Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kermis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 64
    • Salo

    onko lämmitettävät sivupeilit jonkin napin takana?

    Tuli ostettua uusi kuskinpuolen peili kun vanha kärähtänyt. Koitin tuota vanhaa ottaa irti tuollaisilla listojenirroitustyökaluilla peilin takaata, ei lähtenyt mihinkään vaikka aika voimalla koitin. Lähteekö se nyt tuollain?

    Comment

    • juha77
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 749
      • Vaasa

      Originally posted by kermis View Post
      onko lämmitettävät sivupeilit jonkin napin takana?

      Tuli ostettua uusi kuskinpuolen peili kun vanha kärähtänyt. Koitin tuota vanhaa ottaa irti tuollaisilla listojenirroitustyökaluilla peilin takaata, ei lähtenyt mihinkään vaikka aika voimalla koitin. Lähteekö se nyt tuollain?
      Löytyskö noista apua


      e90 330ia
      E36 328i touring
      Ex:
      e46 330i touring facelift
      e46 318ci facelift
      e36 320i cab M-Sport
      e36 325i coupe
      e30 318i

      Comment

      • kermis
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 64
        • Salo

        Juu nämä katsottu, tuon lasin pitäisi kyllä itsessään lähteä irti, ei viitti ihan noin paljoa purkaa. On vaan niin pirun kovin kiinni.

        Comment

        • Petsku333
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 349
          • Kerava

          Originally posted by kermis View Post
          Juu nämä katsottu, tuon lasin pitäisi kyllä itsessään lähteä irti, ei viitti ihan noin paljoa purkaa. On vaan niin pirun kovin kiinni.


          Tästä ekat 30 sekunttia. Kyllä se sellasella vaan irti napsahtaa :think
          Seat Cupra 290

          Ex. F20 118i MHD Stage 2
          E60 2006 525i

          Comment

          • kermis
            Bimmer Rookie
            • Apr 2017
            • 64
            • Salo

            Originally posted by Petsku333 View Post
            https://www.youtube.com/watch?v=r996i17SX7w

            Tästä ekat 30 sekunttia. Kyllä se sellasella vaan irti napsahtaa :think
            kappas

            no kai sitä voi nyt vähän väkivaltaisemmin sieltä kammeta kun uusi lasi kerran jo tullut. :think

            Comment

            • Habanerox
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 79
              • Vantaa

              Originally posted by kermis View Post
              kappas

              no kai sitä voi nyt vähän väkivaltaisemmin sieltä kammeta kun uusi lasi kerran jo tullut. :think
              Vaihdoin keväällä molemmat peilit kun olivat huonokuntoiset ja ovat aika tiukasti kiinni mutta loksahtavat irti kun lastalla vääntää vaan. Uudet pitää myös painaa kunnolla kiinni että pysyvät mulla toinen irtosi kerran kun ei ollut ihan kunnolla.
              BMW 330d e90 2006

              Comment

              • wsq´_
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 458
                • Lohja

                Sigun auton puhallin häiriköimään. Eli puhaltaa vain pelkästää tuosta tuulilasille puhaltavasta napista. Muita säätöjä kun kokeilee niin ei puhalla mitään. Vikakoodeja ei vielä luettu.
                e36 m60

                Comment

                • pro_tinnitus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 273
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by Habanerox View Post
                  Vaihdoin keväällä molemmat peilit kun olivat huonokuntoiset ja ovat aika tiukasti kiinni mutta loksahtavat irti kun lastalla vääntää vaan. Uudet pitää myös painaa kunnolla kiinni että pysyvät mulla toinen irtosi kerran kun ei ollut ihan kunnolla.
                  Juu sellainen kunnon napsahdus pitää kuulua kun laittaa sen lasin paikalleen. Ja tosiaan ruuvarilla jossa teippiä nuo vaihtelin, ensin yksi kulma auki ja sitten siitä hiljalleen vääntää lasin irti.
                  E90 320d -05
                  EX: Z3 E36/8 3.0i

                  Comment

                  • Rikardo
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 715
                    • Karkkila

                    Originally posted by Rikardo
                    Tekeeköhän tällaisella yhtään mitään tai auttaiskohan se ongelmaan?


                    Etualatukivartta yritän E91:een vaihtaa, niin vaikka pultti ja mutteri lähtee auki, niin se ei vaan tuo pallonivel irtoa (http://cdn4.pelicanparts.com/BMW/tec...mall/pic06.jpg).
                    Lämpöä ja lekaakin on käytetty irroitusöljyjen kanssa.
                    Onkohan joku muu tapellut noiden pallonivelten kanssa?
                    Tuota ulosvetäjää en saanut sopimaan sopivasti paikoilleen että siitä olisi pystynyt käyttämään.
                    Käytössä on vain kuumailmapuhallin, että saakohan sillä annettua tarpeeksi lämpöä?
                    Haenko vielä Rost Flashia ja koitan sitäkin? Nyt on ollut vaan WD40:ä ja CRC:n perus irroitusöljyä.
                    Kerran aiemmin jo vaihdoin tuon tukivarren, niin silloin se lähti ihan nätisti irti.
                    ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                    ex:TitanSilber E91 330da
                    -Karkkila Connection-

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      Originally posted by wsq´_ View Post
                      Sigun auton puhallin häiriköimään. Eli puhaltaa vain pelkästää tuosta tuulilasille puhaltavasta napista. Muita säätöjä kun kokeilee niin ei puhalla mitään. Vikakoodeja ei vielä luettu.
                      Toimiiko penkinlämmitin tai takalasin lämmitin?
                      Jos ei niin voi olla akunsäästö tilassa auto ja akku latausta vaille tai vaihtokunnossa...

                      Em. Jos toimii niin sitten varmaan vikaa etsimään säädinpaneelista.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • siksta
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 675
                        • Orimattila

                        Taitaa alkaa akku vedellä viimeisiä, kun Webastoa käytellessä notkahtaa jännite 12,3V -> 11,6V siinä vaiheessa, kun sisäpuhallin lähtee päälle? :think
                        Jaksaa kyllä alkuun hyvin pitää tuon 12,3V, kun pelkkä weba käy ensin.
                        Auto jaksoi kyllä vielä hyvin käynnistyä tuolla 11,6 voltilla.. :think

                        Viikko sitten akku ladattu täyteen, mutta ei silloinkaan noussut jännite kuin 12,5 volttiin.

                        Viime talvena ei edes kylmimmillä keleillä tippunut kuin alimmillaan 11,9V.
                        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                        Comment

                        • kermis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 64
                          • Salo

                          Originally posted by kermis View Post
                          Starttimoottori paskana, 550€ osa, noin 3h työtä = 850€ arvio.

                          Pyysin öljyjä samaan syssyyn vaihtaa, äsken soittivat kun olivat öljyt laskeneet niin metallihiluja öljyn seassa / suodattimessa.

                          Auto on ollut minulla pari päivää yli 2kk / 4tkm ajanut.

                          semmosta. Soitto myyjäliikkeeseen kunhan rauhotun ja katotaan uusiksi.

                          edit: no liike kiisti kaiken, eivät penniäkään vastaan tule. Startti kuulemma ollut täysin toimiva kun auto on liikkeestä startannut ja se riittäisi syyksi, ei voinut olla yhtään rikki.

                          " kuitenkin 08 vanha auto"
                          " olet kuitenkin 4km ajanut tähän asti ongelmitta"

                          Startti nyt vaihdettu. Startti+öljyt,suodatin,raitisilmasuodatin, moottorin ilmansuodatin = 1160€ töineen. Startin piti tulla 3 arkipäivässä, kesti 8.. muutenkin oli aivan tolkutonta tiedonkulku huoltamon kanssa.

                          Eivät käyntiäänestä onneksi sanoneet mitään ihmeempää, perus liftersin nakutusta heidän mielestä, kysyin nyt myös paljonko sitä metallia oli siellä suodattimessa, kuulemma aika vähän, laittivat suodattimen konttiin niin näen itse sitten, auton haen huomenna. Meinasin nyt ajella rauhakseen noin 2tkm, voisi tehdä tuon forte-käsittelyn uusiksi ja uudet öljyt vaihtaa, katotaan onko metallia 2tkm jälkeen.

                          Huomasivat tosin sitten startin vaihdossa, että jäähdytysnesteen seassa on vähän "jotain" epäilivät öljyksi, ja kysyivätkin onko tehty kansiremppaa.. ei huoltokirjan mukaan ainakaan, täytyy nyt varmaan koittaa ottaa yhteys entiseen omistajaan ja kysellä vähän historiaa.. ei tällä uskalla ajaa

                          Comment

                          • Dusty
                            Bimmer Rookie
                            • May 2017
                            • 112
                            • Vantaa

                            Originally posted by kermis View Post
                            Startti nyt vaihdettu. Startti+öljyt,suodatin,raitisilmasuodatin, moottorin ilmansuodatin = 1160€ töineen. Startin piti tulla 3 arkipäivässä, kesti 8.. muutenkin oli aivan tolkutonta tiedonkulku huoltamon kanssa.

                            Eivät käyntiäänestä onneksi sanoneet mitään ihmeempää, perus liftersin nakutusta heidän mielestä, kysyin nyt myös paljonko sitä metallia oli siellä suodattimessa, kuulemma aika vähän, laittivat suodattimen konttiin niin näen itse sitten, auton haen huomenna. Meinasin nyt ajella rauhakseen noin 2tkm, voisi tehdä tuon forte-käsittelyn uusiksi ja uudet öljyt vaihtaa, katotaan onko metallia 2tkm jälkeen.

                            Huomasivat tosin sitten startin vaihdossa, että jäähdytysnesteen seassa on vähän "jotain" epäilivät öljyksi, ja kysyivätkin onko tehty kansiremppaa.. ei huoltokirjan mukaan ainakaan, täytyy nyt varmaan koittaa ottaa yhteys entiseen omistajaan ja kysellä vähän historiaa.. ei tällä uskalla ajaa
                            Voi perskule nyt on kyllä huonoa tuuria matkassa pahasti sulla :(
                            Last edited by Dusty; 04-11-2017, 00:08.
                            Kolhujen oikasut maalaamatta.

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Oletteko vaihtaneet laturin hihnapyörää? Vaatiiko erikoistyökaluja? Luulisi, ettei ole kovin hankala homma. Olen vaihtanut n. vuosi sitten hihnat, kiristäjän ja sen apurullan ja nyt kylmänä joku rulla vinkuu. En siis ole vielä varma mikä on kyseessä...voiko tuo laturin pyörä olla aiheuttaja? Autona 330d -06.
                              Last edited by aku1979; 03-11-2017, 21:31.

                              Comment

                              • kermis
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2017
                                • 64
                                • Salo

                                tässä nyt kuvaa suodattimesta

                                [spoiler]



                                ihan vähän näkyy päälipuolella tuota hilua, oli siis todella todella vähän..





                                [/spoiler]

                                Otettiin suodatin auki, tuo siis "pahin" kohta, muuten koko suodatin oli lähes puhdas, tuossa kohtiin vähän enemmän. Tuo isompi murunen melkein mureni sormissa.

                                Tosiaan huomautettiin myös siitä öljystä jäähdytinnesteen seassa, eiköhän se öljy pintaan nouse jos sitä siellä paljon on? Oli ehkä yhden tipan verran, siis todella todella vähän siinä pinnassa... koittavatkohan vaan myydä huoltoja..

                                Kavereitten mielipiteet molempiin ainakin olivat, että anna mennä vaan. Eihän tuo metalli nyt tietenkään tuonne todellakaan kuulu.. Jos nyt ajaa kiltisti sen 2tkm ja kattoo millainen suodatin sen jälkeen. Vai lähettäisikö myyjäliikkeelle kuvat, että tälläistä sieltä nyt tuli, jos vaikka maksaisivat selvittelyn, vai onkohan heidänkin mielestä tietysti normaalia kulumista..
                                Mitä mieltä muut?

                                e: miten nämä spoilerit toimii ei ajatus nyt kulje
                                Last edited by kermis; 04-11-2017, 11:30.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎