Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amisqo
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 1612
    • Vantaa

    Originally posted by Turbo-Extra View Post
    Moi! Kilsoja alkanut tulla siihen malliin että vaihto dieseliin alkaisi olemaan ajankohtainen. Mitä kaikkea erityistä huomioitavaa noissa kyseisissä moottoreissa on verrattuna bensaan? Ilmeisesti kohtuullisen kestäviä ovat? Minkälaisia tehoja lastuttamalla irtoaa? 2008vm auto siis kyseessä mitä menossa katsomaan..
    No riippuu toki onko m vai n kone. Reipasta 300/700 noista saa. Hehkut, hehkurele semmone yleinen riesa. M koneissa imusarjanläpät. Aika varmoja vehkeitä on juu.
    G30 530e iPerfomance M-sport -18
    Ex: F30 330D M-sport -15
    Ex: E90 330D M-sport -06
    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
    Ex: e30 320i -89
    Ex: e30 318iS -90

    Comment

    • rodpe
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 83
      • Kokkola

      Hyvä jäähdytinneste 335i 2008 bemariin?

      Comment

      • J@kke
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 37
        • Joenkylä

        Punainen akun merkkivalo

        Moro,

        Siirtäkää oikeaan paikkaan, jos on väärässä.

        Eli 91:ssä syttyi eilen illalla punainen akun merkkivalo ja samalla ohjaus jäykistyi niinkuin tehostin ei olisi pelissä ollenkaan.

        Vikakoodeja en päässyt vielä eilen luetuttamaan missään niin näin alustavasti mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
        -J@kke


        __________________________
        Menopelit, entiset ja nykyiset:

        E36 316
        E46 318
        E39 523
        E39 528
        E91 320

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          Originally posted by J@kke View Post
          Moro,

          Siirtäkää oikeaan paikkaan, jos on väärässä.

          Eli 91:ssä syttyi eilen illalla punainen akun merkkivalo ja samalla ohjaus jäykistyi niinkuin tehostin ei olisi pelissä ollenkaan.

          Vikakoodeja en päässyt vielä eilen luetuttamaan missään niin näin alustavasti mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
          Se punainen valo ei ole akun merkkivalo vaan latauksen merkkivalo. Ja kun se palaa, niin laturi ei silloin lataa akkua.
          Kannattaa ihan aluksi kurkistaa pellin alle ja tarkistaa onko apulaitehihna ehjä ja pyöriikö laturi. Sama hihna pyörittää myös ohjaustehostimen pumppua, joten jos hihna on katkennut ei silloin ohjaustehostinkaan toimi..
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • J@kke
            Bimmer Rookie
            • Dec 2014
            • 37
            • Joenkylä

            Kiitos tiedosta ja vinkistä. Ruåtsin kielinen opus niin en ruennut sieltä tarkastamaan mitä se merkkivalo meinaa.

            Tuossa pellin alle tuli vilkaistua ja hihna siellä onkin vaihdon tarpeessa.
            -J@kke


            __________________________
            Menopelit, entiset ja nykyiset:

            E36 316
            E46 318
            E39 523
            E39 528
            E91 320

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              Originally posted by rodpe View Post
              Hyvä jäähdytinneste 335i 2008 bemariin?
              Olisko alkuperäinen jäähdytysneste?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • rodpe
                Bimmer Rookie
                • May 2016
                • 83
                • Kokkola

                Sitä havittelinkin, viestin kirjoitusaikaan sitä ei ollut saatavilla ja tänäänkin auto seisoo telakalla. Ajattelin että olisiko esim motonetistä ollut saatavilla vastaavaa nestettä, mutta odottelen että saan huomenna oikeaa nestettä tiskiltä.

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Eikai sillä ole väliä onko se motonetin vai alkuperäistä? Kunhan nyt ei väärän väristä sinne laita.

                  Comment

                  • Dusty
                    Bimmer Rookie
                    • May 2017
                    • 112
                    • Vantaa

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Eikai sillä ole väliä onko se motonetin vai alkuperäistä? Kunhan nyt ei väärän väristä sinne laita.
                    Juurikin näin.
                    Kolhujen oikasut maalaamatta.

                    Comment

                    • petu88
                      Newbiemmer
                      • May 2007
                      • 10

                      Täällä varmaan enemmän tietoa. Eli autona E91 335ix, rupesi nykimään välillä. Välillä taas toimii normaalisti.

                      Käytin piuhan päässä ja anto tällaiset vikakoodit:

                      55C3
                      - Nelivedon säädön hätäohjelmointi
                      - Virheellinen signaali
                      - Katkonainen

                      54C8
                      - Vastusluokitus
                      - Virheellinen signaali
                      - Jatkuva

                      Ilmeisesti jakolaatikossa jotain häikkää, mitä kaikkea mahtaa mennä uusiksi?

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Laitoin jo viritys puolelle, mutta laitetaan myös tähän jos jollain olisi vinkkejä antaa, eli:

                        Huoh. Eihän tämä paska tuu ikinä kuntoon, eli n54 kone.

                        Alle 1000km sitten, vaihdettu tulpat ja puolat, pähkinärouhepuhallus tehty myös alle 5000km sitten.
                        Tänään liikkeessä öljyt, kaikki suuttimet vaihdettiin ja koodattiin. Auto tulille ja samaa pientä tärinää mitä aina. Noh, ajelin kotia nii alko nykimään pintakaasulla, valoissa alko auto heilumaan ja moottorivalo. Misfire cylinder 1. Koodit 29cd ja 2e18. Samat koodit tuli takaisin vaikka kuittas ja alkaa tärinä melkein heti tulemaan takaisin. Ei ole näin tehnyt ikinä.

                        Ei antanut adaptaatioita resetoida nii asensin uudelleen mhd mapin. Sitte nollasin kaikki. Auto kävi huonosti hetken ja 4x4 ja abs vikaa. Koodien nollaus ja ne lähti pois.

                        Auton alla näköjään iso öljyläikkä. Voi saatana. Mikähän tässä nyt vialla...

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Originally posted by majgul View Post
                          Laitoin jo viritys puolelle, mutta laitetaan myös tähän jos jollain olisi vinkkejä antaa, eli:

                          Huoh. Eihän tämä paska tuu ikinä kuntoon, eli n54 kone.

                          Alle 1000km sitten, vaihdettu tulpat ja puolat, pähkinärouhepuhallus tehty myös alle 5000km sitten.
                          Tänään liikkeessä öljyt, kaikki suuttimet vaihdettiin ja koodattiin. Auto tulille ja samaa pientä tärinää mitä aina. Noh, ajelin kotia nii alko nykimään pintakaasulla, valoissa alko auto heilumaan ja moottorivalo. Misfire cylinder 1. Koodit 29cd ja 2e18. Samat koodit tuli takaisin vaikka kuittas ja alkaa tärinä melkein heti tulemaan takaisin. Ei ole näin tehnyt ikinä.

                          Ei antanut adaptaatioita resetoida nii asensin uudelleen mhd mapin. Sitte nollasin kaikki. Auto kävi huonosti hetken ja 4x4 ja abs vikaa. Koodien nollaus ja ne lähti pois.

                          Auton alla näköjään iso öljyläikkä. Voi saatana. Mikähän tässä nyt vialla...
                          Öljyläikästä en osaa sanoa, mut nuo muut oireet kuulostaa hpfp vialta, joka omassa oli pari kk sitte. Antaako sulla vetää täyskaasulla ollenkaan? Vai vetääkö limpmodeen?
                          Ota logia jos pystyt. Jos rail paineet kyykkää, niin aika varmasti hpfp..
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Originally posted by tommylee View Post
                            Öljyläikästä en osaa sanoa, mut nuo muut oireet kuulostaa hpfp vialta, joka omassa oli pari kk sitte. Antaako sulla vetää täyskaasulla ollenkaan? Vai vetääkö limpmodeen?
                            Ota logia jos pystyt. Jos rail paineet kyykkää, niin aika varmasti hpfp..
                            Antaa täyskaasulla vetää. Ainaki edellisessä logissa oli railpaineet kunnossa. Otetaan uusi nii seki varmistuu

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by majgul View Post
                              Antaa täyskaasulla vetää. Ainaki edellisessä logissa oli railpaineet kunnossa. Otetaan uusi nii seki varmistuu
                              Kannattaa varmaan ensin etsiä paikka mistä se öljy vuotaa vai vuotaako ollenkaan.

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Kannattaa varmaan ensin etsiä paikka mistä se öljy vuotaa vai vuotaako ollenkaan.
                                Siis joo, toki se ensin. Tai sitte liikkeeseen missä tehtiin niin takaisin että tutkii. Koska ei noin ole tehnyt aikaisemmin..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎