Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    Vinkkiä tuohon pelkkään adapteriin? Tmap ollut hyllyssä jo tovin..
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • yarski
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 311
      • Rauma

      Originally posted by Boiga View Post
      Vinkkiä tuohon pelkkään adapteriin? Tmap ollut hyllyssä jo tovin..
      Nimimerkillä Blitz on niitä joskus ollut...
      G26 i4 M50 supercharged
      ex: F36 440i xdrive msport
      ex: E91 335 lci xdrive msport

      Comment

      • yarski
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 311
        • Rauma

        Originally posted by reekoon View Post
        Hox! Mistäs kannattaa tilata tuo tmap sensori? Suoraan burgerilta vai saako euroopasta jostain?
        [/url]
        Sen saa kyllä bmwltä kun on eri mallin varaosa.
        Itse ostin tuolta https://bemariosat.fi/ mutta löytynee varmaan monestakin paikkaa muualta.
        Adapterin tarvii kans, liittimet ei sovi suoraan

        edit. laitoin verkkokaupan osoitteen
        ja haku "n20 map" niin löytyy
        Last edited by yarski; 22-06-2018, 12:21.
        G26 i4 M50 supercharged
        ex: F36 440i xdrive msport
        ex: E91 335 lci xdrive msport

        Comment

        • eljas
          BTCF Member
          • Apr 2017
          • 314
          • Vantaa

          Originally posted by reekoon View Post
          Hox! Mistäs kannattaa tilata tuo tmap sensori? Suoraan burgerilta vai saako euroopasta jostain?

          Täältä näyttäisi ainakin saavan. Ilmeisesti tuo adapteri pitää hommata kanssa?

          Use a PNP adapter to easily adapt this BMW 3.5 bar TMAP sensor to your N54, raising the JB4 boost maximum boost range from 20psi up to 36psi. For 135i and 335i


          https://www.mlperformance.co.uk/prod...t-day-delivery
          Itse tilailin täältä aikanaan lähinnä sen takia että näkyi olevan varastossa ja sai adapterin suoraan: http://shop.ez-p.de/bmw/3er-e90-e91-...ber=EZP10009.2
          N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
          Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
          Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            Originally posted by eljas View Post
            Itse tilailin täältä aikanaan lähinnä sen takia että näkyi olevan varastossa ja sai adapterin suoraan: http://shop.ez-p.de/bmw/3er-e90-e91-...ber=EZP10009.2

            Tuohan on fiksun hintainen jos tosiaan sisältää kummatkin, sekä sensorin, että adapterin. Täytyy laittaa tilaukseen. Kuvan tuote tosin näyttää siltä, että joku pätkinyt johdot, mutta toivottavasti postissa tulee ihan kokonaisilla johdoilla
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • eljas
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 314
              • Vantaa

              Originally posted by reekoon View Post
              Tuohan on fiksun hintainen jos tosiaan sisältää kummatkin, sekä sensorin, että adapterin. Täytyy laittaa tilaukseen. Kuvan tuote tosin näyttää siltä, että joku pätkinyt johdot, mutta toivottavasti postissa tulee ihan kokonaisilla johdoilla
              Valitsee sivusta sen "inkl. Plug&Play Adapter" niin ainakin ittelleni tuli ihan toimiva setti
              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                Originally posted by eljas View Post
                Valitsee sivusta sen "inkl. Plug&Play Adapter" niin ainakin ittelleni tuli ihan toimiva setti

                Juu tuollaisen jo tilasinkin. Ensi viikolla varmaan jo perillä.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • Markojs
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 160
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by mikaell View Post
                  Kannattaa adaptaatiot resetoida vaihdon jälkeen ja kovaa ajoa.
                  Näin tein ja nyt 200km jälkeen ei ole syttynyt moottorivalo enään eikä antanut
                  minkäänlaisia koodeja. AFR arvotkin näyttäis pysyvän nyt hyvin tasaisesti lähellä toisiaan
                  bank 1 & 2 siinä 13.9 - 15.0 välissä tyhjäkäynnillä.

                  Comment

                  • mikaell
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 422
                    • Kla

                    Originally posted by Markojs View Post
                    Näin tein ja nyt 200km jälkeen ei ole syttynyt moottorivalo enään eikä antanut
                    minkäänlaisia koodeja. AFR arvotkin näyttäis pysyvän nyt hyvin tasaisesti lähellä toisiaan
                    bank 1 & 2 siinä 13.9 - 15.0 välissä tyhjäkäynnillä.
                    Nättiä hyvä, että vika löytyi taas voi vetää lappu lattiassa hyvin mielin..
                    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                    p. 040 166 7576 / Whatsapp

                    Comment

                    • jarkko520
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 253
                      • Turku

                      Missä säädöissä porukalla tuo burblen säätö?
                      G30 530e m-sport

                      Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                      Comment

                      • -CMS-
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 84
                        • Helsinki

                        Tuli myytyä vanha E39 ja ostettua tilalle 2009 E92 335iX. Autossa on valmiina MHD flash, JB4, iridium-tulpat ja vapaammin hengittävä filtteri, ja kahdet katit on tyhjennetty. Olen näistä koittanut lukea ja opiskella, mutta ei ole oikein avautunut: onko neloskartta minun tilanteessa käytännössä sama kuin vakiolla ajelisi? Kakkoskartta taas sitten räyhempään menoon? Itse tankannut 98E:tä pelkästään, mutta aikaisempi omistaja suositteli E85:ta lisättäväksi. Onko tarpeen neloskartalla ajellessa? Lisäksi mietityttää, kun pari kertaa vähän arponut käynnistettäessä ja tyhjäkäynti hivenen epätasainen. Johtuuko tulpista ja/tai E85:n puutteesta?

                        Pahoittelut siitä, jos/kun näihin varmaan löytyy vastaukset foorumilta. Yritän N54-untuvikkona hieman päästä kärryille siitä mitä tuli ostettua...
                        Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                        Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                        sigpic

                        Comment

                        • larippa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 110
                          • hki

                          Map4 on vakio.

                          Map5 sillä sen pitäisi ahtaa 18 psi ja tehoa joku 410-420hp jos siis 3" downpipet.

                          Kakkosella joku 370-380hp.

                          E85 voi laittaa 20-30l tankkiin ja auto toimii paremmin.

                          Tyhjäkäynti on näissä monesti epätasainen.

                          Originally posted by -CMS- View Post
                          Tuli myytyä vanha E39 ja ostettua tilalle 2009 E92 335iX. Autossa on valmiina MHD flash, JB4, iridium-tulpat ja vapaammin hengittävä filtteri, ja kahdet katit on tyhjennetty. Olen näistä koittanut lukea ja opiskella, mutta ei ole oikein avautunut: onko neloskartta minun tilanteessa käytännössä sama kuin vakiolla ajelisi? Kakkoskartta taas sitten räyhempään menoon? Itse tankannut 98E:tä pelkästään, mutta aikaisempi omistaja suositteli E85:ta lisättäväksi. Onko tarpeen neloskartalla ajellessa? Lisäksi mietityttää, kun pari kertaa vähän arponut käynnistettäessä ja tyhjäkäynti hivenen epätasainen. Johtuuko tulpista ja/tai E85:n puutteesta?

                          Pahoittelut siitä, jos/kun näihin varmaan löytyy vastaukset foorumilta. Yritän N54-untuvikkona hieman päästä kärryille siitä mitä tuli ostettua...
                          e90 335i AT
                          JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Noniin, tuli foorumilaisen kanssa nyt vaihdettua autoon downpipet, inletit ja chargepipe. Nätisti ne downpipet meni sinne kun vaan etsi oikeat kohdat, eli kyllä ne sinne istui. Ihme ettei tämä yksi toistaiseksi nimeltä mainitsematon firma niitä sinne saanut laitettua, oli kaiken lisäksi toinen moottorin tukikumi toiselta puolen unohdettu laittaa kiinni


                            Mutta asiaan, eli tässä olisi logi stage 2+ vedolla, että näyttääkö ok:lta?



                            Sitä mietin myös että miksi tuossa logissa ei näy että olisi stage 2+, vaan pelkkä stage2? Muilla mielestäni näyttänyt oikein.
                            Disabloin kickdownin, silti se näköjään oli sportilla käytössä, vai kuuluuko olla?
                            Last edited by majgul; 30-10-2018, 17:44.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5425
                              • S:t Karins

                              Originally posted by -CMS- View Post
                              Tuli myytyä vanha E39 ja ostettua tilalle 2009 E92 335iX. Autossa on valmiina MHD flash, JB4, iridium-tulpat ja vapaammin hengittävä filtteri, ja kahdet katit on tyhjennetty. Olen näistä koittanut lukea ja opiskella, mutta ei ole oikein avautunut: onko neloskartta minun tilanteessa käytännössä sama kuin vakiolla ajelisi? Kakkoskartta taas sitten räyhempään menoon? Itse tankannut 98E:tä pelkästään, mutta aikaisempi omistaja suositteli E85:ta lisättäväksi. Onko tarpeen neloskartalla ajellessa? Lisäksi mietityttää, kun pari kertaa vähän arponut käynnistettäessä ja tyhjäkäynti hivenen epätasainen. Johtuuko tulpista ja/tai E85:n puutteesta?

                              Pahoittelut siitä, jos/kun näihin varmaan löytyy vastaukset foorumilta. Yritän N54-untuvikkona hieman päästä kärryille siitä mitä tuli ostettua...
                              Nämä topikit kannattaa läpi lukaista niin avautuu vastaus moneen kysymykseen:

                              ja
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Zoppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 238
                                • Espoo

                                Originally posted by majgul View Post
                                Sitä mietin myös että miksi tuossa logissa ei näy että olisi stage 2+, vaan pelkkä stage2? Muilla mielestäni näyttänyt oikein.
                                Disabloin kickdownin, silti se näköjään oli sportilla käytössä, vai kuuluuko olla?
                                V7 kartoissa Stage 2 FMIC = stage 2+
                                Last edited by Zoppa; 25-06-2018, 16:25. Reason: Tarkennus
                                E92 335i M-Sport -07
                                EX: E85 Z4 3.0i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎