Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TPM1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 127
    • Kerava

    Originally posted by aku1979 View Post
    Yritin yks ilta kovasti googlailla ratkaisua, mutta eipä löydy oikeen mitään. Ehkäpä mitään erillistä relettä ei abs:lle ole. Boisikohan vika olla abs modulissa..hydro unit? Arvailua vain, kun en mikään abs-ekspertti ole. Mikä se tarkka virheilmoitus oli? Ajoitko ihan diagnostiikkaa jollain softalla vai miten erhe ilmenee?
    Korjaamolla ohjelmalla katsoivat ja muistaakseni vika oli ABS pumppu/rele. Siispä releestä jos sellainen on, niin ajattelin aloittaa :think

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by TPM1 View Post
      Korjaamolla ohjelmalla katsoivat ja muistaakseni vika oli ABS pumppu/rele. Siispä releestä jos sellainen on, niin ajattelin aloittaa :think
      Vian hakua ajatellen pitäisi olla se koodi. Ilman tarkkaa koodia melko hankala etsiä ratkaisua. Joku foorumilainen siellä voi lukea koodit INPA/ISTA:lla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by TPM1 View Post
        Korjaamolla ohjelmalla katsoivat ja muistaakseni vika oli ABS pumppu/rele. Siispä releestä jos sellainen on, niin ajattelin aloittaa :think
        Kannattaa hankkia itselle jonkunlainen ratkaisu virhekoodien lukuun...toki joku täältä varmasti voi auttaa nyt, mutta tulevaisuutta ajatellen.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Ei ole relettä. Moottoria ohjataan pääteasteella boksin sisällä. Joko se on hajonnut taikka moottori jumissa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            Originally posted by ahoIa View Post
            Pieni probleema auton etukaiuttimissa, kummaltakaan puolelta ei tule musiikkia. Ei kuulu penkkienkään alta mitään. Takaovien kaiuttimet toimivat. Kaiuttimien johdot ok. Onko etukajareille erillinen vahvistin jossain? Farkku 330 lci, järjestelmä koostuu m-style soittimesta, kahdesta takakaiuttimesta ja edessä on ovipilareissa korkeaääniset, ovissa yhdet kaiuttimet ja penkkien alla subbarit. Ilmeisesti siis business? Ja jos on vaikutusta, on myös cic ja kovalevy + aux toiminto.

            Edit: vasemmassa takakulmassa paksissa ei ole mitään vahvistinta, ei edes johtosarjaa. Ison suojalevyn, joka on juuri ennen takapenkkejä alla on vain piuhoja ja liittimiä. Tainnut joku edellinen omistaja viedä jotain, mutta mitä?
            Sen tavaratilan suojalevyn alla on ollut etukajareiden vahvistin. Tuossa omassa kulkineessani kyseisessä paikassa on Alpinen retrofit kitin vahvistin.
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • Werberi
              Newbiemmer
              • Aug 2017
              • 3
              • Suomi

              320d ketju

              Hei.
              Ensimmäinen kommentti kyseisessä paikassa, koska ensimmäistä BMW:tä vasta hankkimassa.

              Eli, olen katsellut 320d e91 mallin autoa, lci tietty houkuttelee. Nyt auto tiedossa ja olen menossa koeajamaan.
              MUTTA, ystäväni varoitti autosta, että kallis jakopääremppa tiedossa ellei sitten kerkeä hajottamaan koko moottoria.
              Kysymys siis on että mikä se surullisen kuuluisa moottori on?
              Itse olen/olin menossa katsomaan 2009 vuosimallin 184hp mallia.. Onko tässä se pelätty ongelma?
              En haluaisi aina ajaa varpaillaan "koska se menee vai meneekö"

              Moottoreita siis 163/177/184hp vai onko ongelma kaikissa?

              Kiitos.

              Comment

              • lassiv
                BTCF Member
                • Nov 2015
                • 312
                • Lahti

                Onhan tuo ketju ongelma aika yleinen kyseisessä N47 moottori tyypissä. Esim ketjua tuosta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266204

                Toki kyseistä moottoria on myyty todella isoa määriä, mutta onhan tuo ketju ongelma jokaisen myönnettävä että on yleinen ongelma. Isossa osassa koneita se korjaus on kuitenkin tehty 50-200tkm väliltä, niin se kertoo jo jotain. Käsittääkseni korjauksenkin jälkeen ilmestyy aikanaan taas uudestaan.

                Jos valitsee 2006 vuoden e91 niin saa vanhemman M47 moottorin (toki runkonumerolla kannattaa tarkistaa että mootorityyppi on varmasti M47), missä ei jakopää ongelmia ollut eikä käsittääkseni muitakaan isompia ongelmia. Toinen vaihtoehto on B47 joka on uusin moottori malli, tätä saa kuitenkin vasta 2014-2015 vuoden autoista lähtien.

                Kutosmoottorit on ongelmattomimpia näissä eli 325d ja 330d on sitten yksi vaihtoehto mitä voit katsella. 325d vaihtuu jossain välissä 4pyttyseksi, mutta taisi olla vasta myöhemissä vuosimalleissa.
                Last edited by lassiv; 27-08-2017, 10:20.

                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                Comment

                • Werberi
                  Newbiemmer
                  • Aug 2017
                  • 3
                  • Suomi

                  Originally posted by lassiv View Post
                  Onhan tuo ketju ongelma aika yleinen kyseisessä N47 moottori tyypissä. Esim ketjua tuosta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266204

                  Toki kyseistä moottoria on myyty todella isoa määriä, mutta onhan tuo ketju ongelma jokaisen myönnettävä että on yleinen ongelma. Isossa osassa koneita se korjaus on kuitenkin tehty 50-200tkm väliltä, niin se kertoo jo jotain. Käsittääkseni korjauksenkin jälkeen ilmestyy aikanaan taas uudestaan.

                  Jos valitsee 2006 vuoden e91 niin saa vanhemman M47 moottorin (toki runkonumerolla kannattaa tarkistaa että mootorityyppi on varmasti M47), missä ei jakopää ongelmia ollut eikä käsittääkseni muitakaan isompia ongelmia. Toinen vaihtoehto on B47 joka on uusin moottori malli, tätä saa kuitenkin vasta 2014-2015 vuoden autoista lähtien.

                  Kutosmoottorit on ongelmattomimpia näissä eli 325d ja 330d on sitten yksi vaihtoehto mitä voit katsella. 325d vaihtuu jossain välissä 4pyttyseksi, mutta taisi olla vasta myöhemissä vuosimalleissa.
                  Kiitos vastauksesta.
                  No voi rähmä, se tunne ku olit jo innostunu autosta. Pakko olla kaukaa viisas ja skipata.

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1121
                    • suomi

                    Originally posted by Werberi View Post
                    Kiitos vastauksesta.
                    No voi rähmä, se tunne ku olit jo innostunu autosta. Pakko olla kaukaa viisas ja skipata.
                    Mitäs jos ostaa sellaisen mihin se on tehty hiljattain? Tai yrittää tinkiä hiukan ja tekee/teettää sen remontin siihen?

                    Hinta pyörii 2000€ paikkeilla riippuen missä tekee.

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      Miltä ketjuongelma kuulostaa m57n2 moottorissa. Itsellä kuuluu moottorin etuosassa "kalkatusta" auton ollessa kylmä...häviää kun kunnolla lämmin. Ei varmaan näillä tiedoilla voi tehdä mitään diagnoosia, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?

                      Comment

                      • amisqo
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 1613
                        • Vantaa

                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Miltä ketjuongelma kuulostaa m57n2 moottorissa. Itsellä kuuluu moottorin etuosassa "kalkatusta" auton ollessa kylmä...häviää kun kunnolla lämmin. Ei varmaan näillä tiedoilla voi tehdä mitään diagnoosia, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?
                        onko nakutusta vai kalkatusta Kovaäänisiähän ne on muutekin
                        G30 530e iPerfomance M-sport -18
                        Ex: F30 330D M-sport -15
                        Ex: E90 330D M-sport -06
                        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                        Ex: e30 320i -89
                        Ex: e30 318iS -90

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by amisqo View Post
                          onko nakutusta vai kalkatusta Kovaäänisiähän ne on muutekin
                          Kalkatusta.

                          Comment

                          • Werberi
                            Newbiemmer
                            • Aug 2017
                            • 3
                            • Suomi

                            Originally posted by arben View Post
                            Mitäs jos ostaa sellaisen mihin se on tehty hiljattain? Tai yrittää tinkiä hiukan ja tekee/teettää sen remontin siihen?

                            Hinta pyörii 2000€ paikkeilla riippuen missä tekee.
                            Täytyy kysyä, autoliike kyseessä saattanee olla etteivät tiedä edes moisesta tyyppiviasta.
                            Tarkentaisitko mitä tarkoittaa "tehty"? Uusittu vain samoilla palikoilla vai onko järjestelmään tehty vahvistuksia, eli ongelma "tyyppivika" poistettu vai vain uusittu.
                            Jos oikein käsitin koko moottori täytyy poistaa korista päästäkseen jakoketjuun käsiksi 😱

                            Comment

                            • lassiv
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 312
                              • Lahti

                              Kellään tietoa tai arvauksia mitä jäähdytysnestettä näissä pitäisi olla/käyttää. Ei koho nouse ihan niin ylös että tulisi minimirajalle kun aukasee paisarin. Vaatisi siis muutamaa desiä jäähdytysnestettä. Lampulla koitin katsella nestettä se on joko sinistä tai sini/turkoosia.. vihreää se ei varmaan ollut. Mitähän tälläsesä 330d kuuluisi käyttää. Veikkaisin että siellä oikeat nesteet ovat, mutta tietäisi vaan mikä on tälläselle koneelle oikea neste ja voiko tuosta oikeasta nesteestä mitenkään varmistua muuta kun koittamalla vertailla lampulla nesteen väriä? :S e90 330d LCI 2009

                              Motonet lienee lähimpänä, jos sieltä löytyisi käypäinen neste niin olisi helpointa.
                              Last edited by lassiv; 27-08-2017, 23:22.

                              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                              Comment

                              • TPM1
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 127
                                • Kerava

                                Originally posted by Supa View Post
                                Ei ole relettä. Moottoria ohjataan pääteasteella boksin sisällä. Joko se on hajonnut taikka moottori jumissa.
                                Asia selvä. Onko tällaista tullut vastaan muualla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎