Tämähän se ratkaisi ongelman ainakin toistaiseksi, kiitokset! Pyörähti tämäkin mielessä, mutta paatuneena pessimistinä tuli jo kalliimmat huollot heti mieleen
Eipä mitn. Itse myös ajattelen aina pahinta...ei tule sitten suuria pettymyksiä
Onko kenelläkään alkanut jostain voimansiirrosta kuulumaan samantyyppistä hetekkamaista narinaa kuin narinahela pitää vioittuessaan? Itselläni 330xda natisee hitaassa vauhdissa tasaisella ja muuttuu nopeammaksi ja hitaammaksi riippuen vaihteesta. Yleensä narina häviää N:lle vaihdettaessa, mutta ei joka kerralla. Jos nostan auton ilmaan ja pyörittelen käsin renkaista, en saa ääntä kuulumaan. Jossain ulkomaan foorumilla vastaavan kuuloinen ääni oli todettu etukardaanin ristiniveleen. Etukardaanin nivelissä ei tuntunut ainakaan merkittävää välystä. Kuskin paikalla paikantaisin äänen auton etuosaan. Mikähän voisi olla kätevin diy keino löytää äänen aiheuttaja? Nostaa auto pukeille ja vaihdetta silmään? En tiedä tosin vaatiiko vastusta ennen kuin alkaa ääntää. Peruuttaessa en saa ääntä esiin.
318d vuotaa öljyä ja Karlalla meinasivat että kampiakselin stefa vuotaa, menee torstaina tutkittavaks. Kuinka iso operaatio on kyseessä kun olis nyt rahalle muutakin käyttöä?
No ei ole kummoinen remontti. Stefa ei paljon maksa. Vaihto vaatii laatikon irroituksen, mutta se ei ole ammattimaiselle pajalle pahakaan rasti.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Kukaan vaihdellut e90 takalasinnostajaa? Sitä vaijeriviritelmää? Ei juutupesta katsottuna ollut paha rasti, mutta onko mitään erikoista huomioitavaa? Lisäksi millä mönjällä laittelsisi äänieristettä vähän takasin paikalleen ku siel on jtn hemmetin bitumii
Moro! Kiinnostais tietää mahollisesti tulevan autoni varustetasosta.
On m-sport mutta onko muuten mitään erikoisuuksia? On ruskealla nahkasisustalla onko harvinaisempi, ku ei itelle ainakaan kovin useesti tullu vastaan? Auto siis 325ia e91 06vm
L801A National version Germany
P337A M Sports package
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S226A Sports suspension settings
S249A Multifunction f steering wheel
S2MEA BMW alloy wheel, M double spoke 194
S320A Deleted, model lettering
S321A Exterior parts in vehicle color
S386A Roof railing
S402A Electric panoramic roof
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AEA Armrest front, retractable
S502A Headlight cleaning system
S507A Park Distance Control (PDC), rear
S520A Fog lights
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S6AAA BMW TeleServices
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8SPA Control unit COP
Moro! Kiinnostais tietää mahollisesti tulevan autoni varustetasosta.
On m-sport mutta onko muuten mitään erikoisuuksia? On ruskealla nahkasisustalla onko harvinaisempi, ku ei itelle ainakaan kovin useesti tullu vastaan? Auto siis 325ia e91 06vm
L801A National version Germany
P337A M Sports package
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S226A Sports suspension settings
S249A Multifunction f steering wheel
S2MEA BMW alloy wheel, M double spoke 194
S320A Deleted, model lettering
S321A Exterior parts in vehicle color
S386A Roof railing
S402A Electric panoramic roof
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AEA Armrest front, retractable
S502A Headlight cleaning system
S507A Park Distance Control (PDC), rear
S520A Fog lights
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S6AAA BMW TeleServices
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8SPA Control unit COP
No eipä tuossa mitään ihmeellisyyksiä, karvalakin ja semi-ookoo-varustellun väliltä. Poppivehkeet voit ainakin varautua päivittämään jos haluat kuunnella muuta kuin YLEn aikaa, ne on tehtaalla unohdettu ihan kokonaan. Ainahan muunväriset nahat ovat mustia "harvinaisempia" mutta ei se yleensä ratkaisevasti auton hintaa/haluttavuutta yksinään lisää, kauneus on katsojan silmissä.
itselläni meni se vetarin ulommän pään "pelti" mikälie kokiskannumetalli niin solmuun kun paukuteltiin vetaria takaisin, että alkoi nauramaan saumasta ja sieltä se ilmeisesti tuli sauman välistä koska reikääkään ei siihen metalliin eikä kumiin tullut. :think Loppu öljyn leviäminen kun pistin molemmat uudet vetarit
Itseasiassa selvisi että vika on sama ja korjaamo vaihtoi uuden vetarin pahoitellen. Kattelin juutuubista, että vetarin voi vetää jonkinlaisella ohuella hylsyllä ja ulosvetäjällä kiinni, jolloin ei tarvitse käyttää voimakeinoja. Uskoisin tuon olevan oikeampi asennustapa kuin leka ja kirosanat...?
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Itseasiassa selvisi että vika on sama ja korjaamo vaihtoi uuden vetarin pahoitellen. Kattelin juutuubista, että vetarin voi vetää jonkinlaisella ohuella hylsyllä ja ulosvetäjällä kiinni, jolloin ei tarvitse käyttää voimakeinoja. Uskoisin tuon olevan oikeampi asennustapa kuin leka ja kirosanat...?
No eipä tuossa mitään ihmeellisyyksiä, karvalakin ja semi-ookoo-varustellun väliltä. Poppivehkeet voit ainakin varautua päivittämään jos haluat kuunnella muuta kuin YLEn aikaa, ne on tehtaalla unohdettu ihan kokonaan. Ainahan muunväriset nahat ovat mustia "harvinaisempia" mutta ei se yleensä ratkaisevasti auton hintaa/haluttavuutta yksinään lisää, kauneus on katsojan silmissä.
Joo, mitä ny bmw:n vin lukijalla katsoin niin neljä lisävarustetta ois saatavilla.
Saako näitä jossain asennetettua?
High-End sound system
Rear view camera
Spar/replacement key fob
Additional iDrive features
+ Oisko mitään vinkkejä autokaupoille lähtiessä, mihin kiinnittää huomiota, näitten tyyppivikoja jne
Auto siis N52B25 moottorilla. Auto liikkeessä myynnissä.
Mutta jatkokysymys itseltäni tähän, mikä tämä hylsy on ja miten siihen kierteet? Saako tuollaisen jostain ostaa?
Sorvista saa vaikka sellaisen missä molemmat e90 vetarien jengat päässä. Jos ei sorvia ja hätä tulee niin vetarin mutteristakin saa askarreltua. Laitan kohta kuvat molemmista.
edit. tuossa kuva
Mustassa kalikassa on molemmat jengat eri päissä, keskellä kierre vetovasaralle/kierretangolle.
Tuo vetarinmuttarista tehty on hitsattu putkenpätkään missä on päässä mutteri.
Sitten jos omistaa vielä napaan sopivan palikan niin pystyy vetarin samaan paikoilleen myös ilman vetovarasalla naputtelua... Tämä siis jos haluaa uudelle laakerille mahdollisiman hellää käsittelyä. Hiljattain vaihdoin 50tkm ajetut vaihdetut laakerit ja epäilen että tuossa pyöränlaakerin asennuksessa oli käytetty liikaa voimaa koska laakerit olivat noin lyhytikäiset. Nuo 50tkm kestäneet olivat fagit ja tilalle meni SKF:t.
Sorvista saa vaikka sellaisen missä molemmat e90 vetarien jengat päässä. Jos ei sorvia ja hätä tulee niin vetarin mutteristakin saa askarreltua. Laitan kohta kuvat molemmista.
edit. tuossa kuva
Mustassa kalikassa on molemmat jengat eri päissä, keskellä kierre vetovasaralle/kierretangolle.
Tuo vetarinmuttarista tehty on hitsattu putkenpätkään missä on päässä mutteri.
Sitten jos omistaa vielä napaan sopivan palikan niin pystyy vetarin samaan paikoilleen myös ilman vetovarasalla naputtelua... Tämä siis jos haluaa uudelle laakerille mahdollisiman hellää käsittelyä. Hiljattain vaihdoin 50tkm ajetut vaihdetut laakerit ja epäilen että tuossa pyöränlaakerin asennuksessa oli käytetty liikaa voimaa koska laakerit olivat noin lyhytikäiset. Nuo 50tkm kestäneet olivat fagit ja tilalle meni SKF:t.
Teettäispä korjaamot tällaisia itselleen, niin aika monelta muultakin ongelmalta selvittäisiin ja reklamaatioilta. Tuskin tulee montaa euroa hintaa jos joku paja putkesta moisen sorvaa. Parempi tietysti on teettää itselle ja asentaa itse.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Teettäispä korjaamot tällaisia itselleen, niin aika monelta muultakin ongelmalta selvittäisiin ja reklamaatioilta. Tuskin tulee montaa euroa hintaa jos joku paja putkesta moisen sorvaa. Parempi tietysti on teettää itselle ja asentaa itse.
No jep, on myös sellainen työkalu että en enää ikinä itse ryhdy hommiin ilman vastaavaa. Sen verran perseestä on koputella vetaria paikoilleen puuklapin ja moskan kanssa. Toisaalta tuntuu tuokin riippuvan autosta, E30 meni vetarit paikoilleen painamalla perille asti, E46 piti sitten leikkiä yo tavalla kunnes vihdoin sai puolikkaan kierteen esille ja pääsi mutterilla jatkamaan. Yksi E90 tässä lähipiirissä jäi yksinkertaisesti menemättä kierteiden osalle ollenkaan ja homma meni kokonaan vihkoon.
Fraatti voisi pyöräyttää muutaman sorvista ja laittaa meille kädettömille/sorvittomille myyntiin.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
e90:stä on kahdenlaisella erilaisella vetoakselin kierteellä m24 ja m27 riippuen mm moottorista yms.
Originally posted by dualfun
No jep, on myös sellainen työkalu että en enää ikinä itse ryhdy hommiin ilman vastaavaa. Sen verran perseestä on koputella vetaria paikoilleen puuklapin ja moskan kanssa. Toisaalta tuntuu tuokin riippuvan autosta, E30 meni vetarit paikoilleen painamalla perille asti, E46 piti sitten leikkiä yo tavalla kunnes vihdoin sai puolikkaan kierteen esille ja pääsi mutterilla jatkamaan. Yksi E90 tässä lähipiirissä jäi yksinkertaisesti menemättä kierteiden osalle ollenkaan ja homma meni kokonaan vihkoon.
Fraatti voisi pyöräyttää muutaman sorvista ja laittaa meille kädettömille/sorvittomille myyntiin.
Ei mullakaan ole sorvia. Tuttu sorvasi.
Tälläisen paint piirroksen sille tuolloin annoin.
Noihin vanhempiin vetarit menee usein helpostikin. Näihin uudempiin ei. Sen mukaan miten vetari on irronnut olen putsannut vetoakselin boorit eri tavoilla. Kunnolla jumissa olevan vetarin ja navan boorit olen putsannut kevysti pienellä viilalla ja akkukoneen teräsharjalla(veto/sivu). Helpommin irti lähtevistä vain vetoakselin boorit teräsharjalla.
Se vetarin takapää ei kestä hakkaamista kuten jo tässäkin todettiin.
Tuosta laakereiden kestosta olen itsekseni miettinyt että liittyykö ajallisesti laakerin pettämiseen jarrulevyn vaihto? (ja moskan tms käyttö levyä irroitettaessa?) Tiedän että talläisiä tapauksia on, eli esim alle ½ vuotta laakerin pettämisestä on vaihdettu levyt.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment