Minulle on kerrottu, että autosta riippumatta jäähdytys ei mene lainkaan päälle jos lämpötila on -5 tai sen alle.
Ei mene ei, taitaa olla tässä mallisarjassa vielä korkeampi lämpötila, mutta kyllä ilmastoinnin namiskaan saa silti valon palamaan, vaikka kompuran ohjaus ei lähdekään päälle. Kysymyshän on siitä ettei kenno/putket jäädy.
Viitaten amisqo kysymykseen, en osaa sanoa tuohon, pitäisi kokeilla.
Pitäisi tuohon omaan e90 uusia etujarrut, realoem tarjoaa kahta vaihtoehtoa 330mm ja 348mm
Kumpikohan on nyt oikea koko, ei millään jaksaisi mennä mittaamaan
348mm levyt on ollu 09/07-09/09 välisellä ajalla kaikissa ja muutoin nois virka-autois yms missä on s100 ja s102 varusteet. Vanhassa 12/08 oli edessä 348mm levyt mut nykysessä 05/10 on taas 330mm levyt.
F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Kiehumispiste on jossain -26 asteen nurkilla, että olisi siinä jonkun verran marginaalia.
Ilmailupuolella olen aiheeseen törmännyt ja semmoisen käsityksen saanut, että aineen olomuodon muutokset tapahtuu suhteellisen pienillä paineen ja lämpötilan muutoksilla, joka ei enää riittävän kylmässä (Suomen talvi..) lämpötilassa toteudu. Olisiko jopa ollut, että riittävän kylmässä aine on järjestelmässä jo nestemäisessä muodossa ja kompura on tehty puristamaan kaasua.. On olemassa vahva mahdollisuus, että olen väärässä mutta imppernetti tarjonnee kiinnostuneille lisää infoa miten aine paineistettuna järjestelmässä käyttäytyy, ei niinkään vapaassa tilassa.
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Ei mene ei, taitaa olla tässä mallisarjassa vielä korkeampi lämpötila, mutta kyllä ilmastoinnin namiskaan saa silti valon palamaan, vaikka kompuran ohjaus ei lähdekään päälle. Kysymyshän on siitä ettei kenno/putket jäädy.
Viitaten amisqo kysymykseen, en osaa sanoa tuohon, pitäisi kokeilla.
Ei syty MAX nappiin valoa minullakaan -6 OAT. Muistelisin, että kun kesällä kokeilin REST toimintoa ei siihenkään syttynyt valoa (ei lähtenyt päälle) kun OAT (n. +20) oli vissiin liian korkea, nyt talvella kyllä pelaa komeasti. Eli automaatti päättää milloin toiminnan ehdot täyttyy.
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Ei syty MAX nappiin valoa minullakaan -6 OAT. Muistelisin, että kun kesällä kokeilin REST toimintoa ei siihenkään syttynyt valoa (ei lähtenyt päälle) kun OAT (n. +20) oli vissiin liian korkea, nyt talvella kyllä pelaa komeasti. Eli automaatti päättää milloin toiminnan ehdot täyttyy.
noniin, eipä oo tullukkaan toistepäin ikinä kokeiltua toimiiko rest taas lämpimällä. Mut tosiaan aloin ihmettelemään kun koko max ac namiskassa ei ollut mitään eloa -5C vaikka kesällä toimi niinkuin kuuluukin.
Katsotaan keväämmällä saadaanko siihen eloa vai pistetäänkö auto paaliin
noniin, eipä oo tullukkaan toistepäin ikinä kokeiltua toimiiko rest taas lämpimällä. Mut tosiaan aloin ihmettelemään kun koko max ac namiskassa ei ollut mitään eloa -5C vaikka kesällä toimi niinkuin kuuluukin.
Katsotaan keväämmällä saadaanko siihen eloa vai pistetäänkö auto paaliin
Kyllä se sitte taas henkiin herää
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Ilmeisesti pulssiohjattu, seuraako jopa kierroslukua?
Tikittää toimiessaan erittäin kovaäänisesti, peittäen alleen jopa suuttimet ym. Selvää on, että se toimii satunnaisesti, kun tarvetta on, ei kaiken aikaa. Hiljenee täysin toki kun ottaa liittimen irti.
Normaalia, että pitää erittäin kovaa ääntä? = Ehjä vai rikki? Ei kuitenkaan oireita että kierrokset humppaisi tai auto meinaisi sammua.
N43 osa sijaitsee tuossa imusarjan päällä, joten helppo paikallistaa ääni.
N54 miehet ainakin tästä osasta höpöttää, joten toiminta on varmaankin samanlainen N43/N53/N54.
Ilmeisesti pulssiohjattu, seuraako jopa kierroslukua?
Tikittää toimiessaan erittäin kovaäänisesti, peittäen alleen jopa suuttimet ym. Selvää on, että se toimii satunnaisesti, kun tarvetta on, ei kaiken aikaa. Hiljenee täysin toki kun ottaa liittimen irti.
Normaalia, että pitää erittäin kovaa ääntä? = Ehjä vai rikki? Ei kuitenkaan oireita että kierrokset humppaisi tai auto meinaisi sammua.
N43 osa sijaitsee tuossa imusarjan päällä, joten helppo paikallistaa ääni.
N54 miehet ainakin tästä osasta höpöttää, joten toiminta on varmaankin samanlainen N43/N53/N54.
Samanlainen havainto itsellä eräästä n43sta. Ääni oli varsin ajoittaista. Tuosta autosta yllätysyllätys metsästettiin käyntivikoja. 😁
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Ilmeisesti pulssiohjattu, seuraako jopa kierroslukua?
Tikittää toimiessaan erittäin kovaäänisesti, peittäen alleen jopa suuttimet ym. Selvää on, että se toimii satunnaisesti, kun tarvetta on, ei kaiken aikaa. Hiljenee täysin toki kun ottaa liittimen irti.
Normaalia, että pitää erittäin kovaa ääntä? = Ehjä vai rikki? Ei kuitenkaan oireita että kierrokset humppaisi tai auto meinaisi sammua.
N43 osa sijaitsee tuossa imusarjan päällä, joten helppo paikallistaa ääni.
N54 miehet ainakin tästä osasta höpöttää, joten toiminta on varmaankin samanlainen N43/N53/N54.
Hyvä ku mainitsit. Yksittäinen havainto tehty myös meidän N53:sta. Se nyt käy muutenkin aika äänekkäästi, mutta kerran tuo tikitys oli kuulemma aika kovaa.
Ilmeisesti pulssiohjattu, seuraako jopa kierroslukua?
Tikittää toimiessaan erittäin kovaäänisesti, peittäen alleen jopa suuttimet ym. Selvää on, että se toimii satunnaisesti, kun tarvetta on, ei kaiken aikaa. Hiljenee täysin toki kun ottaa liittimen irti.
Normaalia, että pitää erittäin kovaa ääntä? = Ehjä vai rikki? Ei kuitenkaan oireita että kierrokset humppaisi tai auto meinaisi sammua.
N43 osa sijaitsee tuossa imusarjan päällä, joten helppo paikallistaa ääni.
N54 miehet ainakin tästä osasta höpöttää, joten toiminta on varmaankin samanlainen N43/N53/N54.
Käsittääkseni tikitys on aika yleinen vaiva ainakin N54, kuten mainitsit, ja kaiketi merkki lopun alusta.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Ite vaihdoin pari viikkoa sitten osan ku häiritsi se tikitys . Saksasta kotiovelle joku 90-100e Suomessa toimitusaika oli 2vk niin ei malttanu odottaa. Joku tunnin homma vaihtaa. Ilmanputsari, ahtoputki ja kaasuläppä pois.
Normaalia vai ei?Ei, yleinen vaiva kyllä.En tiedä mitätapahtuu kun tulee tiensä päähän. Ilmeisesti aiheuttaa kierrosten seilailua ja sammumisia tyhjäkäynnillä? Sen verran halpaosa mielenrauhaan nähden että vaihoin eikä kuulu tikitystä enään.
Ite vaihdoin pari viikkoa sitten osan ku häiritsi se tikitys . Saksasta kotiovelle joku 90-100e Suomessa toimitusaika oli 2vk niin ei malttanu odottaa. Joku tunnin homma vaihtaa. Ilmanputsari, ahtoputki ja kaasuläppä pois.
Normaalia vai ei?Ei, yleinen vaiva kyllä.En tiedä mitätapahtuu kun tulee tiensä päähän. Ilmeisesti aiheuttaa kierrosten seilailua ja sammumisia tyhjäkäynnillä? Sen verran halpaosa mielenrauhaan nähden että vaihoin eikä kuulu tikitystä enään.
Omassa tuntuu tikittävän ajoittain. Toisinaan antaa myös 2A13 koodia. Tankinkorkin vaihdon jälkeen koodia ei ole pariin kuukauteen kuulunut.
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Ite vaihdoin pari viikkoa sitten osan ku häiritsi se tikitys . Saksasta kotiovelle joku 90-100e Suomessa toimitusaika oli 2vk niin ei malttanu odottaa. Joku tunnin homma vaihtaa. Ilmanputsari, ahtoputki ja kaasuläppä pois.
Normaalia vai ei?Ei, yleinen vaiva kyllä.En tiedä mitätapahtuu kun tulee tiensä päähän. Ilmeisesti aiheuttaa kierrosten seilailua ja sammumisia tyhjäkäynnillä? Sen verran halpaosa mielenrauhaan nähden että vaihoin eikä kuulu tikitystä enään.
Onko varma että tikitykset katosivat? Kun omassa ei ole mitään oireita kuin tämä ärsyttävä ääni vain niin ei viitsisi turhaan vaihdella.
Näihin pikkukoneisiin vaihto on luokkaa 5min homma, kun mitään ei tarvitse edes purkaa pois edestä.
Rikkoutunut osa aiheuttaa ainakin vikakoodin jos kokonaan toiminta estetty (sama kuin olisi piuha irti). Tai sitten kierrosten seilaamista tyhjäkäynnillä, jopa sammumista , etenkin tankkauksen jälkeen.
Onko varma että tikitykset katosivat? Kun omassa ei ole mitään oireita kuin tämä ärsyttävä ääni vain niin ei viitsisi turhaan vaihdella.
Näihin pikkukoneisiin vaihto on luokkaa 5min homma, kun mitään ei tarvitse edes purkaa pois edestä.
Rikkoutunut osa aiheuttaa ainakin vikakoodin jos kokonaan toiminta estetty (sama kuin olisi piuha irti). Tai sitten kierrosten seilaamista tyhjäkäynnillä, jopa sammumista , etenkin tankkauksen jälkeen.
Paras tapa voisi olla siis vaihtaa molemmat.. :think
Kun ei osaa sanoa kuuluko sen venttiilin tikittää ajoittain.
Mitään käyntioireita ei ole ollut.
Ja koodia ei pukannut silloin kun oli tankki täydehkö / tyhjähkö (silloinhan ei painetestiä järjestelmä tee). Itse venttiilistä ei koodeja, en kyllä tiedä minkälainen koodi siitä tulee, jos tulee ollenkaan.?
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment