Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by aku1979 View Post
    Se voi olla juuri näin. Ehkä vois jopa ostaa kokonaan uudet tapit ja laadukkaammat jarrupalat. Palat on uudet, mutta vinkuu välillä ja pölyttää punasta vanteet täyteen. Eihän takajarrujen jumittelut voi mitenkään aiheuttaa ravistuksia ohjaukseen?
    Niistä tapeista saat uudenveroiset kun pyöräntät niitä porakoneella vaikka 600 hiomapaperia vasten. Jos ostat kuitenkin uudet tapit, niin älä osta mitään halpoja tarvike tappeja. Itse laiskana erehdyin ostamaan ja vajaan vuoden päästä olivat roskiskamaa. Tosin ATÈ:n tapit maksaa saksassa ~6€/kpl, joten ei nuo nyt mahdottoman kalliit ole vaihtaakkaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by HTK12 View Post
      Niistä tapeista saat uudenveroiset kun pyöräntät niitä porakoneella vaikka 600 hiomapaperia vasten. Jos ostat kuitenkin uudet tapit, niin älä osta mitään halpoja tarvike tappeja. Itse laiskana erehdyin ostamaan ja vajaan vuoden päästä olivat roskiskamaa. Tosin ATÈ:n tapit maksaa saksassa ~6€/kpl, joten ei nuo nyt mahdottoman kalliit ole vaihtaakkaan.
      Ok kiitos vinkistä!

      Comment

      • murjaani
        Bimmer Rookie
        • Aug 2017
        • 32
        • Helsinki

        E93 M3 Airbag merkkivalo

        Carly antaa seuraavan vikakoodin:

        Advanced Crash and Safety Management (ACSM)
        Fault Code: 0093AC
        Fault Explanation::ZK4 / front seat airbag Links / Incorrect VIN / ZK4 / thorax side airbags front driver's side / System time error

        Onko kellään kokemusta viasta? Mistähän päin vikaa alkaisi korjaamaan?
        Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
        Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
        Typos by iPhone

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by murjaani View Post
          Carly antaa seuraavan vikakoodin:

          Advanced Crash and Safety Management (ACSM)
          Fault Code: 0093AC
          Fault Explanation::ZK4 / front seat airbag Links / Incorrect VIN / ZK4 / thorax side airbags front driver's side / System time error

          Onko kellään kokemusta viasta? Mistähän päin vikaa alkaisi korjaamaan?
          Onko kyllä Carly:llä sen verran mielenkiintoinen selite vialle, että lukaisisin vaikka ISTA:lla koodit. Tuon perusteella kun vika voisi olla kuskin ovi bägissä, väärässä vin numerossa, järjestelmän aika virheessä..
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by murjaani View Post
            Carly antaa seuraavan vikakoodin:

            Advanced Crash and Safety Management (ACSM)
            Fault Code: 0093AC
            Fault Explanation::ZK4 / front seat airbag Links / Incorrect VIN / ZK4 / thorax side airbags front driver's side / System time error

            Onko kellään kokemusta viasta? Mistähän päin vikaa alkaisi korjaamaan?
            93AC Side airbag, front left. Luultavasti bägivalo palaisi jos olis todellinen tai pysyvä tilanne?...en kyllä tiedä.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Mikä on tuo osa nelosen ja vitosen välissä? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0718 Autossa tosiaan vikisee kardaanin etuosa ja mietin voiko ääni kuulua muualta kuin ristinivelestä eli onko tuossa jotain laakeria yms?

              Toinen vika on potkurilentokonemainen jyrinä takaa n. 60 km/h ylöspäin. Ääni on mielestäni pahentunut lähiaikoina ja luulen, että resonoi myös auton lattiaan. Vähän kuin ajaisi nappularenkailla. Yritin jälleen testailla takapyörien laakereita, mutta eipä ne tärise, lonksu tai rahise. Jotain pientä väljää puslissa. Voiko tuo johtua takapyörien suuntauksesta...tai olisko se nyt ensimmäinen steppi? Pelottaa ja mietityttää, että onko koko voimansiirto menossa palasiksi eli vikaa myös takakardaanissa tai tasauspyörästössä. Vielä se jarrutärinä kaiken kukkuraksi.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by aku1979 View Post
                Mikä on tuo osa nelosen ja vitosen välissä? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0718 Autossa tosiaan vikisee kardaanin etuosa ja mietin voiko ääni kuulua muualta kuin ristinivelestä eli onko tuossa jotain laakeria yms?

                Toinen vika on potkurilentokonemainen jyrinä takaa n. 60 km/h ylöspäin. Ääni on mielestäni pahentunut lähiaikoina ja luulen, että resonoi myös auton lattiaan. Vähän kuin ajaisi nappularenkailla. Yritin jälleen testailla takapyörien laakereita, mutta eipä ne tärise, lonksu tai rahise. Jotain pientä väljää puslissa. Voiko tuo johtua takapyörien suuntauksesta...tai olisko se nyt ensimmäinen steppi? Pelottaa ja mietityttää, että onko koko voimansiirto menossa palasiksi eli vikaa myös takakardaanissa tai tasauspyörästössä. Vielä se jarrutärinä kaiken kukkuraksi.
                Siinä on laipan kiinnitysmutteri. Avatessa tai stefaa vaihtaessa pitää kierrokset ja paikka merkata että saa samaan paikkaan kiinni. Ainakin takaperässä krymppirengas säätää hammaskosketusta ja jos vetää liiantiukkaan niin vituiks män.

                Takana porsineen laakerin tunnistaa kyllä pyörittämällä rengasta ja pitämällä kättä jousessa.

                Koita "ajaa" auto nosturilla ja tutkia pystyykö äänen paikallistamaan. Mulla narahti perästä laakerit itsellä. Siitä onkin tarinaa tuolla tekniikka osiossa jossain.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • murjaani
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2017
                  • 32
                  • Helsinki

                  Originally posted by aku1979 View Post
                  93AC Side airbag, front left. Luultavasti bägivalo palaisi jos olis todellinen tai pysyvä tilanne?...en kyllä tiedä.
                  Bägivalo palaa kojetaulussa. Yhden kerran sai vian kuitattua pois Carlylla. Nyt ei enää kuittaannu.
                  Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
                  Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
                  Typos by iPhone

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Siinä on laipan kiinnitysmutteri. Avatessa tai stefaa vaihtaessa pitää kierrokset ja paikka merkata että saa samaan paikkaan kiinni. Ainakin takaperässä krymppirengas säätää hammaskosketusta ja jos vetää liiantiukkaan niin vituiks män.

                    Takana porsineen laakerin tunnistaa kyllä pyörittämällä rengasta ja pitämällä kättä jousessa.

                    Koita "ajaa" auto nosturilla ja tutkia pystyykö äänen paikallistamaan. Mulla narahti perästä laakerit itsellä. Siitä onkin tarinaa tuolla tekniikka osiossa jossain.
                    Tuo laakerin vaihto tais olla aika hirvee homma? Tuskin onnistuu tällaiselta sunnuntaimekaanikolta. Kannattaa varmaan takakardaani tsekata tukilaakerin yms. osalta?

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Toinen vika on potkurilentokonemainen jyrinä takaa n. 60 km/h ylöspäin. Ääni on mielestäni pahentunut lähiaikoina ja luulen, että resonoi myös auton lattiaan. Vähän kuin ajaisi nappularenkailla. Yritin jälleen testailla takapyörien laakereita, mutta eipä ne tärise, lonksu tai rahise. Jotain pientä väljää puslissa. Voiko tuo johtua takapyörien suuntauksesta...tai olisko se nyt ensimmäinen steppi? Pelottaa ja mietityttää, että onko koko voimansiirto menossa palasiksi eli vikaa myös takakardaanissa tai tasauspyörästössä. Vielä se jarrutärinä kaiken kukkuraksi.
                      Jospa nyt ensimmäiseksi tekisit perusteellisen jarruhuollon taakse. Ääni ja tärinä viittaavat vahvasti jumittaviin takajarruihin. Eli jarrupalat kanittaa.

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Originally posted by Tome View Post
                        Jospa nyt ensimmäiseksi tekisit perusteellisen jarruhuollon taakse. Ääni ja tärinä viittaavat vahvasti jumittaviin takajarruihin. Eli jarrupalat kanittaa.
                        https://bmwtis.info/guideline-for-ap...rrier-for-bmw/
                        Juuuu ei tuo mikään eka steppi ollutkaan. Maalaan ensin pirut seinille. Viikonloppuna edessä tämä homma. Helpoimmasta aloitetaan ja katsotaan mitä ongelmia poistuu.

                        Kiitos linkistä!
                        Last edited by aku1979; 15-06-2018, 13:53.

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Takalevyt irti ja tomaatti N:llä...miten helposti hubin pitäisi pyöriä? Aikasta jäykkä on.

                          Ihan normaalia taitaa olla, kun kaikki diffut ja muut akselistot pyörii mukana...
                          Last edited by aku1979; 16-06-2018, 13:13.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Takalevyt irti ja tomaatti N:llä...miten helposti hubin pitäisi pyöriä? Aikasta jäykkä on.

                            Ihan normaalia taitaa olla, kun kaikki diffut ja muut akselistot pyörii mukana...
                            Kyllähän siinä on vastusta, kun mukana pyörii vetari, perä, kardaani..
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kyllähän siinä on vastusta, kun mukana pyörii vetari, perä, kardaani..
                              Aivan. Mites laakerivian toteaminen jousivärinän perusteella...kyllähän tuossa jousessa tuntuu resonointia hieman, mutta onko se aina selkeä homma jos jousessa tuntuu jotain pörinää?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Aivan. Mites laakerivian toteaminen jousivärinän perusteella...kyllähän tuossa jousessa tuntuu resonointia hieman, mutta onko se aina selkeä homma jos jousessa tuntuu jotain pörinää?
                                Kyllähän se värinä jousessa yleensä aina kertoo laakeriviasta.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎