Originally posted by amisqo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by soundeffect View PostTuleeko noissa paketeissa kaikki 10 pulttia 17mm kannalla, vai mahtaako pari olla lukkopultteja?
Toki viimeistään kysymällä selviää, mutta täällä joku tuolta tilannut? Tulleja taitaa tulla parinkympin luokkaa.
Tilasin tuolta aikanaan kun halusin varmuudella sopivan setin, oikean pituisilla pulteilla. Ei ole ollut pahaa sanottavaa.1990 325i M Technic II
2016 420d Gran Coupe
ex:2006 330d M Sport
ex:2004 325i M Sport
Comment
-
-
Originally posted by ^Rikke View Post
Comment
-
-
Originally posted by rodpe View PostTämä kävis kyllä järkeen:think Ääni tuli tosiaan heti kun coilit vaihdoin ja näissä on camber säädöt yläpäissä joten korin ja yläpään välissä ei ole mitään vaimennus kumia. Tarkistin vielä äsken että onhan yläpäässä kaikki kiinni ja oli kyllä.
Comment
-
-
Joskus kun vaihtelin omaan e92 Bcn extremedropin niin jäi myös etupää kolisemaan. Koskaan en löytänyt sieltä mitään mikä sen vois aiheuttaa ja varsin 10 kertaa kävin jokaikisen pultin läpi.. Miten se vois kolista yläpäästä jos se on tiukasti vedetty runkoon kiinni?E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostNarinahelat pomppas katsastuksessa. Ei taida olla paha rasti vaihtaa? Pelican partsin ohjeessa otetaan takaiskarit irti...eihän tuo ole välttämätöntä? Tietty alhaalta irti, mutta ei kai kokonaan vai kanittaako se liikaa jos yläpää on kokonaan kiinni?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostJoskus kun vaihtelin omaan e92 Bcn extremedropin niin jäi myös etupää kolisemaan. Koskaan en löytänyt sieltä mitään mikä sen vois aiheuttaa ja varsin 10 kertaa kävin jokaikisen pultin läpi.. Miten se vois kolista yläpäästä jos se on tiukasti vedetty runkoon kiinni?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostRiittää kun otat alapään irti. Narinahelat saa suht. helposti irti, mutta uusien paikalleen laittamiseen kannattaa taiteilla työkalu jenkatapista (kestävästä), putkenpätkista tai hylsyistä. Voit myös lainata kunnon työkalua joltain pajalta. Muista mitata missä kohtaa ne vanhat siinä korvakkeessa on ja uudet sitten samaan kohtaan.Last edited by aku1979; 13-07-2017, 00:38.
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKysy tuolla oman alueesi vikakoodinlukija/koodaaja-topicissa apuja, eiköhän sieltä löydy PK-seudulla vaikka kuinka moni tekee, mutta varmaan löytyy apu lähempääkin, jossei muuta niin Salosta sitten viimeistään, olikos nimimerkki Suppari ja firma JW-Service.
Nyt on koodattu. Jw Service osasi hommansa. kiitos vinkistä!
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostKiitos vastauksesta! Miten tuo irroitus tapahtuu helposti? Toki samalla menetelmällä kuin kiinnittäminenkin eli erikoistyökalulla, mutta onko joku toinenkin köyhän miehen menetelmä? Tuntuu tämä yksilö olevan aika vahvasti ruostunut kiinni. Eikös tuo putkenpätkä / jengatappi työkalu pidä olla aika tarkkaan oikean kokoinen halkaisijaltaan eli hieman pienempi kuin hela(n.45mm)? Tuleehan tuo ulos kummastakin suunnasta, etten nyt yritä rutistaa sitä vain läjään? Kuskin puolella ainakin metallikehä tulee 10 milliä reunan yli. On taas helppo diy-askare kovin hankalan oloinen kun työkalut on mitä on
Eikä ainakaan e91 msport pre-lci vaatinut edes iskarin alapäiden irroitusta. Tunkilla sitten avitteli niin että sai ulkopään pultin takasin (sepä meinaskin olla vittumaisinta).
Pusla kannattaa luonnollisesti poistaa sitä kautta mistä on lyhin matka, eli sinne mistä se on jo 1/4 ulkona. Tasapaksu se on mutta mitä vähemmän ni sen vähemmän =)E91 320d -07 LeMans Blue
E30 316 -88 M50TUB25 Zinnoberrot
Comment
-
-
Originally posted by tumpu View PostEn lähtisi ite yrittämään edes ilman kunnon työkalua. Mitään ulosvedin viritelmää sinne väliin ei saa, joten osta/lainaa/teetätä/tee kierretankotyökalu tai vie huoltoon.
Eikä ainakaan e91 msport pre-lci vaatinut edes iskarin alapäiden irroitusta. Tunkilla sitten avitteli niin että sai ulkopään pultin takasin (sepä meinaskin olla vittumaisinta).
Pusla kannattaa luonnollisesti poistaa sitä kautta mistä on lyhin matka, eli sinne mistä se on jo 1/4 ulkona. Tasapaksu se on mutta mitä vähemmän ni sen vähemmän =)
Comment
-
-
Mitäs öljyä tuohon n54 335i laittaa, sisällä nyt 0w30 shelliä merkkiliikkeen toimesta vuoden takaa
ja motonetistä kun katsoin niin antaa vain 5w30 vaihtoehtoja mitkä on LL-04 hyväksyttyjä?
Mitä itse olette käyttäneet?
Ei viittis bemarilta hakea kun litrahinta taitaa kohota yli 30e
Muutenkin tuntuu että tuolla shellillä nakuttaa kovemmin nostajat kuin ennen..
tai sitten luulen vaan
Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostMitäs öljyä tuohon n54 335i laittaa, sisällä nyt 0w30 shelliä merkkiliikkeen toimesta vuoden takaa
ja motonetistä kun katsoin niin antaa vain 5w30 vaihtoehtoja mitkä on LL-04 hyväksyttyjä?
Mitä itse olette käyttäneet?
Ei viittis bemarilta hakea kun litrahinta taitaa kohota yli 30e
Muutenkin tuntuu että tuolla shellillä nakuttaa kovemmin nostajat kuin ennen..
tai sitten luulen vaan
Kiitos!
0w30 on ainakin kesäki aika luirua tuonne pataan, käy kumminkin melko lämpöisenä perusajossakin.
Monet öljyt varmasti ajavat asiansa, itse en juuri tuijota bmw:n LL04 luokitusta, koska pidän vaihtovälin 10k. Nykyajan öljyjen uskoisin olevan sen verran laadukkaita että voitelukyky säilyy hyvänä sen 10k km.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostPari öljynvaihtoa olen nyt laittanut Kendall victory m5. Talvella viskosoteetilla 5w40 ja kesällä 5w50. Monet ovat käyttäneet Castrollin Magnateccia ja joskus tuli täällä vastaan Valvoline vr1 Racing, varmasti hyviä vaihtoehtoja molemmat.
0w30 on ainakin kesäki aika luirua tuonne pataan, käy kumminkin melko lämpöisenä perusajossakin.
Monet öljyt varmasti ajavat asiansa, itse en juuri tuijota bmw:n LL04 luokitusta, koska pidän vaihtovälin 10k. Nykyajan öljyjen uskoisin olevan sen verran laadukkaita että voitelukyky säilyy hyvänä sen 10k km.
Joten tuskin katastrofaalisia eroja sitten..
Jos vaikka kokeilis tuota mobil 1 esp formula 5w30, helposti saatavilla ja
mitä nopee lukasin niin pitäisi olla ihan kohtuu hyvä vaihtoehto.
Kiitos!
Comment
-
Comment