Originally posted by Zanddu
View Post
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Luultavasti kyseisen oven lukkoyksikkö entinen, uuteen osaan vaihtamalla korjaantuu. Toki voi yrittää korjata ko. yksikön jos rohkeutta riittää. Itse vaihdoin kuskinlukon saman vian vuoksi.
E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
-
Mulla oli jarruletkut rispaantuneet takaa ja koska putket ja letkut lähes "hitsaantuneet" niin putket vaihtoon samalla. Ei maksanut nyrkkipajalla n. 100€ vaihdettuna kun uudet putket tekivät. Vähän epäilen että tarvikeliikkeestä saisi muuta kuin letkuja, toki marmorilta saa.Originally posted by viliho View PostKukaan vaihdellut noita takapään jarruputkia? Siis viimeiset putket tuolla ennen viimeisiä letkuja. Mitkähän niiden mitat mahtaa olla, vai saako nuo tarvikeliikkeestä suoraan oikeilla mitoilla?
Kuvassa 8 ja 9
http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...ake_pipe_rear/E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
Moi,Originally posted by viliho View PostKukaan vaihdellut noita takapään jarruputkia? Siis viimeiset putket tuolla ennen viimeisiä letkuja. Mitkähän niiden mitat mahtaa olla, vai saako nuo tarvikeliikkeestä suoraan oikeilla mitoilla?
Kuvassa 8 ja 9
http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...ake_pipe_rear/
Yhteen E92 ja E87 vaihdellut noita ja ihan motonetin valmiilla putkilla mennyt. Tarkista kuitenkin osaluettelosta että E91:ssä ei ole eri osa:nro kuin edellämainituissa koreissa.
Comment
-
Justiinsa eilen vaihtelin omaan E91:een takajarruletkun kun ei mennyt leimasta läpi. Itse letkun vaihto ei mikään ihmeellinen ole, mutta niinkuin tuossa edelläkin todettiin, menee jarruputkikin samalla vaihtoon. Saa olla aika fakiiri että ehjänä aukeaa, mulla ei 380tkm ajetusta irronnut. Sopivasti oli motonettikin jo mennyt kiinni mutta tallilta löytyi putkea metritavarana, ja liittimetkin on ihan peruskamaa, niin äkkiähän tuosta itse teki uuden tilalle. Jos motonet on auki niin sieltä saa määrämittaisena yleismallisen sopivan pätkän. Voin mitata illemmalla.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Kiitos linkeistä, ja ainakin bmwfans:n mukaan pitäis olla sama letku kyseessä.Originally posted by Heikkiher View PostMoi,
Yhteen E92 ja E87 vaihdellut noita ja ihan motonetin valmiilla putkilla mennyt. Tarkista kuitenkin osaluettelosta että E91:ssä ei ole eri osa:nro kuin edellämainituissa koreissa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/23203...utki-101cm-A-A
Pitääpä huomenna soitella motonettiin ja kysellä noiden saatavuutta, netin saldo näyttää paikalliselle nollaa. Mutta totta noita saa muualtakin kun tietää vaan liittimen ja pituuden? Esim Hiflex ym hydrauliikkapuljut.
Harmillisesti ei kaverin tallista, ainakaan vielä, löydy työkaluja putkien tekoon.Originally posted by Supra^ View PostJustiinsa eilen vaihtelin omaan E91:een takajarruletkun kun ei mennyt leimasta läpi. Itse letkun vaihto ei mikään ihmeellinen ole, mutta niinkuin tuossa edelläkin todettiin, menee jarruputkikin samalla vaihtoon. Saa olla aika fakiiri että ehjänä aukeaa, mulla ei 380tkm ajetusta irronnut. Sopivasti oli motonettikin jo mennyt kiinni mutta tallilta löytyi putkea metritavarana, ja liittimetkin on ihan peruskamaa, niin äkkiähän tuosta itse teki uuden tilalle. Jos motonet on auki niin sieltä saa määrämittaisena yleismallisen sopivan pätkän. Voin mitata illemmalla.Last edited by viliho; 12-11-2017, 15:55.
Comment
-
Kolmekymppiä maksaa biltema/motonetOriginally posted by viliho View PostHarmillisesti ei kaverin tallista, ainakaan vielä, löydy työkaluja putkien tekoon.
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Kyllähän tuosta lienee apua, eli pitää saada autoa nostettua sen verran ylös, että sen pystyisi vaihtamaan alakautta.Originally posted by fraatti View PostOlisiko tuosta apua...

Ja pitänee alkaa metsästämään tuota lukkoyksikköäkin :think
Hajoaako tuo lukkoyksikkö siis yleensä siten, että ovet ei aukea tai mene kiinni keskuslukituksen kanssa? Manuaalisesti tuo toimii, ainakin vielä.
Ja voiko se siis hajota niin, ettei ovet aukea enää ollenkaan?
Comment
-
Mulla toiminut fiksattu jo muutaman vuoden. Tässä stooria. Kuvat hävinneet näköjään jonnekkin ajansaatossa...Originally posted by pro_tinnitus View PostLuultavasti kyseisen oven lukkoyksikkö entinen, uuteen osaan vaihtamalla korjaantuu. Toki voi yrittää korjata ko. yksikön jos rohkeutta riittää. Itse vaihdoin kuskinlukon saman vian vuoksi.
https://www.youtube.com/watch?v=e_KzDWeMj0s
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Jos lampounpesuri vuotaa niin sitten tuo pesuri vaihtoon, sitä ei saa purettua. Sen saa otettua irti etummaisen etusisälokarin pois purkamalla. Tilalle ei kannatta ostaa kiinalaista osaa vaikka ovatkin edullisempia. (vuotavat jo uutena, nim. kokemuksen syvä rintaääni). Vuodon huomaa helposti ottamalla puskurissa olevan pesurin luukun irti ja jos suuttimen pää on märkä se kertoo vuodosta. Kinukki maksaa parikymppiä ja alkuperäinen muistaakseni jotain 70€ luokkaa.Originally posted by ThePura View PostOliko tähän pissapoika vuotoon joku helppo kikka millä sen saa vuotamattomaksi vai oliko ainoa tapa irroittaa puskuri ja vaihtaa se muovinen osa??
valikoimaa
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Hei taas, uuden mahdollisen ongelman? kanssa tulen kyselemään
https://www.youtube.com/watch?v=A5rl...ature=youtu.be
pystyykö tuosta vinkumisesta sanomaan mitään? Ajoin eilen kotiin ja hiekkatiellä alkoi kuulua yhtäkkiä aivan järkyttävän kova vinkuminen, ainakin 10x mitä tuossa videolla.
No äkkiä auto tiensivuun, hiljaksiin koitin siinä lähteä taas jatkamaan, pari kertaa pysähdyin niin ääni katosi, todennäköisesti vain jokin kivi jossain, kun auto kukkui ihan normaalisti.
mutta joo, videoon palaten, nollatietämykselläni voisiko olla ketjunkiristin vaihdon tarpeessa? Tai jokin muu hihna? Tuo vinkuminen lähtenyt aina pois kun hetken ajanut, nyt on tuntunut jäävän, kauaa ei ole tuollaista pitänyt, ja niin hiljaista ollut, etten ole sen kummempaa pelännyt.
https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...n-n55-s55.html ?
-08, 160tkm, 330i.
Comment
-
Moniurahihna irti ja tutkimaan rullat ja kaikki hihnalla pyörivä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kuinkas hyvin kestää 06-07 330d automaattin neliveto tekniikka?? Jos työntää maltillista ohjelmaa sisään purkkiin ja järkikäytöllä? Onko näihin nelikonkestoihin tullut ongelmia jos voimaa ~300/600???Last edited by Turobimmer; 19-11-2017, 15:44.
Comment
-
Onko jollain ideoita mistä voisi johtua, kun auton akku loppui ja laitettiin boosterilla käymään, niin nyt ei toimi ikkunat, vilkut, pitkät eikä sisävalot. Lyhyet valot ja kaikki muut sähkölaitteet kyllä toimii. Lisäksi punainen auton ylösnostamista kehottava varotusvalo palaa.E92 335i 07
Ex: E46 328Ci 99
Comment
-
Akun varaus on niin alhainen että automatiikka pudottaa kaikki ei välttämättömät sähköhärpäkkeet pois pelistä. Samalla tulee tietysti helvetinmoinen määrä vikakoodeja. Lataa akku täyteen tai tarvittaessa uusi se, muita koodata uusi akku autoon. Tämän jälkeen lue ja poista vikakoodit.Originally posted by Mxa View PostOnko jollain ideoita mistä voisi johtua, kun auton akku loppui ja laitettiin boosterilla käymään, niin nyt ei toimi ikkunat, vilkut, pitkät eikä sisävalot. Lyhyet valot ja kaikki muut sähkölaitteet kyllä toimii. Lisäksi punainen auton ylösnostamista kehottava varotusvalo palaa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment