Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Ketäs täällä oli nyt asentanut tuon 3.5bar tmap anturin? Minkälaiset asetukset teillä on JB4 laitettuna päälle, sen lisäksi, että tmap kohtaan valitaan 1 (3.5bar)?

    Duty Bias pitää ilmeisesti säätää, koska muuten lukee ihan väärin ja ahdot pyörii taivaassa, vaikka ei siis oikeasti varmaan ahdakkaan niin paljoa. Puoli kaasulla sain sellaista 27psi. Tosin vaihdoin orkkiksen takaisin, kun seuraavana päivänä auto ei meinannut pysyä edes käynnissä. Tai ei se pysynyt kuin noin 30 sekunttia, jonka jälkeen sammui. Ajattelin vielä kerran kokeilla sitä anturia, koska olisi se hyvä saada toimimaan, tai muuten pitää laskea ahtoja 7 kartalla 1-3 vaihteelle.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • F-Lame
      BTCF Member
      • Jul 2015
      • 251
      • Helsinki-Porvoo

      Originally posted by reekoon View Post
      Ketäs täällä oli nyt asentanut tuon 3.5bar tmap anturin? Minkälaiset asetukset teillä on JB4 laitettuna päälle, sen lisäksi, että tmap kohtaan valitaan 1 (3.5bar)?

      Duty Bias pitää ilmeisesti säätää, koska muuten lukee ihan väärin ja ahdot pyörii taivaassa, vaikka ei siis oikeasti varmaan ahdakkaan niin paljoa. Puoli kaasulla sain sellaista 27psi. Tosin vaihdoin orkkiksen takaisin, kun seuraavana päivänä auto ei meinannut pysyä edes käynnissä. Tai ei se pysynyt kuin noin 30 sekunttia, jonka jälkeen sammui. Ajattelin vielä kerran kokeilla sitä anturia, koska olisi se hyvä saada toimimaan, tai muuten pitää laskea ahtoja 7 kartalla 1-3 vaihteelle.

      N20 TMAP vaan 1 asentoon
      Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

      1989 E30 316i 2D HARRASTE
      1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
      Ex. E92 335 CiA m-sport
      Ex. 2005 E87 130i m-sport
      ...monta muuta ennen sitä

      Comment

      • TMB
        BTCF Member
        • Apr 2014
        • 124
        • Oulu

        Originally posted by Inspector View Post
        Onko noissa käytön kannalta jotain eroja?
        Tuon kun tietäis. Mutta ainakin mahdollinen syy siihen miksi niitä pumppuja on ostettu niin eri hinnoilla.

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 311
          • Rauma

          Originally posted by reekoon View Post
          Ketäs täällä oli nyt asentanut tuon 3.5bar tmap anturin? Minkälaiset asetukset teillä on JB4 laitettuna päälle, sen lisäksi, että tmap kohtaan valitaan 1 (3.5bar)?

          Duty Bias pitää ilmeisesti säätää, koska muuten lukee ihan väärin ja ahdot pyörii taivaassa, vaikka ei siis oikeasti varmaan ahdakkaan niin paljoa. Puoli kaasulla sain sellaista 27psi. Tosin vaihdoin orkkiksen takaisin, kun seuraavana päivänä auto ei meinannut pysyä edes käynnissä. Tai ei se pysynyt kuin noin 30 sekunttia, jonka jälkeen sammui. Ajattelin vielä kerran kokeilla sitä anturia, koska olisi se hyvä saada toimimaan, tai muuten pitää laskea ahtoja 7 kartalla 1-3 vaihteelle.
          Hep, on n20 tmap täällä.
          Duty biassia en tuon asennuksen takia joutunut muuttamaan vaan ihan omien mieltymysten takia.
          Mikä jb4 firmware sinulla on, mulla oli kans pahaa yliahtamista jollain vanhalla fw versiolla, 28psi osakaasulla.
          Siihen auttoi uudempi firmware ja BaseDutyCycle (mittaristossa speedo 12) säätäminen ohjearvoa alemmas ->1900, sain ohjeen Terryltä N54 foorumin kautta kun vihdoin uskoi että siinä softassa oli jotain vikaa. Sama säätöarvo mulla edelleen käytössä ja toimii jotenkin ok vaikka outoa että map1 jo ahtaa 19psi. Tämä taas johtunee E85 flashista joka ei ihan ok...?
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • Inspector
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 68
            • Suomi

            Originally posted by TMB View Post
            Tuon kun tietäis. Mutta ainakin mahdollinen syy siihen miksi niitä pumppuja on ostettu niin eri hinnoilla.
            Uskaltaako joku tän N54 Forumin seuraajista jakaa kokemuksia tollasen ~200 kiinalaisen pumpun toiminnasta, kai jollakulla tuollainen on???

            Mikä tuolta pumpusta sitten hajoaa? Alkanut kuulua ns.laakeri ääntä jostain konehuoneessa. Raili paineet logeissa kuitenkin 200bar-120bar, kyykäten tuolla 6000rpm hujakoilla

            Comment

            • tommylee
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 292
              • Haukipudas / Kello

              [QUOTE=TMB;4029667]Tuon kun tietäis. Mutta ainakin mahdollinen syy siihen miksi niitä pumppuja on ostettu niin eri

              Mielenkiintoista tässä on se, että jenkeissä hpfp on vaihdettu takuutyönä, ilm takaisinkutsuna. Mites täällä suolessa? Ei ole takaisinkutsua kukaan saanut hpfp:n takia?
              Sehän on tyypillistä, että ei koske suomea.:think
              Näin ainakin, mitä noita jenkkifoorumeita olen lueskellut asian tiimoilta..
              Yksi takaisinkutsu on tulossa, liittyen flektin johtosarjaan, joka on aiheuttanut tulipalovaaran.
              Tuo näkyy oman jenkkiversion amerikan huoltotiedoissa, ja suomessakin ollaan tietoisia asiasta.
              Ex: BMW 330 Xd E90
              Ex:BMW 335Xi E90
              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6759
                • PK-seutu

                [QUOTE=tommylee;4029741]
                Originally posted by TMB View Post
                Tuon kun tietäis. Mutta ainakin mahdollinen syy siihen miksi niitä pumppuja on ostettu niin eri

                Mielenkiintoista tässä on se, että jenkeissä hpfp on vaihdettu takuutyönä, ilm takaisinkutsuna. Mites täällä suolessa? Ei ole takaisinkutsua kukaan saanut hpfp:n takia?
                Sehän on tyypillistä, että ei koske suomea.:think
                Näin ainakin, mitä noita jenkkifoorumeita olen lueskellut asian tiimoilta..
                Yksi takaisinkutsu on tulossa, liittyen flektin johtosarjaan, joka on aiheuttanut tulipalovaaran.
                Tuo näkyy oman jenkkiversion amerikan huoltotiedoissa, ja suomessakin ollaan tietoisia asiasta.
                Jenkeissä oli joukkokanne tuosta pumpusta kun niitä levisi niin kovaan tahtiin. Saivat sille 10v takuun osana. Luonnollisesti Only In Ameeerica.

                Itse ostin Saksan marmorilta (Pielmeier) uuden HPFP:n alle 250€ hinnalla rahteineen ja imusarjan tiivisteineen vuosien 2013 - 2014 tienoilla.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Oldtimer
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 350
                  • Ähtäri

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Painoitko oikeita nappeja?
                  Tässä video, noin 2 min kohdalla näet napit:


                  Ja saattaa siellä olla pelkkä MHD softa moottorin ecullakin...
                  Olin painellut nappeja väärin, mutta nyt selvisi ainakin se että JB4 siellä ei ole, kiitos infosta.

                  Täytyy se varmaan penkkiin viedä että näkee mitä se on syönyt, ei varmaan parane JB4 tilata ja asentaa jos siellä moottorin ecussa virisofta jo valmiina.
                  ----: Fuck The Fuel Economy :----

                  Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                  Comment

                  • Markojs
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2014
                    • 160
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by Oldtimer View Post
                    Olin painellut nappeja väärin, mutta nyt selvisi ainakin se että JB4 siellä ei ole, kiitos infosta.

                    Täytyy se varmaan penkkiin viedä että näkee mitä se on syönyt, ei varmaan parane JB4 tilata ja asentaa jos siellä moottorin ecussa virisofta jo valmiina.
                    Proceden softan voi kokeilla ja sulkea poies ainakin näpäyttämällä luistonesto nappia kahdesti suht nopiaan,
                    Kierroslukumittari indikoi kartan numeroa sitten mikäli sellanen siellä on.

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by F-Lame View Post
                      N20 TMAP vaan 1 asentoon
                      No hitto. Voisikohan tuo uusi anturi olla viallinen. Et ole säätänyt mitän muuta JB4 interfacesta? Voisikohan tuossa mennä nyt johdot jotenkin väärään järjestykseen.

                      orkkiksessa on pinnit 1-2-3-4 vasemmalta oikealle.

                      uudessa menee

                      1+2 3+4

                      oikealta vasemmalle. Kyseessä ihan OEM Continentalin valmistama anturi

                      A2C53394795
                      5WK96865Z

                      Tässä ollut vastaavaa ongelmaa N54 käyttäjillä ja ongelmana ollut ilmeisesti DME liian vanha versio. Oma autohan on LCI mutta N54 koneella ja muistaakseni, böntti päivitti tähän myös ton firmiksen vuosi sitten kun kävin hänen luonaan asentamassa tuon back end flashin kun ei ollut omia johtoja silloin.

                      Kaikki vinkit terve tulleita.


                      Otetaas tähän samaan toi ekan tokan ja kolmannen vaihteen ahtojen rajoitus. Onko porukalla käytössä tätä ja minkälaisille arvoille ootte säätäneet?

                      Kelasin kun toi 3.5bar tmap ei nyt tunnu toimivan omassa ja ongelma on ainoastaan oikeastaan kolmoselta neloselle vaihdettaessa ahdot nousee yli tuon 21psi ihan hetkellisesti mitä tuo orkkis tmap anturi osaa lukea, niin jos rajoittaisi ykkösen, kakkosen ja kolmosen ahdot esim


                      1 12psi
                      2 16psi
                      3 19psi

                      niin ei pitäisi olla ongelmia enää sen jälkeen? Voisi myös auttaa tuohon liikkeelle lähtemisessä. Niinku näin

                      Last edited by reekoon; 12-07-2018, 15:48.
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • Wibu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 62
                        • Pälkäne


                        Tossa olis tollanen logi. Voisko joku niistä tietävä kertoo, että miten toi auto pelittää? Ja jos on jotain niin mitä pitöis lähtee tekeen...

                        Comment

                        • yarski
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 311
                          • Rauma

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Tässä ollut vastaavaa ongelmaa N54 käyttäjillä ja ongelmana ollut ilmeisesti DME liian vanha versio. Oma autohan on LCI mutta N54 koneella ja muistaakseni, böntti päivitti tähän myös ton firmiksen vuosi sitten kun kävin hänen luonaan asentamassa tuon back end flashin kun ei ollut omia johtoja silloin.
                          Otetaas tähän samaan toi ekan tokan ja kolmannen vaihteen ahtojen rajoitus. Onko porukalla käytössä tätä ja minkälaisille arvoille ootte säätäneet?
                          Hei siis DME:n firmis on myös päivitettävissä... enpä tiennyt.
                          Ahtorajoitus on käytössä ja 1=15 ja 2=17psi 3=ei käytössä
                          Lähinnä ajatelin jakoltk suojella tuolla asetuksella kun 1->2 vaihto on nelikolle aika raju pitävällä alustalla.
                          Boost safety on mulla 24psi - jos sun asetukset pyytää 20 niin 21 safety on liian vähän kun se kuitenkin jossain kohtaa piikkaa yli pyynnön...
                          WG adaption jos/kun on 150 niin se taisi olls max arvo mihin menee - korjauskunnossa turbot kohta ...?
                          G26 i4 M50 supercharged
                          ex: F36 440i xdrive msport
                          ex: E91 335 lci xdrive msport

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by yarski View Post
                            Hei siis DME:n firmis on myös päivitettävissä... enpä tiennyt.
                            Ahtorajoitus on käytössä ja 1=15 ja 2=17psi 3=ei käytössä
                            Lähinnä ajatelin jakoltk suojella tuolla asetuksella kun 1->2 vaihto on nelikolle aika raju pitävällä alustalla.
                            Boost safety on mulla 24psi - jos sun asetukset pyytää 20 niin 21 safety on liian vähän kun se kuitenkin jossain kohtaa piikkaa yli pyynnön...
                            WG adaption jos/kun on 150 niin se taisi olls max arvo mihin menee - korjauskunnossa turbot kohta ...?
                            DME on ollut päivitettävissä jo ainakin E38 ajoista, varmaan jo aiemminkin (siis ihan niillä merkkihuollon laitteilla).
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              Originally posted by yarski View Post
                              Hei siis DME:n firmis on myös päivitettävissä... enpä tiennyt.
                              Ahtorajoitus on käytössä ja 1=15 ja 2=17psi 3=ei käytössä
                              Lähinnä ajatelin jakoltk suojella tuolla asetuksella kun 1->2 vaihto on nelikolle aika raju pitävällä alustalla.
                              Boost safety on mulla 24psi - jos sun asetukset pyytää 20 niin 21 safety on liian vähän kun se kuitenkin jossain kohtaa piikkaa yli pyynnön...
                              WG adaption jos/kun on 150 niin se taisi olls max arvo mihin menee - korjauskunnossa turbot kohta ...?
                              Todennäköisesti, kun jälkimmäinen pölläyttelee aina välillä savuakin.

                              Mulla ei saa tuota boost safetyä tuon ylemmäksi kun vakio tmap anturi käytössä. Pöydällä on tuo uusi 3.5bar mutta pitäisi nyt alkaa opiskelemaan miten se pitää asentaa, kun pulgNplay se ei ollut. Tosiaan turbot menee viimeistään syksyllä huoltoon. Kalajoen reissun jos kestäisi, niin hyvä.

                              Tuli vielä mieleen, että solenoidit voisivat olla myös syynä. Toinen on kertaalleen jäänyt jo jumiin ja testerillä sen sai auki. Tosin tästä on jo vuosi ja ei ole sen jälkeen temppuillut.
                              Last edited by reekoon; 13-07-2018, 11:28.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                Originally posted by Wibu View Post
                                https://www.dropbox.com/s/8yzm9nuc6w...0335i.csv?dl=0
                                Tossa olis tollanen logi. Voisko joku niistä tietävä kertoo, että miten toi auto pelittää? Ja jos on jotain niin mitä pitöis lähtee tekeen...
                                Sulla on joku jeesuksen vanha firmware tossa jb4:sessa tällä hetkellä (32_4) ja uusin tällä hetkellä (32_12), suosittelen ensimmäiseksi päivittämään sen uusimpaan ja sitten ottamaan kunnon login niin nähdään onko sen jälkeen isompia murheita. Toimii varmasti paremmin sen jälkeen ihan pers dynollakin auto sitten jo.
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎