Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #91
    Originally posted by aku1979 View Post
    Vaihdoin viikonloppuna oikeanpuoleisen 330xd E91 reaktiotangon pallonivelen. Piti vaihtaa molemmat, mutta homma oli saatanasta. Huomasin samalla, että toinen kallistuksenvakaajan yhdystanko..mikähän on oikea nimitys?...on vähän vääntynyt! Mikähän tämän on voinut aiheuttaa? Vuosi sitten iskareiden vaihdon yhteydessä vaihdettu. Voikohan ne asentaa väärille puolille ja jos niin olisiko siinä syy?
    Voi asentaa väärinpäin. Kokemusta löytyy siitä, alumiiniset ainakin menevät väljiksi ennenaikojaan jos ovat väärinpäin. Väärinasennus vääntää koiranluuta kun ratti käännetään ääriasentoon.

    Pallot ovat hiukan eri kulmassa ja jos osia ei katso tarkkaan niin tuo saattaa jäädä huomaamatta. Myös l/r merkintä saattaa olla todella pienellä tekstillä ja se jäi itseltä siksi aluksi huomaamatta.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #92
      Originally posted by fraatti View Post
      Voi asentaa väärinpäin. Kokemusta löytyy siitä, alumiiniset ainakin menevät väljiksi ennenaikojaan jos ovat väärinpäin. Väärinasennus vääntää koiranluuta kun ratti käännetään ääriasentoon.

      Pallot ovat hiukan eri kulmassa ja jos osia ei katso tarkkaan niin tuo saattaa jäädä huomaamatta. Myös l/r merkintä saattaa olla todella pienellä tekstillä ja se jäi itseltä siksi aluksi huomaamatta.
      Ok. Ehkä se on sitten käynyt pikku oho.

      Comment

      • Rrooppee
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 119
        • Pirkanmaa

        #93
        Nothing
        Last edited by Rrooppee; 18-05-2017, 20:33. Reason: Nothing
        BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



        EDELLISET

        BMW F31 320d -13 ///M-sport
        BMW F31 320d -14 sportline
        BMW E46 330i -05 ///M-sport
        BMW E46 328i -00
        BMW E46 320i -02

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          #94
          Kannattaako tilata meyle HD:t kuten rikotutkin olivat vai ehkä jotain säädettävää tai muuten vain veikeämpää? Kesällä ehkä madallusjouset konien seuraksi.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #95
            Originally posted by aku1979 View Post
            Kannattaako tilata meyle HD:t kuten rikotutkin olivat vai ehkä jotain säädettävää tai muuten vain veikeämpää? Kesällä ehkä madallusjouset konien seuraksi.
            Meylet nyt ei ole mitkään kovin ihmeelliset kestoltaan. Lemförder kestää paljon paremmin. Riippuu paljonko mahdallat, että meneekö vakioilla vai ei.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              #96
              Originally posted by HTK12 View Post
              Meylet nyt ei ole mitkään kovin ihmeelliset kestoltaan. Lemförder kestää paljon paremmin. Riippuu paljonko mahdallat, että meneekö vakioilla vai ei.
              Ihan se perus h&r sport Oliko 30mm. Jotenkin rimpuloilta se varsi vaikuttikin, vaikkakin pallonivelet on kai vakiota järeämmät.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #97
                Originally posted by aku1979 View Post
                Jotenkin rimpuloilta se varsi vaikuttikin, vaikkakin pallonivelet on kai vakiota järeämmät.
                Meylen kaikista osista oon itse kuullut sen verran sontaa etten ainakaan koske niihin tikullakaan. Teettävät ilmeisesti siellä mistä halvimmalla saa.

                Profiteilestä kun katselee osia niin huomaa että monella eri merkillä myytävät vakaajan tangot ovat jotakuinkin yks yhteen ulkonäön osalta toistensa kanssa. Tiedä sitten kuinka monella eri merkillä myytävissä osissa valmistaja saattaa olla aivan sama paja. Oliko meylet alumiinia vai rautaa?

                Lemfjöderit tuhosin itse. Laitoin tilalle vanhat alkuperäiset. Lemfjöderit näyttivät aikapaljon samanlaisille kuin mitä nuo alkuperäiset olivat. Materiaali oli alumiinia.

                Vaihdetaan sitten uudet jahka tulee jotain tilattavaa saksasta ja saa samalla otettua muiden tavaroiden kanssa.

                Narinaheloista viisastuneena änkeen vastedes jokaisen nivelen täyteen vesivaseliinia ennen asennusta. Uudet narinahelat alkoivat kitisemään alla vuoden ikäisenä ja kun purkasin yhden uuden ennen kuin asensin sen kaverin autoon huomasin sen mitättömän vaseliinin määrän nivelessä.

                Omassa autossa aukaisin nivelet uudestaan ja ruittasin 50ml ruiskulla ja 2,2mm injektioneulalla vesivaseliinia kumien välistä nivelen täyteen. Neulan lyhentäminen ja koko höskän vesihauteessa pitäminen auttaa siihen että vaseliini tulee läpi neulasta.

                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • jönez
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 35
                  • Lahti

                  #98
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Narinaheloista viisastuneena änkeen vastedes jokaisen nivelen täyteen vesivaseliinia ennen asennusta. Uudet narinahelat alkoivat kitisemään alla vuoden ikäisenä ja kun purkasin yhden uuden ennen kuin asensin sen kaverin autoon huomasin sen mitättömän vaseliinin määrän nivelessä.

                  Omassa autossa aukaisin nivelet uudestaan ja ruittasin 50ml ruiskulla ja 2,2mm injektioneulalla vesivaseliinia kumien välistä nivelen täyteen. Neulan lyhentäminen ja koko höskän vesihauteessa pitäminen auttaa siihen että vaseliini tulee läpi neulasta.
                  Itellä sama homma; narinahelat vaihettu vajaa vuosi sitte ja nyt narisee pahemmin ku ennen vaihtoa. Onko tuota vaseliinin tai muun vastaavan injektoimista mahollista tehä helojen ollessa paikalla, vai pitääkö taas purkaa?

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #99
                    Originally posted by jönez View Post
                    Itellä sama homma; narinahelat vaihettu vajaa vuosi sitte ja nyt narisee pahemmin ku ennen vaihtoa. Onko tuota vaseliinin tai muun vastaavan injektoimista mahollista tehä helojen ollessa paikalla, vai pitääkö taas purkaa?

                    Itse tosiaan katkaisin tuon neulan lyhyemmäksi jotta sain vaseliinin kulkemaan siitä läpi. Ruiskun pitäminen kuumassa vesihauteessa hoitaa sen että vaseliinista tulee sen verran juoksevampaa että se tulee varsin mukavasti ruiskusta läpi.



                    Itse helasta otin pultin auki ja nostin pyöräntuentaa sen verran että sain sen kannatukselle. Sitten pääsin raottamaan sisempää kumin lukitusrinkulaa sen verran että ruiskun pää sopii tuosta sisään. Sitten nivel täyteen vaseliinia ja osittain irroitettu lukitusrinkula paikoilleen. Kun molemmat puolet nivelestä oli rasvattu niin tämän jälkeen kääntelin pultin avulla niveltä puolelta toiselle että rasva leviäisi nivelin sisällä mahdollisimman hyvin.

                    Sitten tuo pultti paikoilleen. Itse käytin sen paikoilleen saamiseen apuna tunkkia tukivarren alla. Muuten se tuntui olevan varsin huono menemään paikoilleen ja tuon kanssa saa muuten hermot ja aikaa kulumaan.

                    Tuossa kuva selventämään asiaa...

                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • rodpe
                      Bimmer Rookie
                      • May 2016
                      • 83
                      • Kokkola

                      Originally posted by rodpe View Post
                      Mikähän mahtaisi olla vikana parkkitutkissa kun antaa vääriä hälytyksiä satunnaisesti? Vaihdoin autoon takapuskurin ja käytin parkkitutkat irti. Toimii kyllä muuten normaalisti mutta välillä tulee vääriä hälytyksiä. Auto on 335i e92.
                      Nyt on siirretty antureita ulommas puskurista siten että anturin pää tulee noin millin puskurista yli. Puskurin vaihdossa piti antureille itse porata reijät ja liimata kiinnikkeet puskurin taakse ja kävi mielessä että jäikö anturit liian syvälle puskuriin ja ottaisi puskurista häiriötä. Samalla kävin kaikki liittimet crc:n hd vaseliinin kanssa läpi mutta vielä tulee virhe hälytyksiä. Ajotietokone ei anna mitään herjaa näistä. Näkeekö testerillä että olisiko jiku anturi pimeänä? :think

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by rodpe View Post
                        Nyt on siirretty antureita ulommas puskurista siten että anturin pää tulee noin millin puskurista yli. Puskurin vaihdossa piti antureille itse porata reijät ja liimata kiinnikkeet puskurin taakse ja kävi mielessä että jäikö anturit liian syvälle puskuriin ja ottaisi puskurista häiriötä. Samalla kävin kaikki liittimet crc:n hd vaseliinin kanssa läpi mutta vielä tulee virhe hälytyksiä. Ajotietokone ei anna mitään herjaa näistä. Näkeekö testerillä että olisiko jiku anturi pimeänä? :think
                        Testerillä näkee jokaisen anturin näyttämän etäisyyden erikseen. Kiertää auton ympäri ja katsoo toimiiko kaikki anturit. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa tutkailu sessio.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • teko
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 45
                          • Helsinki

                          Originally posted by jönez View Post
                          Itellä sama homma; narinahelat vaihettu vajaa vuosi sitte ja nyt narisee pahemmin ku ennen vaihtoa. Onko tuota vaseliinin tai muun vastaavan injektoimista mahollista tehä helojen ollessa paikalla, vai pitääkö taas purkaa?
                          Ei tarvitse purkaa. Itse olen tuollaisella injektioruiskulla suihkuttanut ATF-öljyä helaan purkamatta mitään pois.

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5202
                            • Stadi

                            Olikos noiss S65 koneissa mitään ihmeellistä tyyppivikaa? Kk laakerit toki, mutta jotain mitä kannattaa kuunnella/ katsoa/ muuten vaan ihmetellä koeajolla? Hakusessa siis M3 E93.
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4628
                              • Tampere

                              Originally posted by teko View Post
                              Ei tarvitse purkaa. Itse olen tuollaisella injektioruiskulla suihkuttanut ATF-öljyä helaan purkamatta mitään pois.
                              Järkeilin niin että vesivaseliini pysyy tuolla paikoillaan paremmin ja taitaa muutenkin olla oikea rasva tuollaiseen kohteeseen. Lisäksi yksikään ylimääräinen reikä kumissa ei ainakaan hyödytä mitään. Toki kyseessä oma auto ja purkaminen on huomattavasti työläämpi menetelmä.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Järkeilin niin että vesivaseliini pysyy tuolla paikoillaan paremmin ja taitaa muutenkin olla oikea rasva tuollaiseen kohteeseen. Lisäksi yksikään ylimääräinen reikä kumissa ei ainakaan hyödytä mitään. Toki kyseessä oma auto ja purkaminen on huomattavasti työläämpi menetelmä.
                                Oliskohan vaseliinispray hyvä tähän hommaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎