Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by Sid View Post
    Onko peilin automaattinen kallistuminen vakiotoiminto kaikissa E9x-malleissa? Omassa E91 -09 ei peili liikahda mihinkään, kun laittaa pakin päälle.
    En tiedä, mutta luulisi ettei ole kaikissa. Peilien sähköisensäädön puolenvalintanappi täytyy olla tietyllä puolella, jotta ominaisuus aktivoituisi....en muista kummalla.

    Comment

    • mikaell
      BTCF Member
      • Jul 2017
      • 422
      • Kla

      Mulla on takana toe ja cambberi säädettävät varret, ei tarvitse erillisiä papereita samalla muutoskatsastin, kun alustankin..
      Sekin on varmaan ihan asema kohtasta, että kiinnostaako vittuakaan koko varret jonkun muutoskatsastuksen osalta..



      Originally posted by Georgios Terziakis View Post
      Auto kävi nelipyöräsuuntauksessa ja joudun pari puslaa vaihtamaan taakse, ja camberitkin jäi takana "punaselle", samallahan tuonne vaihtais säädettävät tukivarret, vaatiiko ne jotain hyväksyntälappuja katsastuksessa?
      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
      p. 040 166 7576 / Whatsapp

      Comment

      • Mauri H.
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 270
        • Salo

        Originally posted by aku1979 View Post
        En tiedä, mutta luulisi ettei ole kaikissa. Peilien sähköisensäädön puolenvalintanappi täytyy olla tietyllä puolella, jotta ominaisuus aktivoituisi....en muista kummalla.
        Mulla kyllä kääntyy oli se valintanappi kummalla puolella vaan.
        F11 530D xDrive

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Originally posted by Mauri H. View Post
          Mulla kyllä kääntyy oli se valintanappi kummalla puolella vaan.
          Ok...varmaan lci:ssä sitten toisin.

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 938
            • Espoo

            Originally posted by aku1979 View Post
            Ok...varmaan lci:ssä sitten toisin.
            Molemmissa pre-lci-E9x:ssä, mitä minulla on / on ollut, tuo nappi pitää olla kuskin puolella (vasemmalla), jotta se kääntää pelkääjään peilin kanttariin. Tästähän oli kyse, eikä peilien tilttaamisesta koria vasten?
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by Mauri H. View Post
              Mulla kyllä kääntyy oli se valintanappi kummalla puolella vaan.
              Ei pitäis kyllä kääntyä...
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • awd-69
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 229
                • Sawo

                Ei kääntynyt minullakaan LCI:ssa, kuin napin ollessa vasemmalla.
                F10 530d xdrive LCI

                EX: E90 320d xdrive LCI

                Comment

                • Mauri H.
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 270
                  • Salo

                  Täytyy oikein kokeilla että muistanko väärin...
                  F11 530D xDrive

                  Comment

                  • e39 ukko
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2018
                    • 36
                    • Joensuu

                    E91 takakontin lipan maadoitusliuskat poikki

                    Elikkä 2 liuskaa oli poikki. Onkohan niitä vielä enemmän jossakin? Ja vaikuttaako tuo antennivahvistimen toimintaan kun ne liuskat oli poikki? Keskuslukitus ei meinaan vieläkään toimi vaikka on uusi antennivahvistin..

                    Comment

                    • Haato
                      Newbiemmer
                      • Oct 2018
                      • 7
                      • Pori

                      Originally posted by SilverHawk View Post
                      E90:ssä on etuvalojen umpiot tässä kunnossa. Ei mitään hajua miten ne ovat tuohon kuntoon päässeet, mutta onko noille mitään tehtävissä? Umpioiden kiillotus vai kokonaan uudet?

                      Näyttää ku ois pientä halkeamaa koko umpio täynnä.

                      Mulla ei ollu tuota pienehköä halkeamaongelmaa noin pahana. (Näyttänee tuolta kun UV-suoja lähtee ja luonto alkaa vaikuttaa?) Lähinnä harmaantuneet ja pientä koloa täynnä kun tullut kiveä ja muuta shaissea. Päätin sitten testata miten käy. Otti aikaa vajaan tunnin nuo molemmat umpiot.

                      1. Teippailin umpion ympäristön niin että maalipinta on suojassa ja vaan umpio näkyy ja 1000, 1500, 2000 vesihiomapaperia vesiämpäriin hetkeksi likoamaan
                      2. Suihkepulloon vettä ja aloittelin tuolla karkeimmalla ja suihkuttelin vettä koko ajan että pysyy märkänä ja se irtoava aines valuu pois. Totesin sopivaksi tuon 1000 ja sitten pykälä kerrallaan ja 2000 viimeinen. Huomasin parissa kohdassa että meni joku pinta läpi siitä, ja totesin ettei enempää tarvi kun kokonaisuus näytti jo tasaiselta.
                      3. Hionnan jälkeen vielä huuhtelin ja kuivasin umpiot. Tässä vaiheessa aivan sumeat ja harmaat ja varsinkin kuivana.
                      4. Kiillotusmyllyllä Scholl S3 ja leikkaava vaahtomuovilaikka, jolla ajelin nuo umpiot, kovat kierrokset alkuun, lämpöjen nousua pitää varoa ettei saa tuota pleksiä halkeamaan tai vielä pahemmaksi mitä oli aiemmin. Sitten pienemmillä kierroksilla loppuun, totesin että se riittää.
                      5. Teipit veks ja lopuksi huolellinen putsaus IPAlla että saa myllytahnat pois joka paikasta.
                      6. Päälle vielä Nasiol ZR53 pinnoite ja vähän yli vuorokausi oli aikaa antaa kuivaa autotallissa
                      Attached Files

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1828
                        • N/A

                        Originally posted by Haato View Post
                        Mulla ei ollu tuota pienehköä halkeamaongelmaa noin pahana. (Näyttänee tuolta kun UV-suoja lähtee ja luonto alkaa vaikuttaa?) Lähinnä harmaantuneet ja pientä koloa täynnä kun tullut kiveä ja muuta shaissea. Päätin sitten testata miten käy. Otti aikaa vajaan tunnin nuo molemmat umpiot.

                        1. Teippailin umpion ympäristön niin että maalipinta on suojassa ja vaan umpio näkyy ja 1000, 1500, 2000 vesihiomapaperia vesiämpäriin hetkeksi likoamaan
                        2. Suihkepulloon vettä ja aloittelin tuolla karkeimmalla ja suihkuttelin vettä koko ajan että pysyy märkänä ja se irtoava aines valuu pois. Totesin sopivaksi tuon 1000 ja sitten pykälä kerrallaan ja 2000 viimeinen. Huomasin parissa kohdassa että meni joku pinta läpi siitä, ja totesin ettei enempää tarvi kun kokonaisuus näytti jo tasaiselta.
                        3. Hionnan jälkeen vielä huuhtelin ja kuivasin umpiot. Tässä vaiheessa aivan sumeat ja harmaat ja varsinkin kuivana.
                        4. Kiillotusmyllyllä Scholl S3 ja leikkaava vaahtomuovilaikka, jolla ajelin nuo umpiot, kovat kierrokset alkuun, lämpöjen nousua pitää varoa ettei saa tuota pleksiä halkeamaan tai vielä pahemmaksi mitä oli aiemmin. Sitten pienemmillä kierroksilla loppuun, totesin että se riittää.
                        5. Teipit veks ja lopuksi huolellinen putsaus IPAlla että saa myllytahnat pois joka paikasta.
                        6. Päälle vielä Nasiol ZR53 pinnoite ja vähän yli vuorokausi oli aikaa antaa kuivaa autotallissa
                        Tällä samalla menetelmällä olen nuorentanut useamman umpion, suosittelen. Tulee kuin uusi.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Homebrew
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 351
                          • Paimio

                          Originally posted by e39 ukko View Post
                          Elikkä 2 liuskaa oli poikki. Onkohan niitä vielä enemmän jossakin? Ja vaikuttaako tuo antennivahvistimen toimintaan kun ne liuskat oli poikki? Keskuslukitus ei meinaan vieläkään toimi vaikka on uusi antennivahvistin..
                          Tossa kohtaa suuntaisin jo katseen takaluukun oikeanpuoleiseen johtosarjaan.. Kumihaitarin sisältä varmaan johtoja poikki..
                          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                          Ex. E91 330d -07

                          Comment

                          • 88BMW
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 127
                            • Tuusula

                            Webaston muokkaus

                            Talvi kun alkaa tememään tuloaan, niin mitä kaikkea tuohon 300-sarjan webaston muutokseen piti tehdä, että se lämmittää myös moottorin? :think
                            Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                            Ex: -
                            -E91 330d -07 M-sport
                            -E46 330Ci -03 M-sport ll
                            -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                            -E39 530d -00 M-sport

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by 88BMW View Post
                              Talvi kun alkaa tememään tuloaan, niin mitä kaikkea tuohon 300-sarjan webaston muutokseen piti tehdä, että se lämmittää myös moottorin? :think

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Kehnot valot alkoi ärsyttää näin syyspimeillä. Oletteko millaisia lisäledejä asennelleet? Onko rekkarin yläreuna paras kohta valaisimelle?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎