty. Tippa nestettä päässä kielii siitä että se vuotaa.

                  Ja vaikka koko lampunpesurin haluaisi ottaa irti niin se lähtee niin irti että aluksi puretaan sisälokarin etuosa irti. Sitten vain talttapäällä sopivasti kampeaa tuolta pesimen välistä niin sen saa irti. Nyt jos uusi on jo hollilla niin sitten letku irti ja samaa rataa uuteen pesuriin kiinni. Uusi pesu kiinnittyy klipsuilla oikeassa asennossa kiinnikkeisiin ilman työkaluja. Ja tosiaan puskurista täytyy ottaa aluksi irti se salmiakin mallinen pesurin suoja...

                  Ja jos o-rengasta oot vailla niin vakio on 9mm sisäreijällä ja 1,5mm paksu. Oli yksi tuollainen hyllyssä niin mittasin. Materiaalina esim epdm on hyvä tuohon käyttöön. Saattaa olla että NBR pelaa myös.

                  Etrasta löytyy esim OR 8,73 X 1,78 EPDM joka saattaisi sopia tuohon. Kinukki kopiodenkaan o-renkaat eivät olleet aivan samankokoiset kuin alkuperäiset.

                  Tai sitten NBR vaihtoehto jota löytyy myös oikeassa koossa:


                  Jos satut asumaan tampereen lähellä niin tuollaisen tiivisteen voisit löytää mahdollisesti myös täältä:
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Habanerox
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 79
                    • Vantaa

                    #54
                    Originally posted by petaskil View Post
                    Tuli ostettua tuommonen 320 e91 vm 2011 ajettu 210 000 km ja sen jälkeen tulin tänne lueskelemaan näitä viestejä tästä moottorista. Ois vissii pitäny tehä toisin päin.. :think Olikohan tämä nyt sitten ihan susi ostos...
                    Jos huollettu säännöllisesti saattaa kestääkin, onko bensa vai diesel? Dieseleitä näkee 320:iä yli 400 000km ajettujakin.
                    BMW 330d e90 2006

                    Comment

                    • unam
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 62
                      • Kotka

                      #55
                      Kellään hajua mikä voi olla e92 330d kun ei starttaa, idriveen tulee vaan teksti "Ignition switched on". Ei siis lähde ees pyörittämään starttia. Koitettiin antaa lisävirtaa mutta ei vaikutusta.

                      Vikakoodit luin carlylla niin ei löydy mitään.
                      F11 525d xdrive
                      ex E92 330d

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        #56
                        Originally posted by unam View Post
                        Kellään hajua mikä voi olla e92 330d kun ei starttaa, idriveen tulee vaan teksti "Ignition switched on". Ei siis lähde ees pyörittämään starttia. Koitettiin antaa lisävirtaa mutta ei vaikutusta.

                        Vikakoodit luin carlylla niin ei löydy mitään.
                        Automaatti oletan autosi olevan sigusta päätellen niin kai painoit jarrupoljinta tarpeeksi kovaa jotta tunnistaa sen? En missään nimessä tarkoita ettet tätä osaisi/tietäisi mutta duuni kaverilla kävi tällainen pieni virhe kun jostain syystä jarrupoljin oli aivan kivi kova.

                        Jarrupolkimen kytkimestä pitäis tulla vikakoodi jos rikki.
                        Last edited by Järppä; 04-05-2017, 17:32.
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        • unam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 62
                          • Kotka

                          #57
                          Originally posted by Järppä View Post
                          Automaatti oletan autosi olevan sigusta päätellen niin kai painoit jarrupoljinta tarpeeksi kovaa jotta tunnistaa sen? En missään nimessä tarkoita ettet tätä osaisi/tietäisi mutta duuni kaverilla kävi tällainen pieni virhe kun jostain syystä jarrupoljin oli aivan kivi kova.

                          Jarrupolkimen kytkimestä pitäis tulla vikakoodi jos rikki.
                          Juu ei sentään tästä ole kyse
                          F11 525d xdrive
                          ex E92 330d

                          Comment

                          • stoikka
                            BTCF Member
                            • Jan 2014
                            • 38
                            • Oulu

                            #58
                            n54

                            kova kiihytys, seurauksena low pressure in the high pressure system ja kottiin nilikutus moodi. eikö tuon ymmärrä niin että matalapaine pumppu loppu. paineita ei carly suostu näyttään, paineen tuoton jos sais selevitettyä niin sais vissiin varmistettua. eli onko muita vaihtoehtoja ku toi tankin pumppu
                            135

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5442
                              • S:t Karins

                              #59
                              Originally posted by stoikka View Post
                              kova kiihytys, seurauksena low pressure in the high pressure system ja kottiin nilikutus moodi. eikö tuon ymmärrä niin että matalapaine pumppu loppu. paineita ei carly suostu näyttään, paineen tuoton jos sais selevitettyä niin sais vissiin varmistettua. eli onko muita vaihtoehtoja ku toi tankin pumppu
                              Ennemmin näissä on tapana että korkeapainepumppu kyykkää. Näin tuo vikakoodikin sanoo. Onko viritetty ja paljonko ajettu? INPA:lla näkisi myös railipaineen.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • petaskil
                                Newbiemmer
                                • May 2017
                                • 2
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by Habanerox View Post
                                Jos huollettu säännöllisesti saattaa kestääkin, onko bensa vai diesel? Dieseleitä näkee 320:iä yli 400 000km ajettujakin.
                                Bensa kone, on huollettu säännöllisesti ja todennäköisesti paljon matka-ajoa. Pitänee vissii ainaki öljyjä vaihella 10-15 tkm välein, jotta kestää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎