Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Auto on 320d m47 koneella ja ilmansuodattimen suojakansi ei mene kirveelläkään takaisin paikalleen. Eli en saa sitä kohtaamaan ruuvinreikiä vaikka miten kääntelis. Oli kyl tosi vit###umainen ottaa poiskin mutta takaisinlaitto näköjään vastustaa vielä enemmän. Onko siinä siis joku juoni mitä en tajua? Oli kyllä vanha suodatin niin musta että oli varmaan alkuperäinen
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Vähän väärä topic ehkä, mutta kysyn kuitenkin. Eli huomasin, että kahdessa renkaassa vuotaa venttiilinrunko. Viikossa renkaat aika lailla tyhjät. Rengasliike tuskin vaihdoista paljon veloittaa, mutta onko kokemuksia vaihtamisesta itse rengasta irroittamatta?
Renkaat on uusittu liikkeessä joku aika sitten ja sinänsä vähän harmi, etteivät tarkastaneet venttiilien kuntoa.
Comment
-
Ei tuota venttiiliä saa pois kuin sisäkautta? Jotkut liikkeet vaihtaa aina myös uudet venttiilit rengasrumban yhteydessä. Jokatapauksessa aika harvinainen vika.Originally posted by aku1979 View PostVähän väärä topic ehkä, mutta kysyn kuitenkin. Eli huomasin, että kahdessa renkaassa vuotaa venttiilinrunko. Viikossa renkaat aika lailla tyhjät. Rengasliike tuskin vaihdoista paljon veloittaa, mutta onko kokemuksia vaihtamisesta itse rengasta irroittamatta?
Renkaat on uusittu liikkeessä joku aika sitten ja sinänsä vähän harmi, etteivät tarkastaneet venttiilien kuntoa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Olisko käyny silleen että rengasliike on laittanu uudet venttiilit ja rikkonut ne samalla siinä. Näin kävi mulla oli halki venttiili melko juuresta.Originally posted by aku1979 View PostVähän väärä topic ehkä, mutta kysyn kuitenkin. Eli huomasin, että kahdessa renkaassa vuotaa venttiilinrunko. Viikossa renkaat aika lailla tyhjät. Rengasliike tuskin vaihdoista paljon veloittaa, mutta onko kokemuksia vaihtamisesta itse rengasta irroittamatta?
Renkaat on uusittu liikkeessä joku aika sitten ja sinänsä vähän harmi, etteivät tarkastaneet venttiilien kuntoa.
Paikallaan ei vaihto onnistu. Rengas oltava luonnollisesti tyhjä että saa sisäkautta venttiilin paikalleen. Jos on prässi ja uudet venttiilit niin onnistuu itse vaihtaa kun pyörä irti.Last edited by bemmidee; 26-03-2018, 21:23.
Comment
-
Näin on voinut käydä ja jos liike olisi paikkakunnalla, vaatisin fiksaamaan samaan rahaan.Originally posted by bemmidee View PostOlisko käyny silleen että rengasliike on laittanu uudet venttiilit ja rikkonut ne samalla siinä. Näin kävi mulla oli halki venttiili melko juuresta.
Paikallaan ei vaihto onnistu. Rengas oltava luonnollisesti tyhjä että saa sisäkautta venttiilin paikalleen. Jos on prässi ja uudet venttiilit niin onnistuu itse vaihtaa kun pyörä irti.
Miksi kysyin tuota vaihtamista ilman renkaan irroitusta on tämä video/työkalu https://youtu.be/k7PxVeaYCco . En kyllä halua lähteä kokeilemaan onnistuuko homma tuolla...kätevältä näyttää, mutta epäilen toimivuutta.
Comment
-
Olen tätä aiemminkin kysynyt, mutta en nyt löytänyt vastauksia. Auto tuntuu edelleen jotenkin ponnettomalta alarekisterissä ja sitä se on ollut aina. Mitään dramaattisia koodeja ei löydy. Pari vuotta takaperin kulku tuntui hetken hyvältä diesel-suodattimen ja etu/takaperän öljyjen vaihdon jälkeen. Miten tuollaista ongelmaa lähtisi tutkimaan syvällisemmin? Alipainejärjestelmää vai polttoainelinjaa ja miten tarkemmin? Olen vaihtanut maffin, mapin, polttoainesuodattimen, imusarjan läpät poistettu, suuttimen korjausarvot tarkastettu(tyhjäkäynnillä), dpf-tyhjä, kaasuläppä vaihdettu...nämä nyt ainakin tulee mieleen. Lisäksi autolla tuntuu olevan joitakin hyviä päiviä kun vastaa alhaalta kaasuun hyvin, mutta yleensä alavääntö/kaasuvaste ei tunnu hyvältä.
Comment
-
Live-datasta tutkimaan Rail-paineet ja ahtopaineet ensimmäiseksi.Originally posted by aku1979 View PostOlen tätä aiemminkin kysynyt, mutta en nyt löytänyt vastauksia. Auto tuntuu edelleen jotenkin ponnettomalta alarekisterissä ja sitä se on ollut aina. Mitään dramaattisia koodeja ei löydy. Pari vuotta takaperin kulku tuntui hetken hyvältä diesel-suodattimen ja etu/takaperän öljyjen vaihdon jälkeen. Miten tuollaista ongelmaa lähtisi tutkimaan syvällisemmin? Alipainejärjestelmää vai polttoainelinjaa ja miten tarkemmin? Olen vaihtanut maffin, mapin, polttoainesuodattimen, imusarjan läpät poistettu, suuttimen korjausarvot tarkastettu(tyhjäkäynnillä), dpf-tyhjä, kaasuläppä vaihdettu...nämä nyt ainakin tulee mieleen. Lisäksi autolla tuntuu olevan joitakin hyviä päiviä kun vastaa alhaalta kaasuun hyvin, mutta yleensä alavääntö/kaasuvaste ei tunnu hyvältä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Nyt tarvitaan apuja.. Aamulla menin autolle ja ihmetteilin kun ovet ei aukea kahvasta ja kokeilin avaimesta, niin sama homma. Sain ovet auki huoltoavaimella ja keskuslukitus toimi ihan normaalisti. Keyless go kokonaan poissa pelistä, ei käynnistynyt auto ennen kuin avain oli kolossaan. Apparin peili oli jäänyt peruustus asentoon ja penkin muisti ei toimi. Cic mennyt Saksan kielelle ja lämppäri off asennossa. Onko jollain ollut vastaavaa? Piuhan päähän pääsen vasta ensiviikolla.F82 harraste
Comment
-
Akku ok? Auttaiskohan miinusnavan irroitus hetkeksi.Originally posted by -JMV- View PostNyt tarvitaan apuja.. Aamulla menin autolle ja ihmetteilin kun ovet ei aukea kahvasta ja kokeilin avaimesta, niin sama homma. Sain ovet auki huoltoavaimella ja keskuslukitus toimi ihan normaalisti. Keyless go kokonaan poissa pelistä, ei käynnistynyt auto ennen kuin avain oli kolossaan. Apparin peili oli jäänyt peruustus asentoon ja penkin muisti ei toimi. Cic mennyt Saksan kielelle ja lämppäri off asennossa. Onko jollain ollut vastaavaa? Piuhan päähän pääsen vasta ensiviikolla.
Comment
-
Kokeile ensimmäisenä ladata akku täyteen.Originally posted by -JMV- View PostNyt tarvitaan apuja.. Aamulla menin autolle ja ihmetteilin kun ovet ei aukea kahvasta ja kokeilin avaimesta, niin sama homma. Sain ovet auki huoltoavaimella ja keskuslukitus toimi ihan normaalisti. Keyless go kokonaan poissa pelistä, ei käynnistynyt auto ennen kuin avain oli kolossaan. Apparin peili oli jäänyt peruustus asentoon ja penkin muisti ei toimi. Cic mennyt Saksan kielelle ja lämppäri off asennossa. Onko jollain ollut vastaavaa? Piuhan päähän pääsen vasta ensiviikolla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Onko miten vanha akku? Jos enemmän ikää ja ongelmat häviää lataamalla, niin kannattaa harkita akun vaihtamista. Matalat jännitteet aiheuttaa näissä kaikenlaista kivaa.Originally posted by -JMV- View PostAkku voi tosiaan olla syypää. Mittasin äsken ja lepojännite 12.05V. Laitoin latinkiin, toivotaan että vika olisi akussa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Suodatin väärässä asennossa ? Ei siinä mitään poppakonstia muistaakseni ole, helvetinmoinen vääntö on sen kanssa. Ei mikään insinööritaidon mallikappale.Originally posted by Jussi Heinonen View PostNyt olis hyvät neuvot tarpeen. Auto on 320d m47 koneella ja ilmansuodattimen suojakansi ei mene kirveelläkään takaisin paikalleen. Eli en saa sitä kohtaamaan ruuvinreikiä vaikka miten kääntelis. Oli kyl tosi vit###umainen ottaa poiskin mutta takaisinlaitto näköjään vastustaa vielä enemmän. Onko siinä siis joku juoni mitä en tajua? Oli kyllä vanha suodatin niin musta että oli varmaan alkuperäinen
M47 ilmansuodatin on melkoinen harmi, vaikea vaihtaa ja pääosin laiminlyöty. Yksi esimerkki, kuinka paljon merkkihuollot kusettaa, oli Saksa tai Suomi.
On merkattu vaihdetuksi koko huoltohistorian, mutta aivan mustana ja jopa tehtaan vuosiluku. Silti säännölliset BMW merkkihuoltojen leimat "vaihdettu".
Ja pätee moniin muihinkin huoltokohteisiin, jos vähänkin vaatii vaivaa tehdä.
Kunhan on huollon leimat ja 30tkm long life öljyt, ihan sama, vaihdetaan kuitenkin kohta...
Comment
Comment