Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rodpe
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 83
    • Kokkola

    Originally posted by amisqo View Post
    Yläpäät. Itelläni sama, vaihdoin etupäähän vakaajanpuslat, koiranluut, tukivarret puslineen ja raidetangot. Iskarin yläpäät jäi vaihtamati ja sama jatkui. Varsinkin jos on camber säädetty yläpää. Sielä ei kummoista kumivaimennusta ole. Ei ole rikki, on vain ominaisuus varsinkin jos alusta on jämäkkä :think

    Kaapissa oottelis tosin kumivaimennetut BC:n yläpäät mut en oo jaksanu ikinä ruuvaa kii.
    Tämä kävis kyllä järkeen:think Ääni tuli tosiaan heti kun coilit vaihdoin ja näissä on camber säädöt yläpäissä joten korin ja yläpään välissä ei ole mitään vaimennus kumia. Tarkistin vielä äsken että onhan yläpäässä kaikki kiinni ja oli kyllä.

    Comment

    • grz
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 274
      • Helsinki

      Originally posted by soundeffect View Post
      Tuleeko noissa paketeissa kaikki 10 pulttia 17mm kannalla, vai mahtaako pari olla lukkopultteja?
      Toki viimeistään kysymällä selviää, mutta täällä joku tuolta tilannut? Tulleja taitaa tulla parinkympin luokkaa.
      Kaikki pultit semmosia mitkä sopii suoraan orkkisvanteisiin. Ei lukkopultteja. Tullia tulee kyllä, en muista minkä verta.
      Tilasin tuolta aikanaan kun halusin varmuudella sopivan setin, oikean pituisilla pulteilla. Ei ole ollut pahaa sanottavaa.
      1990 325i M Technic II
      2016 420d Gran Coupe
      ex:2006 330d M Sport
      ex:2004 325i M Sport

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by ^Rikke View Post
        Tämä kiinnostaa minuakin. Mistä 2017 kartat kameratolpilla LCI:hin?
        Alla oleva?

        Mistä tuon tietää missä kameratolpat mukana?
        CIC:hen ei saa kameratolppia sisältävää karttaa.

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Narinahelat pomppas katsastuksessa. Ei taida olla paha rasti vaihtaa? Pelican partsin ohjeessa otetaan takaiskarit irti...eihän tuo ole välttämätöntä? Tietty alhaalta irti, mutta ei kai kokonaan vai kanittaako se liikaa jos yläpää on kokonaan kiinni?

          Comment

          • soukkadyydd
            Bimmer Rookie
            • Jun 2016
            • 92
            • Seinäjoki

            Originally posted by rodpe View Post
            Tämä kävis kyllä järkeen:think Ääni tuli tosiaan heti kun coilit vaihdoin ja näissä on camber säädöt yläpäissä joten korin ja yläpään välissä ei ole mitään vaimennus kumia. Tarkistin vielä äsken että onhan yläpäässä kaikki kiinni ja oli kyllä.
            Meikäläisellä sama homma, koiranluut ym on tsekattu. Tuosta yläpäästä se varmaan kuuluu. Jonkun verran on tullut vastaan myös puhetta että väljä hammastanko aiheuttas jäykemmissä alustoissa tuota kolinaa, mutta epäilen silti ite tuota yläpäätä:think

            Comment

            • Bmw92
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 147
              • Eteläkarjala

              Joskus kun vaihtelin omaan e92 Bcn extremedropin niin jäi myös etupää kolisemaan. Koskaan en löytänyt sieltä mitään mikä sen vois aiheuttaa ja varsin 10 kertaa kävin jokaikisen pultin läpi.. Miten se vois kolista yläpäästä jos se on tiukasti vedetty runkoon kiinni?
              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

              E92 325i
              E39 520i
              E46 316i

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                Originally posted by aku1979 View Post
                Narinahelat pomppas katsastuksessa. Ei taida olla paha rasti vaihtaa? Pelican partsin ohjeessa otetaan takaiskarit irti...eihän tuo ole välttämätöntä? Tietty alhaalta irti, mutta ei kai kokonaan vai kanittaako se liikaa jos yläpää on kokonaan kiinni?
                Riittää kun otat alapään irti. Narinahelat saa suht. helposti irti, mutta uusien paikalleen laittamiseen kannattaa taiteilla työkalu jenkatapista (kestävästä), putkenpätkista tai hylsyistä. Voit myös lainata kunnon työkalua joltain pajalta. Muista mitata missä kohtaa ne vanhat siinä korvakkeessa on ja uudet sitten samaan kohtaan.
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  Originally posted by Bmw92 View Post
                  Joskus kun vaihtelin omaan e92 Bcn extremedropin niin jäi myös etupää kolisemaan. Koskaan en löytänyt sieltä mitään mikä sen vois aiheuttaa ja varsin 10 kertaa kävin jokaikisen pultin läpi.. Miten se vois kolista yläpäästä jos se on tiukasti vedetty runkoon kiinni?
                  Itse laitoin extraprikat sinne väliin yläpuolelle niin loppu kolinat.
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Originally posted by AlpinWeiss View Post
                    Riittää kun otat alapään irti. Narinahelat saa suht. helposti irti, mutta uusien paikalleen laittamiseen kannattaa taiteilla työkalu jenkatapista (kestävästä), putkenpätkista tai hylsyistä. Voit myös lainata kunnon työkalua joltain pajalta. Muista mitata missä kohtaa ne vanhat siinä korvakkeessa on ja uudet sitten samaan kohtaan.
                    Kiitos vastauksesta! Miten tuo irroitus tapahtuu helposti? Toki samalla menetelmällä kuin kiinnittäminenkin eli erikoistyökalulla, mutta onko joku toinenkin köyhän miehen menetelmä? Tuntuu tämä yksilö olevan aika vahvasti ruostunut kiinni. Eikös tuo putkenpätkä / jengatappi työkalu pidä olla aika tarkkaan oikean kokoinen halkaisijaltaan eli hieman pienempi kuin hela(n.45mm)? Tuleehan tuo ulos kummastakin suunnasta, etten nyt yritä rutistaa sitä vain läjään? Kuskin puolella ainakin metallikehä tulee 10 milliä reunan yli. On taas helppo diy-askare kovin hankalan oloinen kun työkalut on mitä on
                    Last edited by aku1979; 13-07-2017, 00:38.

                    Comment

                    • KenKen
                      Newbiemmer
                      • Jul 2017
                      • 8
                      • Tammisaari

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Kysy tuolla oman alueesi vikakoodinlukija/koodaaja-topicissa apuja, eiköhän sieltä löydy PK-seudulla vaikka kuinka moni tekee, mutta varmaan löytyy apu lähempääkin, jossei muuta niin Salosta sitten viimeistään, olikos nimimerkki Suppari ja firma JW-Service.

                      Nyt on koodattu. Jw Service osasi hommansa. kiitos vinkistä!

                      Comment

                      • tumpu
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 25
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Kiitos vastauksesta! Miten tuo irroitus tapahtuu helposti? Toki samalla menetelmällä kuin kiinnittäminenkin eli erikoistyökalulla, mutta onko joku toinenkin köyhän miehen menetelmä? Tuntuu tämä yksilö olevan aika vahvasti ruostunut kiinni. Eikös tuo putkenpätkä / jengatappi työkalu pidä olla aika tarkkaan oikean kokoinen halkaisijaltaan eli hieman pienempi kuin hela(n.45mm)? Tuleehan tuo ulos kummastakin suunnasta, etten nyt yritä rutistaa sitä vain läjään? Kuskin puolella ainakin metallikehä tulee 10 milliä reunan yli. On taas helppo diy-askare kovin hankalan oloinen kun työkalut on mitä on
                        En lähtisi ite yrittämään edes ilman kunnon työkalua. Mitään ulosvedin viritelmää sinne väliin ei saa, joten osta/lainaa/teetätä/tee kierretankotyökalu tai vie huoltoon.

                        Eikä ainakaan e91 msport pre-lci vaatinut edes iskarin alapäiden irroitusta. Tunkilla sitten avitteli niin että sai ulkopään pultin takasin (sepä meinaskin olla vittumaisinta).

                        Pusla kannattaa luonnollisesti poistaa sitä kautta mistä on lyhin matka, eli sinne mistä se on jo 1/4 ulkona. Tasapaksu se on mutta mitä vähemmän ni sen vähemmän =)
                        E91 320d -07 LeMans Blue
                        E30 316 -88 M50TUB25 Zinnoberrot

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by tumpu View Post
                          En lähtisi ite yrittämään edes ilman kunnon työkalua. Mitään ulosvedin viritelmää sinne väliin ei saa, joten osta/lainaa/teetätä/tee kierretankotyökalu tai vie huoltoon.

                          Eikä ainakaan e91 msport pre-lci vaatinut edes iskarin alapäiden irroitusta. Tunkilla sitten avitteli niin että sai ulkopään pultin takasin (sepä meinaskin olla vittumaisinta).

                          Pusla kannattaa luonnollisesti poistaa sitä kautta mistä on lyhin matka, eli sinne mistä se on jo 1/4 ulkona. Tasapaksu se on mutta mitä vähemmän ni sen vähemmän =)
                          Jep samaa mieltä, että hyvin hankala tehdä ilman kunnon työkalua. Onnistuin rakentamaan suuresta hylsystä, putkesta ja ulosvetäjän kierretapista toimivan työkalun. Hurja munkki kävi, että hylsy oli passelin kokoinen. Vähän joutui antamaan dremeliä hylsyn sisäosalle. Kiitos ohjeista!

                          Comment

                          • Markojs
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 160
                            • Kirkkonummi

                            Mitäs öljyä tuohon n54 335i laittaa, sisällä nyt 0w30 shelliä merkkiliikkeen toimesta vuoden takaa
                            ja motonetistä kun katsoin niin antaa vain 5w30 vaihtoehtoja mitkä on LL-04 hyväksyttyjä?

                            Mitä itse olette käyttäneet?
                            Ei viittis bemarilta hakea kun litrahinta taitaa kohota yli 30e

                            Muutenkin tuntuu että tuolla shellillä nakuttaa kovemmin nostajat kuin ennen..
                            tai sitten luulen vaan

                            Kiitos!

                            Comment

                            • Bmw92
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 147
                              • Eteläkarjala

                              Originally posted by Markojs View Post
                              Mitäs öljyä tuohon n54 335i laittaa, sisällä nyt 0w30 shelliä merkkiliikkeen toimesta vuoden takaa
                              ja motonetistä kun katsoin niin antaa vain 5w30 vaihtoehtoja mitkä on LL-04 hyväksyttyjä?

                              Mitä itse olette käyttäneet?
                              Ei viittis bemarilta hakea kun litrahinta taitaa kohota yli 30e

                              Muutenkin tuntuu että tuolla shellillä nakuttaa kovemmin nostajat kuin ennen..
                              tai sitten luulen vaan

                              Kiitos!
                              Pari öljynvaihtoa olen nyt laittanut Kendall victory m5. Talvella viskosoteetilla 5w40 ja kesällä 5w50. Monet ovat käyttäneet Castrollin Magnateccia ja joskus tuli täällä vastaan Valvoline vr1 Racing, varmasti hyviä vaihtoehtoja molemmat.

                              0w30 on ainakin kesäki aika luirua tuonne pataan, käy kumminkin melko lämpöisenä perusajossakin.

                              Monet öljyt varmasti ajavat asiansa, itse en juuri tuijota bmw:n LL04 luokitusta, koska pidän vaihtovälin 10k. Nykyajan öljyjen uskoisin olevan sen verran laadukkaita että voitelukyky säilyy hyvänä sen 10k km.
                              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                              E92 325i
                              E39 520i
                              E46 316i

                              Comment

                              • Markojs
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 160
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by Bmw92 View Post
                                Pari öljynvaihtoa olen nyt laittanut Kendall victory m5. Talvella viskosoteetilla 5w40 ja kesällä 5w50. Monet ovat käyttäneet Castrollin Magnateccia ja joskus tuli täällä vastaan Valvoline vr1 Racing, varmasti hyviä vaihtoehtoja molemmat.

                                0w30 on ainakin kesäki aika luirua tuonne pataan, käy kumminkin melko lämpöisenä perusajossakin.

                                Monet öljyt varmasti ajavat asiansa, itse en juuri tuijota bmw:n LL04 luokitusta, koska pidän vaihtovälin 10k. Nykyajan öljyjen uskoisin olevan sen verran laadukkaita että voitelukyky säilyy hyvänä sen 10k km.
                                Okei, Itsellä pysyy tuo vaihtoväli vain +-5tkm / 1v.
                                Joten tuskin katastrofaalisia eroja sitten..

                                Jos vaikka kokeilis tuota mobil 1 esp formula 5w30, helposti saatavilla ja
                                mitä nopee lukasin niin pitäisi olla ihan kohtuu hyvä vaihtoehto.

                                Kiitos!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎