Yksi parkkitutka-anturi pimeenä.
Onko tarvikkeet toimivia vai haenko suosiolla marmorilta? :think
Jos halvemmalla haluut päästä ni toimintavarmempi käytetty orkkis anturi, ku uusi tarvike jossei ebaysta halua ostaa ni mm. Schmiedmann myy myös käytettyjä antureita
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
90kmh ja 110kmh mittarin mukaan tulee päästeltyä. Liikennevaloja ja ruuhkia ei matkanvarrella ole. Ex 320d n47 manuaali/takaveto kulutti samoilla reiteillä n.5.2l/100km (mitattu)
E91:een vaihdettiin vasen takapyörän laakeri viikko sitten. Nyt huomasin että vanne on sisäpuolelta öljyssä/rasvassa. Irrotin renkaan ja sitä töhnää oli roiskunut keskimmäisen yläpuolisen tukivarren renkaan puslaan, ja joka tukivarressa ja koiran luussa oli tahnamöykkyjä. Onkohan tuonne jäänyt jotain asentaessa, kun äkkiseltään vetarin suojakumi näytti ok:lta eikä siinä näkynyt hirveästi tuota öljyä/rasvaa. Onko tuossa keski/ylä tukivarren renkaan päässä öljyllä täytetty pusla (33326777980)? Jos se on mennyt? Pesin nyt kuitenkin paikat ja katon miltä vanne näyttää huomenna. :think
Bmw e91 n43, lievää öljyn käryä ohjaamossa.
Katsoin moottoritilasta, ainakaan tyhjäkäynnillä ei näyttänyt mistään pakokaasua vuotavan. Mistä kannattaisi vikaa etsiä?
E91:een vaihdettiin vasen takapyörän laakeri viikko sitten. Nyt huomasin että vanne on sisäpuolelta öljyssä/rasvassa. Irrotin renkaan ja sitä töhnää oli roiskunut keskimmäisen yläpuolisen tukivarren renkaan puslaan, ja joka tukivarressa ja koiran luussa oli tahnamöykkyjä. Onkohan tuonne jäänyt jotain asentaessa, kun äkkiseltään vetarin suojakumi näytti ok:lta eikä siinä näkynyt hirveästi tuota öljyä/rasvaa. Onko tuossa keski/ylä tukivarren renkaan päässä öljyllä täytetty pusla (33326777980)? Jos se on mennyt? Pesin nyt kuitenkin paikat ja katon miltä vanne näyttää huomenna. :think
Tai sitten on annettu vetarille vähän liikaa rakkautta ja se on sylkenyt muualta rasvat kuin rikkinäisestä kumista. Itellä kävi näin
Bmw e91 n43, lievää öljyn käryä ohjaamossa.
Katsoin moottoritilasta, ainakaan tyhjäkäynnillä ei näyttänyt mistään pakokaasua vuotavan. Mistä kannattaisi vikaa etsiä?
Tänään katsoin tarkemmin, näyttää vänkärin puolelta moottorin takaosasta käryävän kun moottorinsuoja on paikallaan.
Onkohan kannen tiiviste entinen...
Tai alipainepumppu kannen takapuolella. Se on tässä hieman erilainen kuin tyyppivikainen malli N42/46 moottoreissa, mutta kuitenkin riittävän samanlainen että voi tässäkin vuotaa. Vuotaa nimittäin suoraan pakoputken alkukäyrän päälle.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Tarkotus olisi vaihtaa öljyt tuohon -06 335i n54:seen.
Molemmat öljysuodatin kotelon/jalan tiivisteet vuotaa joten tarkotus olis vaihtaa ne samalla.
Imusarja otettava irti jotta saa viimisen pultin irti suodatinkotelosta,
tarvitseeko imusarjan tiiviste uusia aina vai voiko käyttää uudelleen?
(tiiviste uusittu 1300km sitten pähkinäpuhalluksen yhteydessä)
Yleensä kun on osat hakenu jotain pientä prokkista varten niin aina jotain
ylimääräistä tuppaa poikimaan, onko jotain mihin kannattaa varautua etukäteen
kyseisessä projektissa?
Tarkotus olisi vaihtaa öljyt tuohon -06 335i n54:seen.
Molemmat öljysuodatin kotelon/jalan tiivisteet vuotaa joten tarkotus olis vaihtaa ne samalla.
Imusarja otettava irti jotta saa viimisen pultin irti suodatinkotelosta,
tarvitseeko imusarjan tiiviste uusia aina vai voiko käyttää uudelleen?
(tiiviste uusittu 1300km sitten pähkinäpuhalluksen yhteydessä)
Yleensä kun on osat hakenu jotain pientä prokkista varten niin aina jotain
ylimääräistä tuppaa poikimaan, onko jotain mihin kannattaa varautua etukäteen
kyseisessä projektissa?
Suositus taitaa olla, että ne imusarjan tiivisteet vaihdetaan aina kun imusarja irroitetaan, mutta käytännössä ei välttämätöntä. Tässä remontissa imusarjaa ei tarvitse kokonaan irroittaa, riittää kun saa siirretty sentin pari, että saa sen pultin pois sieltä välistä.
Sen pultin tilalle voisi harkita pinnapultin ja mutterin laittamista, niin saattaisi olla ettei ensi kerralla tarvitsisi irroittaa koko imusarjaa?
Btw, ei kannata viivästyttää tiivisteiden vaihtoa, tuossahan menee potentiaalisesti vedet ja öljyt sekaisin.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Mistä se käytännössä voi sylkeä? En ole aiemmin törmännyt moiseen ongelmaan ja epäilen että laakerin asennuksella on tähän vaikutusta...
itselläni meni se vetarin ulommän pään "pelti" mikälie kokiskannumetalli niin solmuun kun paukuteltiin vetaria takaisin, että alkoi nauramaan saumasta ja sieltä se ilmeisesti tuli sauman välistä koska reikääkään ei siihen metalliin eikä kumiin tullut. :think Loppu öljyn leviäminen kun pistin molemmat uudet vetarit
Comment