Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markojs
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 160
    • Kirkkonummi

    Originally posted by mikaell View Post
    Itse katsoisin MHD:lla logista tai suoraan ajossa (jos mahdollista) bank1 ja bank2 AFR:t vertailisin niitä toisiinsa, että käykö tuo bank2 selvästi laihemmalla jossain vaiheessa.

    Itsellä oli ainakin selvä ero, kun heitti vastaavaa koodia etummaisesta lambdasta joskus vuosi sitten ja silloin oli just etummainen lambda rikki.
    Noniin kävin ajelemassa MHD kytkettynä ja otin muutamat logit:

    Tyhjäkäyntiä, lämmin kone (bank 2 laihalla? )
    https://datazap.me/u/beisofmarko/idl...19-20-25-26-27

    Tyhjäkäyntiä, heti kylmäkäynnistyksen jälkeen (bank 1 laihalla vuorostaan ? )
    https://datazap.me/u/beisofmarko/idl...&data=15-16-25

    Motarilla tasaista 100km/h ajoa
    https://datazap.me/u/beisofmarko/nor...&data=15-16-25

    Logien jälkeen kävin kaupassa ja takaisin lähtiessä kun seurasin niin
    bank 2 afr pyöri myös samoissa 14 +- paikkeilla tyhjäkäynnillä eikä
    enään tuolla 20+ kuten ekassa logissa?
    Ei syttynyt moottorivalo ainakaan tuolla reissulla.

    Pystyykö noiden perusteella joku viisaampi antamaan tuomion?

    Comment

    • mikaell
      BTCF Member
      • Jul 2017
      • 422
      • Kla

      Tyhjäkäynnillä kyllä tosi laihalla tuo koodin antanut bank2, aika varmasti se siellä kiukuttelee.
      Kylmäkäynnistyksellä hetkellisesti voi afrt heitellä, mutta lämpimällä koneelle pitäisi kyllä pysyä nätisti siinä +/-14 lähettyvillä.

      Ääni bank2 lambdalle ainakin minulta.
      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
      p. 040 166 7576 / Whatsapp

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Nyt sain tankkia sen verran vajaaksi, että pitäisi olla about 70% seos autossa. Logia en ole vielä kerennyt mutta 20min ajelun jälkeen ainakin tuntuisi sytytys toimivan paremmin. Illalla jos vaikka saisi login tai kaksi ajettua niin on ainakin sekoittunut siiheksi aineet. Nyt kun JB4 näyttää E85 pitoisuuden virtuaalisella E85 sensorilla ja olen tuon offsetin laittanut default arvoon 132, niin pitäisikö login mukaan sitten sen näyttää about sitä E70 seosta (siis about jos laskin tankatessa oikein) vai kuinka tuota tulkitaan? En oikein löytänyt selkeää vastausta tuon E85 logituksen tulkintaan virtuaalisella sensorilla.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • works
          BTCF Member
          • Nov 2013
          • 123
          • Espoo

          Originally posted by stoikka View Post
          Minkälaisia kytkimiä on porukka vaihtanut manuaali vehkeisiin? Onko kokemuksia millä setillä pysyis ajo mukavuus vielä kohtuu mukavana.
          Omassa on 335is/550i OEM kytkin, hyvin pitää stage1 turbojen kanssa ja käytettävyys on vakion tasoa.
          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by reekoon View Post
            Nyt sain tankkia sen verran vajaaksi, että pitäisi olla about 70% seos autossa. Logia en ole vielä kerennyt mutta 20min ajelun jälkeen ainakin tuntuisi sytytys toimivan paremmin. Illalla jos vaikka saisi login tai kaksi ajettua niin on ainakin sekoittunut siiheksi aineet. Nyt kun JB4 näyttää E85 pitoisuuden virtuaalisella E85 sensorilla ja olen tuon offsetin laittanut default arvoon 132, niin pitäisikö login mukaan sitten sen näyttää about sitä E70 seosta (siis about jos laskin tankatessa oikein) vai kuinka tuota tulkitaan? En oikein löytänyt selkeää vastausta tuon E85 logituksen tulkintaan virtuaalisella sensorilla.
            Se säätyy tyhjäkäynnillä lämpimänä pikkuhiljaa näyttämään sitä arvoa minkä arvelee olevan oikea. Kun tietää itse tarkasti seoksen niin voi siitä offsetistä hienosäätää näytettävää arvoa. Meni muistaakseni niin päin että jos näytettävä arvo on pienempi kuin todellinen niin säädetään offsettiä alaspäin mutta en nyt mene ihan takuuseen.

            Comment

            • Markojs
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 160
              • Kirkkonummi

              Originally posted by mikaell View Post
              Tyhjäkäynnillä kyllä tosi laihalla tuo koodin antanut bank2, aika varmasti se siellä kiukuttelee.
              Kylmäkäynnistyksellä hetkellisesti voi afrt heitellä, mutta lämpimällä koneelle pitäisi kyllä pysyä nätisti siinä +/-14 lähettyvillä.

              Ääni bank2 lambdalle ainakin minulta.
              Jees, Mistä porukka tilaillu noita lambda antureita?

              Varmaan joku tarvike pelittää siinä mitä alkuperäinenkin?
              Esim. nopealla googlauksella ecstuning näyttää bosch bank 2 pre-cat
              lambdalle 124 dollarin hintaa kun taas alkuperäiselle 231 dollaria.

              Comment

              • tryffis
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 271
                • Vantaa

                Originally posted by Markojs View Post
                Jees, Mistä porukka tilaillu noita lambda antureita?

                Varmaan joku tarvike pelittää siinä mitä alkuperäinenkin?
                Esim. nopealla googlauksella ecstuning näyttää bosch bank 2 pre-cat
                lambdalle 124 dollarin hintaa kun taas alkuperäiselle 231 dollaria.
                Autodoc, taitaa bosch valmistaa nuo orkkislambdat.

                Comment

                • mikaell
                  BTCF Member
                  • Jul 2017
                  • 422
                  • Kla

                  Itse tilaillut aina Vironmaan puljusta kaikki osat omaan autoon hyvät hinnat ja tulee nopeempaa, kun Suomesta tilattaessa monesti...

                  Boschin lambda 120ekua postikuluineen sieltä, tulee muutamassa päivässä (ainakin itselle aina tullut.)
                  TÄSSÄ
                  BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                  ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                  p. 040 166 7576 / Whatsapp

                  Comment

                  • vam0s
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 134
                    • 03

                    Originally posted by Markojs View Post
                    Jees, Mistä porukka tilaillu noita lambda antureita?

                    Varmaan joku tarvike pelittää siinä mitä alkuperäinenkin?
                    Esim. nopealla googlauksella ecstuning näyttää bosch bank 2 pre-cat
                    lambdalle 124 dollarin hintaa kun taas alkuperäiselle 231 dollaria.
                    Orkkis. Aina.
                    Etenkin kun kyse on "sähköisistä" osista. Mekaaniset sitten yleensä menee myös tarvikkeenakin

                    Comment

                    • tryffis
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 271
                      • Vantaa

                      Originally posted by vam0s View Post
                      Orkkis. Aina.
                      Etenkin kun kyse on "sähköisistä" osista. Mekaaniset sitten yleensä menee myös tarvikkeenakin
                      Tässä täytyy nyt tietää mitä tarkoitat sanalla orkkis.
                      OEM osien ostaminen on varmasti järkevin ja paras ratkaisu, OE osat ovat puolestaan täysin samoja, bemarin omalla stanssilla ja +50% hinnalla.

                      Uskaltaisin väittää että lähestulkoon kaikki kulutusosat ja monet elektronisetkin saa ostettua puolet halvemmalla siltä alkuperäisvalmistajalta, ilman bmw:tä siinä välistä vetämässä.

                      Pienellä taustatutkimuksella aka googlauksella selviää helposti kunkin osan alkuperäisvalmistajat.

                      Hyvä esimerkki kuinka TRW ei ole viitsinyt edes stansseja vaihtaa linjalla kun tekevät noita m3 tukivarsia alkuperäisinä bmw:lle sekä myyvät niitä erikseen tarvikkeina.. M-logoa vähän sutattu laikalla piiloon Hintaa näilläkin tuplat kun käy marmorilta hakemassa.

                      Last edited by tryffis; 13-06-2018, 23:01.

                      Comment

                      • Xavier
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 108
                        • Helsinki

                        katsastus

                        Pitäisi viedä oma 335i (jossa katittomat DP:t ja paljon muutakin palikkaa) katsastukseen tässä ihan piakkoin, ensirekisteröinti autolle on 20.6.2018, eli onko nyt niin että päästöjä ei aleta ottamaan katsastuskonttorilla uuden lainsäädännön mukaan kun auto ei ole vielä 10v vanha? OBD:t mitataan ilmeisesti vanhaan malliin, eli auto vaan 0 kartalle ja eikun konttorille?

                        Comment

                        • tryffis
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 271
                          • Vantaa

                          Originally posted by Xavier View Post
                          Pitäisi viedä oma 335i (jossa katittomat DP:t ja paljon muutakin palikkaa) katsastukseen tässä ihan piakkoin, ensirekisteröinti autolle on 20.6.2018, eli onko nyt niin että päästöjä ei aleta ottamaan katsastuskonttorilla uuden lainsäädännön mukaan kun auto ei ole vielä 10v vanha? OBD:t mitataan ilmeisesti vanhaan malliin, eli auto vaan 0 kartalle ja eikun konttorille?
                          Jos takakatit paikallaan niin pitäs kyllä päästöistä muutenkin mennä. Jos viinaa niin ainakin hc arvojen pitäisi itseasiassa vähentyä. Mutta kyllä tuo taitaa nykyään olevan niin että alle 10v autoista otetaan vain koodit ulos.
                          Last edited by tryffis; 14-06-2018, 13:40.

                          Comment

                          • Markojs
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 160
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by tryffis View Post
                            Tässä täytyy nyt tietää mitä tarkoitat sanalla orkkis.
                            OEM osien ostaminen on varmasti järkevin ja paras ratkaisu, OE osat ovat puolestaan täysin samoja, bemarin omalla stanssilla ja +50% hinnalla.
                            Tämä tässä olikin itsellä ajatuksena että jos saman osan saa puoleen hintaan
                            ilman bemarin leimaa niin sellainen kiitos.

                            Kannattaiskohan tuo bank 1 pre-cat lambda vaihtaa kans samaan syssyyn?
                            170tkm tulee juuri täyteen että kaipa sekin on jo elämää nähnyt.

                            Comment

                            • WarHead
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 774

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Minulla toimii tuo Carlayn sininen piuha normaalisti INPA:n ja ISTA (RG):n kanssa.
                              Testattu on, ainakin lukee, kirjoitus vielä testaamatta... Eli toiminee.
                              E91 335iAT -08

                              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                map7 kokeilut ei tuottaneet onnea. boost over safety koko ajan



                                ei muita ongelmia.

                                Tein kokeeksi map6 oheisilla arvoilla



                                ja ainakin tuntuisi toimivan hyvin. ohessa siitä logi




                                MAP2 kokeilin ajaa kanssa ja silläkin auto toimii hyvin. maksimissaan vähän päälle 17 ahtaa silloin.

                                map5 olis varmaan paras mutta siinä o aina se adaptoituminen kun harvemmin tulee ajeltua sukka välijäähdyttimessä.

                                Mitä sanoo maestrot? meneekö uuden tmap:n tilaukseen, laimennanko e85 suhdetta johonkin 40-50 paikkeille jos sillä saisi ahdot alas vai mikäs olis seuraava operaatio?

                                uudet tulpat tilauksessa, sillä nämä alkavat varmaan oleen aika lopussa. Puolat tuskin vielä, kun nekin on vasta vuoden vanhat.
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎